LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenst smsjes van 9988
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 dec 2008 13:12
ongewenst smsjes van 9988
Ik krij de laatse tijd steeds 3 smsjes tegelijk van nr 9988. zij bieden mij aan een wek lang gratis msn op mijn mobiel. Zij berekenen € 1,40 per sms. Uiteraard heb ik mij hiervoor niet aangemeld.
Hierachter zit het bedrijf mobillion.bv met als website www.mobelle.nl
Ik heb hopelijk nu alles stopgezet via www.smsdienstenfilter en STOP gemaild naar het aangegeven nummer van mobillion bv.
Deze fraude heeft mij gelukkig pas 15 euro gekost. Dat valt dus nog mee.
Hierachter zit het bedrijf mobillion.bv met als website www.mobelle.nl
Ik heb hopelijk nu alles stopgezet via www.smsdienstenfilter en STOP gemaild naar het aangegeven nummer van mobillion bv.
Deze fraude heeft mij gelukkig pas 15 euro gekost. Dat valt dus nog mee.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Als ik online een fout maak en niet mijn maar Uw bijna zelfde nummer in voerde kan dit.
Om dit soort fouten of fraude te voorkomen heb ik voor alle mobiele nummers dit filter ingesteld.
Gezien het aantal klachten bij Radar en Kassa op het forum is de kans groot dat niet beveiligde ooit dit probleem kregen.
Zelf uitgetest met oude bijna lege prepaid kaart (nog 14 cent) en die was moeiteloos aan te melden en ik heb nu een saldo van -€28,37
Dus ik moet tenminste €30,- opwaarderen voor ik weer iets zou kunnen doen.
Ik heb alleen online aangemeld via PC en de telefoon had ik niet nodig.
Er zijn al eerder kamer vragen gesteld over deze mogelijkheid en helaas is de wet nog niet aangepast om dit onmogelijk te maken.
Om dit soort fouten of fraude te voorkomen heb ik voor alle mobiele nummers dit filter ingesteld.
Gezien het aantal klachten bij Radar en Kassa op het forum is de kans groot dat niet beveiligde ooit dit probleem kregen.
Zelf uitgetest met oude bijna lege prepaid kaart (nog 14 cent) en die was moeiteloos aan te melden en ik heb nu een saldo van -€28,37
Dus ik moet tenminste €30,- opwaarderen voor ik weer iets zou kunnen doen.
Ik heb alleen online aangemeld via PC en de telefoon had ik niet nodig.
Er zijn al eerder kamer vragen gesteld over deze mogelijkheid en helaas is de wet nog niet aangepast om dit onmogelijk te maken.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Dit bedrijf zit erachter
[email protected]
SD&Partners
Halstraat 31 B
4811 HV Breda
telefoon 076-5141924
[email protected]
SD&Partners
Halstraat 31 B
4811 HV Breda
telefoon 076-5141924
Re: ongewenst smsjes van 9988
Onderstaand bericht heb ik zojuist als klacht bij Telfort gedeponeerd. Ook heb ik deze bij Consuwijzer ingediend.
Ik lees net op dit forum dat iedereen jou zo aan kan melden. Is in strijd met de gedragscode SMS want zo'n 'dienst' zou eerst een SMS moeten sturen die bevestigd dient te worden... Deze praktijken moeten aangepakt worden.
Hier de klacht:
Sinds gisteren ontvang ik SMS berichten van 4050 en 9988
Ik heb mij nergens voor opgegeven en ook geen ringtone gedownload of aan een spelletje meegedaan.
Gisteren ontving ik om 9:54 een SMS van 4050 om 9:56 ontving ik ditzelfde bericht nogmaals.
Gisteren ontving ik om 16:43 een bericht van 9988
Vandaag om 12:11 ontving ik een bericht van 9988 en om 12:12 hetzelfde bericht. Nogmaals ik heb me nergens voor aangemeld en ook geen bericht teruggestuurd. Gisteren heb ik op diverse forums gelezen over de praktijken van diverse content providers. Tevens las ik daar over de houding van de telefoon bedrijven die doodleuk vertellen dat je jezelf aangemeld hebt. Zojuist gebeld met Telfort om te vragen of ik een overzicht kan krijgen over deze SMS berichten. Dit blijkt niet mogelijkk en zal pas op de volgende factuur blijken. De Telfort medewerker zei ook letterlijk dat ik mijzelf aangemeld heb en dat ik deze 'dienst' zelf moet stoppen. Wanneer ik echter een SMS naar hen zou sturen dan staat dat straks op de factuur en kan men zeggen dat ik me aangemeld heb. Bij de Opta en Consuwijzer zag ik trouwens dat men bij het aanmelden voor een dienst een bericht moet ontvangen met daarin het aantal SMS per week en de kosten daarvan. Ik zal dus geen enkel bericht naar hen sturen en Telfort verantwoordelijk stellen indien er voor deze malafide providers kosten op mijn rekening worden afgeschreven. De veelgehoorde bewering van telecom bedrijven dat zij niet verantwoordelijk zijn gaat niet op omdat juist zij de kosten voor deze diensten in rekening brengen. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zich bewust of per ongeluk voor een dienst opgeven, maar ik ben 100% zeker dat dit niet gebeurd is. Indien u geen gehoor geeft aan mijn klacht zal ik dit ook verder opnemen met de Opta waarbij ik kan aantonen (natuurlijk bewaar ik de SMSjes) dat er fraude gepleegd wordt en dat Telfort hier, althans volgens de persoon die ik net sprak, niets aan wil doen.
Mijn advies aan Telfort: Ieder cont(r)act met 4050 en 9988 verbreken.
Tevens ontvang ik graag van u wie de nummerhouder en wie de nummergebruiker van 4050 en 9988 zijn zodat ik ongeacht het standpunt van Telfort over hen een klacht bij de Opta kan indienen waarna zij de nummerhouder verantwoordelijk kunnen stellen over de werkwijze van de nummergebruikers.
Met vriendelijke groet,
Andre Boekestijn
Ik lees net op dit forum dat iedereen jou zo aan kan melden. Is in strijd met de gedragscode SMS want zo'n 'dienst' zou eerst een SMS moeten sturen die bevestigd dient te worden... Deze praktijken moeten aangepakt worden.
Hier de klacht:
Sinds gisteren ontvang ik SMS berichten van 4050 en 9988
Ik heb mij nergens voor opgegeven en ook geen ringtone gedownload of aan een spelletje meegedaan.
Gisteren ontving ik om 9:54 een SMS van 4050 om 9:56 ontving ik ditzelfde bericht nogmaals.
Gisteren ontving ik om 16:43 een bericht van 9988
Vandaag om 12:11 ontving ik een bericht van 9988 en om 12:12 hetzelfde bericht. Nogmaals ik heb me nergens voor aangemeld en ook geen bericht teruggestuurd. Gisteren heb ik op diverse forums gelezen over de praktijken van diverse content providers. Tevens las ik daar over de houding van de telefoon bedrijven die doodleuk vertellen dat je jezelf aangemeld hebt. Zojuist gebeld met Telfort om te vragen of ik een overzicht kan krijgen over deze SMS berichten. Dit blijkt niet mogelijkk en zal pas op de volgende factuur blijken. De Telfort medewerker zei ook letterlijk dat ik mijzelf aangemeld heb en dat ik deze 'dienst' zelf moet stoppen. Wanneer ik echter een SMS naar hen zou sturen dan staat dat straks op de factuur en kan men zeggen dat ik me aangemeld heb. Bij de Opta en Consuwijzer zag ik trouwens dat men bij het aanmelden voor een dienst een bericht moet ontvangen met daarin het aantal SMS per week en de kosten daarvan. Ik zal dus geen enkel bericht naar hen sturen en Telfort verantwoordelijk stellen indien er voor deze malafide providers kosten op mijn rekening worden afgeschreven. De veelgehoorde bewering van telecom bedrijven dat zij niet verantwoordelijk zijn gaat niet op omdat juist zij de kosten voor deze diensten in rekening brengen. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zich bewust of per ongeluk voor een dienst opgeven, maar ik ben 100% zeker dat dit niet gebeurd is. Indien u geen gehoor geeft aan mijn klacht zal ik dit ook verder opnemen met de Opta waarbij ik kan aantonen (natuurlijk bewaar ik de SMSjes) dat er fraude gepleegd wordt en dat Telfort hier, althans volgens de persoon die ik net sprak, niets aan wil doen.
Mijn advies aan Telfort: Ieder cont(r)act met 4050 en 9988 verbreken.
Tevens ontvang ik graag van u wie de nummerhouder en wie de nummergebruiker van 4050 en 9988 zijn zodat ik ongeacht het standpunt van Telfort over hen een klacht bij de Opta kan indienen waarna zij de nummerhouder verantwoordelijk kunnen stellen over de werkwijze van de nummergebruikers.
Met vriendelijke groet,
Andre Boekestijn
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2009 06:00
Re: ongewenst smsjes van 9988
Dag mijnheer Broekestein
Uw klacht is vrijwel exact dezelfde als die van mij, alleen is mijn provider t-mobile en ik heb in het verleden wel een keer gereageerd op een mailtje (gmail) waar ik een iMac kon winnen en denk dat de ellende toen begonnen is. Ik heb nooit het ontvangen van 'gratis mms' op mijn mobiele telefoon gekoppeld aan het winnen van een iMac, heb de smsjes verwijderd en ging ervan uit dat ik niet hoefde te betalen voor ontvangen smsjes...Ik vond het eigenlijk alleen maar lastig. Een collega op mijn werk (want de smsjes werden verzonden onder werktijd) attendeerde mij erop dat ik moest betalen voor deze 'dienst'... Ongelooflijk. Ik heb nooit een bericht over kosten of iets dergelijks ontvangen. Nooit toestemming gegeven, nooit iets ondertekend. Ik heb de sms dienst met behulp van mijn collega's gestopt, en de klacht vervolgens voorgelegd aan T-mobile.
Gisteren werd ik gebeld door T-mobile. De boodschap is dat zij voor de 'dienst' moeten betalen en dat ze dat aan mij doorberekenen. Dus geen geld terug, want daar had ik om gevraagd. Op mijn opmerking dat zij als provider dan die 'dienst' kunnen blokkeren was het antwoord dat dat niet mogelijk was. Wel kon de dame mij vertellen dat ik bij het reageren op het smsje mijzelf aangemeld heb voor een abonnement!!!! Dat zou in de kleine lettertjes moeten staan. Welke kleine lettertjes, waar? Ergo, eigen schuld.
Ik weet inmiddels dat ik een filter kan inbouwen, hoe ik een dienst kan stopzetten...Het heeft me meer tijd gekost dan ik wilde. ik zal het filter inbouwen omdat anders een of andere onverlaat mijn telefoonnummer kan opgeven maar ik denk wel dat dit een inbreuk op mijn privacy is. Ik wil mijn telefoon gebruiken om te bellen...
Ik vind dat ik ernstig misleid ben en wil de klacht indienen bij de klachtencommissie.
Ik denk ook dat de baas van het bedrijf Mobilion slapend rijk wordt.!!!
(quote)
Sinds gisteren ontvang ik SMS berichten van 4050 en 9988
Ik heb mij nergens voor opgegeven en ook geen ringtone gedownload of aan een spelletje meegedaan.
Gisteren ontving ik om 9:54 een SMS van 4050 om 9:56 ontving ik ditzelfde bericht nogmaals.
Gisteren ontving ik om 16:43 een bericht van 9988
Vandaag om 12:11 ontving ik een bericht van 9988 en om 12:12 hetzelfde bericht. Nogmaals ik heb me nergens voor aangemeld en ook geen bericht teruggestuurd. Gisteren heb ik op diverse forums gelezen over de praktijken van diverse content providers. Tevens las ik daar over de houding van de telefoon bedrijven die doodleuk vertellen dat je jezelf aangemeld hebt. Zojuist gebeld met Telfort om te vragen of ik een overzicht kan krijgen over deze SMS berichten. Dit blijkt niet mogelijkk en zal pas op de volgende factuur blijken. De Telfort medewerker zei ook letterlijk dat ik mijzelf aangemeld heb en dat ik deze 'dienst' zelf moet stoppen. Wanneer ik echter een SMS naar hen zou sturen dan staat dat straks op de factuur en kan men zeggen dat ik me aangemeld heb. Bij de Opta en Consuwijzer zag ik trouwens dat men bij het aanmelden voor een dienst een bericht moet ontvangen met daarin het aantal SMS per week en de kosten daarvan. Ik zal dus geen enkel bericht naar hen sturen en Telfort verantwoordelijk stellen indien er voor deze malafide providers kosten op mijn rekening worden afgeschreven. De veelgehoorde bewering van telecom bedrijven dat zij niet verantwoordelijk zijn gaat niet op omdat juist zij de kosten voor deze diensten in rekening brengen. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zich bewust of per ongeluk voor een dienst opgeven, maar ik ben 100% zeker dat dit niet gebeurd is. Indien u geen gehoor geeft aan mijn klacht zal ik dit ook verder opnemen met de Opta waarbij ik kan aantonen (natuurlijk bewaar ik de SMSjes) dat er fraude gepleegd wordt en dat Telfort hier, althans volgens de persoon die ik net sprak, niets aan wil doen.
Mijn advies aan Telfort: Ieder cont(r)act met 4050 en 9988 verbreken.
Tevens ontvang ik graag van u wie de nummerhouder en wie de nummergebruiker van 4050 en 9988 zijn zodat ik ongeacht het standpunt van Telfort over hen een klacht bij de Opta kan indienen waarna zij de nummerhouder verantwoordelijk kunnen stellen over de werkwijze van de nummergebruikers.
Uw klacht is vrijwel exact dezelfde als die van mij, alleen is mijn provider t-mobile en ik heb in het verleden wel een keer gereageerd op een mailtje (gmail) waar ik een iMac kon winnen en denk dat de ellende toen begonnen is. Ik heb nooit het ontvangen van 'gratis mms' op mijn mobiele telefoon gekoppeld aan het winnen van een iMac, heb de smsjes verwijderd en ging ervan uit dat ik niet hoefde te betalen voor ontvangen smsjes...Ik vond het eigenlijk alleen maar lastig. Een collega op mijn werk (want de smsjes werden verzonden onder werktijd) attendeerde mij erop dat ik moest betalen voor deze 'dienst'... Ongelooflijk. Ik heb nooit een bericht over kosten of iets dergelijks ontvangen. Nooit toestemming gegeven, nooit iets ondertekend. Ik heb de sms dienst met behulp van mijn collega's gestopt, en de klacht vervolgens voorgelegd aan T-mobile.
Gisteren werd ik gebeld door T-mobile. De boodschap is dat zij voor de 'dienst' moeten betalen en dat ze dat aan mij doorberekenen. Dus geen geld terug, want daar had ik om gevraagd. Op mijn opmerking dat zij als provider dan die 'dienst' kunnen blokkeren was het antwoord dat dat niet mogelijk was. Wel kon de dame mij vertellen dat ik bij het reageren op het smsje mijzelf aangemeld heb voor een abonnement!!!! Dat zou in de kleine lettertjes moeten staan. Welke kleine lettertjes, waar? Ergo, eigen schuld.
Ik weet inmiddels dat ik een filter kan inbouwen, hoe ik een dienst kan stopzetten...Het heeft me meer tijd gekost dan ik wilde. ik zal het filter inbouwen omdat anders een of andere onverlaat mijn telefoonnummer kan opgeven maar ik denk wel dat dit een inbreuk op mijn privacy is. Ik wil mijn telefoon gebruiken om te bellen...
Ik vind dat ik ernstig misleid ben en wil de klacht indienen bij de klachtencommissie.
Ik denk ook dat de baas van het bedrijf Mobilion slapend rijk wordt.!!!
(quote)
Sinds gisteren ontvang ik SMS berichten van 4050 en 9988
Ik heb mij nergens voor opgegeven en ook geen ringtone gedownload of aan een spelletje meegedaan.
Gisteren ontving ik om 9:54 een SMS van 4050 om 9:56 ontving ik ditzelfde bericht nogmaals.
Gisteren ontving ik om 16:43 een bericht van 9988
Vandaag om 12:11 ontving ik een bericht van 9988 en om 12:12 hetzelfde bericht. Nogmaals ik heb me nergens voor aangemeld en ook geen bericht teruggestuurd. Gisteren heb ik op diverse forums gelezen over de praktijken van diverse content providers. Tevens las ik daar over de houding van de telefoon bedrijven die doodleuk vertellen dat je jezelf aangemeld hebt. Zojuist gebeld met Telfort om te vragen of ik een overzicht kan krijgen over deze SMS berichten. Dit blijkt niet mogelijkk en zal pas op de volgende factuur blijken. De Telfort medewerker zei ook letterlijk dat ik mijzelf aangemeld heb en dat ik deze 'dienst' zelf moet stoppen. Wanneer ik echter een SMS naar hen zou sturen dan staat dat straks op de factuur en kan men zeggen dat ik me aangemeld heb. Bij de Opta en Consuwijzer zag ik trouwens dat men bij het aanmelden voor een dienst een bericht moet ontvangen met daarin het aantal SMS per week en de kosten daarvan. Ik zal dus geen enkel bericht naar hen sturen en Telfort verantwoordelijk stellen indien er voor deze malafide providers kosten op mijn rekening worden afgeschreven. De veelgehoorde bewering van telecom bedrijven dat zij niet verantwoordelijk zijn gaat niet op omdat juist zij de kosten voor deze diensten in rekening brengen. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zich bewust of per ongeluk voor een dienst opgeven, maar ik ben 100% zeker dat dit niet gebeurd is. Indien u geen gehoor geeft aan mijn klacht zal ik dit ook verder opnemen met de Opta waarbij ik kan aantonen (natuurlijk bewaar ik de SMSjes) dat er fraude gepleegd wordt en dat Telfort hier, althans volgens de persoon die ik net sprak, niets aan wil doen.
Mijn advies aan Telfort: Ieder cont(r)act met 4050 en 9988 verbreken.
Tevens ontvang ik graag van u wie de nummerhouder en wie de nummergebruiker van 4050 en 9988 zijn zodat ik ongeacht het standpunt van Telfort over hen een klacht bij de Opta kan indienen waarna zij de nummerhouder verantwoordelijk kunnen stellen over de werkwijze van de nummergebruikers.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2009 15:20
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik heb vele sms ontvangen van nr 9988 / mobilion. Ook ik heb me (zelf) nergens voor aangemeld. Bij mij is de schade nog beperkt gebleven. tot 55,-- euro. Maar mijn nieuwe telefoonrekening moet ik nog krijgen.
Zou er in Tros RadaR niet een item aan geweid kunnen worden, zodat gedupeerde mensenvan deze firma een vergoeding kunnen krijgen!!!
En er voor te zorgen dat dit niet zomaar kan en er nog meer mensen gedupeerd worden.[/i]
Zou er in Tros RadaR niet een item aan geweid kunnen worden, zodat gedupeerde mensenvan deze firma een vergoeding kunnen krijgen!!!
En er voor te zorgen dat dit niet zomaar kan en er nog meer mensen gedupeerd worden.[/i]
Re: ongewenst smsjes van 9988
ik krijg ook steeds die berichten van 9988 dat ik een week lang gratis msn op mijn mobiel heb. aangezien ik nog nooit op internet ben geweest met me tel heb ik er niet op gereageert.
nu kreeg ik mijn telefoonrkening en bleek dat ik al 60€ moest betalen voor die smsjes die ik ontvangen heb maar niet om gevraagt heb!!!
moet van alles bellen maar krijg overal een computer aan de lijn waar ik niets mee kan.
ga die 60€ dus ook niet betalen.
zouden jullie mij een nummer kunnen geven waar ik wel een persoon aan de lijn krijg. alvast bedankt. gr joyce
nu kreeg ik mijn telefoonrkening en bleek dat ik al 60€ moest betalen voor die smsjes die ik ontvangen heb maar niet om gevraagt heb!!!
moet van alles bellen maar krijg overal een computer aan de lijn waar ik niets mee kan.
ga die 60€ dus ook niet betalen.
zouden jullie mij een nummer kunnen geven waar ik wel een persoon aan de lijn krijg. alvast bedankt. gr joyce
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 feb 2009 20:00
Re: ongewenst smsjes van 9988
Hallo allemaal,
Ik hoop dat er nog velen na mij zullen volgen op dit forum zodat we samen iets kunnen doen tegen deze oplichtingspraktijken.
Zo kan ik ook slapend rijk worden.
Sinds 16 december ontvang ik ook sms-jes van 9988, waarvoor (ik ben er net pas achter) 1,50 per ontvangen sms in rekening wordt gebracht! En het idiote is dat ze ook nog eens steeds hetzelfde zijn!
Niet getekend, geen toestemming gegeven, ik msn zelfs NOOIT. En waarom zou ik uberhaupt vragen om dit soort diensten, die mij een SPAM bericht sturen en dan ook nog 1,50 durven doorberekenen, per bericht! Soms 3 smsjes op een dag met dezelfde tekst...wie zit hier achter.
Ik weet in ieder geval HEEL ZEKER dat ik hier GEEN TOESTEMMING VOOR HEB GEGEVEN.
Ik dacht dat het SPAM was, zeker omdat het MSN betrof. Ik snapte het al niet, maar ben met hele andere dingen bezig dan MSN dus heb ze steeds weggegooid.....
Het heeft mij nu al 60 euro gekost.
Als hier een uitzending aan wordt gewijd dan kom ik direct om e.e.a. mondeling toe te lichten!
Groet,
Loraine
Ik hoop dat er nog velen na mij zullen volgen op dit forum zodat we samen iets kunnen doen tegen deze oplichtingspraktijken.
Zo kan ik ook slapend rijk worden.
Sinds 16 december ontvang ik ook sms-jes van 9988, waarvoor (ik ben er net pas achter) 1,50 per ontvangen sms in rekening wordt gebracht! En het idiote is dat ze ook nog eens steeds hetzelfde zijn!
Niet getekend, geen toestemming gegeven, ik msn zelfs NOOIT. En waarom zou ik uberhaupt vragen om dit soort diensten, die mij een SPAM bericht sturen en dan ook nog 1,50 durven doorberekenen, per bericht! Soms 3 smsjes op een dag met dezelfde tekst...wie zit hier achter.
Ik weet in ieder geval HEEL ZEKER dat ik hier GEEN TOESTEMMING VOOR HEB GEGEVEN.
Ik dacht dat het SPAM was, zeker omdat het MSN betrof. Ik snapte het al niet, maar ben met hele andere dingen bezig dan MSN dus heb ze steeds weggegooid.....
Het heeft mij nu al 60 euro gekost.
Als hier een uitzending aan wordt gewijd dan kom ik direct om e.e.a. mondeling toe te lichten!
Groet,
Loraine
Re: ongewenst smsjes van 9988
hoi
kijk eens op SMSdienstenfilter.nl
Daar kun je je afmelden voor alle ongewenste sms-jes
kijk eens op SMSdienstenfilter.nl
Daar kun je je afmelden voor alle ongewenste sms-jes
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik ontvang sinds ruim 2 maanden sms´jes van 9988. Ik had geen idee wat dit betekende. Nu vandaag kom ik via mijn provider Vodafone er achter dat ik mij aangemeld zou hebben voor deze dienst en iedere keer dat ik een sms van 9988 ontvang brengt Vodafone in het voordeel van de firma Mobilion per sms een bedrag van € 1,05 bij mij in rekening. Vodafone wist mij te vertellen dat ik mij op 20 november om 21.36 uur voor deze service heb aangemeld. Ik heb hier geen herinnering aan en kan mij dit bijna niet voorstellen, daar ik principieel niet inschrijf op allerlei aanbiedingen voor ringtones, spelletjes, internet etc. Tot mijn grote verbazing vertelde de klantenservice van Vodafone mij dat zij wettelijk verplicht zijn aan dit soort activiteiten - die ik tot de categorie computerfraude reken- mee te werken. Voor mij is Vodafone hiermee net zo schuldig aan computerfraude als het bedrijf Mobilion dat deze actie heeft opgezet. Ik heb mij nu afgemeld door yam uit te sms´en naar 9988 (met dank voor de tip) en heb inderdaad het bericht ontvangen dat de dienst is stopgezet. Gelukkig! Ik vind het schofterig wat hier gebeurd. Ik heb sinds de 20e november zowat iedere dag 3 sms´jes direct achter elkaar van Mobilion ontvangen met het bericht dat ik een week gratis kon sms´en. Als dit geen misbruik is van de grootste orde dan weet ik het niet meer. Ik wil een dringend beroep op Radar doen om dit soort praktijken aan de kaak te stellen, zeker wanneer blijkt dat providers hieraan meewerken en zich verschuilen achter een zgn. wettelijke plicht. Tevens zou ik graag willen weten hoe ik de door Vodafone/Mobilion in rekening gebrachte clandestiene sms-kosten kan terugvorderen. Voor mij is de integriteit van alle providers die aan dit soort acties meewerken aangetast.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik ben een slachtoffer van deze criminele praktijken. Het is pure diefstal ik heb ze nergens legaal toestemming voor gegeven, het moet dan ergens illegaal verkregen zijn buiten mijn medeweten om. De schade die tot nu toe bij mij bekend zijn is € 71,82 excl. BTW. Wat er nog bij gaat komen weet ik niet. Ze zouden dit inderdaad in een uitzending aan de kaak moeten stellen.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik ben de dupe van deze sms-jes vodafoneklantenservice gebeld en die heeft gezegd dat ik 7 januari mezelf heb aangemeld Ik weet van niks Kan dat zo maar Heb wel mijn telefoongegevens op gevraagd maar dan moet je weer van alles meesturen Maar zo'n oplichtersbende kan gewoon die sms-jes sturen die handen vol met geld kosten daar zit geen beveiliging bij en als ik mijn gegevens opvraag Hoe het kan dat ik zomaar lid ben (volgens9988) dan moet ik legitimatie opsturen Omgekeerde wereld
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2009 22:05
Re: ongewenst smsjes van 9988
Mijn licht geestelijk gehandicapte zoon van 20 jaar kreeg ongevraagd een hoge telefoon rekening van Vodafoon van 622,32 euro. Bij navraag bleek het om Mobillion te gaan. Deze is gevestigd op de Copernicuslaan 30 te Ede. Ik verlang medewerking van Vodafoon om het gestolen geld terug te krijgen. Voorlopig heb ik het geld voorgeschoten, al was dat wel moeilijk voor mij. Mobillion kan toch niet zomaar geld van de mensen stelen. Ik mag toch ook niet hun ruiten ingooien en hun kantoor in brand steken. Stel je voor als dat allemaal mocht. In wat voor een wereld zou je dan leven. Voorlopig moeten wij financiël bloeden voor hun misdadige praktijken. Ik eis recht.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook hier twee personen die de smsjes ontvangen. Dit moet volgens mij inderdaad als diefstal worden gezien en ook zodanig worden aangepakt. Beide personen hebben nog nooit een sms verstuurt en hebben zich op het internet absoluut nergens voor aangemeld. Volgens mij is het dus gewoon absolute willekeur en met €1,50 per sms gewoon regelrecht stelen van willekeurige personen en dat zonder dat je er uberhaupt iets aan kunt doen. schofterig.... meer kan je hier niet van zeggen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2009 19:44
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik werd door deze heren (dames) opgelicht gedurende de tijd van 27okt. t/m 29dec. 2008. Ik heb het afschrijven kunnen stoppen maar wil nu nog mijn geld terug. ( 88,54 euri incl. btw. ). Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken. Wim Ollefers.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2009 22:05
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ik heb advies gekregen van Juridisch loket en consumenten wijzer dat je een aangetekende brief naar je provider moet sturen met de mededeling dat je wilt beroepen aan de gedrags regels van de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit ingeval van ongevraagde - en ongewenste sms'jes. U kunt ook erbij vermelden dat uw provider verantwoordelijk is voor het doorsturen van dit soort berichten en het meehelpen de betaalrekeningen van hun eigen cliënten leeg te laten roven door dit soort ongewenste criminele praktijken. Verwijs uw provider maar ook op een rechtzaak die heeft plaatsgevonden op 11 februari 2009 in Leeuwarden waarvan de zaak weliswaar anders in elkaar zat, maar de uitspraak positief uitpakte voor de cliënt en de provider voor de onkosten moest opdraaien. Mocht je binnen 14 dagen je geld niet terug krijgen, Kijk dan op www.sgc.nl Succes. Ik ben ook van plan tot het uiterste te gaan omdat ik niet tegen onrecht kan. En dat is mij en mensen in mijn omgeving al teveel aan gedaan.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 mar 2009 20:18
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ik kreeg zojuist een bericht van 9988 dat ik in een finale zat. Heb gelijk op google gekeken wat dit was want ik heb me nooit ergens voor aangemeld. Ik kon me wel weer afmelden maar heb eerst met mijn provider Hi gebeld. Die zagen in hun systeem ook meerdere meldingen van 9988. Ze hebben het in het systeem gezet dat ik 1 sms ontvangen heb en me nu ga afmelden en dat ze mijn rekening moeten bekijken voor het versturen ervan of er geen extra hoge kosten zijn doorberekend. Gelijk na het ophangen kreeg ik weer een sms van 9988, zelfde bericht...heb me gelijk afgemeld en bevestiging gehad. Ik bewaar deze smsjes voor als het nodig mocht zijn. Heb me bij sms diensten filter gelijk alles geblokt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 apr 2009 17:21
Re: ongewenst smsjes van 9988
ik heb dus hetzelfde probleem,en ben allang blij dat ik prepaid heb ipv een abbo!!
maar je moet in elk geval Yam uit naar 9988 SMSen en dan ben je er van af!
Gelukkig heeft het mij maar 10euro gekost maar dat is al genoeg om pissig van te worden!
maar je moet in elk geval Yam uit naar 9988 SMSen en dan ben je er van af!
Gelukkig heeft het mij maar 10euro gekost maar dat is al genoeg om pissig van te worden!
Re: ongewenst smsjes van 9988
hallo
ook ik ben te pakken met deze telefoontjes .het heeft me zeker 200 euro gekost . wie kan en wil me helpen ,zodat ik mijn geld terug kan krijgen.het is toch van de gekke dat dit zo maar kan in holland iedereen mag zich verrijken met andermans telefoon.en dan zeggen ze bij orange dat ik wel toestemming heb gegeven daarvoor ,maar dat is niet zo, ik ben een vrouw van 60 jaar.en laat me niet in met zulke praktijken
ook ik ben te pakken met deze telefoontjes .het heeft me zeker 200 euro gekost . wie kan en wil me helpen ,zodat ik mijn geld terug kan krijgen.het is toch van de gekke dat dit zo maar kan in holland iedereen mag zich verrijken met andermans telefoon.en dan zeggen ze bij orange dat ik wel toestemming heb gegeven daarvoor ,maar dat is niet zo, ik ben een vrouw van 60 jaar.en laat me niet in met zulke praktijken
Re: ongewenst smsjes van 9988
Ook ik ben slachtoffer van de smsjes van 9988. Tot nu toe heeft het me 40 euro gekost maar heb de nieuwe telefoonrekening nog niet binnen. Heb me afgemeld door yam uit en win uit naar 9988 te smsen. Ik heb me nooit opgegeven voor 9988. Ik kreeg als eerste een smsje waar ik op moest reageren door win on te smsen. Dit heb ik echter niet gedaan maar toch bleek dit in mijn verzonden items te staan. Ik heb gekeken hoe laat deze verstuurd is, ik ging toch aan mezelf twijfelen als wist ik eigenlijk zeker dat ik nooit zoiets dergelijks verstuurd heb naar 9988. Het bleek dat dit smsje 1 of 2 minuten na ontvangst is terug gestuurd. Nou ken ik mezelf, en weet ik dat ik absoluut niet snel sms dus ik weet zeker dat ik dit nooit verzonden heb.
Het is schandalig! Vanaf dit smsje kreeg ik dus betaalde smsjes van 1,20 per sms.
Telfort vertelde mij dat ze hier niets aan kunnen doen. Heeft iemand andere oplossingen om deze criminelen aan te pakken?
Het is schandalig! Vanaf dit smsje kreeg ik dus betaalde smsjes van 1,20 per sms.
Telfort vertelde mij dat ze hier niets aan kunnen doen. Heeft iemand andere oplossingen om deze criminelen aan te pakken?