LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MamaNaat

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

De wet zegt namelijk dat de verzender van een poststuk ook verantwoordelijk is voor het ontvangen daarvan. En aangezien dit poststuk een onderdeel van het contract is(Bandopname + Informatieverplichting maakt het contract rechtsgeldig), hebben ze dus met jou geen rechtsgeldige overeenkomst!
Dat is allemaal heel prettig verteld, maar mijn zaak is hetzelfde ze hebben louter en alleen de bandopname die onder valse voorwendselen is opgenomen. Dit is voor hun de overeenkomst en is wettelijk ook vertegenwoordigd. Ik moet het via mijn rechtsbijstand gaan uitvechten voor de Geschillencommissie.

Hogerhorst;

Kunne wij niet een groot aantal mensen bijeen brengen en afspreken dat wij met heel veel mensen tegelijk naar de balie te gaan in Eindhoven. Samen met een camera team van Tros Radar kunnen zij er een leuke reportage van maken en worden duizenden mensenop de hoogte gebracht van deze oplichters praktijken. Lijk mij leuk en doeltreffend.

Hogerhorst
Zou graag willen, maar ik denk dat ik er dan 1 over de tafel ga trekken en ik moet nu ff de geschillencommissie afwachten totdat heeft gediend mag ik niets doen, helaas....

[/quote]

sas70

Ongelezen bericht door sas70 »

Ik krijg zojuist een brief van Essent dat ik wens op te zeggen, en op naam van mijn ex ontvang ik van Eon een bevestiging van aanmelding. Tot nu toe heb ik de post van Eon niet opengemaakt, maar retour afzender gestuurd. Nu probeer ik de klantenservice te bellen, maar hnag al 25 minuten in de wacht, op mijn vrije dag... ik kan wel janken.

*Wilmie*

Ongelezen bericht door *Wilmie* »

ik heb 2 telefoonjes gekregen van e-on, naar aanleiding van mijn brieven en mails die ik allemaal gestuurd heb. de eerste keer werd er gezegd dat ik de mail waarin ik zeg dat ik geen gebruik wil maken, niet aan gekomen is. en ik had een kopie van die mail erbij gedaan, toen werd er gezegd dat ik dat zelf eronder had kunnen typen. Dus met andere woorden ik ben een leugenaar, toen ging ik even door het lint.
dus nu alles gekopieerd en ook de eigenschappen erbij gevoegd en naar de hoger instanties gestuurd.
en wat schets mijn verbazing ik kreeg gisterenavond weer telefoon, ik zou de mail naar de verkeerde afdeling gestuurd hebben. maar dit was de mail die ik binnen gekregen had om ook op te zeggen, en nu hebben ze het allemaal goed uit gezocht zeggen ze maar omdat het op de verkeerde afdeling terecht is gekomen is mijn opzeg termijn verlopen is. ( maar zij hebben de mail gestuurd die ik terug moest sturen. of ik heb geen mail ontvangen waar ik op zou moeten zeggen)
Nu zeggen ze ook dat de telefoniste waar ik mee gesproken heb een fout heeft gemaakt die had me moeten waarschuwen dat ik nog een dag de tijd had om op te zeggen wat ze dus niet gedaan had.
Nu zullen ze dus de klachten commissie terug laten bellen dat ik een klacht in kan dienen, ik ben benieuwd of het nu allemaal goed komt.
ik hou jullie op de hoogte.
even een waarschuwing, als er iemand belt of je de welkoms brief gekregen hebt heb je nog 1 dag of een paar uur om op te zeggen, dat doen ze op het laatste moment. :twisted:
Groetjes Wilmie

MamaNaat

Jaja, 'slimme' zooi daar, minuten in de wacht betekent toch alweer 2,5 euro uit je zak geklopt!

Hoop voor Wilmi dat het snel opgelost wordt, bij mij hebben ze ook niets vermeld van de opzeggingsperiode en daarbij heb ik direct na ontvangst van de brief gebeld met twee medewerkers! Het komt nu gewoon voor de Geschillencommissie, niets contract omzetten naar onbepaalde tijd, ik ben geen contract met hun aangegaan!

Terugdraaien dat moeten ze!

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste 'sas70',

In uw bericht van 29 januari op dit forum geeft u aan dat u problemen heeft met een aanmelding door E-on.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

MamaNaat

Dat is pas daadkrachtig optreden tegen E.on, super!

*Wilmie*

dit verdient applaus :lol:

MamaNaat

Helemaal mee eens! :lol:

DaniëlaPrins

Ongelezen bericht door DaniëlaPrins »

Ook ik ben ik conflict met de EON en heb net een pittige mail gestuurd dat ze het contract moeten ontbinden.
Het is erg vervelend dat een hele bedrijfstak( callcenters) door dit soort praktijken een slechte naam krijgt.
Ik heb 2 keer contact gehad met dhr Dapau (klantenservice) van EON maar deze man houdt stug vol dat er een contract is en dat ik de verantwoording heb om te reageren. De voicelock heb ik terug geluisterd maar het lijkt niet eens op mijn stem. Het emailadres wat ze van mij hadden is niet het juiste en ga zomaar door. Gelukkig kan ik zo terug naar de Eneco en zij willen ook nog de boete betalen! Dat noem ik pas service.Het zou bij de wet verboden moeten worden om mensen per telefoon lastig te vallen en om korte opnames te maken waar je alleen bevestigend op kunt antwoorden.....

En dan de brutaliteit: deze meneer van de klantenservice zei in 1e instantie ook nog dat hij voor het ongemak een nog scherpere aanbieding wilde doen!! Zelfs al waren ze 100 keer geodkoper door deze praktijken nooit meer de EON

*Wilmie*

bij mij neemt de nuon ook de boete op zich, maar ik blijf toch vechten, ik heb netjes die mail beantwoord en die is op een andere afdeling terecht gekoem, maar dat is niet mijn probleem.

en dan zou er nog contact met op genomen worden door de klachtencommies nou ik heb niets gehoord.

VTO1

Ongelezen bericht door VTO1 »

ik heb zoveel problemen gehad met de NUON en Essent.
EON Is een verademing voor mij.
alles eindelijk op 1 rekening, 150 euro kado.
DIt bedrijf heeft 25 miljoen klanten wereldwijd, dus zo achterlijk zijn ze niet.
Tot nu geen klachten en je moet ze ook een kans geven.
De anderen zijn ook heel duur.

*Wilmie*

ze zijn wel zo gemeen zonder dat ik me aan gemeld heb om mij over te zetten en dan zeggen dat de mail niet is aan gekomen, blijkt die dus op de verkeerde afdeling te zijn en dan is de tijd verstreken, en dan vandaag nog de gore moed hebben om een rekening te sturen nou echt niet. als ze een net beddrijf zijn houden ze de mensen niet voor de gek en malen ze je niet uit voor leugenaar,

VTO1

je moet ook aangetekende een brief sturen.
Lijkt me stug dat u zomaar wordt aangemeld zonder uw toestemming.
Wellicht heeft u een bandopname ingesproken?
Je kunt altyd de voicelog opvragen.

*Wilmie*

Ik heb vandaag een hele nette brief gekregen van e-on dat ze alles in handen hebben geeven van de Nuon en het verbruikte elec. hoeven we niet te betalen en alles wordt weer in orde gebracht.

maar nog even een waarschuwing doe alles per mail, druk dit af dan heb je altijd bewijs en per telefoon niet.

ik wens de mensen die nog aan het vechten zijn veel succes toe
Groetjes Wilmie

VTO1

EON werkt heus wel mee
een kennis van kreeg pas na 4 weken een mailbevestiging van zijn annulering
Ik denk eerder dat ze een adm. achterstand hebben.
EN de klant denkt natuurlijk de 8 dagen zijn voorbij dus wat gaat er gebeuren?
IK ben zelf wel een tevreden EON klant, we hebben allemaal energie en NUON en Essent waren voor mij absoluut niet voordeliger.

bennie86

Ongelezen bericht door bennie86 »

Een maand geleden heb ik een enquête ingevuld op Internet, nadat ik de vragen beantwoord heb werd ik benaderd via de telefoon met iemand van de e-on.
Die vroeg of ik belangstelling had om over te stappen naar E-on en ze vroeg mij of ze me een informatiepakket mocht sturen.
Het informatiepakket vond ik geen probleem maar ik vroeg al of ik nergens aan vast zat wat volgens haar niet het geval was.
Ik kreeg dit informatiepakket binnen met een brief dat ik ben overgestapt naar E-on.
Omdat ik dit niet wou en mij nadrukkelijk is verteld dat ik nergens aan vast zit heb ik gebeld met het servicenummer van E-on, daar sprak ik met 1 van de medewerkers.
Ik heb gezegd dat ik geen belangstelling heb om naar E-on over te stappen.
Omdat ze kon me niet doorverbinden met de juiste afdeling heeft ze een notitie gemaakt dat ik geen interesse heb.
Daarover zou ik zo spoedig mogelijk weer terug gebeld worden, wat tot op heden nog niet gebeurd is.
Bij de enquête op internet moest ik adresgegevens invullen, ik heb het adres van mijn ouders opgegeven omdat ik zelf nog geen huis heb. Mijn ouders hebben nu een brief binnen gekregen dat ze overgestapt zijn op E-on, terwijl wij hier nooit toestemming voor hebben gegeven of een formulier hebben getekend.

HET ZIJN EEN STELLETJE OPLICHTERSSSSS ALLEMAAAALLL!!!!!!!!!

VUILE FLIKKERS

*Wilmie*

Bennie een davies doe alles per mail of brief, dan heb je bewijzen, en je hebt gelijk het zijn een stelltje oplichters.

ik zou overal van af zijn en wat denk je vandaag een rekening, ik heb hem geliijk retour afzender gedaan.

EON werkt heus wel mee
een kennis van kreeg pas na 4 weken een mailbevestiging van zijn annulering
Ik denk eerder dat ze een adm. achterstand hebben.
EN de klant denkt natuurlijk de 8 dagen zijn voorbij dus wat gaat er gebeuren?
IK ben zelf wel een tevreden EON klant, we hebben allemaal energie en NUON en Essent waren voor mij absoluut niet voordeliger.VTO1 schreef dit

Wat kan mij het nu schelen of de nuon of weet ik wat duurder is het gaat om het pricinpe, dat mensen ongevraagd over gezet worden, dat klopt niet, en zoveel scheelt het niet eens het is gelijk aan mijn Nuon rekening dus voor mij geen verschil. mischien als je gas gebruikt.

ilona80

Ongelezen bericht door ilona80 »

:evil: eon fijn foon gehad ze zijden ja goedkoper dan je huidige en als dat niet zo was kon ik het binnen 3 maanden op zegen. nou komt ie zou via hun dus 150 meer betalen per maand :shock: en opzeggen nee kan niet nog leuker net verhuist en krijg het dus op me oude adderes wil ik het op zeggen dan kost het me tussen de 150 en 500 euro :? hun nu bandje af luisteren maar ze nemen niet alles op alleen als je de vragen krijgt en het stukje dat ze dus niet opnemen beloven ze dat je het koste loos kan op heffen

teun1vos

Ongelezen bericht door teun1vos »

Het gewone tel nummer van EON is 010 2895711

ilona80

Ongelezen bericht door ilona80 »

eon grappig :evil: bellen ze me vandaag op uw wou een verhuizing door geven?? ik nee ik wil van jullie af ja dan moeten u uw verhuizing door geven haha ikkie niet gek nee krijg je niet zit hier fijn met me eigen keus zeg ik wil het opzeggen zij weer dat zou ik door geven aan die afdeling ik zeg bellen ze snel terug nou zegt zuj ze hebben het druk ik duh vind je het raar zelfs netbeheer zegt ja we weten het maar als iedereen klacht bij de cosumente bond doen gaan ze daar wel werk van maken

Gesloten