LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging ten alle tijden mogelijk?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Mascha1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2008 13:17

Opzegging ten alle tijden mogelijk?

Ongelezen bericht door Mascha1969 »

In oktober ben ik lid geworden van een sportschool.
Op het inschrijfformulier moest je de duur van de opleiding aanvinken, zes maanden of twaalf maanden. Aangezien er vlak daar onder stond: Opzegging van de opleiding is ten alle tijden mogelijk. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, waarbij een opzegtermijn van drie maanden geldt. , heb ik gekozen voor twaalf maanden.

Begin van deze week heb ik een brief gestuurd om de sport op te zeggen en stelde voor om me, zoals afgesproken, aan de opzegtermijn van drie maanden te houden. Hier gaat de sportschool echter niet mee akkoord. Ik moet de volle twaalf maanden betalen, want volgens hun gaat dat ten alle tijden pas in als je na afloop van de opleiding lid blijft en dan wil stoppen met de sport.

In de algemene voorwaarden die bij het inschrijfformulier zaten staat verder niets over opzeggen, dus voor mijn gevoel sta ik in mijn recht om hun te houden aan de voorwaarde die op het inschrijfformulier staat dat ik ten alle tijden op mag zeggen, met inachtneming van drie maanden opzegtermijn.

Ik heb al een afspraak gemaakt bij het Juridisch Loket.
Heeft iemand verder nog tips of adviezen?

Gesloten