LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opmaat verzekering overstappen
-
opmaat verzekering overstappen
Sorry als dit bij het verkeerde onderwerp is terecht gekomen.
Ik heb een opmaat verzekering bij de Rabobank met een daarbij behorende opmaat verzekering.
Misschien dat deze vraag al gesteld is, maar is het mogelijk om alleen de de opmaat verzekering te veranderen en daar bedoel ik mee, overstappen naar een andere verzekeraar?
En zo ja,
Wat is dan een tegenhanger van zo'n verzekering?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg,
Patrick
Ik heb een opmaat verzekering bij de Rabobank met een daarbij behorende opmaat verzekering.
Misschien dat deze vraag al gesteld is, maar is het mogelijk om alleen de de opmaat verzekering te veranderen en daar bedoel ik mee, overstappen naar een andere verzekeraar?
En zo ja,
Wat is dan een tegenhanger van zo'n verzekering?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg,
Patrick
Re: opmaat verzekering overstappen
Zonder medewerking van de Rabobank als pandhouder op de verzekering, kun je niet overstappen. (ik ga er althans van uit dat de verzekering aan je hypotheek is gekoppeld). Omdat de opmaat-verzekering een product van de Rabobank zelf is, zullen ze die medewerking niet verlenen. Dus zit je aan overstappen met je hele hypotheek vast.
Ik denk dat het wel kan. De vraag is echter waar naar toe:
* spaarhypotheek kan bij interpolis
* banksparen bij de rabo zelf
* beleggingspolis of levenpolis kan elders, als je rabo het maar accepteert
Ik zie niet in waarom de rabo het niet zou willen accepteren
* spaarhypotheek kan bij interpolis
* banksparen bij de rabo zelf
* beleggingspolis of levenpolis kan elders, als je rabo het maar accepteert
Ik zie niet in waarom de rabo het niet zou willen accepteren
Houston,
Omdat als de opmaat-polis aan de hypotheek is gekoppeld, de Rabobank een pandrecht heeft op de polis. Ze hoeven alleen maar mee te werken aan een nieuwe verpanding, wanneer de geldlening waarvoor de polis verpand is, is afgelost.
Omdat als de opmaat-polis aan de hypotheek is gekoppeld, de Rabobank een pandrecht heeft op de polis. Ze hoeven alleen maar mee te werken aan een nieuwe verpanding, wanneer de geldlening waarvoor de polis verpand is, is afgelost.
Klopt marcel, dat zeg ik ook. Ze hoeven niet mee te werken, maar ik zie geen reden waarom ze dat niet zouden doen.
Houston,
Omdat ze pas mee gaan werken op het moment dat de lening waarvoor onder meer een pandrecht op de verzekering als zekerheid is verleend is afgelost. De bank verliest namelijk een stuk zekerheid.
Omdat ze pas mee gaan werken op het moment dat de lening waarvoor onder meer een pandrecht op de verzekering als zekerheid is verleend is afgelost. De bank verliest namelijk een stuk zekerheid.
ze krijgen een nieuwe zekerheid terug, althans als ik de vraag hierboven goed lees
Maar ze weten nu welke zekerheid ze hebben. Interpolis is immers de huisverzekeraar van de Rabobank. Ook weten ze nu hoe de waardeontwikkeling zal zijn en kent de Rabobank de voorwaarden. Van een andere verzekering weten ze dat niet en kunnen ze de betalingen ook minder goed in de gaten houden.
-
En al die andere geldverstrekkers best Marcel, die wel vrijwel alle polissen accepteren?
Gewoon verwerpelijk protectionisme en koppelverkoop van Rabo, meer is er niet van
Gewoon verwerpelijk protectionisme en koppelverkoop van Rabo, meer is er niet van