LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GPS: Tomtom levert niet

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Wat zijn jouw ervaringen met Tomtom?

geen klachten
3
60%
weinig klachten
1
20%
niet echt tevreden
1
20%
absoluut ontevreden
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 5

FerryG

GPS: Tomtom levert niet

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik heb een update van mijn kaart besteld en betaald. Maar toen ik de mail kreeg met de download-link, ging het verkeerd: ik kreeg een pagina met de foutmelding dat de browser niet weet hoe hij die moet interpreteren. Desgevraagd zei Tomtom dat ik eerst Tomtom Home moest installeren, maar daar kwam het volgende probleem:
Ik had dit programma ooit al eens geïnstalleerd, maar daarna heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Gevolg: de bestanden van Home stonden nog op de schijf, maar het programma kon niet worden gestart. En Tomtom Home weigerde(!!!) zich te opnieuw laten installeren, ook nadat ik de oude bestanden had verwijderd.
Ik heb Tomtom dit medegedeeld, en ze zeiden dat ze zouden kijken wat er gedaan kon worden. Dat is alweer weken geleden en ik hoor niets meer van ze.
Mijn verzoek, de betaalde bestanden per email toe te sturen, hebben ze niet gehonoreerd.

Dus nu zit ik met de brokken: Tomtom weigert te leveren en ik heb al betaald. Is dit nu wat ze bedoelen met "niet goed, geld weg"?

D1RK

Re: GPS: Tomtom levert niet

Ongelezen bericht door D1RK »

Naast Windows moet je meestal ook onder Internet Explorer in de juiste versie downloaden...
Dus ik ga als Linux liefhebber dan gewoon elders nieuwe kaarten downloaden,
Gratis kaarten zijn voor vele modellen te vinden!

Mag niet, maar werkt wel en gratis!

FerryG

Dus met Mozilla en Opera werkt het niet?

D1RK

Het mag niet, maar met een geheugenkaart met voldoende ruimte voor de uitgebreide Europa versie en een kaartlezer in de PC zijn illegale programma's met update's te vinden.

Omdat ik geen rechtszaak wil kan ik geen link of zo sturen.. dus zelf zoeken..
Het aanbieden is strafbaar, en omdat ze voor meerdere modellen werken is het moeilijk te bewijzen dat je illegaal download hebt binnen gehaald.

De Tom Tom wil meestal Windows en geen vreemde als Opera of Firefox dus hou hiervoor de Windows versie die er standaard op stond.
Dus een legale betaalde download..

Via Linux kan ik wel de illegale op kaart zetten en dat deze voor hoge prijzen aan worden geboden voor verouderde.. of die heel €uropa willen...
Dus die mag je wel via Firefox binnen halen.
Meestal betaal je voor dit soort kaarten 50% van de fabrieksprijzen...
Maar zelf is gratis.

Even zoeken en je vind ze!

FerryG

Bedankt... maar Mozilla en Opera zijn namen van browsers, dus alternatieven voor Internet Exploder. Beide werken ze gewoon onder Windows.

FerryG

Nu zet ik hier even de uitslag van de hele geschiedenis neer:

Ik bleek een verouderde versie te hebben van Tomtom Home, dat nodig is voor het ophalen van bestelde en betaalde kaarten, en de nieuwe versie werkte niet op Windows 2000. Dat is dus een enorme blunder van Tomtom; hun producten horen met elke Windows-versie te worden opgehaald.

Het ergste is nog, dat ik alles bij elkaar uuuuuuren aan de telefoon heb gehangen, met verschillende helpdeskmedewerkers, die allemaal heel hulpvaardig waren (op één na die beloofde terug te bellen en het niet deed), maar waarbij pas de laatste op de hoogte bleek te zijn van het feit dat ik Windows XP moest kopen voordat ik mijn kaart kon ophalen omdat de nieuwste Tomtom Home alleen daarop werkte.

Eigenlijk vind ik dat Tomtom mij het bedrag van Windows XP zou moeten terugbetalen, want zij, en zij alleen, hebben die aanschaf nodig gemaakt.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Zouden ze dat er niet bij zetten als je zo`n kaart aanschaft?

D1RK

U hoeft Windows 2000 niet te vervangen maar het is wel een erg zeldzame verouderde versie...

Probeer eens de gratis Beta Windows 7.
Beter en uitgebreider dan XP en minder lastig dan Vista.

En ik als Linux Ubuntu gebruiker is zelfs tevreden!

Deze Beta versie is gratis te downloaden en werkt tot 1 aug. 2009

Dus voldoende voor Uw Tommetje!

FerryG

@jeroen: nee.

herzon

Ongelezen bericht door herzon »

Ga hier eens kijken. Zit veel expertice

Gesloten