Hallo,
Sinds afgelopen december 2008 lig ik in een scheiding, nu hadden wij een eigen woning die op beider namen staat.
Mijn ex heeft geen belang bij een snelle afwikkeling van de scheiding, is het nu mogelijk om het huis onder dwang alsnog te verkopen? ik weet dat zij de woning niet kan betalen met haar inkomsten. Ps. zijzelf wil in de woning blijven wonen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedwongen verkoop woning.
Re: Gedwongen verkoop woning.
Sinds december lig je in scheiding. Je bent dus goed en wel hooguit 2 maanden bezig met de scheiding. Dat is over het algemeen nog niet voldoende om naar de rechter te kunnen stappen en verdeling van de gemeenschap te vorderen. Daarvoor moet toch echt wel wat meer aan de hand zijn.
Mocht het lang gaan duren, zeg 6 maanden nadat de echtscheiding is ingeschreven bij de Burgelijke Stand en ze blijft weigeren mee te werken aan de verdeling van de woning, dan kun je wel de gang naar de rechter overwegen.
Mocht het lang gaan duren, zeg 6 maanden nadat de echtscheiding is ingeschreven bij de Burgelijke Stand en ze blijft weigeren mee te werken aan de verdeling van de woning, dan kun je wel de gang naar de rechter overwegen.
Re: Gedwongen verkoop woning.
Ja sorry, moet december 2007 zijn.
De gang naar de rechter is al in april 2008 begonnen, maar door telkens uitstel en verlenging in de zaak weet ik nog steeds niet waar ik
aan toe ben aangaande de woning.
Het is duidelijk dat mijn ex-partner de woning niet kan financieren, maar ze maakt er nog wel staads gebruik van.
Mede door de situatie op de huizenmarkt mag ik toch wel van haar verwachten wat er gaat gebeuren.
De gang naar de rechter is al in april 2008 begonnen, maar door telkens uitstel en verlenging in de zaak weet ik nog steeds niet waar ik
aan toe ben aangaande de woning.
Het is duidelijk dat mijn ex-partner de woning niet kan financieren, maar ze maakt er nog wel staads gebruik van.
Mede door de situatie op de huizenmarkt mag ik toch wel van haar verwachten wat er gaat gebeuren.