Maar het meest opvallende is dat het aantal CBW erkende bedrijven in de afgelopen periode sterk is afgenomen. In Amsterdam is er op dit moment nog maar 1 CBW erkende keukenleverancier.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Graag jullie mening.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Beste Eek. Dan zou ik toch maar eens op http://www.cbw-erkend.nl/ gaan kijken want er verschijnt echt maar eentje. Dat is ook mijn verwondering. Is het nou een fout in de zoekfunctie zoals 16again aangeeft of speelt er iets anders? Bijvoorbeeld een boycotnc0205...klopt natuurlijk nooit het cijfer jij nu geeft
Yeah right. Volgens mij geldt dat voor alle regels, als men zich er niet aan houdt werkt het niet. Dat is duidelijk.In jou voorbeeld werkt de CBW aanbetalingsgarantie wel, omdat de winkelier zich in dit geval netjes aan de CBW regels houdt. Echter, niet alle CBW leden zijn even bereid om de CBW regels op deze manier na te komen
Dat is dus echt onzin, te simpel gewoon. De consument dient natuurlijk altijd ook zelf te waken over zijn eigen rechten. In het geval van de CBW regels kun je zelf als klant eenvoudig controleren of de gebode prijs correct is. Je hebt immers de oude order, je weet de prijs en ook wat er allemaal in de order zat aan apparaten en onderdelen.Verleidelijk dan om de 15% aanbetalingskorting te verrekenen met korting die toch wel verstrekt zou zijn. Consumenten komen dan bedrogen uit.....
-De door een failliet gedupeerde klant kan ook een ander merk keuken als vervangende aanschaf hebben. Sommige merken zijn "immers "exclusief" voor bepaalde ketens, zodat de verkoper makkelijk kan schermen met dingen als laagste prijsgarantie.als klant eenvoudig controleren of de gebode prijs correct is. Je hebt immers de oude order
...en dan gebeurt er niets! Dit is namelijk in het verleden gebeurt. Er verscheen een stukje op de eigen CBW site, waar de garantie een "sigaar uit eigen doos" genoemd werd, en de winkeliers worden opgeroepen om de regeling zo goed mogelijk uit te voeren om het branche imago hoog te houden. Erg vrijblijvend dus....Als een keukenspeciaalzaak die lid is van het CBW hier niet aan wil meewerken laat je dit aan het CBW weten
Voorbeeld 1:ARTIKEL 17 - Aanbetalingsgarantie
.......Binnen zes maanden nadien kan de consument met de ondernemer van zijn keuze uit diens normale collectie en op diens normale leveringsvoorwaarden