LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakketwijziging internet+bellen KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hlaauwen

pakketwijziging internet+bellen KPN

Ongelezen bericht door hlaauwen »

Een jaar geleden ben ik overgestapt van adsl (hetnet) naar internetplusbellen van KPN. (Bij hetnet wilde men mij niet hebben omdat ik op een Apple werk). KPN stuurde mij vervolgens het pakket met speedtouch etc, (overigens exact hetzelfde als klanten van hetnet krijgen). Mijn abonnement op ipb-go werkte naar tevredenheid. In juli zag ik op internet dat er een nieuw abonnement was, nl ipb-basis met vor dezelfde prijs een hogere snelheid. Ik probeerde daarom via internet mijn pakket te wijzigen. Dat zou heel eenvoudig zijn, maar......... inmiddels ben ik aan mijn zesde gebruikersnaam en inloggegevens en iedere keer terug bij af. Alles bij elkaar heb ik wel meer dan een uur verbeld met de helpdesk maar meestal kom ik niet verder of de verbinding wordt tijdens het wachten verbroken. Ze hebben kennelijk een automatische brievengenerator die aardig van slag is want de laatste keer ontving ik na de gebruikelijke welkomstbrief met nieuwe gegevens een email waarin stond dat er geen aanvraag voor pakketwijziging bekend was en dat ik het maar opnieuw moest aanvragen. Weer een dag later kwam er een brief dat internetplusbellen op mijn adres technisch helaas niet mogelijk is. In een laatste poging heb ik pe email maar weer eens het hele verhaal op een rij gezet met een scan van alle brieven die ik inmiddels verzameld heb. Maar die mail is blijkbaar te moeilijk om te beantwoorden. Ben ik een eenzame pechvogel of is deze gang van zaken normaal? Zou de winst van KPN uit de opbrengst van de helpdesk komen? Ik ben beniewd naar de ervaring van anderen.

D1RK

Re: pakketwijziging internet+bellen KPN

Ongelezen bericht door D1RK »

Als Linux gebruiker heb ik ook wel eens een probleem dat ze uitsluiten Windows computers accepteren!

Als je een mail naar mijn evenlopje stuurde naast mijn naam, met Uw postcode en huis nr... dan kijk ik of er betere aanbiedingen leverbaar zijn.

Verder is naar duurdere meestal mogelijk bij KPN, goedkoper of zelfde prijs lukt zelden!
Via een andere provider tussendoor is het vaak wel mogelijk, maar ze willen vermoedelijk dat U veel voor traag bleef betalen!

Martin Borghart

Ongelezen bericht door Martin Borghart »

Als je geen Windows computer hebt ben je bij KPN aangewezen op zelf hulp.
Sinds mijn abonnementwijziging in augustus 2008 in een abonnement met hogere snelheid heb ik niets anders dan ellende gehad.
Weken geen telefoon wel internet. Steeds onderbrekingen van de ADSL verbinding met als gevolg geen telefoon en internet. Ruim twee weken geen telefoon en geen internet.
Ik bleek een experiabox te bezitten die niet geschikt was voor hogere snelheden.
Er kwam een monteur met een nieuwe experiabox en heeft gelijk de lijnen doorgemeten.
Alles zou dus goed moeten werken.
Helaas niet dus.
Na heel veel bellen (mobiel) heeft men de snelheid verlaagt.
Als coulance hoefde ik een maand geen abonnement te betalen.
De snelheid volgens het abonnement 8Mbps bedraagt nu nog geen 4Kbps.
Ik kan niet van het contract af omdat ik dan een afkoopsom moet betalen.
Achter 0900-0244 zitten mensen die beweren dat alles prima werkt en het probleem bij mij ligt.
Voor de 'upgrade' was er nooit een probleem en de bedrading in huis en de computers zijn niet veranderd.

hlaauwen

Ongelezen bericht door hlaauwen »

Een dag na plaatsing van mijn bericht kwam er een email van KPN met excuses voor de problemen en met de mededeling dat alles in orde gemaakt zou worden. Daar zou ik per email over geïnformeerd worden. Dezelfde avond constateerde ik dat de snelheid van mijn verbinding verhoogd was tot 8 Mb/sec. Dat werkt sindsdien goed, evenals de telefoon. Mijn probleem lijkt dus verholpen. Nu maar hopen dat het zo blijft. Ik constateerde wel dat de bandbreedte voor een telefoongesprek ook evenredig is toegenomen. Dat vond ik dan weer vreemd.
Ik denk overigens dat het gebruikte besturingssysteem niets uitmaakt. Alleen de installatie van de experiabox moet je, zoals ik met mijn Apple, zelf uitzoeken maar dat was geen enkel probleem. Het werkte bij mij onmiddellijk, zowel draadloos als bedraad.
In elk geval sterkte met je problemen.
Groeten,
Hen

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als een medewerker van KPN ziet dat ze jou probleem hier kunnen oplossen en jou naam is niet zo veel voorkomende, dan lukt het mij soms iets meer te doen dan ik hier beloofde!

Je ziet het, soms is zelfs KPN snel tot actie te krijgen om te voorkomen dat ze hier niet negatief vermeld willen worden want dat kost veel nieuwe klanten die dan elders iets zoeken!

Gesloten