LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onjuiste info makelaar en gemeente

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
klusser72

onjuiste info makelaar en gemeente

Ongelezen bericht door klusser72 »

Ik heb in juli 2008 een huis gekocht.Voor de koop heb ik de makelaar gevraagd of naast ons huis(agrarisch gebied) gebouwd zou worden .Zijn antwoord was nee alleen op zo'n km afstand van het huis zou wat gebouwd worden.Ook heb ik van hem een formulier vd gemeente gekregen van mei 2008 waarin stond dat er niets bekend was over eventuele bouwplannen in de nabijheid van het perceel. 2,5 mnd na de koop is er echter begonnen met het bouwen van een wijk van 58 woningen precies naast mijn huis.OOk komt er voor mijn huis een doorgaande weg naar deze wijk.
Ik heb op internet ook documenten gevonden uit mei 2008 waarin de bouw al bekend cq goedgekeurd was.VAlse info van gemeente en makelaar dus.Wat kan ik doe?

D1RK

Re: onjuiste info makelaar en gemeente

Ongelezen bericht door D1RK »

Mondeling vragen is probleem met bewijs.

Ik stel deze vragen daarom liever per E mail, als ze dan foute antwoorden geven zijn ze verantwoordelijk.

Verder heeft U recht in inzage bestemmingsplan.

Ook dit had bij gemeente bekend moeten zijn.
Het hangt er vanaf of U kunt bewijzen of U dit gevraagd heeft.
Helaas kan ik er niets meer van maken.

willem de 16de

Re: onjuiste info makelaar en gemeente

Ongelezen bericht door willem de 16de »

Ik heb in juli 2008 een huis gekocht.Voor de koop heb ik de makelaar gevraagd of naast ons huis(agrarisch gebied) gebouwd zou worden .Zijn antwoord was nee alleen op zo'n km afstand van het huis zou wat gebouwd worden.Ook heb ik van hem een formulier vd gemeente gekregen van mei 2008 waarin stond dat er niets bekend was over eventuele bouwplannen in de nabijheid van het perceel. 2,5 mnd na de koop is er echter begonnen met het bouwen van een wijk van 58 woningen precies naast mijn huis.OOk komt er voor mijn huis een doorgaande weg naar deze wijk.
Ik heb op internet ook documenten gevonden uit mei 2008 waarin de bouw al bekend cq goedgekeurd was.VAlse info van gemeente en makelaar dus.Wat kan ik doe?

klusser72

Alléén wanneer je zwart op wit kunt overleggen, dat de gemeente ná je aankoopdatum in juli 2008 zulke info formulieren nog verspreidde, heb je juridisch een stevige poot om op te staan. Je probleem zit hem in die 2 maanden verschil van de gemeente formulierdatum en jouw huis aankoopdatum.
De rechter zal altijd beginnen jou de schuld te geven, wanneer er sprake is van te weinig degelijk vooronderzoek. Ik vrees, dat je teveel vertrouwen in die makelaar had, maar daar kan je weinig mee voor de rechtbank, vanwege het bekende te verwachten "Welles en nietes" gedoe.
Je had naar de gemeente moeten gaan en het bestemmingsplan moeten opvragen. Maar die worden helaas even makkelijk tegenwoordig weer gewijzigd.
Maar wat een afschuwelijke ervaring voor je! :cry:

Gesloten