LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op colporteurs Energie:direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
V. Ran

Let op colporteurs Energie:direct

Ongelezen bericht door V. Ran »

Ik heb een colporteur aan de deur gekregen van energie:direct. Zij vertelde mij dat e:d het transport van eneco heeft overgenomen en dat ik, als klant van eneco, recht heb op korting. Ik moest alleen even mijn gegevens doorgeven en meterstanden en dan zou ik het geld terug gestort krijgen op mijn rekening. Zij vertelde mij dat als ik die storting wilde hebben ik alleen even moest tekenen. Verder zou er niks veranderen...
"gelukkig" heb ik hier slechte ervaringen mee, en lees ik ondertussen graag alle kleine lettertjes. Als ik getekend zou hebben zou ik een overeenkomst van 1 jaar aangaan met e:d. Dus blijkbaar gewoon een nieuwe leverancier met een nieuw contract, wat zij dus totaal niet vertelde.
En natuurlijk ook weer de tekst dat ik 2 weken de tijd zou hebben om te annuleren, terwijl op het formulier staat:
Ongedaan making van deze overeenkomst is mogelijk door een schriftelijke mededeling aan ... ... binnen 8 dagen nadat een afschrift van de overeenkomst bij de KvK te ... is gedagtekend of door te bellen naar het in de bevestigingsbrief vermelde telefoonnummer. Deze brief ontvangt u binnen 5 dagen na ondertekening van dit formulier.

Dus eigenlijk 8 dagen nadat ik mijn handtekening heb gezet, ipv haar 2 weken die eventueel ook nog met 1 maand verlengd zou kunnen worden. :?
Ben blij dat ik er niet ingestapt ben en dat ik het formulier met mijn gegevens in bezit heb. De storting zou een leuk bedrag zijn, maar dit is wel een hele rare manier om nieuwe klanten te krijgen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

HuJuh

Re: Let op colporteurs Energie:direct

Ongelezen bericht door HuJuh »

Mijn vriendin had hetzelfde verhaal met een Oxxio colporteur.

Die vertelde haar dat Oxxio de levering ging overnemen van Essent en dat hij, als service, de deuren langs ging om mensen hierover in te lichten en hen een makkelijke overstap kon aanbieden. Ze hoefde alleen wat gegevens in te vullen en haar handtekening te zetten en dan zou er verder niets veranderen.
Op de vraag wat men doorgaans doet kreeg ze te horen dat iedereen gewoon tekende omdat dat het makkelijkst is.

Ik werkte destijds nog voor Nuon (als student, maar niet in het callcenter) en zij belde me na een uurtje op omdat het haar niet lekker zat. Ik heb direct Oxxio gebeld en aangegeven dat ik van deze streken niet gediend ben. Ik heb de colporteur zijn naam doorgegeven en deze zou worden genoteerd. Een week later nog eens gebeld en alles zou worden stop gezet. Meerdere malen excuses gekregen bij het tweede telefoontje en daarna (gelukkig) nooit meer iets van Oxxio gehoord.

Ik heb ook iedereen in de flat een briefje in de bus gegooid met uitleg over deze oplichtersstreek. Van één persoon gehoord dat die ook zijn overstap ongedaan heeft gemaakt.

dikkidikki

Re: Let op colporteurs Energie:direct

Ongelezen bericht door dikkidikki »

Een half jaar geleden een colporteur van Energie Direct:
Natuurlijk ben ik hierin niet geïnteresserd.
Valse/verleidelijke voorwendsels: U krijgt geen aparte nota meer
van Eneco en: u kunt voortaan uw meter zelf aflezen !!, maar dat kan
ik al !! Met een kwade kop vertrokken, roepend: dan bent u een dief van uw eigen portemonnee.

TROS RADAR ANTI-COLPORTAGE STICKERS AANGEVRAAGD, OP DE DEUR GEPLAKT EN UiTGEDEELD AAN DE BUREN, OM VAN ALLE COLPORTAGE-LEED VERLOST TE ZIJN.

Nooit meer geleur aan de deur gehad tot..gistertavond

Een schaars gekleed meisje in de vrieskou: van Energie Direct.

Ik wees ze op de sticker, maar ze wilde haar verhaal doen.
Ik zei "U weet wat colportage is ???"
Ja hoor dat was bekend, maar dit was zo'n fantastisch aanbod,
dat was dus volgens haar geen colportage.
Nors heb ik de deur dichtgedaan- niet mee te praten.

Ik heb weleens gehoord wat mensen doen bij telefonische colportage:
Zeggen dat je even degene roept, die daarover gaat, en vervolgens de hoorn laten liggen..totdat het geduld van de beller op is.

Wat ik gisteren eigenlijk had moeten doen bij dat brutale nest:
Gebaren (niet zeggen) alsof ik iemand ga halen die er meer verstand
van heeft, deur dichtdoen en laten staan tot ze er genoeg van heeft, en doorloopt.
Dan zou ze tevens minder tijd hebben gehad, om anderen lastig te vallen.

ZIJ ASOIAAL?"??? IK ASOCIAAL, MET GEPAST GELD BETALEN !!!!!

Wellicht een tip voor u ??

Gesloten