De consumentenbond heeft ruim een jaar geleden haar website "verbeterd". Sindsdien kan ik, ook als betalend Consumentenbond Online-lid, nog maar een beperkte hoeveelheid informatie vinden op de website, via het zoeken bij de "Tests" of via "algemeen zoeken" op de website. Ook Googlen op de website levert niks op.
Voorheen kon ik ALLE informatie uit de Consumentengids direct en makkelijk vinden op de website en artikelen uit de Consumentengids integraal lezen en zonodig opslaan op mijn PC.
Ik heb de Consumentenbond het afgelopen jaar enkele malen telefonisch en via e-mail gevraagd hoe dit zit. Eerst werd gewezen naar kinderziekten met de nieuwe website, laten meende men dat ik "niet goed zou zoeken". Ik heb op basis van hun antwoordmail zelfs sterk het gevoel dat men helemaal niet begrijpt wat ik bedoel.
Nu, na ruim een jaar, is de situatie absoluut niet verbeterd.
Veel interessante informatie uit de gids moet ik nu OF net als heel vroeger als los artikel uitscheuren en bewaren OF scannen. Mega-irritant! Om dit nu juist te voorkomen had/ heb ik het ervoor over om het Online-lidmaatschap te betalen.
En ook: ik vind dat ik fors minder waar krijg voor mijn geld.
Mijn vraag is dus of hier lezers en Consumentenbondleden zijn die de dezelfde ervaring hebben of is het toch dat ik gewoon slecht zoek. Hebt u ideeën om dit op te lossen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Consumentenbond biedt minder voor zelfde abonnementsgeld
Re: Consumentenbond biedt minder voor zelfde abonnementsgeld
dat is precies de reden waarom ik mijn lidmaatschap bij hen heb opgezegd. Steeds minder voor meer geld.
Werd na een maand gebeld, waarom ik had opgezegd. Heb zelfs de moeite genomen om een hele brief aan te wijden. Overal moet je weer een extra abonnement voor afsluiten.
Werd na een maand gebeld, waarom ik had opgezegd. Heb zelfs de moeite genomen om een hele brief aan te wijden. Overal moet je weer een extra abonnement voor afsluiten.
Ik vind de site ook verslechterd. Je kunt bij veel artikelen alleen nog de nieuwste test bekijken, terwijl het product van jou keuze misschien in een eerdere test beter of uitgebreider behandeld is.
Het is wel leuk dat je nu zelf bij tests makkelijker je eigen keuze kunt maken en prioriteiten kunt stellen, maar ik zou graag zien dat de artikelen ook gewoon op de site zouden staan, en dat de oudere tests ook bleven, zoals vroeger.
Het is wel leuk dat je nu zelf bij tests makkelijker je eigen keuze kunt maken en prioriteiten kunt stellen, maar ik zou graag zien dat de artikelen ook gewoon op de site zouden staan, en dat de oudere tests ook bleven, zoals vroeger.
Zouden we Radar tips kunnen vragen om collectief actie te ondernemen/ te starten richting Consumentenbond ?
Bij een gewoon bedrijf is deze kwestie "jammer" en je gaat naar een ander bedrijf. Maar juist van de Consumentenbond mag je "meer"verwachten!
Erik
Bij een gewoon bedrijf is deze kwestie "jammer" en je gaat naar een ander bedrijf. Maar juist van de Consumentenbond mag je "meer"verwachten!
Erik
-
Bob Schurkjens
Ik ken niet één Nederlandse website die al jaren zo slecht is als die van de Consumentenbond. Het duurt momenteel letterlijk minuten om in te loggen. Testgegevens zijn niet beschikbaar (test mobiele telefoons), de hele "interactieve" gebruikersinterface is om te huilen. Je moet eindeloos doorklikken om de informatie te bemachtigen die je wilt hebben. Daarbij moet je je een ongeluk wachten omdat de informatie eerst moet worden geladen (kan het nog achterlijker????). Tests worden niet meer als PDF-bestand beschikbaar gesteld. De informatie die wel op de site staat is summier in vergelijking met de informatie in de gids. Een schande dat mensen hier voor moeten betalen.
Laat de Consumentenbond eerst eens zélf deze achterlijke situatie oplossen voordat ze doen waar ze zo goed in zijn, namelijk anderen bekritiseren.
Een mooi voorbeeld van hoe het óók kan is de Duitse consumentenbond, zie www.test.de
Laat de Consumentenbond eerst eens zélf deze achterlijke situatie oplossen voordat ze doen waar ze zo goed in zijn, namelijk anderen bekritiseren.
Een mooi voorbeeld van hoe het óók kan is de Duitse consumentenbond, zie www.test.de
Ja, opzeggen dat abo bij de bond.
Noemt zich "opkomen voor de belangen van de consument" maar geeft zijn eigen leden niet eens de service waarvoor ze betalen.
Ben zelf tientallen jaren lid geweest totdat ik vanaf begin 2008 om persoonlijke reden mijn abo opzeg.
Eind 2008 heb ik een mailtje gestuurd naar de klantenservice
nemen ze niet eens de moeite om mij een automatisch antwoord mailtje te sturen laat staan dat ze de vraag behandelen. Tot driemaal toe heb ik de mail gestuurd toch hebben ze niet het fatsoen om een reactie te sturen. Dacht dat door tientallen jaren lid te zijn een goed doel steunde. Is dus niet zo.
Noemt zich "opkomen voor de belangen van de consument" maar geeft zijn eigen leden niet eens de service waarvoor ze betalen.
Ben zelf tientallen jaren lid geweest totdat ik vanaf begin 2008 om persoonlijke reden mijn abo opzeg.
Eind 2008 heb ik een mailtje gestuurd naar de klantenservice