LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
*Emmy*
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:35

Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door *Emmy* »

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben net voor het eerst een appartement gekocht. Nu willen wij graag een nieuwe keuken erin plaatsen. We zijn bij verschillende keukenstudio's geweest en vonden een bepaalde keuken erg mooi. Hiervan hebben wij een offerte laten maken, maar wij hebben geen idee of dit een goede prijs is. Zou iemand ons hiermee kunnen helpen? Het gaat om de volgende offerte:

kasten:
- onderkastpasstuk in frontuitvoering 78x24 code UP578
- kookonderkast met 1 lade en 2 uitrekladen, meerprijs MPG8: Meerprijs greepgroep 8 (M610) 78x120 code UK1207819
- bestekindeling voor lade code BK12046
- los frontmeubeldeur t.b.v. volledig geintegreerde vaatwasmachine, bestemd voor apparaat: siemens sx64e001eu 77,6x59,6 code DM607807
- spoelelement met doorlopende deur, meerprijs MPG8; Meerprijs greepgroep 8 (M610) 78x60 code US607813
- onderkast met doorlopende deur, meerprijs MPG8; Meerprijs greepgroep 8 (M610) 78x60 code U607803
- onderkastpasstuk in frontuitvoering 78x24 code UP578
- bovenkast met klepdeur, meerprijs MPG8; meerprijs greepgroep 8 (M160) 39x120 code OK1203911
- zijdebekleding bovenkast, uitvoering KU2; Kunststof 2 (oudwit) 39x1,6 code SK353903 (L)
- zijdebekleding bovenkast, uitvoering KU2; Kunststof 2 (oudwit) 39x1,6 code SK353903 (R)
- uitspraing voor inbouwspot (2x) codee UA158
- verlichtingsarmatuur halogeen (2x) code BL264
- halfhoge kast t.b.v. geintegreerde koelkast bestemd voor apparaat; siemens KI26FA50 143x60 code HG6014348
- halfhoge kast t.b.v. oven, bestemd voor apparaten: siemens HW1405P2, siemens GI114DA20, siemens HB84E562. Meerprijs MPG8; meerprijs greepgroep 8 (M610) 143x60 code HG6014310
- halfohoge kast t.b.v. oven bestemd voor apparaten; siemens TK76K572, siemens HW1405A2. Meerprijs MPG8; Meerprijs greepgroep 8 (M610) 143x60 code HG6014310
- halfhoge kast met legplanken. Meerprijs MPG8; Meerprijs greepgroep 8 (M610) 143x60 code H6014301
- afdeksierplank uitvoering KU2; kunststof 2 (oudwit glanzend) 5x260 aantal 2,4m code AB5058
- plint uitvoering KU2; kunststof 2 (oudwit glanzend) 6m code SO115
- trafo voor halogeenverlichting code BL400
- ontluchtingsrooster 5.5x45 aantal 2 code Z457

subtotaal kasten: €4.240,=

apparatuur en accessoires
- vaatwasser speedmatic siemens code SX64E001EU bedrag €779,=
- multifunctionele oven met magnetron compact 45 siemens, roestvrijstaal code HB84E5562 bedrag €929,=
- warmhoudlade greeploos siemens, roestvrijstaal code HW1405P2 bedrag €527,=
- espresso-/koffieautomaat met lightcontrol, siemens, roestvrijstaal code TK76K572 bedrag €1679,=
- accessoirelade greeploos siemens, roestvrijstaal. code HW1405A2 bedrag €449,=
- geintegreerde koelkast met 133 liter siemens, wit. code KI26FA50 bedrag €899,=
- integreerbare vrieskast siemens, wit. code GI14DA20, bedrag €569,=
- schouwwasemkap met 4 snelheden, siemens, roestvrijstaal, code LC956BA40, bedrag 557,=
- solo gaskookplaat 75 cm, Atag, RVS, code HG7611A bedrag 734,=
- keukenmengkraan Doeco, code MKPERC, bedrag €309,=
- montage: incl aansluiten van alle toe- en afvoerleidingen en bedrading op de reeds aanwzige en correct aangebrachte aansluitpunten. Exl installeren: het aanbrengen van alle toe- en afvoerleidingen, bedradingen en aansluitpunten, benodigd voor het juist monteren. bedrag €1305,=

subtotaal apparatuur €8736,=

werkbladen
uitvoering: Dekker RM62 multiplex werkblad opgedikt tot 62mm zonder randlijst.
kleur: M4795PWD

lengt 305 cm. Werkbladdiepte van 60 cm. code 305.
randafwerking kunststof afgeplakt (aantal 3.05) code ABS062
kookplaatsuisparing code KOOK
uitsparing t.b.v. kraan of zeeppomp code KRG
RVS inlegspoelbak code DE 072

subtotaal werkblad €1954,=

TOTAAL KEUKEN incl btw en verwijderingsbijdrage €14.974,=

Is dit dus een redelijke prijs? Als iemand ons hiermee kan helpen, alvast hartelijk bedankt!

Keukenprinsss
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2009 00:07

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door Keukenprinsss »

Dag *Emmy*,

Ik kan je niet echt helpen met de prijs, alleen te zeggen dat het mij een redelijke prijs lijkt. Volgens behoort voor hetzelfde geld een granieten blad ook tot de mogelijkheden.

Ik reageer eigenlijk i.v.m. de combinatie van de combi magnetron HB84E562 rvs en de espresso-/koffieautomaat TK76K572 rvs. Qua stijl zijn deze namelijk niet gelijk, de koffiezetter heeft een LightControl-bedieningspaneel, de combi heeft dit niet... Ik weet niet of je van plan bent ze naast elkaar te plaatsen, anders krijg je misschien later spijt. Ik kwam hier ook pas achter via dit forum (weet niet meer doe wie geplaatst). Als je dezelfde stijl wilt zul je een ander/duurder model moeten kiezen HB86...

Succes met je keuken!

MVG

gewa
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009 10:41

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door gewa »

beste emmy,

de prijs is best scherp maar ik denk dat het zeker voor minder kan.
hou alleen even in de gaten dat dit geen hacker systemat is maar een hacker active.Dit is een wat uitgeklede versie van de systemat.
Als je je apparatuur op internet aanschaft ben je zeker 2000,- eu goedkoper uit.

mvg

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Hoi Emmy, heb je al over de grens geinformeerd?
wij hebben dezelfde keuken met wel wat minder app. ook voor een leuke prijs!!

Het is een tip kijk maar wat je ermee doet! :idea:

*Emmy*
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:35

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door *Emmy* »

Hallo Keukenprinsss,

bedankt voor je tip van de verschillende apparatuurstijlen. Daar gaan we zeker nog even naar kijken.

Hoi gewa,

Voor hoeveel minder denk jij dan dat het kan? Moeten we aan een paar honderd euro's denken of meer? En heb je mischien tips waar we online kunnen kijken voor de apparatuur? En wat is eigenlijk het verschil tussen een hacker systemat en een hacker active? Ik hoop dat je ons hiermee ook nog kan helpen! Alvast bedankt.


Hallo oostd188,

Wij hebben nog niet over de grens geinformeerd maar dat is ook omdat we graag de Nederlandse zelfstandige een kans willen geven. Verder hebben wij niet alleen maar positieve verhalen over Duitsland gehoord. Maar heb je dan misschien tips waar we eventueel over de grens kunnen kijken?


We hopen dat we nog meer reacties krijgen of dit een goede offerte is, want wij hebben zelf namelijk helemaal geen verstand van een goede prijs kwaliteitsverhouding in de keuken bussines.

*Emmy*
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:35

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door *Emmy* »

Oh en mijn vriend en ik hadden nog een vraag, toen we bij de keukenstudio zaten hebben wij natuurlijk gevraagd of er iets aan die prijs te doen was.
Ons werd verteld dat zij niet aan onderhandelen doen, de prijs die zij hebben opgegeven vinden zij zelf al een scherpe prijs en daar valt niks vanaf te praten.

Klopt dit? Valt er echt niks meer vanaf te praten, doen meer keukenstudio's dit?

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Emmy,

Verkopers doen je graag geloven dat je wat zij aanbieden ' echt ' de aller aller allllller laagste prijs is....op het moment dat jij tegen die verkoper zegt dat je vandaag een keuken wilt kopen weet ik zeker dat hij iets aan die prijs doet! (verkoop tactiek)

En verder heb ik zeker wel een adres in duitsland voor je (Het adres is Keiten-Schmitz in bochelt!)...inmiddels heb ik al enkele verkopers op gesprek gehad (voor een Hyp.) en wil ik verder niet de nederlands markt afkraken!(nu is mij op een normale marnier kenbaar gemaakt hoe gestrest deze markt wel niet is, jammer genoeg want verkopen is echt leuk!!) het moet geen oorlog worden!

Ik wil je verder veel succes wensen tijdens jullie speurtocht naar de juiste deal en je gevoel gaat boven alles...

Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik dat graag! 8)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

*Emmy*
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:35

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door *Emmy* »

Ik persoonlijk ben erg dankbaar dat oostd188 de tijd en moeite neemt om ons te helpen. Wij zijn erg onzeker wat betreft een keuken uitkiezen en kopen en alle tips zijn welkom!!

Misschien dat Keukenklepper ons ook zou kunnen helpen met tips ipv offtopic te posten?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

*Emmy*
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:35

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door *Emmy* »

Zeuren over mijn offtopic post over iemands gebrek aan expertise..
Beste Keukenklepper,

Uit jouw reactie merk ik dat mijn opmerking over offtopic posten in het verkeerde keelgat is geschoten. Ik wilde jou er zeker niet mee beledigen. Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik wel blij ben met oost128 zijn opmerkingen op mijn aangemaakte topic, en dat ik er persoonlijk niet zo van hou om mensen op het forum af te bekken. Mocht jij dit verkeerd opgevat hebben in welk manier dan ook, mijn excuses.
Hoe moet ik nou weten wat jullie 'redelijk' vinden? Ik weet niet waar jullie prioriteiten liggen en ik ken jullie smaak niet.
Met de term redelijk bedoel ik, of mijn vriend en ik niet volgens jullie keukenkenners een te hoge prijs voor de keuken betalen en of er wel degelijk ruimte is ter onderhandeling. Zoals eerder aangegeven zijn mijn vriend en ik totaal leken wat betreft keukens uitzoeken, vandaar dat we op zoek zijn naar andere meningen.
En waar onze prioriteiten liggen, ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. De offerte die ik hierboven heb uitgetikt is wel onze droomkeuken, en wij willen het liefst dus deze keuken! Is zo deze vraag beantwoord?
En onze smaak is dus bovenstaande keuken..
Dan zal ik maar niks zeggen over het smakeloze prijzenjagers festival wat dit forum nu ondertussen door mensen zoals jij aan het worden is..
Ik denk dat we hier allebei een verschillende mening over na houden. Jij hebt het over smakeloze prijzenjagers, ik vind ze verantwoordelijk kopers. Want zou jij ook niet als je 15.000 euro uit gaat geven heel goed uitzoeken of je dit wel aan een juist product doet en of je er niet veel te veel voor betaald? Of ben jij zo rijk dat 15.000 euro niks voorstelt?
Zo goed?
Ja hoor, ik ben blij met elke reactie, alhoewel de reactie wel wat aardiger had mogen zijn :wink:

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door pfffff »

wij hebben dezelfde keuken met wel wat minder app. ook voor een leuke prijs!!
Flappie heeft precies dezelfde keuken, tja, wel een ander front natuurlijk en de apparatuur is ook niet exact het zelfde en het werkblad komt ook bij een ander weg, maar voor de rest, identiek hoor.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

tegen die verkoper zegt dat je vandaag een keuken wilt kopen weet ik zeker dat hij iets aan die prijs doet! (verkoop tactiek)
Jaaah zo'n opmerking beantwoord ik steevast met "inderdaad; ik moet de prijs nog verhogen". Echt, van ons, verkopers, wordt verwacht een degelijke afspraak te maken en dan komt de koper met "als ik vandaag..." ? Gelukkig is niet iedere verkoper hetzelfde want er zijn ook niet dezelfde kopers, dat geldt voor iedere branche. (de één gaat naar de markt, de ander naar de detailhandelaar en de volgende naar de supermarkt)

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Haha Pffff... Flappie grappige naam!
wat mij erg opvalt is dat je Emmy niet echt helpt met die onzin die jij uitkraamt! ( ik raad je aan het gewoon gezellig te houden, is wel zo leuk voor iedereen!!)

@ Emmy,

Jij moet zelf bepalen wat jij een verantwoord bedrag vind voor jullie droomkeuken.
Wij hebben dit exact hetzelfde gedaan als jullie en wij zijn geslaagd in duitsland,omdat we het met de nederlandse verkopers er niet uit kwamen!
dit wilt dan niet zeggen dat het in nederland niet kan!
Als jij meteen het gevoel hebt dat je het niet weet tijdens een gesprek, dan kun je het beter niet doen!!

Het lijkt hier onderhand op haantjes gedrag, er komt een klant binnen met een vraag en BAFF iedereen erop! ( Zelfstandige jou bedoel ik niet, jij hebt best redelijke kritiek! :D )

@ Emmy, je moet je niet teveel van het gedrag van bepaalde figuren aantrekken, laten we het erop houden dat de crisis meespeelt! :!:

Onthou een ding goed het is een KOPERSMARKT!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

informatievreter
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door informatievreter »

@Emmy, gewoon een mooie keuken kopen bij een zaak waar je een heeel goed gevoel bij hebt. Wat oostd188 zegt vind ik zo flauw. Duitse keukenzaken ophemelen t.o.v. de Nederlandse. Hij heeft zijn keuken (zie topic: Keiten Schmitz in Bocholtnog) nog niet eens, dus waar praat hij over.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

De heren hebben lange tenen? is de kredietcrisis een gevoelige snaar?

Ik denk dat je niet te veel inspector Gedet moet kijken Keukenklepper...consumenten naar duitsland lokken pfff...zielig figuur!
Als je indd. in de aangegeven topic kijkt Emmy dan zie je dat ik niet de enige ben die enthousiast over deze zaak is !!

Ik een keukenverkoper.....nee dacht het niet!! eikelbijter hahahahahahahahah wat een IQ 8)

kosherman
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 16:33

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door kosherman »

Is die oostd188 dan een Hyena ?

Wat voor belang zou hij anders hier op het forum hebben, om iedereen
naar Duitsland te lokken en de naam vd zaak te noemen,

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door Treasa77 »

inspector Gedet
Wat is dat? Nooit van gehoord...
eikelbijter hahahahahahahahah wat een IQ
De pot verwijt de ketel.... :roll:

Ondertussen in 2 verschillende topics dezelfde vragen aan je gesteld.
En in beide heb je die vragen faliekant genegeerd...
Zegt mij genoeg, om eerlijk te zijn...

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Is dit een goede prijs voor een Systemat AV 2020 keuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Pot verwijd de ketel? en over welke vraag heb je het in vredesnaam?

Ten tweede woon ik in friesland, en niet in duitsland :D alleen het idee al.
Als ik de keuken bij mandemakers gekocht had had ik hun de hemel in geprijst ''simple as that''!

Veder wil ik me niet met deze aanteigingen bezighouden maar verder met de vragen van Emmy!!

Gesloten