LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
stephenophof
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:46

Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door stephenophof »

Hallo,

Naar aanleiding van de uitzending van 2 februari jl. wil ik graag even reageren. Ik heb september vorig jaar een abonnement afgesloten om Eredivisie Live te kunnen zien via Canal Digitaal (schotel/satelliet tv).
Na een paar dagen kreeg ik beeld op de zender. Op de website van Eredivisie Live staat dat er vier kanalen zijn, maar via Canal Digitaal zijn er slechts twee te bekijken!? Terwijl ik wel de volle mep: €9,95 per maand betaal.

Daarnaast wordt het tweede Eredivisie Live-kanaal via een andere "satellietpositie" uitgezonden, de ASTRA 23.5. Dit betekent dat bijna iedereen in Nederland deze niet kan ontvangen, omdat dan eerst een extra apparaat, de DUO LNB, ter waarde van 40 euro, moet worden aangeschaft.

Ik vind het belachelijk dat Canal Digitaal zo met haar klanten omgaat door slechts twee kanalen aan te bieden, als die tweede tenminste te bekijken is.

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door mierda »

Ja dat is vervelend!

Maar wat ik niet snap is het volgende. Canaldigitaal heeft 2 kanalen en KPN ook, op za worden er normaal gesproken 4 wedstrijden gespeeld en ook op zo. Op zo de eerste wedstrijd is om 12:30 op EredivisieLive (EL) 1, om 14:30 wordt de 2e wedstrijd op EL 1 en derde wedstrijd ook om 14:30 op EL2. Maw je mist 1 wedstrijd en die wordt om ongeveer 16:30 integraal uitgezonden, dus is snap het probleem niet alsof je 4 wedstrijden tegelijkertijd kunt kijken!!!

Wbt dat extra apparaatje is voor u eigenlijk een investering want er zijn veel zenders hiermee beschikbaar en komen er steeds meer. Doe een gooi bij Canaldigitaal en vraag of u deze gratis kunt ontvangen? Je weet het nooit, nee heb je ja kun je krijgen!

succes

stephenophof
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:46

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door stephenophof »

Ik heb dat extra apparaat al, dus ik heb gewoon twee zenders. Maar dan nog vind ik het oneerlijk dat Canal Digitaal-abonnees slechts twee zenders krijgen, in plaats van vier, maar wél dezelfde prijs betalen als mensen die alle vier kanalen hebben! :wink:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door queenfan »

Je had het zelf ook wel kunnen weten, even kijken op de site van Canal Digitaal en het antwoord staat er.
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakke ... _22_108_10

Idem met digitenne...
http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/ ... :overtuigd

Interactief TV van KPN heeft ze wel alle 4
http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/z ... ketten.htm

Ziggo stuurt zo ook alle 4
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/extra-zenders/

UPC doet het zelfde alle 4
http://www.upc.nl/televisie/bestel_upc_ ... redivisie/

Tele 2 volgt Ziggo,UPC en ITV van KPN en zend alle 4 zenders uit..
http://62.58.50.202/tele2tv/voetbal/uitzendschema/

En ga zo maar door, het is altijd lekker te gaan klagen terwijl het antwoord op het net staat.

En wil je een bepaalde wedstrijd zien klik dan hier is dan wel per wedstrijd €6,- meer maar goed kan j ehet achter je pc wel zien.
http://live.eredivisielive.nl/?__utma=1 ... k=65211054

stephenophof
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:46

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door stephenophof »

Ik wist het ook wel van tevoren, maar ik kan hier alleen maar Canal Digitaal krijgen. Ik vind dat Canal Digitaal eerder de prijzen moet halveren (omdat ze de helft van de vier zenders aanbiedt).

maar goed:
Canal Digitaal heeft en houdt een monopoliepositie, omdat het de enige satellietprovider is in Nederland. En omdat wij hier geen kabel tv en zelfs geen Digitenne (draadloze tv) kunnen krijgen, kunnen wij dus niets anders.

wdgravendeel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2004 17:12

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door wdgravendeel »

queenfan, wat u zegt wil ik niet controleren, behalve voor KPN Digitenne. Op die link staat NIETS vermeld over maar 2 Kanalen

Bovendien heb ik telefonisch besteld bij KPN Digitenne waarbij mij niet is uitgelegd dat ik niet over alle Kanalen kon beschikken. Dus NIET over het totale pakket Eredivisie Live. Ik had dan mijn abonnement kunnen heroverwegen of genoegen kunnen nemen met 2 Kanalen. Ik zou dan gevraagd hebben: hoeveel moet ik bijbetalen per maand om wel over alle 4 Kanalen te kunnen beschikken? Die mogelijkheid bestaat overigens niet eens bij KPN Digitenne!

Bovendien werd er in de reclame van KPN Digitenne en van Eredivisie Live helemaal niet gerept over 4 Kanalen van Eredivisie Live.

Dus Eredivisie Live is ook misleiding te verwijten.

:shock:
queenfan: En ga zo maar door, het is altijd lekker te gaan klagen terwijl het antwoord op het net staat.
Bovendien is het buitengewoon arrogant om, zoals u doet, naar “het net” te verwijzen alsof "het net" de maat der dingen is in de wereld! Omdat u er, in ieder geval wat betreft KPN Digitenne, zo falielkant naast zit!

Misschien mijn bijdrage op het Forum Eredivisie gelezen?

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door mierda »

Ik snap dat het vervelend is als je alleen maar 2 kanalen hebt.

Maar het heeft denk ik een te maken met capaciteit op de satelliet. Het kost een vermogen om hiervoor ruimte te maken en is het dan nog efficient om een 3e of 4e kanaal toe te voegen. Je moet dan afwegen hoeveel klanten je hebt en wat de investering is, en ik snap dat je als dig tv aanbieder geen miljoenen gaat investeren voor meer zenders te opzichte van de interesse naar Ned. voetbal. Ik bedoel de jaren ervoor was er geen ineresse naar voetbal (canal+) en nu ineens willen we allemaal voetbal...

Maar neem niet weg dat ik het zelf ook heel erg vervelend vindt maar ik heb er zelf voor gekozen omdat ik vind dat de klantenservice van canaldigitaal beter is dan de concurrent :wink:

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door Cor802 »

en wat is er dan te zien op die "extra" 2 kanalen? Ik hoorde dat er vaak alleen maar tekst tv te zien is, heb je dat ineens op 3 kanalen? BTW, bij ZIggo kost ERedivisie live € 14,95, voor zoveel meer dan bij KPN en CanaalDigitaal krijg je maar 2 wedstrijden live per week meer.

Op digitenne zie ik ook alle wedstrijden, alleen niet live wel 5 euri goedkoper, kan ik voor die 5 euri bijna voor naar het stadion 8)

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door mierda »

Quote: CanaalDigitaal krijg je maar 2 wedstrijden live per week meer.

Dat klopt niet!

Op zaterdag 2
Op zondag 3
:wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij satelliet zit NL 123 en RTL op 19,2 dus ook 2 voetbal zenders!

Op 23.0 zit de regionale omroep Free To Air en nog 2 andere voetbal zenders.

Dus als U weigerde een motor of nieuwe LNB te kopen, ook is een losse LNB voor €10,- leverbaar en via extra kastje voor max 4 LNB.s kun je gelijk er ook koppen voor Hotbird of Sirius op zetten die op 13 en 5.0 zitten!

Dus Uw handelaar van Satelliet antenne kan U verder helpen.

StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door StevenQ »

voor wat betreft digitenne is het begrijpelijk, die hebben op het huidige systeem niet veel bandbreedte voor meer zenders(ook de reden dat digitenne abbonees geeb BBC ontvangen), maar op de sataliet mag dat toch geen probleem zijn??

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door mierda »

Quote: maar op de sataliet mag dat toch geen probleem zijn??

Dat klopt, alleen is de investering zo hoog dat het denk ik niet haalbaar is. kijk in Spanje heb je heel veel voetbal liefhebbers die er een bedrag voor over hebben om voetbal te kunnen kijken. Alleen hier in Nederland hebben de meeste geen geld voor het voetbal over, alhoewel er wel veel voetbal liefhebbers zijn maar die kijken liever naar studio sport......

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat de BBC niet via digitenne te ontvangen is, heeft niet met de bandbreedte te maken, maar met juridische zaken en uitzendrechten. De bbc mag buiten het VK niet door de lucht worden doorgezonden.

wdgravendeel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2004 17:12

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door wdgravendeel »

Wel ik heb nog geen nadeel ondervonden van KPN Digitenne wat betreft mijn club Feyenoord. Maar ik heb wel mijn principiële bezwaren, die volgens mij allemaal hout snijden naar voren gebracht, hier en op dat andere TROS-Radar-Item. Eredivisie Live.

Ik heb meer last van de wanhopig slechte prestaties, maar dat buiten beschouwing latend, afgelopen zondag wilde ik switchen tussen NEC-Feyenoord en Sparta-AZ omdat Sparta (ook Rotterdam) en AZ (het beste voetbal dit seizoen). Dat kon niet want dat was op Kanaal 3. Op Kanaal 2 was De Graafschap-PSV en dat interesseerde mij voor geen meter. Had ik geweten dat die De Graafschap gek een grensrechter zacht zou molesteren, dan had ik wel alert geweest op die wedstrijd.

Pas als Feyenoord naar Kanaal 3 of Kanaal 4 wordt verbannen heb ik een echt probleem. Ik denk niet dat ze dat gauw zullen doen, want statistisch gezien is gewoon na te gaan dat de massa Eredivisie Live abonnee’s toch afkomstig zijn van Feyenoord, Ajax en PSV. En die volgorde geeft ook waarschijnlijk de rangorde in grootte van het aantal abonnee’s aan.

In die zin is Feyenoord waarschijnlijk nog de grootste club van Nederland.:cry:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door queenfan »

@ wdgravendee, kijk nog maar eens op de link staat duidelijk 2 kanalen onder tabblad zenderpakket lezen is een kunst.

En nee het is niet van mijn buitengewoon arrogant om naa rhet net te wijzen, ik heb ook mijn huiswerk gedaan en had dus ook gezien hoeveel zenders er uitgezonden wordt.

Wie zit er nu faliekant naast ik in iedergeval niet.

Eddy T
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 15:24

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door Eddy T »

Toen ik van de zomer koos voor Digitenne was nog niet bekend (gemaakt?) dat er maar twee kanalen waren. Ik heb het in de Primafoonzaak gevraagd en men vertelde me daar dat ik alle wedstrijden live zou kunnen zien. Ik heb het zelfs nog via de dure Digitenne lijn van 45 ct p.m. nagevraagd voor de zekerheid. Duurde overigens een uur. Bijna 27 euro voor een heel simpele vraag waar ik uiteindelijk het antwoord kreeg dat ik ALLE wedstrijden live zou kunnen zien. Want het ging me om de uitwedstrijden van Vitesse.
Pas toen het seizoen ging beginnen werd duidelijk dat er slechts twee kanalen beschikbaar waren en ik dus door KPN verkeerd was voorgelicht. Zelfs toen het al bekend was beweerde een medewerker van de Digitennelijn me nog dat ik alles live zou kunnen zien. Men was bij KPN Digitenne zelf dus ook niet goed op de hoogte hiervan.

Nu bleek ik dus maar 2 kanalen te hebben en heb uiteindelijk al 3 keer Vitesse uit drie keer niet kunnen zien. (thuis ga ik zelf anders had ik nog meer gemist).
Ik had mijn UPC abonnement al opgezegd en mocht ik terug willen naar UPC gaat het me dus ook weer geld kosten door de verkeerde voorlichting van KPN.

Ik heb KPN nu een mailtje gestuurd met daarin de vraag hoe dit verder gaat. Blijft dit zo? Anders vpel ik me toch weer genoodzaakt naar een andere aanbieder over te stappen. En dat gaat natuurlijk ook weer geld kosten. KPN bedankt.

Eddy T
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 15:24

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door Eddy T »

En nee het is niet van mijn buitengewoon arrogant om naa rhet net te wijzen, ik heb ook mijn huiswerk gedaan en had dus ook gezien hoeveel zenders er uitgezonden wordt.
In eerste instantie stond het niet vermeld bij KPN Digitenne. Het was bij KPN in de zomer nog niet bekend dat er 2 kanalen waren (in ieder geval was het naar buiten toe niet bekend gemaakt). Ik heb het nagevraagd in de Primafoon winkel en via de telefoon. Beide beantwoorden mij dat ik ALLE wedstrijden live zou kunnen zien. Toen het seizoen ging beginnen werd duidelijk dat er slechts twee kanalen waren. En daarna werd dat ook op de site vermeld. Daarvoor zeker niet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Eddy, ik wil het best geloven dat het er vorig jaar bij de intro niet bij stond aangezien ik het niet kan controleren.

wdgravendeel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2004 17:12

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door wdgravendeel »

:) @Queenfan

Ja, u heeft gelijk, dus neem ik mijn verwijt ten aanzien van u terug.

Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.

Ik zeg u zelfs dank toe voor zo een duidelijke verwijzing.

Feit is wel dat ik bij de aanvrage van mijn KPN-Digitenne abonnement, louter en alleen om Eredivisie Live, niet gewezen ben op de beperking tot de Kanalen 1 en 2. Ik heb het geluk dat ik tot de grote 3 clubs qua achterbannen behoor en die op de Kanalen 1 en 2 uitgezonden worden. Was ik bv. een Sparta-supporter geweest, dan was ik toch flink benadeeld.

Ik heb niet gekeken op Internet wat het abonnement Eredivisie Live inhield bij KPN Digitenne. Ik was mij niet bewust van 4 Kanalen. Ik vraag me af zou ik dat moeten zijn geweest? Ik vind nog steeds van niet!

Ik wilde Eredivisie Live in zijn totaal, ongeacht de kosten. Eredivisie Live is bewust niet gaan leuren met 1 of 2 of 3 of 4 Kanalen. Dat liet ze aan de providers over. Was ik alleen in mijn huis tevreden geweest, zou ik gewoon bij mijn provider ZIGGO Eredivisie Live genomen hebben met 4 Kanalen, maar daar repte ZIGGO nooit over trouwens.

Nee, KPN Digitenne was voor mij interessant omdat het redelijk mobiel was voor mij. Tuner loskoppelen. Antenne loskoppelen en je kon verder overal in het land voetbal zien, waar je dan ook zou zijn.

wdgravendeel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2004 17:12

Re: Slechts twee kanalen van Eredivisie Live

Ongelezen bericht door wdgravendeel »

@[Geplaatst op 05 Feb 2009 15:34 door Eddy T]

Ik lees uw bericht wat later. En u slaat de spijker op zijn kop over de onduidelijkheid en verwarring over of KPN Digitenne nu 2 of 4 kanalen uitzendt.

Ik denk dat het BEWUSTE en KWAADAARDIGE misleiding is van KPN Digittene om toch zoveel mogelijk abonneé’s te trekken. Ik ben heus wel technisch aangelegd, maar ik was er niet verdacht op dat men één produkt Eredivisie Live, wat toch in de markt gezet werd als één zender voor alle Eredivisie-wedstrijden zou onderverdelen in 4 kanalen en dat de providers zouden besluiten welke ze van die 4 kanalen zouden gaan uitzenden.

Kotsmisselijk word je van de mistvorming en onduidelijkheid en eigenlijk het totale bedrog van de providers, in dit geval van KPN Digitenne. :evil:

Gesloten