| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overmaken van bank naar bank (hoe lang?)
Overmaken van bank naar bank (hoe lang?)
Hallo Ik heb een vraag.
Er is naar mijn rekening een bedrag over gemaakt via een overschrijving formulier. Dit is donderdag opgestuurd, maar heb het bedrag nog niet op mijn rekening, Het is van Frieslandbank ---> Fortisbank.
Wie heeft ervaring hoe lang dit kan duren? Ik heb ergens gelezen dat wordt geregeld via interpay. Ik hoor graag een reactie.
Grt
Sam
Er is naar mijn rekening een bedrag over gemaakt via een overschrijving formulier. Dit is donderdag opgestuurd, maar heb het bedrag nog niet op mijn rekening, Het is van Frieslandbank ---> Fortisbank.
Wie heeft ervaring hoe lang dit kan duren? Ik heb ergens gelezen dat wordt geregeld via interpay. Ik hoor graag een reactie.
Grt
Sam
Re: Overmaken van bank naar bank (hoe lang?)
Dat hangt er vanaf. Bedoel je dat de opdracht per post is verstuurd? Dan kan het dus zijn dat de post pas zaterdag of maandag bij de Frieslandbank is aangekomen. Dan moet die post intern verdeeld worden, opengemaakt worden, op het stapeltje te verwerken opdracht gelegd worden totdat iemand hem oppakt en hem invoert in wat voor systeem Friesland Bank daar dan ook voor gebruikt. Dan wachten totdat iemand de betaling fiatteert en dan moet de betaling nog naar buiten. Laten we er van uit gaan dat het inmiddels dinsdag is.
Waarschijnlijk levert FrieslandBank eens per dag een bestand met betalingen aan (vaak 's avonds of 's ochtends) aan Equens (het vroegere Interpay). Dat betekent dan dat die opdracht vanavond of morgenochtend bij Fortis binnenkomt waar die vervolgens verwerkt moet worden. Ik zou zeggen dat het er donderdag wel zou moeten zijn.
Waarschijnlijk levert FrieslandBank eens per dag een bestand met betalingen aan (vaak 's avonds of 's ochtends) aan Equens (het vroegere Interpay). Dat betekent dan dat die opdracht vanavond of morgenochtend bij Fortis binnenkomt waar die vervolgens verwerkt moet worden. Ik zou zeggen dat het er donderdag wel zou moeten zijn.
Hartelijk dank voor de uiteenzetting van mijn vraag. Het komt er dus duidelijk op neer dat het afhangt van diverse factoren. Ik hoop dan ook dat het morgen of op zijn laatst donderdag op mijn rekening staat.
En het het overschrijvingsformulier is inderdaad per post verstuurd.
En het het overschrijvingsformulier is inderdaad per post verstuurd.
-
VENCO dropje
Wat is de adres waar je de enveloppe met overschrijvingsformulieren naar toe moet sturen? Ik betwtijfel dat dit echt Friesland Bank is.
Dropje bedoelde dat veel kleinere banken dit door de grote laten verzorgen.
Alleen Argenta heeft wel een eigen online systeem maar je kunt daar ook niet insturen.
Alleen Argenta heeft wel een eigen online systeem maar je kunt daar ook niet insturen.
-
VENCO dropje
Wat dropje wil zeggen is dat kleine én een aantal grootbanken de verwerking van schriftelijke betaalopdrachten hebben ondergebracht bij een externe partij. Als je geïnteresseerd bent wil ik 'm wel voor je spellen.