LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseleed

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tim

Leaseleed

Ongelezen bericht door Tim »

Wie heeft er ervaringen met Leaseleed? Ik overweeg om me aan te melden bij deze stichting, maar ik zou graag eerst jullie ervaringen willen weten! Is de stichting betrouwbaar, gezien het grote inleggeld? Wat doen ze anders dan St. leaseverlies

Gr. Mark

whofan1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:06

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door whofan1 »

Je vroeg op het forum naar bevindingen met betrekking tot leaseleed.
Tot nu toe moet ik zeggen dat de correspondentie meer dan correct verlopen is. (ben aangemeld sedert mei d.j.). Binnenkort bezoeken we en bijeenkomst voor leden in Arnhem.Namens de aangesloten gedupeerden van Dexia en Spaarselect is een rechtzaak in voorbereiding (d.w.z een 'bodemprocedure'). Ik heb het idee (meer ook niet) dat ze de zaak voortvarend en doordacht aan willen pakken en ik heb vertrouwen in ze.
De kosten zijn hoog (€ 345,), daar komen nog eens € 345 bij plus daarbovenop €250 dus tel uit je winst. Daar staat tegenover dat ik zelf ook geen alternatief had of kon betalen. Bovendien is het mij nog wel meer waard als ik maar minstens de incasso (€ 590 p.m!!!!) stop gezet kan krijgen alles wat meer is is dan meegenomen.
Dus bij gebrek aan beter ben ik lid geworden, en heb daar een goed gevoel en innerlijke rust aan overgehouden... er wordt iets voor ons gedaan. Bovendien hebben ze een gerenomeerd advocatenkantoor in de arm genomen Dirkzwager uit Arnhem hetgeen alleen nog meer vertrouwen geeft.

de beslissing moet je uiteraard zelf nemen... Ik wens je veel wijsheid en geluk toe..

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door bluts »

Whofan 1.

Is het bij leaseleed ook niet zo dat je bij een gewonnen zaak 10% van het geldbedrag met een max. van 7500 euro moet betalen?

groet.

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door peter57 »

Hallo Tim,

Wij zijn ook lid van de stichting LeaseLeed en onze E-mails worden tot nu toe correct beantwoord.
Je betaalt wel een hoop geld, maar er wordt wel individueel geprocedeerd tegen Dexia en SpaarSelect.
Wij hebben veel vertrouwen in deze stichting.
Op de site www.leaseleed.nl onder "vragen" kun je lezen wat het verschil tussen de stichting Leaseverlies en LeaseLeed is.

Groeten Peter :D

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door jan2 »

Indien je wilt procederen heeft leaseleed het meest geschikte advocatenkantoor ingeschakeld voor mensen die een lening via Spaarsdelect hebben afgesloten en als het om zeer hoge bedragen gaat
(gem 100.000 euro restschuld).
ps.
Ik ga de 15de naar Arnhem naar hun voorlichtingsavond, wie zie ik daar van jullie?

whofan1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:06

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door whofan1 »

Correct bluts, dit is de afspraak in het kader van No cure no pay, maar zoals al eerder gezegd, iedereeen bepaalt voor zichzelf natuurlijk waarom hij met een bepaalde organisatie in zee gaat (of niet), het primaire uitgangspunt van leaseleed was om de situatie te herstellen zoals deze bestond voor het aangaan van het contract. In dit opzicht gaat het natuurlijk om heel veel geld. Nu staan we met z'n allen met lege handen en een hoge schuldenberg (ook ongevraagd en voorgelogen), alles wat de huidige situatie verbeterd, is voor de meeste gedupeerden meegenomen en een verbetering van de financieele situatie nu.En daar gaan we voor, samen met Leaseleed

Oscar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2003 21:05

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door Oscar »

Uit een persoonlijke intake bij leaseleed bleek dat zij geen individuele procedure opstarten, maar een zogenaamde class action op basis van individuele dossiers. Ik ben tevens van plan om 15/10 in Arnhem aanwezig te zijn. Ik heb namelijk ook nog veel onduidelijkheid over het feit dat bij een positieve uitkomst en we een verklaring van recht ontvangen, dat het dan nog steeds niet zeker is dat je recht hebt op een schadevergoeding. In het meest ongunstige geval betekent het dat je daarna nog evt. individueel moet procederen om je claim binnen te halen. Weet hier iemand meer over, is dit correct?

babbel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2003 13:32

Re: Leaseleed

Ongelezen bericht door babbel »

up

Gesloten