LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Het resultaat van de fhj factcheckers is binnen:

http://fhjfactcheck.wordpress.com/2009/ ... #more-1203

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

DIT STUKJE ZEGT MEER ALS GENOEG lijkt me zo !

Aanbod
Bij contacten van FHJ Factcheck met woordvoerder Peter van den Baar (tevens voorzitter van de raad van toezicht van het NOP), bood de laatste de factcheckers geld om ‘een journalistiek onderzoek’ te doen naar de Radar-uitzending. FHJ Factcheck was op dat moment al bezig met een onderzoek naar de Radar-uitzending (en dat wist Van den Baar) en is niet ingegaan op diens voorstel.

:evil:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij contacten van FHJ Factcheck met woordvoerder Peter van den Baar (tevens voorzitter van de raad van toezicht van het NOP), bood de laatste de factcheckers geld om ‘een journalistiek onderzoek’ te doen naar de Radar-uitzending. FHJ Factcheck was op dat moment al bezig met een onderzoek naar de Radar-uitzending (en dat wist Van den Baar) en is niet ingegaan op diens voorstel.

Het komt mij niet erg betrouwbaar over de handel en wandel van de betrokkenen (*-*)

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

@ allen

quote 'Kom bij mij niet aan of ik mijzelf verrijk aan dieren. Eenieder; handelaar, eigenaar, kweker of wie dan ook die zich zodanig bezig houdt met dieren, moeten per direct opgeruimd worden''

Even een laatste toelichting op mijn schrijven. Ik bedoel niet letterlijk dat mensen opgeruimd moeten worden!

Ik bedoel hiermee dat eenieder die een dier op zodanige wijze behandeld dat deze eronder lijdt, de activiteiten van die persoon/ personen stopgezet moeten worden.

Het is inderdaad een niet geheel nette zin, die harder overkomt dan bedoeld.

Mijn excuus voor dit misverstand.

Met groet,

Sacha

Kirsten11
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 21:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Kirsten11 »

Beste mensen,

In plaats van moddergooien naar elkaar,Is het niet zo dat we ons moeten afvragen waarom er een papegaaien opvang nodig is? Is het niet zo dat er veelal onjuiste informatie over voeding en opvoeding voor papegaaien is? Is het niet een taak van de overheid om strengere regels op te stellen voor de handel in papegaaien en andere dieren? Zolang mensen maar mogen kweeken wat ze willen, blijft het een probleem. Opvang voor papegaaien is een bittere noodzaak, waar ik zelf geen voorstander van ben. Ik geloof dat de vrijwilligers van het nop al het goede willen voor de dieren. En ik geloof dat Rosemary Low en Hooimeijer dat ook hebben. Is het niet zo dat het probleem aangepakt moet worden bij het begin van alle ellende? Dat is dat kweekers en handelaren strenger worden gecontroleerd, dat je niet zomaar mag kweken. En er betere voorlichting komt zodat mensen beter weten waar ze aan beginnen. En dan niet zomaar een pappegaai aanschaffen met het idee dat dat zulke leuke vogels zijn, een kooi en een pak zaad en klaar is kees? Daar komt veel meer bij kijken. Vervolgens denken mensen dat hun beestje beter af is in een opvang. Wat niet het geval is.

Mensen Het kan anders! Er gaan te veel vogels dood in het NOP
Laatst gewijzigd door Kirsten11 op 31 jan 2009 12:10, 3 keer totaal gewijzigd.

merijn123
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door merijn123 »

veelal onjuiste informatie over voeding en opvoeding voor papegaaien is
waarom voeding hier genoemd wordt is voor mij een vraag :?: ,is namelijk in deze zaak van geen belang.

Het gevolg van dit soort negatieve reclame zal zijn dat juist de eerlijke ,goede kwekers er onder zullen gaan leiden.
(waarschijnlijk door een ontmoedigingsbeleid)

de broodkwekers,handelaren,tussenhandelaren,opfokadressen,smokkelaars en andere zakkenvullers zullen de mazen van de wet altijd wel weten te vinden/omzeilen.

Dus voor de kwaden onder ons zal er niet veel gaan veranderen in de toekomst,

;is altijd zo geweest,zal waarschijnlijk ook zo wel blijven

mvg merijn

p.s goede kwekers zijn wel zeldzaam,maar niet altijd bij voorbaat slecht :)

Kirsten11
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 21:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Kirsten11 »

voeding is maar een klein onderdeel van het houden van papegaaien. Maar ook een belangrijke oorzaak dat het slecht gaat met deze dieren. het gaat mij er om dat er niet veel gedaan wordt aan het verschaffen van goede voorlichting. En ja het is heel jammer dat de goede kwekers de dupe zijn van de slechte. En jammer genoeg er zijn maar weinig goede kwekers.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

En ja het is heel jammer dat de goede kwekers de dupe zijn van de slechte. En jammer genoeg er zijn maar weinig goede kwekers


Kirsten praat jij voor of over NOP ?,
Typical dat de zg vrienden, bestuur, directie cs na het nuttigen van de Senna vlaai vorige week zaterdag, zich hullen in stilzwijgen, stilte voor de storm ??

Kirsten11
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 21:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Kirsten11 »

Henrie42

Ik praat niet voor NOP

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik ben vanmorgen via Oerle gefietst en uiteraard langs het Nop complex, kunnen lorrie,s tegen kou ?. (*-*)

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Henri42 schreef:
Ik ben vanmorgen via Oerle gefietst en uiteraard langs het Nop complex, kunnen lorrie,s tegen kou ?. (*-*)
Het is al meerdere malen bewezen dat je, ondanks je beweringen, nog nooit op het NOP geweest bent, noch bij enige bijeenkomst.

Het enige wat jij kan is stoken. Was het te stil geworden op dit forum? Je bent een zielig mannetje/vrouwtje als je niets anders te doen hebt dan alle forums van o.a. Radar te voorzien van negatieve reacties.

Oh ja, en voor jouw informatie, alle lori's zitten in de TropiJoy, een tropische kas waar het lekker warm is. Maar dat kan jij immers niet weten want je bent nog nooit langsgeweest, noch heb je verstand van papegaaien. Volgens jou hadden papegaaien toch een pels?

Doe jezelf en ons een lol. Ben eens serieus en reageer alleen op die zaken waarvan je verstand hebt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

ParrotL, he heb jij jouw fakename nog steeds niet gewijizigd, leuk voor Jolanda of ben jij toch ??? :)

Wat jij negatief noemt moet jezelf weten, critisch zijn en de vinger op misstanden leggen zoals RADAR gedaan heeft en weer gaat doen ,vinden de zg dierenvrienden misplaatst.

Nee ik kom niet op bijeenkomsten van NOP of op de Senna vlaai bijeenkomsten van de zg vrienden van NOP.

Ik kom een paar keer per week langs het NOP complex, gezien mijn woonsituatie en weet er voldoende van, ik heb overigens geen lorrie maar houdt me met paarden en duiven bezig.

Vreemd dat de vele toegezegde rapporten geheim blijven.

alie 0000
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door alie 0000 »

Word het niet tijd dat ze die boeven gaan oppakken ,en gaan verhoren over de praktijken van de afgelopen jaren?????
dan komen wij er misschien nog achter waar onze papagaaien zijn ,en kunnen we gaan zelf gaan zoeken.
Dus arresteren die hap uit veldhoven en aan de tand voelen wat ze met die vogels hebben gedaan en aan wie ze zijn verkocht ,het zou ons enorm helpen denk ik ,we horen maar niets meer ,doet Radar nog wel wat ,of zit het al in de doofpot allemaal
alie[/b]

benchey
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door benchey »

Hoi Alie,dit is geen forum voor ons mensen die naar de papegaaien aan het zoeken zijn.
Dit is een forum geworden voor de vrijwilligers van de N.O.P. om elkaar uit te schelden en af te katten.
Ze vliegen elkaar alleen maar in de haren.
Nou Radar dit forum heeft totaal geen zin meer.
Verwijderen is het beste,en zet een nieuw forum op maar dan alleen voor de mensen die naar hun papegaai aan het zoeken zijn.
Mvg:Stien

SandraAnn
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2008 18:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SandraAnn »

Word het niet tijd dat ze die boeven gaan oppakken ,en gaan verhoren over de praktijken van de afgelopen jaren?????
dan komen wij er misschien nog achter waar onze papagaaien zijn ,en kunnen we gaan zelf gaan zoeken.
Dus arresteren die hap uit veldhoven en aan de tand voelen wat ze met die vogels hebben gedaan en aan wie ze zijn verkocht ,het zou ons enorm helpen denk ik ,we horen maar niets meer ,doet Radar nog wel wat ,of zit het al in de doofpot allemaal
alie[/b]
Helemaal mee eens Alie! Op de site van de Partij voor de Dieren staat overigens dat in 1997 al uit onderzoek zou zijn gebleken dat de NOP illegaal in dieren handelt. Dit rapport is echter nooit openbaar geworden, vreemd niet?
Een tijdje geleden stond hier overigens een mailadres waar ongeruste eigenaren zich met hun verhaal kunnen melden: [email protected]. Doen dus!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vandaag nog via Waalre naar Veldhoven gefietst, uiteraard via Oerle en NOP, zag er allemaal in mineur uit.

De toegezegde rapporten verdwijnen in een la bij hal 5.

Parrotlover manifesteert zich op veel forums, of is het de dubbelpersoon ?

Miex
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Miex »

@ Herrie42 :lol:
Jij fietst wat af zeg."

"Ik kom een paar keer per week langs het NOP complex, gezien mijn woonsituatie en weet er voldoende van, ik heb overigens geen lorrie maar houdt me met paarden en duiven bezig. "

"Vandaag nog via Waalre naar Veldhoven gefietst, uiteraard via Oerle en NOP, zag er allemaal in mineur uit."

Waalre en Veldhoven liggen nogal een stukje uit elkaar, als je via 'Oers' fietst zie je geheel het NOP niet. Fiets je langs het NOP zie je nog niet veel!!

Je bent een onruststoker Henrie!!!!


[/quote]

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Miex, welke Nop vriend verschuilt zich nu weer achter deze fakename ?

Aardrijkskunde is niet zo lastig Miex en fietskilometers evenmin:(

Met neme de weg vanuit Waalre naar Veldhoven-Welschap en draait halverwege naar links richting Oerle/Wintelre en je fiets zo de Wintelresedijk op , bij de grote entreepoort van NOP zie je wat kleine speeltoestellen staan.

De rapporten van diverse instanties zijn er nog steeds niet ??

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door angela-33 »

Is er al iets bekend over het onderzoek dan?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Is er al iets bekend over het onderzoek dan?

Bij de directie van NOP en het bestuur van NOP zullen de rapporten wel bekend zijn, de vrienden hullen zich na de Senna vlaaien in stilte (*-*)

Gesloten