LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
borrijn

Re: zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Ongelezen bericht door borrijn »

Zat jij ook in die intensieve skype en bel groep borrijn?
Had jij ook persoonlijk telefonisch kontakt met die moderator of forumbeheerder, heb jij soortgelijke ervaringen met de moderator of forumbeheerder gehad, ben je gebanned of gebanned geweest of welke andere wandaden zijn jou door die moderator of forumbeheerder aangedaan dat je dit op een ander forum denkt te moeten spuien?
Ik skype niet dat maakt de computer kwetsbaar. Ik ben nu niet en nooit gebanned.
Toch kan ik niet bij mijn topics omdat er niets meer op het forum staat.
Er is heeeeeel erg veel van het forum weggehaald, namelijk alles over ace-charity/shin-ace/spaanse honden in Nood (zie mijn topic op dit forum onder "illegale handel in honden". Blijkbaar moet ik helemaal opnieuw beginnen).
Dan praten we over een stuk of (helemaal uit mijn hoofd, dus corrigeer me als ik de aantallen verkeerd heb) 10 sticky's En dan nog zo'n 20 à 30 topics. De lengte van zowel de sticky's als de topics waren vaak zo'n 10 tot 30 bladzijden lang. Dat is erg veel om te verwijderen uit boosheid over enkele forumgebruikers.
Ik las ergens dat ik auteursrecht heb op mijn topic (puppies borrijn). Maar ik kan er niet meer bij. Wat houdt dat auteursrecht dan eigenlijk in? Wat kan ik ermee?

Kan het eigenlijk wel dat een moderator/beheerder/admin eerst een jaar lang mijn topic niet corrigeert/weghaalt/opschoont en dan nu ineens wel?

Ik heb nooit telefonisch oid contact gehad met de moderator/beheerder/admin. Ze heeft mij dan ook niets aangedaan. Ik ben niet degene die aan het spuien is. Jij reageert nogal heftig. Ik probeer via dit forum aan antwoorden te komen. Dit heb ik ook geprobeerd op het betreffende forum maar dat is daar weggehaald, net als de antwoorden van anderen. Of niet?
Lidia wilde weten hoe het wettelijk in elkaar zit.
Ik wil weten WAAROM? Dus puur menselijk gezien.
Hoe kan het dat in een groep zo trouw, zo loyaal, zo gedreven bezig was met het oprollen van deze illegale handel in honden ineens zoiets kan gebeuren.
Ik dacht eerst misschien wordt de admin/enz wel bedreigd of geïntimideerd of afgeperst door criminelen wiens handel nu verstoord wordt? Zou zomaar kunnen. Toch?

... of zo'n topicstarter als Lidia(zonder dat verhalen op waarheid gekontroleerd worden) benadeelde en lievke ook nadenken over de gevolgen of alleen achter hun PC’tje of op Skype zich alleen of in groepsverband zitten te verkneukelen om wat hij/zij aanricht, mocht dit alles uit wraakzucht zijn gepost.
Niemand verkneukelt zich. Men is gekwetst.
Het was en is gewoon een leerzaam draadje, over forumregels en forumbeheer, de rest is eigenlijk bijzaak.
Bijzaak is wat posters ervan maken en dat is individueel. Als het sec over forumregels en forumbeheer zou gaan kan niemand spuien en zich verkneukelen. Dus je spreekt jezelf tegen.

Nu mijn vraag van vanmorgen. Kan Benadeelde10 haar geld terugkrijgen omdat meer dan de helft van het forum (waar het haar om te doen was) weg is. Foetsie.

Benadeelde 10

Ongelezen bericht door Benadeelde 10 »

Tonja32
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van al jouw aanvallende postings?Ik ben helemaal niet van plan om daar inhoudelijk op in te gaan.Daar is dit topic niet voor opgestart.
Niemand van ons zit zich te verkneukelen en niemand van ons heeft iets aangericht.
Iets aanrichten,dat doe jij zelf, zelfs hier weer.
Omdat de webmaster enz,van het forum waar wij het hier over hebben ons zonder enige uitleg of aanleiding een IP ban heeft gegeven,wilden wij enkel en alleen weten of dit zomaar kan.
Dat was alles wat wij wilden weten.
Wraakzucht ?????Geen emotie of hartzeer?
Gelukkig dat BBCS en Vransce ons een goede,professionele,begrijpende uitleg hebben gegeven.
Ik heb er veel van geleerd.Bedankt!!!

lievke

Ongelezen bericht door lievke »

Nou dacht ik lekker op mijn `laueren` te kunnen gaan rusten krijgen we deel 2 over `forumland`!!!!

Ook ik heb een zelfde mail ontvangen wat ik al heel vreemd vond aangezien ik na de IP ban die ik heb gehad dus niet meer op het forum kan maar nog wel aangeschreven wordt als forumlid!!

Kan ik eisen voor het forum in andere handen overgaat dat mijn postings verwijderd worden en vertrouwelijke informatie niet `mee verkocht` wordt ??? Is het verstandig om op dit moment een advocaat te raadplegen en/of in de arm te nemen of is het voldoende wanneer ik mij beroep op privacy en auteursrecht?

Tonja32 kun jij misschien toelichten vanuit jou beleving wat en waarom een beheerder/webmaster ineens tot zo´n besluit kan komen??

Lidia

Ongelezen bericht door Lidia »

Resumer:

Hallo allemaal,

Ik weinig van me laten horen aangezien hier over het algemeen een heel goed topic aan de gang was met mensen die wat goeds te vertellen hebben/hadden. Leuk dat mijn relatief simpele vraagstelling bijna een Handleiding in PDF voort bracht. Had het maar gedaan zou ik zeggen. Niet dat ik er veel van begreep maar dat hoeft ook niet. Je probeert het toch te volgen. Dus houd ik mijn mond.

[Rest van het bericht is off topic en daarom verwijderd door de Moderator. - TROS Radar Internet, 10 sept. 2009]

Tonja32

Ongelezen bericht door Tonja32 »

[Bericht is off topic en daarom verwijderd door de Moderator. - TROS Radar Internet, 10 sept. 2009]

modd

Ongelezen bericht door modd »

Jammer dat ze stoppen...

En gelukkig is hier genoeg plaatst voor een vervolg:

[dode link verwijderd door de Moderator]

Ook kun je daar je verhaal kwijt inzake punt NU.
De manier waarop is verdient geen schoonheidsprijs :cry:

Helcia

Ongelezen bericht door Helcia »

[dode link verwijderd door de Moderator]

Kritiekje

Ongelezen bericht door Kritiekje »

Beste mensen, ik kwam in het begin van dit topic omdat ik geïnteresseerd ben in de algemene wetten, regels, gedragsregels en hoe je te beschermen tegen allerlei vormen van misbruik.
Ik heb hier alleen als mezelf geschreven en ben hier niet onder diverse namen met mezelf aan het schrijven geweest zoals werd gesuggereerd in op mijn verzoek gewiste berichten, noch ben ik degene naar wie elders wordt verwezen.

Toen dit topic specifiek over een forum ging waar ik nooit kom ben ik afgehaakt uit de discussie om geen stoorzender te zijn.

Mochten er mensen door willen gaan op het oorspronkelijk gedeelte van de discussie dan ben ik geïnteresseerd. Mocht het nodig zijn voor die discussie opnieuw een apart topic te openen dan lees ik dat graag.

Kritiekje

Ongelezen bericht door Kritiekje »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69043

Hier heb ik maar een nieuw topic gestart voor de algemene discussie over forums, niet specifiek over het forum wat in het topic hier werd besproken.
Ik hoop dat er mensen daar willen doorgaan.
Hartelijk dank.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ook vraag ik me af met welk doel een moderator van forum, in dit geval van IBG, er voor belang bij heeft om zelf een topic te openen. Is jullie website ook gedupeerd oid., is dat weer een ander onderwerp, of moest het topic daar een bepaalde draai krijgen?
Wat is dus jouw rol (bovenstaande posting), als Moderator van een ander forum, in dit specifieke topic mbt. het oplopen van een ban van een forumlid wat schijnbaar bij jullie ook gebanned is?
De reden dat een moderator ook berichten plaats is dat een moderator ook met de discussies kan meedoen, dus gewoon een forumlid kan zijn.
Op elk forum kun je gebanned worden en bijna overal lees je dat daar weinig tot geen diskussie over mogelijk is.
Bannen is een zeer zware straf en een moderator moet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan.
Een ban geven doe je niet zomaar.
Een moderator kan niet zomaar een forumlid een ban geven, omdat die forumlid de moderator niet bevalt.
Zowel de forumleden als de moderators dienen aan de forumregels te houden.
Daarnaast dient de moderator ook aan de wetten te houden.

BBCS
Contacteer:

Een forumbeheerder of moderator mag nooit een posting sluiten of verwijderen, omdat hij er niet mee eens is.

De taak van de forumbeheerder en moderator is niets anders dan de discussie in goede banen leiden. Een moderator is dus de gespreksleider.
De forumbeheerder en moderator moet kijken of de discussie orderlijk verloopt en niet in strijd is met de gebruiksregels (welke niet in strijd met de wet mogen zijn) en ook kijken of het volgens de wet gaat.
Soms kan een moderator een topic verwijderen om de rust terug te laten keren op het forum, maar ook de diverse mensen tegen zichzelf te beschermen.

Zo heb ik laatst een forumlid moeten verbannen, omdat het forumlid diverse postings geplaatst had die over een geschil ging met een bedrijf. Op zich is een geschil niet zo erg, maar de postings behoren niet op een forum geplaatst te worden als zeer uitvoerig en gedetailleerd de zaken beschreven werd en dat het over een gerechtelijk geschil gaat.
De forumgebruiker kan daar niets mee doen en niemand anders.
Na diverse waarschuwingen bleef die gebruiker maar posten en dan is een ban onvermijdelijk.

Wat ook vaak vergeten wordt is dat reclame uitingen op sommige forums niet is toegestaan.
Dit heeft puur te maken met het feit dat sommige forums deel uitmaken van mediabedrijven (net als de Tros) en dat de reclame regels die voor het mediabedrijf van toepassing zijn (de Tros) ook op het forum van toepassing zijn (dit forum).

Snap je wat ik bedoel? :wink:

Tonja32

BBCS,

gisteren is er een uitspraak geweest bij de Rijdende Rechter heeft overigens niks met deze forumleden te maken, maar over een Stichting ivm een geschil over een adoptiekontrakt en uitlatingen on paar foro wo. Marktplaats.
Er waren ook mailwisselingen tussen die Mevr. en die Stichting in handen van die Rijdende Rechter.
Je kunt de uitzending overigens terugzien bij programma gemist. :wink:

In de uitspraak werd die Mevr. (klaagster) veroordeeld tot een boete van 100 euro per keer dat ze in overtreding ging met die Stichting zwart te maken.
Er waren ook mailwisselingen tussen die Mevr. en die Stichting in handen van die Rijdende Rechter.

Mijn vraag is:
In hoeverre is een forumbeheerder of een moderator dan aansprakelijk als dergelijke uitlatingen op een forum staan, mocht het uit de hand lopen?

BBCS
Contacteer:

In hoeverre is een forumbeheerder of een moderator dan aansprakelijk als dergelijke uitlatingen op een forum staan, mocht het uit de hand lopen?
Is zeker lastig.
Echter heb je hierbij te maken met diverse regels en wetten.

Wat meespeeld:
- vrijheid van mening
- auteursbescherming
- verbod van aanbieden van werken waar auteursrechten op staan.
- goede zeden

Een forumbeheerder of moderator mag niet zomaar postings van forumgebruikers aanpassen of verwijderen. Dit omdat op de berichten auteursbescherming zit.

Wat ikzelf in de gebruiksregels heb gezet:
Zowel het moderatieteam, de forumbeheerder, de redactie van **** kunnen niet aansprakelijk en verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van de bijdragen die in het forum worden geplaatst.
De forumgebruiker die de postings, bijdragen en berichten plaatst blijft alleen verantwoordelijk en aansprakelijk voor de bijdragen.
Het moderatieteam, de forumbeheerder en de redactie van **** zijn alleen aansprakelijk en verantwoordelijk voor de inhoud van de bijdragen die zij zelf plaatsen.

Dus de degene die de berichten plaats is aansprakelijk en verantwoordelijk voor datgene wat die persoon plaatst.

Als moderator of beheerder ben je alleen verantwoordelijk voor datgene wat je zelf plaatst.

Bekijk nog eens de diverse zaken over Internetoplichting.nl ook op het blog van Arnoud Engelfriet over deze materie
Ik ken het, omdat ik er zelf ook aan mee heb gediscusieërd. :wink:

Als bijvoorbeeld forumlid, ik noem maar wat, bijvoorbeeld ee n familielid zou hebben met een drugsprobleem, die problemen heeft met een dealer, zo doorschieten dat dat de dealer mogelijk in opdracht handelde van een specifieke organisatie of een stichting waar ze op fora mee in de clinch liggen, dan ben je van de pot gerukt. Was ik zo klaar mee.

Je gaat toch niet zonder ook maar een enkele vorm van bewijs een stichting of een organisatie beschuldigen van het verhandelen van puppies voor het gebruik van extreme fishing of het verhandelen van honden aan sexclubs of honden volproppen met drugs op basis van onbewijsbare uitspraken van een forumliid en een vluchtige relatie met iemand, die niet langer duurde dan een kersentijd ?
Als de discussies orderlijk verlopen, mag het er gewoon opstaan.
De taak van een moderator is dat de gesprekken orderlijk verlopen.

Echter is het ook zo dat sommige juristen een forum onder de noemer website zetten waarbij de eigenaar van de site verantwoordelijk is voor de gehele inhoud.
De meeste juristen zetten een forum onder de noemer van een discussieplatform, waarbij de eigenaar van het forum alleen verantwoordelijk is voor zijn eigen bijdragen en dat het forum niet in strijd mag zijn met:
- de goede zeden
- geen aanbod van auteursbeschermde zaken (waar nininerva zich wel aan schuldig maakte).

Tonja32

BBCS schreef:
Is zeker lastig.
Echter heb je hierbij te maken met diverse regels en wetten.

Wat meespeeld:
- vrijheid van mening
Dan zijn toch meerdere websites in overtredingals deze in hun forumregels hebben opgenomen dat dat wel kan gebueren.
Dat staat zelfs nog in de forumregels van Tros Radar zelf. Ligt dat dan misschien aan het soort forum?
De TROS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de berichten die in het forum worden geplaatst. De TROS behoudt zich het recht voor om berichten zonder waarschuwing van dit forum te verwijderen, topics te sluiten of op slot te doen. Over het modereerbeleid en de Algemene Gebruikersvoorwaarden kan niet met de TROS worden gecorrespondeerd. De TROS behoudt zich het recht voor deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen.
Maar als je bij bij het registreren bij een forum als forumlid, met de forum- en gedragsregels akkoord gaat, dan kun je je bij roblemen naderhand toch net beroepen op die vrijheid van mening en dat een moderator of forumbeheerder dat niet zou mogen?

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben als Moderator ingegrepen in deze discussie omdat deze off topic ging.

Een aantal posts is aangepast en een aantal is verwijderd.

Wij gaan ervan uit dat u de discussie hierna weer on topic voortzet.

BBCS
Contacteer:

Maar als je bij bij het registreren bij een forum als forumlid, met de forum- en gedragsregels akkoord gaat, dan kun je je bij roblemen naderhand toch net beroepen op die vrijheid van mening en dat een moderator of forumbeheerder dat niet zou mogen?
Ik ken ook de regels en wat er over gezegd wordt.
De ene geeft aan dat ook de forums e.d. onder de websitebeheerder valt.
Die regels stellen dat de website beheerder altijd aansprakelijk en verantwoordelijk is voor de inhoud van de contents die op de site staat.

Echter plaatsen bij fora e.d. de beheerder vaak niet zelf alle contents en dan is het een totaal andere zaak.

Kijk je naar dit forum, dan is de redactie en de moderators alleen aansprakelijk en verantwoordelijk voor wat ze zelf plaatsen.

Punt 2 is dat de taak van de moderator de discussies in goede banen leiden.
Dus een politieagent van een forum dus.

De forumbeheerder heeft als taak het forum technisch in goede banen te leiden.
Oplossen van inlog problemen is dus een taak van de forumbeheerder en niet van een moderator.

Een moderator mag dus inderdaad teksten verwijderen als deze in strijd zijn met de goede zeden of geweldadige inhoud hebben. Ook doorverwijzingen naar illegale zaken (zoals muziek, films e.d die auteursrechtelijk beschermd zijn) moet door de moderator verwijderd worden.
TROS Radar schreef:Wij hebben als Moderator ingegrepen in deze discussie omdat deze off topic ging.

Een aantal posts is aangepast en een aantal is verwijderd.
Kijk, een moderator kan ervoor kiezen om soms offtopic zaken toch toe te laten als het een goede bijdrage levert.
Ook kan de moderator ervoor kiezen om de offtopic zaken in een nieuwe topic te verplaatsen.

Met andere woorden:
De moderator zorgt ervoor dat de discussies ordelijk verlopen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Deze discussie gaat inmiddels al een tijdje óver andere discussies, en bovendien op een heel ander forum. Wij sluiten daarom dit topic.

Gesloten