LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Adolfs

Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'

Ongelezen bericht door Adolfs »

Als een klant een rekening heeft betaald en hij krijgt toch nog een aanmaning, dan zal de ondernemer na een signaal van de klant dit onmiddelijk uitzoeken, hierop reageren en zonodig zijn excuses aanbieden. Zo niet bij de zorg in deze DDR HEILstaat. Steeds meer zorgverleners laten de fakturatie over aan Famed en soortgelijke bureaus. Ik krijg dus ook steeds vaker een rekening van dit bureau die meteen al begint bij het 'incasso traject' en het verzenden van brutale brieven. Op een tijdig betaalde rekening krijg je direct een aanmaning met hoge kosten (15%). Ik bellen (0900 nummer met bijbetaling) en na 20 minuten in de wacht krijg ik een onnozele kip die de betaling niet kan vinden. Ik stuur het betaalbewijs naar Famed per email (vlgs hun 'opdracht' [email protected]) en ontvang maanden later een 'sommatie' van de deurwaarder om binnen zeven dagen te betalen. De deurwaarder zegt een gerechtelijke procedure niet meer te kunnen stoppen en adviseert met klem te betalen.

Dit soort brutale bureaus schoffeert 'klanten' door stelselmatig niet te reageren op signalen dat rekeningen niet zijn betaald en aldus kosten te besparen. Ze blijven gewoon steeds hogere rekeningen sturen totdat een zaak voor moet komen en ze 'even snel' controleren of de rechtszaak wel haalbaar is. Zoniet, dan laten ze het gewoon vallen en sturen niet eens een bericht aan de 'zorgclient' dat de zaak geseponeerd is. Zo kunnen de zaak eventueel jaren later toch nog een keer oppikken, als de 'zorgclient' z'n bankafschriften al heeft vernietigd.

CONCLUSIE
Nooit betalen als je een betalingsbewijs hebt.
Direct schriftelijk (of per email) een bericht van betaling sturen.
Nooit bellen naar Famed (ze zullen het 'gesprek' in hun voordeel notuleren), betalingsbewijs bewaren en stuur ze een email dat ze jou kunnen bellen voor het betalingsbewijs (tegen betaling van dossierkosten).
Ze direct aansprakelijk stellen voor alle (dossier)kosten die moet maken voor hun 'sommaties'.
Direct de betreffende zorgverlener inlichten over deze wanprestatie van Famed! Deze zal zeggen 'dat ze er niets aan kunnen doen' en dat je Famed moet bellen (DDR HEILstaat mentaliteit).
De zorgverlener inlichten dat Famed jou maar moet bellen.
Geen zaken doen met zorgverleners die met dit soort bureaus in zee gaan.
Het dossier ten minste tien jaar bewaren.

Adolfs

Re: Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'

Ongelezen bericht door Adolfs »

Nog een tip bij voorgaand bericht:

Nooit bellen (zeker niet naar betaalnummer)
Altijd email of fax sturen (dan heb je bewijs van verzending)
EN HEEL BELANGRIJK
Sommeer ze om binnen een redelijke termijn te reageren. Redelijk is de helft van de termijn waarop zij jou sommeren te betalen. Je moet immers de tijd hebben om de zaken te bestuderen voordat je evt. tot betalen overgaat. Zeg er ook bij dat als ze niet aan je sommatie voldoen, voor jou de zaak afgehandeld is in jouw voordeel.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

goed.. ik werk dus inmiddels zelf 10 jaar met famed. De enige echte problemen die er zijn, zijn met mensen die het met termijnen niet zo nauw nemen. Tot voor kort stuurde Famed op een nota met betaaltermijn van 4 weken pas na 7 tot 8 weken een eerste herinnering, een deurwaarder komt er pas na 3 maanden aan te pas, maar dan heeft de patient al meerdere herinneringen/aanmaningen gehad. De enige keren dat dit mis gaat is wanneer patient ook aan de zorgverlener geen adreswijziging heeft doorgegeven of deze niet juist verwerkt is door de zorgverlener (bv niet doorgegeven aan famed in een lopend notatraject). Maar dan ligt de fout dus niet bij Famed..
Of wanneer een nota betaald is zonder betalingskenmerk, maar dat is aan het bedrag meestal te achterhalen na opgave van de juiste gegevens. overigens als u daadwerkelijk betaald heeft inclusief betalingsbewijs kan een deurwaarder hoog en laag springen maar ook voor de rechter trekt ie aan het kortste eind.

Dus uw geval is redelijk zeldzaam te noemen. Ik ken meerdere factoringsbedrijven waar grovere fouten gemaakt worden dan bij famed. En tja in elk traject gaat wel eens iets mis...maar u heeft wel heel veel pech blijkbaar.
Als een klant een rekening heeft betaald en hij krijgt toch nog een aanmaning, dan zal de ondernemer na een signaal van de klant dit onmiddelijk uitzoeken, hierop reageren en zonodig zijn excuses aanbieden.
dit moet u allemaal wel doorgeven aan betreffende zorgverlener! als die het niet weet kan hij ook geen actie richting famed nemen. Het soort zorgverlener wat u terugverwijst naar famed ontloopt zijn eigen verantwoordleijkheid, en dient daarop aangesproken te worden overigens want zo simpel werkt het niet!

per saldo heb ik in die 10 jaar misschien 1 x per jaar een probleem gehad (op minimaal 1500 nota`s per jaar..), en de helft denk ik was door een fout in mijn administratie (meestal niet doorgegeven verhuisbericht..)die in onderling overleg met famed patient en mijzelf altijd netjes is opgelost.

1x probleem met ontbreken betalingskenmerk maar toen heeft famed het traject stilgezet op mijn verzoek tot er opheldering was. (was door zorgverzekeraar direct overgeboekt dus niet eens fout van famed, patient of mijzelf..)

direct een nota met incassokosten aanbieden is er ook niet bij want daarvoor zijn al 2 x brieven/nota`s verstuurd .. die zijn dan door de post kwijtgemaakt, of door u bij het oud papier gedaan, maar die worden echt verstuurd! zit overigens het origineel bij wat u voor de zorgverzekering nodig heeft..

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Ook ik kan me niet vinden in dit verhaal van Fa-Med. Wel hebben we ooit een dreigbrief gekregen omdat een rekening niet betaald was, maar dat bleek achteraf doordat de zorgverlener een verkeerd huisnummer had opgegeven, waardoor de rekeningen niet bij ons werden bezorgd. Dit is na twee telefoontjes en een brief door Fa-Med prima opgelost.

Onze tandarts werkt trouwens ook met Fa-Med en in al die jaren hebben we geen problemen gehad.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

en ontvang maanden later een 'sommatie' van de deurwaarder om binnen zeven dagen te betalen. De deurwaarder zegt een gerechtelijke procedure niet meer te kunnen stoppen en adviseert met klem te betalen.
Hier heb ik ook zo mijn twijfels bij. Een deurwaarder? Deze komt pas in actie na een gerechtelijke uitspraak of als het de belastingdienst betreft.
Incassobureau lijkt me waarschijnlijker en dan is de gerechtelijke procedure puur dreigen. Deze incasso persoon weet immers verdomde goed dat hij nat gaat bij de rechter als je al betaald hebt en dit aan kan tonen.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach Adolf zal het zelf wel niet zo nauw genomen hebben met het betalen van een rekening via Fa-med. Mijn ervaring met dit bedrijf is uitermate positief.

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Ook wij hebben door een slechtere financiele periode met veel ziekte kosten regelmatig met famed te maken gehad. En ik moet zeggen : uitermate positief en behulpzaam. Verzoeken om betalings overzichten, betalingsregelingen etc werden vlot afgehandeld en steeds in positieve zin. Zelfs in een te hoge tandartsrekening heeft Famed bemiddeld met de zorggever met positief resultaat. Dus mijn conclusie is dat famad 1 van de positieve uitzonderingen is in incassoland.

Schouw

Ongelezen bericht door Schouw »

Inderdaad heel herkenbaar, ik heb momenteel ook een hele discussie met de servicedesk van Fa-med over een te laat betaalde rekening.
Gelijk ruim 30 euro incassokosten erboven op. Deze incassokosten heb ik niet betaald maar inmiddels wel gewoon de rekening betaald, maar de incassokosten blijven en die moet ik betalen houden ze vol.
Misschien zouden ze eerst hun leveringsvoorwaarden aan de klanten kunnen kenbaar maken voordat ze je het mes op de keel zetten.
Nu ga ik dus een andere tandarts zoeken die niet met Fa-med werkt.
Ook problemen met Fa-med?, dan daag ik u uit te reageren!, volgens mij is dit echt een verschikkelijk aarogant walgelijk bedrijf, dat misbruik maakt van zijn macht.

MauriceC

Ongelezen bericht door MauriceC »

Ik heb zelf opnieuw een aanvaring met Fa-med.

In 2006 heb ik eens een aanmaning gekregen van Fa-med voor een tandarts behandeling van mijn dochter waarvan ik nooit een origineel factuur heb ontvangen.

In juni ben ik zelf naar de Tandarts geweest en 3 keer raden wat ik opeens binnen krijg... Inderdaad een aanmaning uiteraard incl. 30+ Euro aan incassokosten om de eigen beurs te spekken.

Opnieuw ben ik tijd kwijt met allerlei onnodig mail verkeer (zodat ik alles op papier heb staan) Tijd is echter geld en ik begin er veel voor te voelen om Fa-med middels een advocaat dit soort praktijken voor eens en voor altijd af te leren.

Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn en of er meer draagvlak is voor een dergelijke actie. In het verleden (ten tijde van het eerste incident) heb ik werkgerelateerd veel contact gehad met diverse apothekers en huisartsen.

Enkele van hen gaven toen al aan dat de interne adminstratie van Fa-med een puinhoop is en dat ze daar nogal wat last van hadden ondervonden. Helaas voor mijzelf moet ik constateren dat dit nog steeds het geval is.

Indien geïnteresseerd gaarne een berichtje achterlaten

Miss M.V.

Ongelezen bericht door Miss M.V. »

Ook ik heb te maken gehad met een volledig onterechte dreiging van een incasso buro uit opdracht van Famed, de firma Bosveld. In mijn geval heb ik na mijn bevalling, 2 maal gebeld met de huisartsenpost, de SMASH in Den Haag met een vraag over mijn pasgeboren dochter. Ik ben daar gewoon voor verzekerd en niet anders gewend dan dat dat allemaal direct via mijn verzekering loopt.

Prompt ontvang ik toch een nota van Famed, ik bel ze op waarom het niet naar mijn verzekering is verstuurd. Na vaag commentaar, besluit ik maar te betalen om een hoop gedoe te voorkomen en het zelf naar de verzekering door te sturen. Vervolgens krijg ik niet lang daarna, ineens een herrinnering in de bus.

Ik bel wederom met Famed en leg uit dat ik ooit maar 1 factuur van ze ontvangen heb die inmiddels allang betaald is. De dame in kwestie (klaarblijkelijk vanuit een callcenter) vertelt mij dat zij niet kan zien om welke factuur het gaat, zij zijn niet in staat is dit soort zaken via de computer op te zoeken. Als ik dan vraag bij wie ik dan moet zijn, luidt het antwoord (ik citeer): "bij niemand, er is niemand die dat hier kan zien", "als u maar 1 nota ontvangen heeft, dan kunt u er vanuit gaan dat die herrinnering daarbij hoort en als u die nota al betaald heeft, moet u er maar gewoon vanuit gaan dat het in orde is. U hoeft zich geen zorgen te maken, het zal elkaar met de post gekruist zijn (dat gebeurt wel vaker), dus u kunt de herrinnering gewoon verscheuren."(notabene!)

Na ongeveer een half jaar krijg ik ineens op mijn oude adres in NL (ben inmiddels zelfs al verhuist naar het buitenland...) een dagvaarding van de firma Bosveld, uit opdracht van Famed. Ik bel natuurlijk direct met Bosveld vanuit het buitenland om wederom uit te leggen dat ik al betaald heb. Ze vragen mij het bewijs toe te sturen. Ik neem de moeite het in te scannen, het hele verhaal van mijn telefoontje naar Famed destijds op papier te zetten en naar ze toe te mailen. En hoor vervolgens niets meer.

Na ongeveer 2 weken, krijg ik via de mensen op het oude adres ineens weer 2 brieven toegestuurd van Bosveld met een sommering om binnen 7 dagen het inmiddels 4 voudige bedrag naar ze over te maken of ik zal worden gedagvaard met alle bijkomende kosten. Ik dus wéér bellen met Bosveld (nog altijd vanuit het buitenland), om vervolgens wéér een ander aan de lijn te krijgen, het hele verhaal wéér helemaal opnieuw te kunnen doen, etc, etc,. Na wat uitzoekerij blijkt nu ineens dat het om een hele andere factuur gaat (precies hetzelfde bedrag, precies hetzelfde consult, alleen een ander nota nummer, vandaar de verwarring). Er is dus blijkbaar een 2e factuur waarvan ik het origineel nooit ontvangen heb, maar waar ik nu wel ineens voor gedagvaard wordt.

Ik leg uit dat ik het onterecht vindt daar ik nooit een originele nota van ze ontvangen heb. Het komt er op neer dat ik meerder malen over een aantal weken verspreid, met Bosveld heb moeten bellen en mailen om uit te leggen hoe het zit. Ik kreeg bijna bij ieder telefoontje een ander aan de lijn en kon dus steeds weer mijn verhaal opnieuw doen. De afdeling die er uiteindelijk over ging, kon ik natuurlijk nooit aan de lijn krijgen (buitenland of niet). En het enige wat ik steeds maar van Bosveld bleef ontvangen waren de dreigbrieven op mijn oude adres.

Op gegeven moment meende ik tot een afspraak te zijn gekomen om alleen het oorpronkelijke bedrag te betalen. Ik zou een kopie van de originele factuur naar mijn oude adres in Nl toe gestuurd krijgen (zodat de mensen daar, het weer naar mij via de scan konden toemailen). Maar ik ontving gewoon een kopie van de voorgaande sommering en van dusdanig slechte kwaliteit dat ie ook niet ingescand kon worden.

Dus jawel, wéér bellen met Bosveld om verhaal te halen.... èn wéér een ander aan de lijn, wéér het hele verhaal opnieuw (én maar oplopen die telefoon kosten..) De desbetreffend medewerker geeft aan dat hij nu pas begrijpt dat ik nooit een originele factuur ontvangen heb en dat dat nergens in mijn dossier genoteerd staat :evil: , maar dat deze nieuwe informatie wellicht de zaak verandert. Het zal worden uitgezocht en ik krijg nog bericht. Uiteraard hoor ik niets en kan ik wéér bellen, om vervolgens alleen te kunnen horen dat de incassokosten gewoon blijven staan. Omdat ik die zelfde dag weer een dreigbrief ontvang (uiteraard weer op mijn oude adres in NL), besluit ik nu maar het hele bedrag te betalen. Ik ben het spuug zat en wil er eigenlijk nu gewoon vanaf zijn. Totale verspilde energie.

Het heeft me niets dan ergernis opgeleverd, hoge telefoonkosten en tijd die ik beter aan mijn inmiddels 7 maanden oude dochtertje had kunnen besteden. Ik heb afgelopen maandag via een spoedoverboeking het volledige bedrag betaald (inclusief incassokosten, de originele nota was 25 Euro en nu moest ik 107 Euro en 59 cent betalen) Maar ik krijg vervolgens, donderdag 1 november gewoon doodleuk wéér een dreigbrief dat ik gedagvaard wordt als ik niet snel betaal. Vermoeiend.

Deze bedrijven lijken er een soort sport van te maken hun zaken te rekken zo lang als ze kunnen, zodat de kosten lekker oplopen en ze er nog meer aan kunnen verdienen. Afijn, ik heb inmiddels betaald en heb mijn bewijs. Ik reageer niet meer en de bewoners op mijn oude adres zullen de post die nog komt richting de prullenbak schuiven. Ik ben vergenoegd dat ik in het buitenland verkeer en verder niets meer met de firma Famed te maken hoef te hebben.

Mijn tip gaat nog verder:
Als je gebruikt maakt van medische diensten, check dan vooraf gaand of de nota's direct naar de verzkering worden verstuurd, zo niet, dan zou ik van hun diensten geen gebruik maken. :wink:

PsyFroggie

Ongelezen bericht door PsyFroggie »

mijn voorgang(st)ers hebben al het nodige hier gemeld over Famed e/o incassobureau Bosveld uit Leusden.

Ik ben ondertussen het meer dan zat met deze instanties: bij hun is alles perfect geadministreerd en de klant is bij voorbaat al bestempeld als 'een zielig zwammende wanbetaler, leugenaar' (voor de goede orde dit zijn niet letterlijk de bewoordingen van medewerkers van genoemde organisaties, maar wel kwam het hierop neer).
Ondertussen is er al beslag gelegd op mijn WAO uitkering, ondanks dat ik 70,- per maand aan Bosveld betaal. Dit gaat via degene die mijn geld in beheer heeft. Ik heb dus een financieel bewindvoerder, op mijn eigen uitdrukkelijke verzoek aangewezen, om mijzelf "te beschermen' voor financiele rampen.
Ik heb Famed/Bosveld, uitstel van betaling gevraagd MAAR OOK gelijktijdig een verzoek om een betalingsregeling gedaan. Dit om te laten zien dat ik welwillend ben om te betalen maar dat ik het bedrag (destijds 4 rekeningen totaal 758,-) niet in 1x kan voldoen. Ik heb tevens gemeld dat de betalingen via een rekeningnr met andere naam bij hun zal binnenkomen maar altijd o.v.v. een dossiernummer. Er is door Bosveld 1x een bedrag gestorneerd omdat men het zgn. niet ergens op kon boeken.
Begin juli had ik voor moeten komen; door allerlei echt vervelende persoonlijke dingen, ben ik de zittingsdag compleet vergeten. Dat je zoiets vergeet is echt niet goed te praten, daar pluk ik nu de zure appels ook weer van. Want het maakt geen goede indruk, Ik benadruk dat er zeer persoonlijke dingen speelden (en nu nog hetzij in mindere mate) maar ik ga deze niet aan buitenstaanders uit de doeken doen. Misschien niet handig in deze, maar ik vind dat als je dat meldt dat dat gerespecteerd mag worden, en niet afgestraft.

Nogmaals ik betaal getrouw iedere maand 70,-. Zonder dat Bosveld mij heeft laten weten dat dit niet geaccepteerd werd, mag je er toch vanuit gaan dat je naar eer en geweten handeld?

Nu staat er nog een bedrag van 550,- (orginele bedrag ondertussen 4x hoger). Deze maand moet ik rond zien te komen van 665,-
Ik heb geen puf meer om bij Bosveld mijn verhaal te doen..........de persoonlijke dingen gaat hun geen flikker aan MAAR ik laat toch zien door de maandelijkse 70,- dat ik welwillend ben.
Welwillende, meewerkende of tegemoetkomende clienten kennen ze bij Bosveld (nog) niet ............

Ondanks alles blijf ik :)

dekra

Ongelezen bericht door dekra »

Tja... "u bent niet gezond" -- "u bent beter af bij het incasso bureau" zij
kunnen u helpen..... ja ja .. over mijn rug .nog meer geld verdienen.
Meneer bent u dokter ? is mijn vraag. Want waar basseert u uw diagnose op ..? Let op .. Fa-med verspreekt zich gauw en zegt "u bent onze patient" Zij werken namens artsen. Maar dat wil nog niet zeggen dat zij u als patient mogen aanspreken en 'behandelen'

Fa-med verdient geld met invorderen 25 euro dossierkosten per factuur.. 3 rekening is 75 euro.. ofwel een vordering van 60 euro is ondertussen ruim 150 euro.. Waarvoor ??? Dreigen, dreigen en nog eens dreigen. Waarna een meester in de rechten je nog eens de les gaat lezen met dure woorden.

Fa-med is een uitgekookt factoringsbedrijf. die over de rug van veel mensen. Geld verdient. Daarbij zijn er voor de arts/medische behandeaar ook nog enkele risico's... Want Fa-med kan/mag conform alg. voorwaarden met de "klant" .
Daarnaast de WPB Wet bescherming persoonsgegevens. Die hierin ook aardig duidelijk is.

Het blijft een leuk opzetje tussen Fa-med - EDR en Bosman.
Tel het maar bijelkaar op.. en dan nog de grote hoeveelheid transacties. Voila .. er wordt over onze rug geld verdient.

O ja.. dreigen. dat doen ze zeker..

Tip Zorg voor een goed dossier van de correspondentie
niet in discussie gaan met EDR.
Uiteindelijk is de rechter die een beslissing neemt-

Gezien de huidige praktijken van incassobureau/factoring
is de rechter ook steeds meer genegen om dit aan de kaak te stellen
Volhouden.. Want zij hebben niet altijd gelijk

Ooh natuurlijk
het verhaal heeft ook een keerzijde. Veel artsen hebben gemak van Fa-Med.. want het haalt veel werk uit handen. Maar als u klachten hebt over Fa-med. Meldt het schriftelijk bij u behandelaar. Eventueel in de praktijk. Want FA-med kan in aantal gevallen uit naam van de Behandelaar spreken. "Is dat wat u met uw patienten zal doen." kan u gerust vragen. Want de behandelaar kan de vordering 'terugkopen'

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik snap hier helemaal niets van, ik heb nog nooit problemen gehad met Fa-med. Ik betaal dan ook altijd op tijd, en als je slim bent betaal je direct aan je tandarts. Bijna alle tandartsen hebben de mogelijkheid om een betaling direct te ontvangen, ze doen dit vaak zelfs tegen korting.

Dus het feit dat er geld over uw "rug" is te wijten aan het betaalgedrag dat u en de meesten hier in dit topic weergeven.

voorbeeldje
Inderdaad heel herkenbaar, ik heb momenteel ook een hele discussie met de servicedesk van Fa-med over een te laat betaalde rekening.
Gelijk ruim 30 euro incassokosten erboven op. Deze incassokosten heb ik niet betaald maar inmiddels wel gewoon de rekening betaald, maar de incassokosten blijven en die moet ik betalen houden ze vol.
Misschien zouden ze eerst hun leveringsvoorwaarden aan de klanten kunnen kenbaar maken voordat ze je het mes op de keel zetten.
Schouw zegt het zelf al, hij/zij heeft een rekening niet betaald. En dan zeuren wanneer ze beginnen met incasso-kosten? :shock:
Gewoon op tijd betalen, dan krijg je geen problemen.

Rudio

Ongelezen bericht door Rudio »

Mijn klacht betreft het in goed vertrouwen betalen van tandarts kosten aan Fa-med.
Wij ontvingen in de maand mei 2 facturen één van mijn zoon en mijn vrouw 101,30 , (beide zijn bij verschillende verzekeringen ondergebracht) en één factuur van 215,60 van mij zelf van de tandarts. Ik heb die behandeling ondergaan en in goed vertrouwen betaal ik die 215,60 en verzoek Fa-med om mij twee verschillende facturen te maken voor mijn vrouw en mijn zoon omdat ik die rekeningen ook moet versturen naar de verzekeraars. Ik zoek dan ook uit hoe ik de nota moet indienen bij mijn zorgverzekeraar. Ik maak dus alvast die 215,60 over en ben voornemens om de volgende dag de nota door te sturen naar de zorgverzekeraar. Dit laat echter enkele dagen op zich wachten en ineens liggen er twee brieven op de mat van Fa-med waarin vermeld word dat we de rekeningen vooral niet moeten betalen en dat de nota naar de zorgverzekeraar gestuurd had moeten worden.ik citeer: "Wij zullen dit corrigeren. Dat betekent dat u de ontvangen nota NIET zelf ter declaratie bij uw verzekeraar indient, maar de nota als niet verzonden moet beschouwen."
Oeps, ik heb al betaald, dan maar even bellen a 0,18 cent per minuut. Die mevrouw begrijpt het en verteld dat het geld terug gestort word. Niet dus. Na 5 dagen eens bellen hoe het zit. Mijnheer Bakker verteld je dan even dat het beleid veranderd is, dat men eerst wacht op de betaling van mijn zorgverzekeraar en dat men dan pas gaat kijken wat men terug stort. Ik vraag aan de goede man of dat zomaar beslist kan worden zonder bericht, hij vind van wel. Ook wil hij het verhaal wat hij mij verteld niet bevestigen omdat hij vind dat ik dit in goed vertrouwen aan moet nemen. Ik laat hem weten dat ik de man niet ken, ik het bedrijf geen vertrouwen schenk juist doordat men eenzijdig beslist en niemand op de hoogte brengt en ik de rekening van mijn vrouw en zoon zeker niet zal betalen, ik laat duidelijk horen dat ik Fa-med geen vertrouwen schenk. Inmiddels komt dan de ware aard naar boven, " uw opmerking zal ik in uw dossier erbij zetten" "u zult de betalingen toch moeten doen". Niet dus. Ik heb immers schriftelijk van hun dat ik NIET moet betalen aan Famed. Ik vraag aan de man waarom hij mij het verhaal niet schriftelijk kan zetten en dan vertelt de man dat dit te veel werk is. Ik bied terstond aan om deze kosten op mij te nemen, maar dan verteld de man weer dat ik hem maar moet vertrouwen.
Het lijkt mij dat Fa-med hier de boel voor de gek aan het houden is. het is violgens mij beter dat ik de tandarts vraag om mij geen rekeningen te sturen via Fa-med, ik ga contante betalingen vragen en deze indienen bij mij zorgverzekeraar. Die 215,60 is mij te veel geld om dat zomaar voorbij te laten gaan. Niet alleen de zorgverzekeraars zijn fout bezig (word alsmaar beter gelukkig :) ), maar vooral ook bedrijven zoals Fa-med maken er een zooitje van.
Krijg ik dat geld niet per ommegaand terug (aangetekende brief) dan lijkt mij aangifte geen slecht idee. Ook stuur ik nu de declaratie maar op naar mijn zorgverzekeraar, tjust in case.

peetgo

Ongelezen bericht door peetgo »

ook ik heb een zeer slechte ervaring met famed,vandaag weer 2 aanmaningen ontvangen van bosveld,ondanks dat mijn tandarts mij in het gelijk stelt en famed gesommeerd heeft om de incassokosten te laten vervallen omdat mij in deze geen blaam treft,blijven ze maar volhouden en mij aanmaningen sturen,ik word er moedeloos van en mijn tandarts dus ook,deze zaak loopt al vanaf april 2008 en ik heb al een behoorlijke dikke stapel met die vervelende brieven.ben zelf nog nooit in aanraking geweest met incassobureaus ed en betaal altijd netjes mijn rekeningen dus ik ga dit zeker niet betalen,dan maar naar de rechter omdat ik weet dat ik een sterke zaak heb omdat ook mijn tandart mij in het gelijk gesteld heeft.het gaat niet om een groot bedrag[116 euro]maar het leven is al duur genoeg en ik ga niet werken voor dit soort kolder....ook is het zeer onfatsoenlijk van famed om niet te reageren op div emails en telefoontjes van zowel mij als mijn tandarst.ik wens iedereen dan ook sterkte in de strijd tegen dit "bedrijf"

Bear664

Ongelezen bericht door Bear664 »

Fa-Med is een grote ondoorzichtige bende.
En dan moet je inderdaad ook nog naar een 0900-helpdesk bellen .... werkelijk belachelijk.
Wie heeft er voor gekozen om een administratiekantoor op te richten?
En wie kiest er voor om via zo'n bureau te factureren?
Toch niet de patiënt, dacht ik !!
Waarom moet ik dat met die rotzooi geconfronteerd worden.

Krijg nu ook weer een nota waar opstaat: "Een deel van deze nota is door uw zorgverzekeraar aan Fa-med vergoed. Het resterende bedrag dient u zelf aan Fa-med te voldoen"
Ik heb hun geen toestemming verleend om dit rechtstreeks te factureren bij mijn zorgverlener ......
En als men dat al doet, mag ik dan daar graag een overzicht van .....
Wat is er gedeclareerd en wat heeft men ontvangen .....

Of moet ik daar ook nog zelf achteraan bij mijn zorgverlener .....
Moet niet veel gekker worden met de gezondheidszorg in Nederland.
Hoezo duur?

roko72

Ongelezen bericht door roko72 »

ik heb onlangs gebeld met Fa-med, omdat ik een rekening van de tandarts graag in termijnen wil betalen.
het betreft een rekening van ruim 350 euro.

dat kan, máár.............................

er word rente gerekend (ok, vind ik normaal), maar er komt ook 35 Euro aan "kosten" boven op.
Dát vind ik a-sociaal!!!!!

rente vind ik normaal, maar die "kosten" van 35 Euro slaan nergens op.

Diefstal...............een ander woord heb ik er niet voor.

cisco

Ongelezen bericht door cisco »

Geplaatst op 20 Jun 2007 15:38 door Walter van V

--------------------------------------------------------------------------------

goed.. ik werk dus inmiddels zelf 10 jaar met famed. De enige echte problemen die er zijn, zijn met mensen die het met termijnen niet zo nauw nemen. Tot voor kort stuurde Famed op een nota met betaaltermijn van 4 weken pas na 7 tot 8 weken een eerste herinnering, een deurwaarder komt er pas na 3 maanden aan te pas, maar dan heeft de patient al meerdere herinneringen/aanmaningen gehad. De enige keren dat dit mis gaat is wanneer patient ook aan de zorgverlener geen adreswijziging heeft doorgegeven of deze niet juist verwerkt is door de zorgverlener (bv niet doorgegeven aan famed in een lopend notatraject). Maar dan ligt de fout dus niet bij Famed..
Of wanneer een nota betaald is zonder betalingskenmerk, maar dat is aan het bedrag meestal te achterhalen na opgave van de juiste gegevens. overigens als u daadwerkelijk betaald heeft inclusief betalingsbewijs kan een deurwaarder hoog en laag springen maar ook voor de rechter trekt ie aan het kortste eind.

ik ben het niet met u eens aangezien ze de mensen voor leugenaars uit maken en dat er op een rechtzitting wordt verkondigd dat iemand nie een bv zenuw behandeling heeft ondergaan in de betreffende kies die de patient zellf aan geeft is in dit geval deze ondernemen nog minder dan de ddr die is dan nog heilig
ik heb in het verleden een behandeling ondergaan door een tandarts die aangesloten was of is bij fa-med en daar zulk slecht werk leverde dat men er meerdere malen heen moest om een vulling er opnieuw in te moeten laten zetten tevens ook nog een zenuw behandeling uitvoerd en dan zodanig dat er een bij een andere tandarts waar ik nu in behandeling ben de zenuw behandeling opnieuw moest worden uitgevoerd
dit zijn zulke slecht prakeiken daar hoor zo een firma zich niet mee te binden maar toch gebeurd het

Uitvelserbroek

Ongelezen bericht door Uitvelserbroek »

Wij hebben een nota dubbel betaald, na ruim 2 maanden van 5 telefoontjes en 2 emails hebben wij onze dubbele betaling nog steeds niet terug ontvangen.

Heb nu vast ook recht op de € 40,00 aanmaningskosten , toch ......

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ uit -

Je kan dat doen.
Voorbeeldbrief incasso - en vergeet niet om andere kosten ook te rekenen.
(Tijd, frustratie, inkt of PC printer slijtage)

Of zoek een incassoburo dat op no cure, no pay basis werkt - en zeg wat je terug wil, en dat zij de andere kosten mogen houden.

Succes.

Gesloten