LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door missieMas »

Hallo

Ik heb een renault megane uit 1998,altijd dealer onderhouden en technisch in orde.Helaas kreeg ik afgelopen tijd problemen met de atartonderbreking eraf te halen.Dat gaat via je sleutels op het moment dat je van afstand de deuren opent.Nu is het resultaat dat ik hem nu helemaal niet meer eraf krijg doordat de computer een storing afgeeft.De dealer wilt alleen kijken v 75 euro per uur terwijl ik ze al kan zeggen waar het probleem zit.en aangezien het niet aan de sleutels ligt kan het meer dan 500 euro kosten om het te resetten :shock: .

leuk heb je een goede auto maar je kan er niet mee wegrijden!

Na veel zoeken naar informatie kwam ik erachter dat duizenden mensen dit probleem hebben of hebben gehad met diverse types reneult autos!! megane,twingo clio noem maar op maakt niet uit hoe nieuw of oud. Dit kan toch niet zomaar! het is tenslotte fout van renault.
als je aan hun vraagt waar is d service dan krijg je 0 op het reces..
echt verschrikkelijk..wat kunnen al die mensen zoals ik nou doen?
Laatst gewijzigd door missieMas op 04 feb 2009 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door D1RK »

Op www.problemcar.nl zie ik dat oude batterij wel de deur opende maar niet de rest voldoende ondersteunde dus probeer eens de reserve sleutel of laat daar een nieuwe inzetten voor je veel geld gaat uitgeven.

Ook is op deze website meer te lezen van problemen van Uw merk en type want gezien de leeftijd wilt U niet meer teveel betalen.

Min buren waren ook €0,50 kwijt voor batterijtje en hadden een gelijkwaardig probleem in hun Renault.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door missieMas »

Nee alles is al geprobeert en het ligt enkel en alleen aan de computer..ik kan daarover wel een hele uitleg gaan geven maar dat hoeft niet denk ik.De leeftijd van de auto maakt helemaal niet uit.Je gaat ervan uit dat een technische in orde auto verder ook gewoon toelaat dat je altijd kunt wegrijden.Er zijn mensen met jongere auto's en verschillende types en hetzelfde probleem.

kimwesterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2009 14:32

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door kimwesterman »

Ook onze megane heeft hetzelfde probleem.
Ook wij hebben een uit 96 of 97, weet het zo niet precies.
Toen we hem net hadden, deed de sleutel het af en toe wel of niet. naar de renault dealer geweest, gekeken, ligt waarschijnlijk niet aan de sleutel, waarschijnlijk in de auto zelf.
maar hij wou wel een nieuwe sleutel bestellen om te kijken of het daar aan lag, koste iets van 90, met inlezen iets van 130 ofzo.
gister deed hij helemaal niks meer. ANWB gebeld deze heeft de code voor mij opgevraagd en nu moet ik de code invoeren om hem te kunnen starten.
Heb mij laten vertellen dat het er niet af te halen is (vriend is bij tuningspecialst geweest en ik renenaultdealer) maar als we het willen laten klaar maken, kost het ons rond de 500,- :shock:
idd, heb je verder een goede auto en wil hij niet starten om zo'n beveiliging. en als je het er nu af kan halen....
probleem opgelost, maar ja om nu een paar honderd euro te betalen voor iets wat misschien klaar kan...
belachelijk!

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door missieMas »

Het is ook al jaren een probleem en zelfs de nieuwere auto's krijgen hiermee te maken.Lees maar eens de berichten op:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1565&i=6049&t=4386

hier staat nog een enige oplossing.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1565&i=6024&t=4386


Het maakt niet uit wat je doet..de problemen blijven terugkeren tenzij je het helemaal eraf haalt..Er zijn heel veel mensen die de hele mikmak hebben doorgenomen..eerst kijken,nieuwe batterij, dan sleutels inlezen 50 euro, later nieuwe sleutels bestellen 150 euro, dan computer resetten 500 euro enz enz enz..en uiteindelijk weer problemen krijgen.. va een clio tot een kango maakt niet uit wat voor type.Dus het probleem ligt bij RENAULT en zijn computers

kimwesterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2009 14:32

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door kimwesterman »

maar heb me ook al laten vertellen dat het er niet af te halen is, heb het bij 2 verschillende bedrijven gehoord.
hier moet toch wel een oplossing voor zijn?

justindylan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009 10:59

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door justindylan »

zoals zovele voor mij wat ik op het net heb gelezen heb ik nu ook het probleem dat beide sleutels de startonderbreker niet ontgrendelen.

ik heb de dealer en garages gebeld en info opgevraagd.
antwoord van garage was kan wel de sleutel uitlezen of hij signaal afgeeft maar kan niet de code opnieuw erin zetten alleen de dealer heeft die codes de onderbreker zelf kan er niet uit vanwege dat hij vanuit de fabriek erin is gezet en overal aan gekoppeld is en hi jkan wel de ontvanger bij de binnespiegel nakijken voor vocht of een los contactje maar of dat het probleem is kan hij niet zeggen.
antwoord van de dealer was waarschijnlijk vocht in de ontvanger nakijken kost 40 euro kan ook de sleutel code zijn laten uitlezen of hij signaal afgeeft naar de ontvanger kost 50 euro sleutel kapot kost je 150 euro voor nieuwe sleutel en de code erin zetten.vraag van mij aan de dealer of ze ook de starter onderbreker konden ontgrendelen of ontkoppelen dat kan wel maar dan moeten ze hem er helemaal uit halen en daarna nieuwe platen of zoiets erin zetten wat in de honderden euros kost.
nu ik dit allemaal gelezen heb op deze site maar ook andere weet ik niet wat ik het beste kan gaan doen omdat je waarschijnlijk eerst 40 dan 50 dan 150 en dan misschien nog ong. 500 euro moet gaan betalendat betekend dus dat je 740 eurolichter bent en het probleem volgens mensen die het hele traject al doorlopen hebbennog niet word opgelost ook wat ik van mensen heb gelezen is dat de dealers en de fabriek een probleem hebben met hun computers en dat daardoor wij al deze problemen krijgen ik weet dat natuurlijk niet zeker maar als dat wel zo zou zijn vind ik dat de delers en fabriek dat probleem voor ons moeten oplossen omdat dat dan betekend dat wij een product kopen waarvan men al weet dat het niet 100 % is en dat men vroeg of laat ook tegen dat probleem oplopen en dat men allemaal flink wat geld uitgeven terwijl het probleem vanuit de dealer en fabriek komen niet iets wat wij consumenten zelf veroorzaken dus moeten ze zelf die problemen die daar mee gemoeid zijn kosteloos verhelpen.

ik hoop met mijn verhaal een verschil te kunnen maken en dat men iets meer informatie hebben over het probleem de kosten en wat je te horen krijgt van dealer cq garage..

m.v.g.
jeoffrey

lois007
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 13:45

Re: OPROEP!-->>Renault auto's en problemen met startonderb

Ongelezen bericht door lois007 »

Ook wij hebben klachten. Renault megane 2004 deed ineens helemaal niets meer. Goede service van Renault Eindhoven, kwamen de auto optakelen en werd gerepareerd. Kosten 315 euro. Er was iets defect met de startonderbreker in het stuurkolom. We hadden verlengde garantie maar je raad het al, die was net om. Er staat nog geen 40.000 km op de teller. Nu gaan we brief naar Renault schrijven in de hoop iets terug te krijgen maar we zijn er bang voor.

Gesloten