LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NKL Duitse Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Willem van Dijck
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:26

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door Willem van Dijck »

deze truck kan omgekeerd ooook!!:lol:

Joey_H
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 14:07

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door Joey_H »

Gegarandeerde winkans bij de NKL, hoe werkt dat?

Het gebeurt me niet vaak dat ik in zoiets intrap. Ik ga er niet van uit dat een officiele instantie tegen me liegt maar de NKL doet dat wel.. Ik werd gebeld door een verkoopbedrijf van NKL (met de naam GM Consult)

"Meneer u bent speciaal uitgekozen omdat u met de enquete meedeet"

Mij werd uitgelegd dat met een winkans van 96% per maand op een prijs van minimaal 140 euro dat het sowieso meer opleverde dan het kost. Ik herhaalde wat de vriendelijke, doch slecht nederlands sprekende jongen zei: Dus u zegt dat ik elke maand weer 96% kans op minimaal 140 euro heb, terwijl het lot me maar 70 euro kost.. Zegt hij: Ja dat klopt, u bent speciaal geselecteerd!

Maar waar het op neer komt is dat je in de periode van een half jaar gemiddeld 1 keer kans hebt om een keer te winnen. Je betaald dus 70x6=420 euro, terwijl je maar gemiddeld maar 1 keer kans hebt op 140 euro of een grotere prijs.

Bovendien speel je niet mee voor 4 loten maar voor een half lot (daar liegen ze ook over) Dus komt het gemiddelde op de helft te liggen (70 euro) met een heeeel klein extra kansje dat je meer krijgt dan dat.

Zo werkt het ongeveer volgens mij..

luckyshot
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 18:25

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door luckyshot »

hier even iets postiefs over de NKL . Ik was ook gebeld met hetzelfde verhaal als ik hier overal zie staan. Ik doe mee via Boesche en jawel we hebben een mooi prijs ontvangen ! Je moet gewoon ondanks hoge winstkans een dosis geluk hebben ...... Op ons lot was een miljoen gevallen, we hadden een 1/8 lot dus op onze bankrekening is 125.000 euro bijgeschreven :-) Zijn hier nog meer mensen die gewonnen hebben ? en weten jullie hoe het werkt met de belasting ? op de site van de belasting staat dat je ervan uit kan gaan dat als je iets wint in duitsland je daar geen kansspelbelasting over hoeft te betalen klopt dat ?

HannekeT
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 14:52

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door HannekeT »

Ben net ook gebeld, was speciaal uitverkorene uit 150 adressen.
Kan meespelen met 4 loten per dag, 6 maanden lang.
Per maand kost het me 70 euro en mijn winkans zou minimaal 250 euro per maand zijn.
Klonk erg mooi allemaal. Normaal kap ik zulke akties direct af, maar dit keer dacht ik, dat het eigenlijk niet mis kon gaan en dacht probeer het eens.
Deelname is van april t/m september en daarna kan je opzeggen via een telefoonnr. Dat heb ik al gebeld, maar nummer is niet meer in gebruik.....
Nu vertrouw ik het dus alweer niet meer en heb de bank al gebeld zodat ze de automatische incasso alvast stop willen zetten, maar hiervoor heb ik een bankrekeningnr. van de organistaie nodig. Heeft iemand deze toevallig? alsvas heel erg bedankt!!

HannekeT
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 14:52

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door HannekeT »

Kreeg vanmorgen een sms van NKL dat ik mee ga doen in de loterij. Er stond ook een ander telefoonnr. en heb dat gebeld.
Nu kreeg ik eigenlijk direct een medewerkster aan de lijn die het het voor mij heeft geannuleerd. Dus hopen dat ik er ook daadwerkelijk vanaf ben.

rboelie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 19:02

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door rboelie »

Ook NKL deal aangegaan,maar zolang ik geen handtekening zet is niets rechtsgeldig,wat gebrabbel in de telefoon geeft niemand het recht geld van mijn rekening af te boeken,wie zegt het dat ik het was!
Kan je 0900-4006001 bellen,oplopend tot e 12.50 per gesprek!!
Wie kent dit nr?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door gravedigger »

Daar maak je toch een grote fout rboelie. Ze hebben de vragen opgenomen op een band en jij hebt netjes overal "ja"op geantwoord. Zo geldig als maar kan. Ook je toestemming tot automatische incassi !!

rboelie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 19:02

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door rboelie »

Hoi gravedigger,

Ik hou wel van dit soort discussies,veel mensen denken dat ze de pineut zijn,niets minder is waar!
Of ben je zelf "verkoper" van NKL?
Ik ben niet zo"n panieker,het voorgelegd aan bevriende advocate,die lag in een deuk,het gaat om onwetenheid!
Niks afboeken,gewoon annuleren of incasso intrekken.
That s it!

Roel

Von88
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 14:50

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door Von88 »

Hallo,

Mooi onderwerp en ook ik wil hier even mijn ervaring kwijt. Vorig jaar werd ik gebeld door een zeer goede callcenter medewerker. Hij had een heel mooi verhaal over een zeer grote winkans etc. etc. Na het mededelen van mijn twijfels werd mij gegarandeerd dat het alles zeer correct was. Plus, als ik accoord zou gaan dan zou een groot gedeelte van mijn inleg toekomen aan een door mij gekozen goed doel. Dit goede doel kon ik zelf kiezen en aan hen laten weten middels een schrijven. Ik mocht ook nog eens vier dubbele eindcijfers kiezen. Fantastisch. Eigenlijk voelde ik me direct al belast toen ik accoord was gegaan. Mijn vriend vond het wel grappig, want normaal handel ik niet zo. Mijn vriend wilde het allemaal wel eens afwachten. De brief voor het geode doel heb ik nooit gehad. De eindcijfers waren ABSOLUUT NIET mijn gekozen nummers.

Nu bijna zeven maanden verder en geen winsten ben ik in de telefoon geklommen en heb naar Duitsland gebeld. Ik werd direct geholpen en mijn abonnement werd gecanceld per 1 april 2009. Nu goed mijn bankrekening in de gaten houden. Tevens zouden ze mijn opzegging per schrijven bevestigen.

De medewerkster vroeg mij waarom ik wilde stoppen. Haar bovenstaande medegedeeld en uiteindelijk kwam het er op neer dat er dan iets fout was gegaan met de post en voor de juiste lotnummers had ik even moeten bellen. Tevens had de man van het callcenter de papieren niet goed ingevuld en die zou dan aangesproken worden. Jaja.

Ik kreeg mijn loten binnen via het zogenoemde, "Luftpost-Prioritaire".
Altijd een hoop reclame erbij en de hoofdbrief was altijd ondertekend door Werner Peters.
Via dit nummer heb ik de zaak beeindigd: 004940 809049-380.

Conclusie: Als ik al deze maanden die 70 euro opzij had gezet, dan was ik rijker geweest dan dat ik nu ben.

Succes aan iedereen die wil opzeggen.

Groetjes Von

reinierloopik
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 21:22

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door reinierloopik »

:x
Ik werd vanavond telefonisch benaderd door een meneer van de 'staatsloterij' met de boodschap dat ik € 3.000 gewonnen had. Ik hoefde alleen € 2.50 administratiekosten te betalen en voor 6 maanden 'mee te spelen'. Dat zou inbegrepen zijn. Ik zou ook 4 gratis loten krijgen. Toen moest ik een paar vragen beantwoorden die opgenomen zouden worden. Ik mocht alleen maar met ja of nee antwoorden. Enkele vragen waren nauwelijks te verstaan en werden in staccato gesteld. Ik heb een paar maal gevraagd of hij wat duidelijker en langzamer wilde praten. "OK" zei hij maar ging in hetzelfde staccato en onduidelijkheid door. Aan het slot van het gesprek zei ik: "stort de € 3.000 en en dan zie ik wel". "Goed" zei hij en het gesprek was klaar. Stom van mij want toen ik ging Googlen op het telefoonnummer; kwam ik op de site terecht en wist direct dat het een oplichterij was van de Duitse staatsloterij. Het telefoonnummer (0900-4006001) is op werkdagen van 12.00 - 17.00 uur bereikbaar werd via een bandje gezegd toen ik het, nadat ik deze site bekeek, draaide. Ik weet niet of er bedragen van mijn girorekening gaan worden afgeschreven. Ik ga dit niet toestaan. Ik weet alleen niet hoe! Groeten van

Reinier Loopik
Laatst gewijzigd door reinierloopik op 04 mei 2010 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

leeminky
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2007 15:40

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door leeminky »

Helaas. Ik kreeg gisterenavond hetzelfde telefoontje. Ik was een van de 150 uitverkorenen in NL die mee mogen spelen. 4 maanden gratis. Bla bla. Was moe, had net een torenhoge rekening van Oxxio ontvangen en geld klonk erg aantrekkelijk. Heb maar ja gezegd. Uiteindelijk een "manager" aan de telefoon, opname, zeer onduidelijk en iedere keer als ik iets vroeg moest de opname worden stopgezet. Baal nu wel. Heb tevens het telefoon nummer 0900-4006001 gekregen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Tja, echt eigen schuld dat jullie hier intrappen. Jullie willen voor niks wel geld hebben. Waarschijnlijk zitten jullie straks gewoon vast aan een peperdure abonnement. Dat krijgt je als je hebberig ben.

EDID
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 20:54

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door EDID »

Ik ben net gebeld door een dame van NKL. Ook ik zou inderdaad een prijs hebben gewonnen. Ik was geselecteerd en ik moest mijn rekeningnummer doorgeven. Dit vertelde ze mij in 1 adem door.
Ik vroeg wat die loterij inhield en ze vertelde dat ik alleen mijn 4 geluksnummers hoefde door te geven en dat ik dan €5000,- op mijn rekening gestort kreeg. Na haar uitgelegd te hebben dat ik nog nooit van die loterij had gehoord bleef ze herhalen dat ik mijn rekeningnummer moest geven omdat ik anders het geld weg zou gooien. Op de achtergrond hoorde ik een hele boel lawaai en ik vroeg waar ze vandaan belde. Als antwoord kreeg ik: Nederland. Na mijn reactie dat nederland groot is en waar ze dan precies vandaan belde begon ze weer met het zelfde riedeltje van: U krijgt een prijs, ik wil u rekening nummer. Ze vertelde dat ze mijn man had gesproken en dat hij toestemming had gegeven om mee te spelen met 4 loten en dat ik alleen nog mijn rek.nr moest doorgeven. Ik weet dat mijn man dat nooit zou doen maar goed je weet maar nooit....Dus heb ik tijdens het geprek NKL gegoogeld en vertelde dat ik geen intresse had omdat ik gelijk op deze site kwam. Ik heb haar wat reacties voorgelezen en toen heeft ze opgehangen.

Wel onwijs vervelend dat iemand zo aanhoudend is om maar je rekeningnummer van je los te peuteren.

Groeten

AnoNiem654321
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:02

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door AnoNiem654321 »

Een hele goedemiddag ik ben opzoek naar de heer/mevrouw....
Oh daar spreek ik mee? Dat is mooi mvr.mnr, het is namelijk zo dat u zojuist geselecteerd bent met een winskans van maar LIEFST 96%!!!!
Maar dat is tog geweldig??!! Ik zie hier dat u op de..... woont? Daar woont u nog steeds, dat is fantastisch. Het is namelijk zo ik heb hier een pakket klaarliggen met 4/8 loten voor u dit alles voor een pakketprijs voor MAAR 70 euro. Maar schrikt u daar niet van want als je het nagaat is het HARTSTIKKE goedkoop omdat u dagelijks meegaat spelen en dat 6 maanden lang met mooie belastingvrije prijzen die bij de 140 euro beginnen. En dan moet u zich dat voorstellen ELKE dag 140 euro!!!!!!!!!! Dat krijg je bij de gwne staatslot egt niet!! dan betaal je wel 3 euro minder maar er is ook maar 1x in de maand een trekking, bij ons is dat ELKE dag en elke zondag een extra trekking waarbij we auto's villa's en droomreis uitloten!!! Wat zegt u met welke getallen gaat u mee doen? ....Het is makkelijk op te zeggen door te bellen, mailen of natuurlijk schrijven. Verder is het elke maand opzegbaar. Ik neem het gesprek op, dus als u vragen heeft graag nu stellen anders na de opname!!!



Ik voel me SUPERschuldig!! Dit is mijn werk waarmee ik me centjes verdien. Ik zit in een crisis heb JAREN niet gewerkt en viavia was ik terecht gekomen bij deze mensen van het TTF. The talent factory in verschillende delen van Nl en zelfs in buitenland(alhoewel ze zullen voordoen alsof ze in Nl zitten) Heb jaren mensen opgelicht zonder dat ik door had dat ik ze aan het oplichten was. Jaren gebeld en dan vraag je je al snel na een week als je dagelijks zo vroeg begint met bellen en eindigt zo laat net als alle andere 120 bellers (collega's) en die allemaal 800 mensen per dag opbellen met de zelfde winkans wat voor bull@#@$ dit dat wel niet is!!!!!!! 96%!!!!!!! Het is eerder 0,5% je wint onder de 20 euro zoals begrepen en is het een bedrag boven de 100 euro krijg je het in loten terugbetaald zonder dat je dat aangeeft en HEEEEEEEEl toevallig zo dat je nrs niet winnen. Ik was van afdeling veranderd waar ik mensen opbel die al meegedaan hebben niks gewonnen hebben en die ga ik dan overtuigen om mee te doen want........ ja u zat helaas in de 4% of DAAROM juist dat u mee moet doen. En het is gewoon ONGELOOFLIJK het aantal kwade bellers waarmee ik op een HALVE dag wel niet te maken meekrijg (grootgelijk) want dan word me verteld jaren mee te doen elke maand 72,50 inc verzendkosten maandelijks 6 maanden lang en niks voor terug krijgen. Nou daar ging wel een belletje rinkelen na 1 week. Al deze mensen die ik opbelde hadden GEEN EEN iets gewonnen. En ik ze maar laten denken dat hun de enige waren en alsnog dat er vreemd genoeg genoeg mensen meededen voor de 2e keer.

AnoNiem654321
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:02

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door AnoNiem654321 »

Ik heb paar maanden geleden van een beller de site meegehad om zelf een kijkje te gaan nemen omdat dit alles heel erg eng begon te worden voor me!! Dus vandaag surf ik even op het internet en dacht ik er weer aan. Mensen mijn boodschap naar jullie toe is: LAAT JE NIET STRIKKEN!!! aub ik heb er 3 jaar gewerkt ik heb heeeel veel spijt hoeveel mensen ik per dag niet heb belazerd. Het spijt me heel erg veel ik weet niet hoe ik het goed kanmaken maar ik begin met deze post. Ik heb hun eigen nr zelf ook niet dus daar kan ik jullie niet mee helpen alles is SUPER vaag zelfs voor mij die daar 3 jaar heeft gewerkt. Misschien als jullie samen/tegelijkertijd handtekeningen gaan verzamelen of dit naar de media brengen die het op grote schaal gaan uitzoeken verhelpen jullie (gedupeerde) dat er meer dupeerden zullen zijn van deze NKL gebeuren. Nogmaals excuses uit de bodem van me hart

moeder1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 08:12

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door moeder1 »

ook in ben er in getrapt! het ging allemaal zo snel en zo overtuigend. is er iemand die weet hoe ik hier weer vanaf kan komen? Wat ik ook niet snap is hoe ze aan al mn gegevens komen. normaal neem ik nooit tel.aan waar ik geen nr. van kan zien maar gister dacht ik pfff er blijft maar gebeld worden dus laat ik eens opnemen. en ja hoor dat was van NKL. toen het klaar was ging ik even op internet om te zien waar ik me precies voor opgegeven had en om te zien hoe alles in z'n werk ging. nog steeds niet de gedachte dat ik opgelicht werd. maarja toen las ik dit allemaal en kon me wel voor mn kop slaan dat ik er in getrapt was. is er iemand die weet hoe ik hier weer vanaf kan komen????

moeder1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 08:12

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door moeder1 »

even een reactie op anoniem654321 ik snap niet als je zo begaan bent met de mensen dat je er zelf niet een stokje voor steekt! jij hebt er tenslotte ook aan meegedaan dus je weet precies waar ze zitten en hoe ze te werk gaan. zolang jij er geen melding bij de juiste instanties van maakt ben je volgens mij gewoon medeplichtig aan deze oplichterij.

slimy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:28

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door slimy »

Ook ik werd vanochtend als bijzonder geslecteerde gefeliciteerd. Het klonk me iets te mooi en toen ik door vroeg werd mijn argwaan alleen maar groter.
Ik stelde voor dat ze me over een uurtje terug konden bellen zodat ik het even via de site goed zou kunnen bekijken. Gelukkig stuite ik al ras op de onderstaande bevinden en ervaringen. Het leek me geen goed plan het zoveelste slachtoffer te worden. Toen ik terug gebeld werd heb ik mijn bevindingen geventileerd. Stuite op ongeloof en onbegrip. Het woordje oplichterij was het codewoord om bijzondere felicitatie in te trekken. Mensen doe er je voordeel mee en blijf allert bij dit soort belletjes. vriendelijke groet, Slimy

gleuknie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 17:53

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door gleuknie »

Ik ben zojuist gebeld met exact dezelfde tekst als AnoNiem654321 al vermeldde. Ik zei vrijwel meteen al dat ik niet aan loterijen meespeel, want ik vertrouw dit soort dingen sowieso al niet. Nu ben ik dus even hier gaan zoeken en helaas lees ik dat er een heleboel wel in zijn getrapt. Tip: Vertrouw nooit op telefonische aanbiedingen of laat ze altijd terugbellen en ga informatie zoeken op internet, zoals slimy ook al zei.

bmullink
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 20:52

Re: NKL Duitse Staatsloterij

Ongelezen bericht door bmullink »

Twee minuten geleden gebeld door een zeer slecht en lomp sprekende dame. Die maar doordramde om mijn lid te maken. Ik ging er vlink tegenin en zei dat ik het niet vertrouwde. Promt was de verbinding verbroken.

Let op allemaal, NIET DOEN!!!!

Gesloten