LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Goed idee, en we benoemen de bekende Nederduitser met indrukwekkende naam HerrDoktorOetker tot lijsttrekker.

We laten voor ledenwerving en telemarketing adviseren door het Nyks-bedrijf http://www.delphi.nl. Kunnen ze ook mooi een bestand met de namen van rond 200.000 gemotiveerde leden leveren.
Zijn we ook meteen de grootste....

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Benno50

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat je bij de TV opname van Kassa bent uitgenodigd??
Ik heb het ook al geprobeerd, omdat mijn verhaal in juli 2007 reeds is begonnen.
Zie verder en verder terug op dit forum. Ik heb de Geschillencommissie eind 2007 ook ingeschakeld. Uiteindelijk ter zitting verschenen met een andere forum schrijver Krik vd Kruk. In augustus 2008 is door de Geschillen Commissie een bindend advies afgegeven. Deze bepaalde dat er GEEN overeenkomst tussen mij en Pretium Telecom tot stand was gekomen. Hoera hoera dacht ik. Echter.......................................
in september ben ik ( ja jullie lezen het goed!!) GEDAGVAARD door PT.
Het is nu een pricipe kwestie geworden. En wat is de eis?? Vernietiging van het bindend advies afgegeven door de Geschillencommissie. Belachelijk gewoon, alsof zij niet weten hoe te moeten handelen. Het rare is dan ook, omdat inhoudelijk niets meer over het bindend advies mag worden aangewend, Pretium Telecom het nu gooit op het feit dat de samenstelling van de Commissie, waarvoor ik ter zitting ben verschenen, niet correct zou zijn. Alsof de Geschillencommissie hun werk als onafhankelijke niet goed heeft gedaan! Hoe dan ook ben ik nog steeds strijdvaardig en hoop dat iedereen dat blijft en daadwerkelijk acties voert. Bedenk echter wel naar wie. Eigenlijk zou dit ook ter discussie moeten worden gebracht bij Vara Kassa. Echter ik kan nog geen ingang bij hen krijgen!!
Maar blijf het proberen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Gisteren mijn vader van 79 gesproken. Hij is dus ook in die Pretium crag getuind. Erger is dat hij niet geloofd dat het oplichterij is. "Die aardige meneer zij dat het gratis is" :twisted: :twisted:
Hij heeft geen internet en krijgt maar 1x maand een afschrift van de postbank. Ik had die uitzending van Radar gezien dus ik wist dat er iets was met dat Pretium maar dat het zo erg is :cry:
Ben benieuwd wanneer vader komt zeuren dat er geld is afgeschreven :cry:

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

HerrDokterOetker,
Alleen het stukje in de krant gelezen. Geen idee hoe het verder zit.

FiscaalJurist,
Uw vader heeft waarschijnlijk iemand aan de telefoon gehad die het gratis abonnement voor Pretium Privelege aanbood. Gelijk terug sturen en opzeggen. Vermoedelijk heeft hij dan al eerder een Pretium Telecom abonnement aangesmeerd gekregen. Kijk maar eens tussen het oud papier van de laatste drie weken. Precies zo ging het ook bij mijn moeder. Door dit zgn. gratis abonnement kwamen wij er achter dat ze er ingetuind was. Jawel......het contract was als ongewenste reclame in de papiercontainer terecht gekomen.
Je kunt bij KPN informeren of er al een aanvraag voor portering van zijn telefoonnummer naar PT. is. Probeer hem te overtuigen dat hij beter niet in zee kan gaan met PT. Lees dit forum maar en je weet hoe je moet handelen. O, ja ouderen kunnen bij de Postbank 2 x per maand gratis een afschrift krijgen. De leeftijdsgrens wanneer dat ingaat weet ik niet. Wel zelf aanvragen. Succes,

hejeja

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo, laat je vader gebruik maken van de coulanceregel voor ouderen is bij PT vanaf 73 jaar, maar dan wel binnen drie maanden. Wij hebben er ook gebruik van gemaakt en zijn nu weer terug bij onze eigen vertrouwde KPN
Een aangetekende brief (anders "komt die niet aan") met ontvangstbevestiging sturen naar Pretium Telecom, Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem (niet naar postbusnummer) en een copie van een legitimatie bijsluiten en een beroep doen op de coulanceregeling met verzoek weer direct omgezet te worden naar zijn vorige Telecom-aanbieder. Doen ze dat niet dan de Consuwijzer inschakelen, die geven goed advies en dreigen met de geschillencommissi. Je kunt natuurlijk evengoed een klacht indienen bij de Consuwijzer is nooit weg zeker met het oog op het feit dat dit 9 juni (gossie kon het niet langer duren:)))
besproken wordt in de Tweede Kamer. Maar ook een brief naar [email protected]; [email protected]; [email protected] wat er gebeurd is is heel verstandig,
Succes, gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, kreeg net een brief van PT dat "op mijn verzoek" het vastnet abonnement m.i.v. 13 januari is overgegaan naar mijn vorige telecomaanbieder. Ja, Ja, dat had vóór 12 december moeten gebeuren. Eind ik krijg nog de eindfactuur, nou dat kan dan leuk worden, mag ik weer gaan rekenen maar ze reageren helemaal niet op de brieven die ik heb gestuurd, dus stuur ik de laatste waarbij ik de hele gang van zaken op een rijtje heb gezet nog maar een keer
Wel stond er doodleuk bij "mocht U in de toekomst toch gebruik willen maken van onze voordelige tarieven en willen besparen op de kosten van uw vastnetabonnement dat is één telefoontje voldoende"
Die hebben geen bord voor hun hoofd, maar een betonplaat.
Wordt vervolgd, gr. lenalida

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Even een update over de bende PT:
ik kwam er zojuist achter dat PT het signaal afgesloten heeft. Uiteraard telefonisch contact: wat een regelrechte ******!!!

Resume:
02-09-08 bleken aangemeld te zijn bij PT, dus direct per fax en post bezwaar gemaakt tegen onrechtmatige aanmelding door PT bij PT. uiteraard bank gestorneerd en geblokkeerd;
05-09-08 nogmaals een brief per fax en aangetekende post + aansprakelijkstelling;
05-09-08 aangifte bij de politie gedaan, pv opgemaakt;
08.09.09 brief van PT incasso niet gelukt bla bla gaan het weer proberen.
15-09-08 brief dat 2e incasso niet gelukt is, betaling binnen 7 dagen, mooi niet dus.
16-09-08 brief klacht ontvangen, gaan zorgvuldig om met opmerkingen van klanten, recht op een helder antwoord, wil klant tevreden houden bla bla bla. binnen 3 weken na dagtekening brief een zorgvuldig antwoord;
25-09-08 brief over de specificatie
09-10-09 brief over incasso niet gelukt, rekening geblokkeerd is, wellicht een misverstand is.
24-11-08 brief over specificatie
14-01-09 konden niet incasseren verwijzen naar brief 07-01-09 moet ik nog ontvangen;
23-01-09 kunnen nog steeds niet incasseren, verwijzen naar brief 14-01-09 (deze brieven zaten overigens in 1 enveloppe?!?
28-01-09 ingebrekestelling gestuurd aan PT, weigeren het nummer vrij te geven aan KPN voor portering. Kosten voor PT kunnen hoog oplopen, bedrijf dus beletteren materieel en wagenpark, visitekaartjes, flyers (tuinaanleg nl.) overig drukwerk + alle overige (adm.) kosten.
05-02-09 tel.contact, hebben signaal gestopt, deb.beheer Dennis Wiersma, eikel 1e klas, blijft volhouden, gevraagd wanneer antwoord op mijn brief van 02-09-08, wilde doorzetten naar klanten(on)service.
Niet gedaan, brief per fax + aangetekend, aansprakelijkstelling voor alle kosten denk aan € 1200,-- per dag ex BTW derving inkomsten per dag, alle klanten die ons niet kunnen bereiken nog niet meegerekend!!!!
05-02-09 Zaak doorgefaxt naar advocaat, starten procedure tegen PT, geen geschillencommisie niets, gaan direct naar het gerecht!!!!!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hemeltjelief wat een toestand, kan die advocaat van je ook ons als getuigen oproepen? Ik stel me beschikbaar!!

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, wij wachten op de eindafrekening, nou daar worden ze ook niet rijker van want ik betaal alleen de gesprekskosten en dat is een luttel bedrag omdat we zoveel mogelijk 1655 ervoor hebben gekozen of mobiel gebeld
Sterkte en succes, gr. lenalida

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Dank je Lenalida. Uiteraard ben ik die PT-bende zo zat. Net wel weer een leuk gesprek gehad, mijn zoon met PT dus.
Ze praten snel door je heen, we weten dat ze dat moeten doen, geef de klant geen gelegenheid toch. Moet je net mijn zoon hebben, zegt dus tegen die kerel "ik kan ook mijn stem verheffen en dwars door u heen praten, u bent niet de enige die dat kan". De arme sukkel, ze hebben tot vandaag 17.30 uur om het signaal te herstellen, daarna beginnen we al met 1140,00 per dag ex BTW.
Heb hiervoor overigens ook een zeer goede advocaat gevonden.

Indien er mensen van forum zijn die bewijsstukken ter beschikking willen stellen laat het dan even weten. Misschien is nu de mogelijkheid/kans om die PT bende eens en voor altijd aan te pakken.

Boodschap voor de PT-bende: (houden toch ook het forum bij: PAS OP VOOR VEREENDE KRACHTEN!!!!!!!

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Kenai2004,
Inderdaad, wat een toestand.
Begrijp dat je nu een kort geding aan het opstarten bent.
Moet behoorlijke kans van slagen hebben.
Beroep je er ook op, dat de overeenkomst niet volgens de wet Koop op Afstand tot stand is gekomen en dus onwettig is.
Voor uitgebreide argumentatie voor een rechtzaak zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... pliek.html en andere dokumenten op deze site.

Overigens het nadeel van direct storneren is, dat ze portering kunnen weigeren en je uiteindelijk af kunnen sluiten. Beter is het om eerst de terugportering aan te vragen en vervolgens via een Melding Onterechte Incasso bij de bank je geld terug te halen (kan max. tot 1 jaar). Pretium heeft immers geen geldige schriftelijke melding voor automatische incasso. Maar dit is achteraf gepraat.
Succes.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Voor Kenia, mijn bewijsstukken zijn een opsomming van wat er allemaal gebeurd is en een brief van 5 december dat PT besloten had de aanmelding te annuleren (toen waren we nog bij de KPN) en evengoed doodleuk ons op 12 december naar PT hebben overgeschakeld
Maar ik wil alles onder ede verklaren als het nodig.
gr. lenalida

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

[Bericht aangepast door de moderator]

Ik ben benieuwd, zal mijn verhaal vertellen zoals het is gebeurd, meneer Nyks zal dan wel weer vertellen dat het zo helemaal niet is zoals hij dat wil.
Deze week ben ik telefonisch benaderd door PT ! Ze willen het nu echt oplossen.... Zodra er wat meer bekend is over die oplossing zal ik het jullie laten weten.

Intussen voor KENAI2004: als je mijn verhaal met alle aanklacht ideeen die ik heb en miskleunen van PT wilt lezen, stuur mij dan een mailtje naar [email protected]

Ik begrijp gewoon niet dat iemand die "KLANTEN" wil hebben, er zo mee om gaat dat die klanten het liefst weer weg willen. Dat is toch raar?

Intussen beste mensen: blijf schrijven naar instanties EN naar Pretium, stuur faxen en in elke volgende fax gelijk een copie van je vorige ontvangstbevestiging, blijf je rekening blokkeren voor incasso en schrijf dat je bereid bent om de gesprekskosten te betalen. Toon je goede wil, maar ook weer niet overdrijven....

har1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 22:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door har1949 »

Het bedrijf is een onbeschofte boef, nooit mee in zee gaan.
Ik heb enige tijd geleden opgezegd, per fax, aangetekende brief en geen reactie gekregen van deze criminelen.
Maar wel het abonnement maandelijs afschrijven.
Geen probleem dacht ik, we blokkeren gewoon de rekening, fout Pretium int gewoon weer met een ander rekening nummer, natuurlijk ook deze rekening geblokkeerd, maar wederom gebruikt Pretium ook weer een ander nummer om te innen. Het zijn dus gewoon criminelen die gewoon door blijven gaan als een rekening nummer bekent is.

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Te triest voor woorden deze zaak.

Is het pogen van een incasso terwijl je expliciet geen toestemming hebt gegeven cq een rode kaart hebt ingestuurd, niet een POGING TOT DIEFSTAL ? en daarvoor kun je dan toch aangifte doen bij politie en/of Officier van Justitie.
Antidateren is ook zo iets, slechte administratieve organisatie is ook bewijsbaar. Wie heeft er nog ervaringen met de aggresieve verkoop van na de uitzending bij Tros Radar? Toen beloofde meneer [Bericht aangepast door de moderator] beterschap.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Benno, ikke dus, ik ben 7 november gebeld door "KPN" niet dus, het was dus Pretium en toen op het goedkopere abonnement van "KPN" ingegaan, 20 november een brief gekregen, (gedateerd 10 november) waarbij toen bleek dat het Pretium is geweest die me gebeld heeft
De 7 dagen waren toen om zeiden ze bij Pretium en men ging helemaal niet in op mijn opmerking dat het moeilijk reageren is als je de brief telaat krijgt waarop gewoon de hoorn op de haak werd gegooid.
Dus ze blijven nog steeds aan de gang, zie de andere pagina's.
Via de coulanceregeling zijn we er nu vanaf maar i.p.v. de toezegging d.d. 5 december de aanmelding te annuleren werden we toch doodleuk d.d. 12 december "lid" van de PT-club. Na dreigen met de geschillencommissie uiteindelijk weer 13 januari teruggezet naar de KPN
Dus wat geleerd????? Heer Nyks heeft niks geleerd
desondanks fijne dag verder, gr. lenalida

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@radarbert

stuur je verhaal via de mail naar de Vara / Kassa en als je een goed verhaal hebt doen ze er wat mee. Zo is het bij mij gegaan. morgen is het zover .


[Bericht aangepast door de moderator]

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Benno, Kassa kent mijn verhaal en is heel uitgebreid van begin tot het eind mar niet alleen Kassa, ook Radar en De Telegraaf
Gossie die arme Nyks, stuur nu zijn advocate, nou we zijn heel benieuwd
gr. lenalida

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Net de uitzending gezien. Wat een giller. Die advocate moet bij een callcenter van PT gaan werken, dat zou ze het hartstikke goed doen: PT verkopen!
Maar antwoorden op de vragen van de mensen op de tribune gaf ze niet. Het gaat bij zoveel mensen goed, maar waarom niet bij de mensen op de tribune???
Ze werd - terecht - ongeveer uitgelachen door het publiek.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ook wij lagen echt in een deuk om die troela, we hebben nog even verder gekeken via kanaal 321 Consumenten TV en ik ben heel benieuwd of Kassa er inderdaad volgende week op terugkomt
En maar zwaaien met die NIPO map, nou die weten ook wat ze aangehaald hebben.
Maar hier het laatste woordt nog niet over gezegd denk ik
gr. lenalida

Gesloten