LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kweetnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:23

Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door Kweetnie123 »

In september is bij ons een nieuwe keuken geleverd van het merk Tristar. Totale kosten een kleine 20 duizend euro.
Na levering blijkt dat de deurtjes bij ons totaal anders van kleur zijn dan in de showroom. In de showroom stond deze keuken op een hele donkere plek opgesteld....bij ons staat een gedeelte van de keuken zo dat er daglicht op valt. De deurtjes kleuren nu helemaal gestreept (van boven naar beneden, midden over de 10 cm. banen). Het betreft het frontje met de 10 cm banen, kleur antraciet eiken.
Bij het gedeelte waar geen daglicht op schijnt valt dit inderdaad minder op.
Ik ben nu bezig om nieuwe deurtjes te krijgen zonder strepen, maar dit blijkt een onmogelijke opgave. Hieraan wil de leverancier en de keukenzaak waar we gekocht hebben niet aan meewerken. Leverancier is bij ons komen kijken en hij vindt het helemaal geweldig zoals de keuken erbij staat. Deze strepen ziijn zichtbaar omdat het fineer niet breder is ???
Ik ben de mening toegedaan dat ik totaal iets anders geleverd heb gekregen dan we hebben uitgezocht.
Kan iemand mij advies geven hoe met deze kwestie om te gaan, cq wat mag ik verwachten ?

Tevens hebben we een composiet blad met een onderbouw spoelbak.
Nu begint de rand van de spoelbak een beetje te "brokkelen", er is ook al een stukje steen van ongeveerd een vierkante cenitmeter uit de rand gesprongen.
Ik doe echt voorzichtig met mijn spullen.
Mijn keukenleverancier zegt gewoon doodleuk dat de stukjes er niet vanzelf uitgaan.....Klopt natuurlijk.....maar ik neem toch aan dat een spoelbak gebruikt mag worden waar deze voor bedoeld is ?
Leverancier is wezen kijken en zegt niks meer te kunnen doen dan de rand wat "bol"te vrezen.....Aan het uitgesprongen stukje kan hij niks anders doen dan wat glad schuren.
Heeft er iemand een advies wat ik aan mijn keukenleverancier kan vragen qua oplossing ?

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door ice1982 »

Als het deurtje wat je gezien hebt in de showroom hetzelfde bestelnummer heeft, als het deurtje wat jullie ontvangen hebben, dan hoef je helemaal niets te verwachten van je keukenleverancier. Je hebt dan immers gekregen wat je hebt besteld, ook al lijkt de kleur anders in de showroom. Iedereen weet dat een bepaalde kleur er anders uit kan zien onder andere licht omstandigheden. Hier gaat het om een stukje eigen verantwoordelijkheid!

Kweetnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:23

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door Kweetnie123 »

dank voor je reactie ice.

Maar....dit snap ik zelf inderdaad ook....
Alleen bij daglicht verschijnen er banen van boven naar beneden over het deurtje.
Wanneer het paneeltje geen daglicht ziet dan zie je deze banen ook niet.
Wij hebben dus een keuken gekocht, dachten wij, gewoon donkerbruin van kleur...Keuken stond achter in de showroom waar geen spat daglicht te bekennen was....
Wat we geleverd hebben gekregen is een keuken donkerbruin van kleur maar met banen over de panelen van boven naar beneden.
Onderling in de banen zit erg veel kleurverschil. Het is echt een heel raar gezicht, niet natuurlijk zal ik maar zeggen.....

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door legoleek »

nooit op het sublieme idee gekomen om met een monsterdeurtje naar buiten te gaan, of even in het daglicht te houden ? doen de meeste mensen ook met kleding. Maar dat is achteraf.

je kunt natuurlijk, wat het werkblad betreft ook de producent/leverancier naar laten kijken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk eens op http://www.tristarkeukens.nl/?pid=49

Hier staan alle fronten van Tristar. Volgens mij is het bewuste front met de banen (lees nerf) horizontaal als verticaal.
je kunt natuurlijk, wat het werkblad betreft ook de producent/leverancier naar laten kijken.
De keukenwinkel is de leverancier van de spoelbak. Als deze de claim afwijst en geen brood ziet in een expertise van de fabrikant dan is daarmee de kous af, vrees ik. De fabrikant gaat hierin echt ZIJN klant, de keukenwinkel, niet over-rulen en op eigen houtje de eindgebruiker bezoeken.

Ik heb wel eens graniet zien brokkelen zonder veel geweld maar composiet is een ander verhaal. Dit is doorgaans sterker dan natuursteen. Weet je zeker dat het "zomaar" ontstaan is? Een vierkante centimeter is nogal wat.

MVG

Kweetnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:23

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door Kweetnie123 »


Ik heb wel eens graniet zien brokkelen zonder veel geweld maar composiet is een ander verhaal. Dit is doorgaans sterker dan natuursteen. Weet je zeker dat het "zomaar" ontstaan is? Een vierkante centimeter is nogal wat.
Kijk, die verkante centimeter dat zal best wel door iets gekomen zijn...door wat weet ik niet, maar dat dat niet vanzelf komt mag logisch wezen. Tja, mijn spoelbak wordt gebruikt....Met die insteek heb ik hem gekocht...
Verders ontstaan in de gehele binnenrand als het ware beschadigingen(tjes) door het gebruik. En let wel, de keuken is nog maar een goede 2 maanden in gebruik. En ja, natuurlijk stoot je hier wel eens met een pan, deksel of iets anders tegenaan....Maar m.i. dient dit materiaal daar tegen te kunnen.....
Vandaag is de fabrikant van het blad geweest en heeft een hele klaagzang gehouden over composiet. Dat blijkt gewoonweg een drama te zijn...De ene klacht over de andere...maar dat hoor je dan pas als je eenmaal je keuken hebt staan...Ik zou het veel meer kunnen waarderen dat dit vertelt wordt voordat je de keuken gekocht hebt...Maar als je gaat informeren voor een nieuwe keuken is alles goed en geweldig...als je maar koopt...
Ik ben van mening dat composiet gewoonweg niet geschikt is om te verwerken bij een onderbouw spoelbak....In ieder geval had ik op de nadelen gewezen moeten worden.
Als "leek" koop ik een keuken met een onderbouw spoelbak in een composiet blad. Ik ga er dan toch echt vanuit dat dit een combinatie is die gewoonweg gebruikt kan worden ! En mochten er nadelen aan kleven wil ik daarvan op de hoogte zijn voordat ik een handtekening zet. Volens mij een hele reele instelling.
Nu zit ik met de gebakken peren, en zie het nog maar opgelost te krijgen.

Kweetnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:23

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door Kweetnie123 »

nooit op het sublieme idee gekomen om met een monsterdeurtje naar buiten te gaan, of even in het daglicht te houden ? doen de meeste mensen ook met kleding. Maar dat is achteraf.
Nee, op dit idee ben ik niet gekomen. En ik moet zeggen dat ik met mijn kleding ook niet buiten ga kijken.
Een tint verschil vind ik echt geen drama.
Het probleem zit hem in het feit dat er bij daglicht verticale banen ontstaan......Dat verwacht je gewoonweg niet als je in de zaak gewoon een egale houten keuken ziet staan....En volgens mij hoef je dit als klant ook helemaal niet te verwachten. Het is toch aan mijn keukenleverancier om dit te melden ?
De kleurstaal dit ik mee naar huis heb mogen nemen was trouwens ook maar iets van het formaat van een half A4-tje.
Achteraf blijkt dus dat ik een deur mee had moeten vragen naar huis....Ik moet de eerste keukendealer nog vinden die dat toestaat !

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door ice1982 »

Je vraagt advies...
Je krijgt als reactie dat je eigenlijk geen poot hebt om op te staan...
En nu ga je in discussie daarover...

WAAROM?

Vraag dan geen advies....

Volgens mij weet je zelf best dat je niet echt slim gehandeld hebt wat betreft het uitzoeken van je keukendeurtje...

Het is gewoon giga DOM om het deurtje niet bij daglicht te bekijken. Ieder weldenkend mens weet dat de uitstraling van welk willekeurig product dan ook, mede afhankelijk is van de lichtinval.

En dan nog: Had je van te voren niet op de site van Tristar kunnen kijken hoe je deurtje er daadwerkelijk uit zou gaan zien?

Als mensen een staafmixer nodig hebben, word heel internet afgespeurd...

De bon van de wekelijkse boodschappen bij de Aldi word tot op de cent nauwkeurig gecontroleerd...

Maar eens goed nakijken watvoor keuken je nu eigenlijk gekocht hebt is te veel moeite... Ach joh... het gaat maar om 20.000 euro... waar maak je je druk om!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 mei 2009 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door janjansssen »

Ik zou het veel meer kunnen waarderen dat dit vertelt wordt voordat je de keuken gekocht hebt...Maar als je gaat informeren voor een nieuwe keuken is alles goed en geweldig...als je maar koopt...
Dat roep ik nu ook al tijden.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door maxx »

Achteraf blijkt dus dat ik een deur mee had moeten vragen naar huis....Ik moet de eerste keukendealer nog vinden die dat toestaat !


Aangenaam kennis te maken. Het is bij ons soms net een kunstuitleen :lol: Veel mensen nemen frontjes, werkbladstalen etc mee om tegels, parket, laminaat etc uit te zoeken. Heb je de keukenverkoper er eigenlijk wel om gevraagd op dat moment?

MVG

rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door rkupper »

Wat voor een bewerking heb jij op jouw deurtjes? hoogglans gelakt, folie, kunst etc

Heeft de winkel uitgelegd hoe het komt dat de banen er zijn en de kleurverschillen?

Welk merk composiet en welk merk onderbouw spoelbak heb jij in je keuken? Wat zijn de andere klachten van het composiet en waarom is composiet niet geschikt voor onderbouw spoelbak?

Ik ben zelf bezig met een nieuwe keuken en ik heb composiet als werkblad gekozen met inderdaad een onderbouw spoelbak vandaar mijn vragen.
Mocht je het e.e.a. niet op het forum willen plaatsen dan kan je mij misschien mailen op [email protected]

Mixie
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: Wat mag ik verwachten van mijn keukenleverancier

Ongelezen bericht door Mixie »

@ kweetnie

Als er echt banen door je fronten lopen die het gevolg zijn van een lakfout heb je NATUURLIJK garantie, desnoods via de productgarantie van de CBW (mits het een CBW winkel is natuurlijk). Een expert kan dan beoordelen of de banen zo horen of niet. (zie cbw voorwaarden, ze zijn er niet voor niets).

Als de 'banen' gewoon de nerf van het hout is, kun je er niets mee. Hout is namelijk een natuurproduct, en de natuur bepaalt zelf zijn structuur. Dat kan dus inderdaad per partij verschillen.

Wat betreft de problemen met je bak. ik ben bang dat het inderdaad toch met te ruw (wellicht niet bewust) gebruik te maken heeft. En is de bak niet te klein van formaat (40 x 40 cm). Dit beperkt je bewegingsvrijheid in de bak met grotere pannen en schalen en daardoor raak je ook sneller je rand van de bak. Een grote beschadiging van ca. 1 cm moet wel repareerbaar zijn met hars. Dat zou de bladen leverancier moeten kunnen.

Verder advies op dit moment kan alleen maar zijn: met de kennis van de bak die je nu hebt, wees extra voorzichtig.

Gesloten