LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
stempel
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 11:20

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door stempel »

bodejosm43, weet je ook waar die instructie van "alleen bezorgen op adres" te vinden is? Wil dat nl graag weten ivm een zakelijke toepassing.

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door jungske »

Nou beste `bodejosm43' Op dit laatste opgespoorde pakket dat zo welwillend en vriendelijk door deze mensen bij ons is gebracht zat WEL een oranje stikker op. Ik ga toch ook niet klagen bij de edah als ik het bij de Hema gekocht heb. Wat u schrijft kan best waar zijn maar als er zoveel gevallen van verkeerd bezorgen naar voren komen zullen ook vele klachten WEL gerechtvaardigd zijn.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

bodejosm43, weet je ook waar die instructie van "alleen bezorgen op adres" te vinden is? Wil dat nl graag weten ivm een zakelijke toepassing.
Je kan het toch ook zelf beredeneren dat het voor een postbode ondoenlijk is om op naam te bezorgen?

Het is ook logisch: jij krijgt een poststuk dat bestemd is voor Kastanjelaan 1 in Arnhem.

Nu staat er op dat poststuk de naam Jansen, en naast de deurbel staat een bordje: Familie Pieters.

Het adres klopt. Dan bezorg je het daar toch gewoon? Waarom zou je het anders moeten doen? Uitgangspunt is, zoals gezegd, het adres. En het gezond verstand gebruiken.

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door jungske »

Nogmaals een reactie op de reactie van meneer bodejos43
Laat nou het betreffende pakketje bezorgd zijn door die blinde postbezorger waarop de goede naam, adres postcode en plaats vermeld stond, dus alles is en was duidelijk en goed vermeld op de adressticker. Dat ze het dan NOG presteren om dit pakketje op een heel ander adres met een heel andere naam straat en postcode bezorgen vind ik dan toch wel knap van desbetreffende bezorger.
Trouwens heb al een tip gekregen van iemand waar zulke klachten aangekaart kunnen worden t.w. bij de OPTA. Wat ik dan ook zeker niet zal nalaten. Dan maar weer afwachten wat er tegen gedaan kan worden en hopelijk iets gedaan kan worden tegen die bedrijven, TNT of welk bedrijf dan ook die zoveel fouten maken met de bezorging van post en/of paketten.
MVG

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Jungske, als je nou eens komt met een voorbeeld uit de praktijk, dan kan ik er iets mee. Op de eerste plaats: ik bezorg geen pakketjes, alleen briefpost.

Een blinde bezorger bestaat niet, die mag de weg niet eens op, dus je voorbeeld is al een beetje absurd. Maar je bedoelt het bij wijze van spreken.

Natuurlijk worden er bezorgfouten gemaakt. Mensen die werken, maken nu eenmaal fouten. Mensen die niet werken, maken ook geen fouten.....

Maar nogmaals; je hebt het over ´de goede naam´. Welke goede naam? Ik leg je net uit dat een postbezorger niet op de naam hoeft te letten. Het kan uiteraard een hulpmiddel zijn, wanneer er meerdere brievenbussen op 1 adres zijn, om dan de juiste brievenbus eruit te kunnen pikken. Maar wat ik aangeef: de naam van de bewoner is niet bepalend voor het aanbieden van het poststuk op het aangebrachte adres.

Jij zegt: de goede naam, postcode, adres, en dergelijke. Ik heb je duidelijk gemaakt dat ook een poststuk zonder naam correct bezorgd kan worden. Sterker nog: voor correcte bezorging volstaat theoretisch al de postcode plus huisnummer. Die combinatie is namelijk uniek,m maar ze moet wel volledig staan aangegeven op het poststuk.

Jij hebt het over oranje stickers. Daar werk ik helemaal niet mee. Zoals ik het doe: ik let op een bestaand adres, bezorg op dat adres, en neem het poststuk pas retour wanneer de bewoner aangeeft dat het niet voor dat adres bestemd is, eerder niet.

Wanneer er een poststuk is gericht aan Kastanjelaan 1A, terwijl in die straat alleen nummer 1 is, dan kan ik het in principe niet bezorgen (adres bestaat immers niet). Slechts in dat geval overleg ik met de bewoner wat ik met het poststuk zal doen (de A in het huisnummer kan een vergissing zijn).

Leg jij mij nu maar eens uit, waarom ik een poststuk dat gericht is aan de familie Jansen, Kastanjelaan 1, aan de familie Jansen op nummer 3 moet bezorgen? Hoe kun jij als bezorger weten, dat het poststuk met huisnummer 1 fout is geadresseerd? Snap je nu waarom het ondoenlijk voor een postbode is om op naam te bezorgen?

vmeekeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2011 19:06

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door vmeekeren »

Ik wil ook graag wat kwijt op deze forum over postbezorging. De afgelopen maand(e3n) heb ik geen post ontvangen die ik wel had moeten krijgen. Enkele voorbeelden zijn: een uitnodiging voor een begrafenis, uitnodiging voor een jubileum, factuurbrieven van KPN waarbij ik nu ben afgesloten omdat ik de rekeningen niet betaald had, terwijl ik geen rekeningen heb ontvangen.
Waar kan ik heen met deze klachten?

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door flepp »

Heb het idee dat de postbezorging de laatste paar jaar zeer slecht is, slechter als postnl.toegeven zal, zoveel duizend vaste postbestellers er uit voor veelal minder betaalde krachten dat moet wel misgaan de motivatie is verdwenen. :cry:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vmeekeren schreef:Ik wil ook graag wat kwijt op deze forum over postbezorging. De afgelopen maand(e3n) heb ik geen post ontvangen die ik wel had moeten krijgen. Enkele voorbeelden zijn: een uitnodiging voor een begrafenis, uitnodiging voor een jubileum, factuurbrieven van KPN waarbij ik nu ben afgesloten omdat ik de rekeningen niet betaald had, terwijl ik geen rekeningen heb ontvangen.
Waar kan ik heen met deze klachten?
Je moet die klacht natuurlijk bij postnl neerleggen :
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantens ... fpost.aspx

Dan krijg je later een mail/brief dat ze het doorgegeven hebben en dat ze hopen dat het niet meer voorkomt.
Hier komt 1 dag soms helemaal geen postbode en dan krijg je weer post van 2 dagen....opgelost is het dus niet !

Naaktgeboren
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:55

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Naaktgeboren »

Vanaf morgen komt de post weer bijna iedere dag .

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Snap er niks meer van> er worden er duizenden ontslagen en nu worden ze weer gezocht. Dringend zelfs, anders zou het niet in de reclame zitten.
Zo lastig is die toch niet -> de "dure" vaste medewerkers werden de straat op geknikkerd om zoveel tijd later veel goedkopere parttimers, oproepkrachten en 0-urencontracters aan te nemen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Volgens mij was dat niet de officiële reden maar wel wat er in de praktijk gebeurde. Het bedrijf kampt met een afname van post en het in dienst hebben van fulltime postbodes was mede met de komst van de concurrentie niet meer van deze tijd.

Het is toch op zijn minst raar dat alle fulltime postbodes met contracten van meer dan 25 uur een brief kregen dat ze "niet meer nodig waren" ? http://nos.nl/artikel/167570-tnt-ontsla ... bodes.html

Destijds (toen dit in het nieuws kwam) merkte ik al op in de vrienden- en kennissenkring dat hier iets niet klopte. Ik had toen een raar idee dat er veel meer ontslagen vielen dan nodig waren en ook teveel ontslagen vielen dus dat ze eigenlijk een deel van de medewerkers wel nodig hadden. Ik zei nog let maar eens op over een poosje gaan ze weer mensen aannemen, maar dan met flink verslechterde voorwaarden, lagere salarissen enz.

Naaktgeboren
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:55

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Naaktgeboren »

Alleen voor de feestdagen daarna weg er mee alles gaat bijna digitaal dus...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Die reclamespotjes nu is eigenlijk wel zo efficiënt in deze tijd van het jaar moeten ze sowieso flink werven door het hele land met de aankomende decemberpost en de extra banen voor een maandje die dit oplevert.

Vergeet niet dat er ook best een aanzienlijke groep zal zijn geweest die 10, 20 of zelfs 30 jaar al postbode zijn. Die zullen met de loonstijgingen door de jaren heen en extra verworven vrije dagen enzo wel een stukkie duurder zijn geweest dan het huidige minimumloon.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nee, lang niet allemaal. Deels hebben ze nieuwe mensen structureel nodig en deels zullen ze ook mensen voor de decembermaand nodig hebben. Dit laatste is overigens geen nieuw fenomeen. Om die spots nu te doen, slaan ze 2 vliegen in 1 klap zeg maar.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door duiner »

vmeekeren schreef:Ik wil ook graag wat kwijt op deze forum over postbezorging. De afgelopen maand(e3n) heb ik geen post ontvangen die ik wel had moeten krijgen. Enkele voorbeelden zijn: een uitnodiging voor een begrafenis, uitnodiging voor een jubileum, factuurbrieven van KPN waarbij ik nu ben afgesloten omdat ik de rekeningen niet betaald had, terwijl ik geen rekeningen heb ontvangen.
Waar kan ik heen met deze klachten?
er werd geen antwoord aan uw verzoek gegeven , zie ik

een overlijdensbericht moet altijd doorgaan , ook al zijn alle wegen dicht van de vorst !

ik denk dat het aan een particilier is overgedragen, en die mogen hun eigen tijd indelen !
Nieuwe regel .. slaat dus nergens op , .. je ziet ze ook in hun gewone kleren de post rondbrengen !

waarschijnlijk had die net geen zin om te gaan , ik zou zeker een klacht indienen bij TNT
.

In mijn buurt zijn ze dan van " Sand"

Gesloten