LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Cranenbroek Budel
Re: Van Cranenbroek Budel
Mijn ervaring bij van Cranenbroek is; "GARANTIE TOT HET MONENT DAT JE DE PORTEMONAIE OF PINPAS TEVOORSCHIJN HAALT" Dus niet tot aan de deur. Bij de deur is je garantie al lang verkopen.
De meeste medewerkers zijn allemaal familie van elkaar.
Van Cranenbroek is al vaak negatief in het nieuws geweest. Zelfs bij Paul de Leeuw. Twee collega's die een relatie met elkaar kregen werden ontslagen. Dat kan daar heel gemakkelijk, want er is niemand die daar een vast contract heeft.
De meeste medewerkers zijn allemaal familie van elkaar.
Van Cranenbroek is al vaak negatief in het nieuws geweest. Zelfs bij Paul de Leeuw. Twee collega's die een relatie met elkaar kregen werden ontslagen. Dat kan daar heel gemakkelijk, want er is niemand die daar een vast contract heeft.
Re: Van Cranenbroek Budel
Van Cranenbroek ja, hm.
Mijns inziens, kun je volgens mij beter bij de lokale bouwmarkt als Gamma, Karwei of welke dan ook, word je beter geholpen, en koop je wel betere kwalitiet electrisch gereedschap. Ik heb een keer de proef op de som genomen, en een boormachine gekocht, een uur later lag het ding al in de vuilnisbak, er kwam direct rook uit, wat een goede rotzooi verkopen ze daar.
Ik moet wel een ding zeggen over de behulpzaamheid, ik spreek nu over de vestiging Dongen, die is, als je er iemand kan vinden, dan helpen ze je wel naar behoren.
Maar ik zal deze firma niet erg vaak bezoeken, het is zonde van je tijd, en na een uur terug rijden voor een waardebon, nooit van zijn levensdagen dus.Tegenwoordig hoef je echt niet zulke zaken op te zoeken, de bouwmarkten hebben tegenwoordig ook heel veel aanbiedingen, en van een kwaliteit, die stukken beter is, en als je al een probleem hebt, dan geven ze je gewoon je geld terug, waar je dus ook recht op hebt.Je hoeft dus pertinent geen waardebon te accepteren.
Je betaalt toch immers ook niet met waardebonnen.
Met vriendelijke groet, beste forum bezoekers.
Ad[/b]
Mijns inziens, kun je volgens mij beter bij de lokale bouwmarkt als Gamma, Karwei of welke dan ook, word je beter geholpen, en koop je wel betere kwalitiet electrisch gereedschap. Ik heb een keer de proef op de som genomen, en een boormachine gekocht, een uur later lag het ding al in de vuilnisbak, er kwam direct rook uit, wat een goede rotzooi verkopen ze daar.
Ik moet wel een ding zeggen over de behulpzaamheid, ik spreek nu over de vestiging Dongen, die is, als je er iemand kan vinden, dan helpen ze je wel naar behoren.
Maar ik zal deze firma niet erg vaak bezoeken, het is zonde van je tijd, en na een uur terug rijden voor een waardebon, nooit van zijn levensdagen dus.Tegenwoordig hoef je echt niet zulke zaken op te zoeken, de bouwmarkten hebben tegenwoordig ook heel veel aanbiedingen, en van een kwaliteit, die stukken beter is, en als je al een probleem hebt, dan geven ze je gewoon je geld terug, waar je dus ook recht op hebt.Je hoeft dus pertinent geen waardebon te accepteren.
Je betaalt toch immers ook niet met waardebonnen.
Met vriendelijke groet, beste forum bezoekers.
Ad[/b]
Re: Van Cranenbroek Budel
Onze blijdschap was snel over.
Onze knoeiertjes presteerden het al bij het eerste gebruik te knoeien op de kussens. Stukjes vlees vielen op de kussens.
Met alle respect, maar er is geen sprake van een ondeugelijk product. Je hebt zelf die kussens bevuild en niet de winkelier.Ik blijf erbij dat het een ondeugdelijk product is. Bij een volgende vlek gebeurt er gegarandeerd hetzelfde.
Dus die kussens hoef ik niet meer.
Een tegoedbon ook niet en een ander artikel ook niet. Op deze manier kom ik niet meer bij van Cranenbroek. Spaart me veel ergernis
Als ik ga verven en er komt verf in mijn T-shirt, dient de verkoper van die T-shirt dan voor de schade op te draaien, omdat ik dan die verfspatten niet meer uit de T-shirt krijg?
Re: Van Cranenbroek Budel
Zit natuurlijk iets in.....daarvoor kun je de verkopende partij niet katen opdraaienMet alle respect, maar er is geen sprake van een ondeugelijk product. Je hebt zelf die kussens bevuild en niet de winkelier.
Als ik ga verven en er komt verf in mijn T-shirt, dient de verkoper van die T-shirt dan voor de schade op te draaien, omdat ik dan die verfspatten niet meer uit de T-shirt krijg?
Re: Van Cranenbroek Budel
Juist, dat bedoel ik.
Re: Van Cranenbroek Budel
Garantie is bij mjin weten bij van Cranenbroek helemaal niet zo slecht geregeld. Alle apparaten waar een stekker aanzit heeft een garantie van 2jaar (wettelijke regel)
daarnaast moet je niet altijd het goedkoopste van het goedkoopste willen hebben. Van Cranenbroek verkoopt ook veel producten met een goed merk.
Daarnaast is de regel van niet goed, geld terug geen verplichte regel. (check: consuwijzer.nl) daarnaast is deze regel ook aangeschaft doordat veel mensen misbruik maken van de actie's die in de folder staan. mensen kopen de ene week een apparaat die twee weken later in de folder met een korting verschijnt. deze klanten komen dan hun gebruikte product omruilen onder het mom van 'kapot' willen vervolgens hun geld terug en kopen even later het zelfde product weer maar dan met korting. vandaar dat deze regel bestaat...klanten veroorzaken zulke regels dus zelf.
mvg, oud medewerker vcb
daarnaast moet je niet altijd het goedkoopste van het goedkoopste willen hebben. Van Cranenbroek verkoopt ook veel producten met een goed merk.
Daarnaast is de regel van niet goed, geld terug geen verplichte regel. (check: consuwijzer.nl) daarnaast is deze regel ook aangeschaft doordat veel mensen misbruik maken van de actie's die in de folder staan. mensen kopen de ene week een apparaat die twee weken later in de folder met een korting verschijnt. deze klanten komen dan hun gebruikte product omruilen onder het mom van 'kapot' willen vervolgens hun geld terug en kopen even later het zelfde product weer maar dan met korting. vandaar dat deze regel bestaat...klanten veroorzaken zulke regels dus zelf.
mvg, oud medewerker vcb
Re: Van Cranenbroek Budel
Vorige week bij van Cranenbroek Budel een setje (3) tuinverlichting gekocht en een buitenlamp met een fles RVS-poets (er netjes bij "geluld" door de verkoper) en een 4-tal spaarlampen. Vandaag bij de Gamma voor hetzelfde geld leukere en mooiere verlichting gekocht en dus terug naar van Cranenbroek met de spullen en de kassabon. Aan de uitdrukking op het gezicht van de man die mijn spulletjes terug nam had ik al kunnen zien dat mij een zeer onaangename verrassing te wachten stond. Toen hij alles had teruggeboekt en ik de bon kreeg waarmee ik naar de kassa mocht gaan (een bedrag stond er niet op, bij navraag bleek het om € 137,45 te gaan) werd mij met een grote glimlach verteld dat ik voor hetzelfde bedrag aan goederen nog voor sluitingstijd moest uitzoeken en verder niet zeuren. Ik wilde helemaal niks kopen en dus mijn geld terug of een tegoedbon, dus heb ik om de manager gevraagd. De eerste reactie van die "meneer" was dat je bij een autogarage toch ook niet na een week je geld terug kunt krijgen asl je met je nieuw aangeschafte auto terug komt.... Wat een vergelijking om te maken!! Hoe durft ie!! Nou, ik had maar beter uit m'n doppen moeten kijken want bij binnenkomst en op de kassabon staat duidelijk vermeld dat er geen tegoedbonnen en contant geld retour gegeven worden en dat ruilen tegen dezelfde artikelen niet is toegestaan. Toen ik zei dat ik wel wilde wachten tot iemand van het personeel voor een bedrag van € 137,45 aan goederen uit de winkel gehaald had, werd mij het bonnetje toegeworpen en kon ik het zelf uit gaan zoeken....! Ik heb nog met de gedachte gespeeld om tot sluitingstijd te blijven zitten en dan af te wachten wat er zou gebeuren als ik niet weg zou gaan maar dat vond ik, na een aantal telefoontjes gepleegd te hebben, toch niet zo'n goed idee. Ik ben toen op zoek gegaan naar iets van rond de € 130,- en kwam na een tijdje zoeken uit bij een BOSCH schaafmachine van € 129,95. Met deze machine en een drietal spaarlampjes voor in de nieuwe GAMMA-tuinverlichting ben ik naar de kassa getogen en kreeg bij het afrekenen tot mijn stomme verbazing nog € 1,08 terug (1 euro, 5 cent, 2 cent en 1 cent.... Je gelooft het niet!!). Bij navraag of de kassière wel goed bij haar hoofd was om mij contant geld terug te geven werd mij door haar verteld dat men over zo'n gering bedrag niet moeilijk deed... Nee, dus als ik nog een keer of 100 terug ga met dezelfde truc dan heb ik toch m'n geld terug..... *zucht* Ik zit dus nu thuis met een schaafmachine die ik niet nodig heb en die ik dus volgende week zaterdag maar weer terug ga brengen. Hopelijk heb ik voor die tijd iemand gevonden die nog iets willen kopen bij dit ronduit WALGELIJKE bedrijf dat hun klanten zo hoog in het vaandel heeft staan dat er zelfs geen tegoedbon meer vanaf kan. En dan heb ik het nog niet over de drukte vandaag.... Alsof het voor niks was.... Mensen denk na voordat je ooit nog iets koopt bij dit LAGER DAN LAAG-bedrijfje met medewerkers die je behandelen alsof je een stuk stront bent als je met hun spulletjes terug DURFT te komen....
Kan Radar hier nou echt niet een keertje iets aan doen??
Dit is toch klantonvriendelijkheid van de bovenste plank??
Je wordt bij van Cranenbroek als klant toch helemaal niet serieus genomen?!?
Kan Radar hier nou echt niet een keertje iets aan doen??
Dit is toch klantonvriendelijkheid van de bovenste plank??
Je wordt bij van Cranenbroek als klant toch helemaal niet serieus genomen?!?
Re: Van Cranenbroek Budel
Radar kan daar niks aan doen.Kan Radar hier nou echt niet een keertje iets aan doen??
Dit is toch klantonvriendelijkheid van de bovenste plank??
Je wordt bij van Cranenbroek als klant toch helemaal niet serieus genomen?!?
Het is zeer winkelieronvriendelijk om maar producten te gaan kopen, om ze vervolgens terug te brengen en je geld terug eisen, terwijl er niks mis is met het product.
Wettelijk gezien heb je er ook totaal geen recht op.
Je bent gewoon een verwende koper die rechten eist waar hij totaal geen recht op hebt.
Als Van Cranenbroek kwaad wilt, kan hij ook nog een klacht tegen jou indienen voor laster en smaad.
Re: Van Cranenbroek Budel
@ BBCS Werk jij soms bij van Cranenbroek??Als Van Cranenbroek kwaad wilt, kan hij ook nog een klacht tegen jou indienen voor laster en smaad.
En wat is er mis met een tegoedbon?
Re: Van Cranenbroek Budel
Nee, hoezo?@ BBCS Werk jij soms bij van Cranenbroek??
Niks.En wat is er mis met een tegoedbon?
Kijk, in de normale winkel is het:
Koop=koop.
Je hebt daar helemaal geen recht op een bedenktijd.
De mensen die het daar niet mee eens zijn gooien het vaak op dat de winkelier maar klantvriendelijk moet zijn en service moet geven.
Ze dwingen het dus af.
De producten die de verwende mensen terugbrengen mag de winkelier niet voor nieuw verkopen, volgens diezelfde verwende mensen.
Ik zeg dus bewust verwende mensen. Want alle redelijkheid is bij hun echt verdwenen.
Er zijn dus inderdaad winkeliers die er voor kiezen dat de klanten hun producten niet terug kunnen brengen (wat volkomen legaal is.)
Ook uit kostenoogpunt.
Re: Van Cranenbroek Budel
De producten die de verwende mensen terugbrengen mag de winkelier niet voor nieuw verkopen, volgens diezelfde verwende mensen.
Wat is dit voor onzin?
En wat kan ooit de reden zijn voor een winkelier om geen tegoedbon te geven? Hij is dan toch ook verzekerd van omzet, alleen niet op een door hem te bepalen moment. Als de tegoedbon een bepaalde geldigheidsduur heeft natuurlijk wel!
Winkeliers die geen tegoedbonnen schrijven zijn gewoon luie varkens die alleen maar bezig zijn om klanten in hun omzetval te lokken......
Re: Van Cranenbroek Budel
wat een onzin dat je aan iemands gezicht al kunt zien dat er iets gaat gebeuren, die persoon doet alleen zijn werk en wat een gelul om te zeggen ga maar spullen halen voor dat bedrag, doe het zelf, je hebt ook die lampen kunnen pakken en je kunt ook bij de gamma andere gaan halen, dus inderdaad luie verwende koper die nogal onredelijk is
denk dat veel winkels met jouw als consument blij zijn en dat er daarom van die regels gehanteerd moeten worden om de winkeliers te beschermen
BEDANKT NAMENS ALLE CONSUMENTEN
denk dat veel winkels met jouw als consument blij zijn en dat er daarom van die regels gehanteerd moeten worden om de winkeliers te beschermen
BEDANKT NAMENS ALLE CONSUMENTEN
Re: Van Cranenbroek Budel
Die regels hebben een zekere beperking voor de consument.denk dat veel winkels met jouw als consument blij zijn en dat er daarom van die regels gehanteerd moeten worden om de winkeliers te beschermen
Krijg je dat gezeur weer.
Een vraagje:
Waarom denk je dat veel winkeliers de serienummers van producten op de facturen zetten??
Niet voor de lol kan ik je zeggen.
Re: Van Cranenbroek Budel
Waar slaat dit nou weer op??BEDANKT NAMENS ALLE CONSUMENTEN
Re: Van Cranenbroek Budel
Die tuinverlichting die ik terug heb gebracht was nog niet uit de verpakking geweest en kon zo weer terug de winkel in.....Waarom denk je dat veel winkeliers de serienummers van producten op de facturen zetten??
Niet voor de lol kan ik je zeggen.
Luie varkens zijn het en niks anders. Dat zal ik ze vrijdagavond ook nog wel even mededelen...... Als ik met m'n schaafmachine terug ga... *zucht*
Re: Van Cranenbroek Budel
Als er niks mis is met die tuinverlichting en zeker ook niet met die schaafmachine, heb je wettelijk gezien niet eens HET RECHT om het terug te brengen en hoeft de winkelier al helemaal geen geld terug geven.Luie varkens zijn het en niks anders. Dat zal ik ze vrijdagavond ook nog wel even mededelen...... Als ik met m'n schaafmachine terug ga... *zucht*
Koop is gewoon koop. En achteraf niet zeuren.
Re: Van Cranenbroek Budel
Als ik bij van cranenbroek iets koop dan weet ik hoe de voorwaarden zijn,dit staat duidelijk in de winkel vermeld. Als je het daar niet mee eens bent dan moet je elders gaan.
Over de service ben ik overigens wel tevreden. Ik kocht zeer onlangs in Budeleen infrarood cabine en bij installatie bleken er problemen te zijn met de bekerhouders en de ionisator. Ik ben er mee terug gegaan en binnen enkele dagen was het probleem opgelost, waarbij ik overigens keurig te woord ben gestaan door een van de medewerkers.
Dat mag dan ook wel gezegd worden!!
Over de service ben ik overigens wel tevreden. Ik kocht zeer onlangs in Budeleen infrarood cabine en bij installatie bleken er problemen te zijn met de bekerhouders en de ionisator. Ik ben er mee terug gegaan en binnen enkele dagen was het probleem opgelost, waarbij ik overigens keurig te woord ben gestaan door een van de medewerkers.
Dat mag dan ook wel gezegd worden!!
Re: Van Cranenbroek Budel
Ik heb nooit gezegd dat ik m'n geld terug wil, ik wil gewoon een tegoedbon met een redelijke geldigheidsduur!!Als er niks mis is met die tuinverlichting en zeker ook niet met die schaafmachine, heb je wettelijk gezien niet eens HET RECHT om het terug te brengen en hoeft de winkelier al helemaal geen geld terug geven.
Koop is gewoon koop. En achteraf niet zeuren.
Goed lezen is ook een kunst BBCS!!!
En vanleuken mag van een 100.000ste geluk spreken!!
Het zijn gewoon laffe honden daar bij van Cranenbroek!! En nog te lui om een tegoedbon te schrijven!! Daar baal ik gewoon van!!
P.S. Ik ben me bewust van de open deur in deze reactie dus trap 'm maar in met z'n allen!!! Kom maar op!!!
Re: Van Cranenbroek Budel
punt 1
als er iemand een luie hond dan is het lamzak jayke zelf wel kan niet eens de voorwaarden lezen die staan aangegeven
punt 2
het is daar in alle filialen volgens mij razend druk, ken ze niet allemaal, kom meestal zelf in budel maar altijd als ik daar kom is het er druk en mensen zijn niet allemaal prijsbewust maar ook service bewust zie je wel aan het verhaal van de infraroodcabine
punt 3
als je die schaafmachine terugbrengt weet je dan ondertussen wel wat je wilt of moet het personeel iets voor je gaan uitzoeken, want ja ze zijn luie honden
als er iemand een luie hond dan is het lamzak jayke zelf wel kan niet eens de voorwaarden lezen die staan aangegeven
punt 2
het is daar in alle filialen volgens mij razend druk, ken ze niet allemaal, kom meestal zelf in budel maar altijd als ik daar kom is het er druk en mensen zijn niet allemaal prijsbewust maar ook service bewust zie je wel aan het verhaal van de infraroodcabine
punt 3
als je die schaafmachine terugbrengt weet je dan ondertussen wel wat je wilt of moet het personeel iets voor je gaan uitzoeken, want ja ze zijn luie honden
Re: Van Cranenbroek Budel
Voorwaarden die nergens op slaan lees ik bij voorbaat al niet, bedankt voor het intrappen overigens mus74!! Goed bezig!!punt 1
als er iemand een luie hond dan is het lamzak jayke zelf wel kan niet eens de voorwaarden lezen die staan aangegeven
punt 2
het is daar in alle filialen volgens mij razend druk, ken ze niet allemaal, kom meestal zelf in budel maar altijd als ik daar kom is het er druk en mensen zijn niet allemaal prijsbewust maar ook service bewust zie je wel aan het verhaal van de infraroodcabine
punt 3
als je die schaafmachine terugbrengt weet je dan ondertussen wel wat je wilt of moet het personeel iets voor je gaan uitzoeken, want ja ze zijn luie honden
Het is bij van Cranenbroek altijd razend druk omdat ze tegen dumpprijzen (meestal door kleine kinderhandjes in elkaar gezette) dumpzooi verkopen die ze ergens in Verwegistan in zeer grote hoeveelheden voor een prikkie op de kop tikken en waarvoor garantie geldt totdat je zuurverdiende geld in de kassalade verdwenen is of dat je op OK hebt gedrukt op het kastje van de pinautomaat... Dat er nog altijd massa's mensen zijn die graag bedonderd willen worden nemen ze bij van Cranenbroek graag op de koop toe. Ze lachen zich daar toch echt wel de ballen uit de broek bij zoveel goedgelovigheid!
Het zijn luie flikkers omdat ze niet de moeite durven te nemen om, als die dumpzooi terug komt (en die kans is vrij groot..) in de ongeopende en originele verpakking, een tegoedbon uit te schrijven en hun klanten nog enigszins tevreden te houden.
Het is ondernemersschap van de goedkoopste, en meest laag bij grondse manier die ik ken en ik walg daar behoorlijk van.
Iemand nog iets op- of aan te merken?