LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Eigenlijk was ik helemaal niet verbaasd over wat er gezegd werd, want deze Mevr advokaat past precies bij de werkwijze van Pretium, zo van, WIJ DOEN ALLES GOED EN IEDER ANDER HEEFT HET MIS!
Hoe hebben ze haar gevonden he?
Het is gewoon lachwekkend dat een advokaat zich voor het Pretiumkarretje laat spannen, door in plaats van de grote baas bij Kassa te komen.
Het is wel weer frapant dat iedereen precies dezelfde problemen heeft met deze club.
Conclusie is dat ze nog niets geleerd hebben en gewoon zo doorgaan.
Dus het is een kwestie van de langste adem.
Dus met z'n allen, DOORGAANNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Deze advocate zal vorstelijk gehonoreerd zijn voor haar optreden.

Jammer dat op deze manier geen probleem opgelost leek te worden door de gevleugelde vrienden van Pretium.

Gelukkig hebben de gedupeerden goed laten zien wat zij van haar verweer namens Pretium vonden.

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Vanavond in de studio van Kassa gezeten. zie eventueel wwww.uitzendinggemist.nl.

Ik heb na afloop [Bericht aangepast door de moderator] gesproken. Hij heeft mij toegezegd, dat iedere klacht die nu bij de helpdesk wordt gedeponeerd met betrekking tot de coulanceregeling in zeer korte tijd wordt opgelost.

Bel met de helpdesk en verwijs in dat gesprek naar de uitzending van Kassa op 7 februari, vermeld je klantnummer en geef in alle rust aan dat je klacht opgelost moet worden onder verwijzing naar het gesprek tussen de heren Wiedijk en Verbeek na de uitzending.

Hij heeft me dat toegezegd in een serieus gesprek. Stuur mij een mailtje op [email protected] met alleen je gegevens en wanneer je met de helpdesk gebeld hebt en of je klacht opgelost wordt/is en ik zal bij de heer Wiedijk navraag doen naar de aflloop.

Blijf rustig en correct, maar houdt vol!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik ben het helemaal met je eens, ik kreeg een brief [Bericht aangepast door de moderator] waaruit blijkt dat hij de hem toegezonden brief helemaal niet lees, in ieder geval hij reageert er helemaal niet op
Hij schreef doodleuk dat wij op ons verzoek 13 januari weer zijn overgegaan naar KPN Telecom, ja dat is wel waar maar DAT bericht kreeg ik al op 16 december van de KPN en het is inderdaad op ons verzoek gebeurd maar niet dat het pas op 13 januari zou moeten gebeuren. 5 december schreef Mr. Patrick dat de aanmelding geannuleerd zou worden maar toch nog op 12 december overboeken naar Pretium!!!
Onder annulering versta ik dat de overzetting niet door zou gaan en wij m.i.v. 12 december gewoon bij de KPN zouden blijven. Niet dus.
Trek hieruit jullie conclusies. fijne dag verder gr. lenalida

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Beste mensen, de wegen van Prtium zijn ondoorgrondelijk. Voor mijn moeder ben ik nu al 15 maanden bezig om de zaken recht te zetten. Gisteren zag ik in de uitzending van Kassa dat Pretium heel moelijk deed over het behartigen van de zaken door de schoonzoon van een gedupeerde. Kopie identiteitsbewijs wilden ze hebben. In het geschil van mijn moeder heb ik zonder enig probleem Pretium bereid gevonden verdere communicatie via mij te laten lopen; niks geen verklaringen en/of id bewijzen nodig van mijn moeder. Alle post wordt naar mijn huisadres gestuurd en mijn naam staat ook steeds in de aanhef. Het gaat zelfs zo ver dat bij telefonisch contact met de "helpdesk" men op de postcode van mijn moeder geen dossier vindt, maar dat ze mijn postcode dan nodig hebben.
Niet dat dit alles al tot een oplossing geleid heeft. Mijn moeder heeft zich beroepen op de 30 dagen regeling binnen de wet koop op afstand vanwege onvoldoende informatieverstrekking. Pretium heeft daar nog nooit inhoudelijk op gereageerd. Enkel intimiderende brieven waren de reactie van Pretium.
Reactie op brieven van mij zijn onvoorspelbaar in tijd evenals ten aanzien van de actie die ze ondernemen. Ik heb per brief gericht aan zowel het adres Amerikaweg, als ook aan het antwoordnummer en per fax verzocht om de voicelog als geluidsbestand in een bijlage per email aan mij ter beschikking te stellen om, zoals ze dat zelf in hun brieven zo mooi verwoorden, de opname zorgvuldig te kunnen beluisteren. Ik heb namelijk sterk de indruk dat er gemanipuleerd is met de opname. Dan bellen ze een week later zelf dus om de voicelog per telefoon te laten beluisteren. Op mijn opmerking dat ik gevraagd had om het geluidsbestand mij toe te sturen antwoordde de Pretiumdame: "opsturen doen we nooit want het gaat om een contract". Die logica ontgaat mij, maar daar kan de dame aan de telefoon verder geen uitleg voor geven en wenst mij snel nog een prettige middag. Zo gaat het voorlopig nog wel even door.
Ik hyb [Bericht aangepast door de moderator] verzocht mijn moeder een excuus te zenden en een voorstel te doen om de gemaakte kosten te vergoeden. Tot nu toe nog geen reactie. Binnenkort maar weer eens een herinneringsbriefje sturen. Gewone post is voldoende blijkt iedere keer. De eerste brief aangetekend en verder alles naar Amerikaweg, antwoordnummer en per fax is voldoende; het bestaat niet dat geen van de drie niet aankomt en scheelt wel veel kosten.

Lieve mensen geef nooit op, uiteindelijk gaan ze bij Pretium door de knieen of liever nog kapot, omdat ze standvastig hun hand overspelen.
Bijzonder zijn in deze ook de blunders die ze nu op de zakelijke markt begaan, zie de bijdrage van het uitzendbureau.
Laatst gewijzigd door gergro op 08 feb 2009 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Benno,
Ik val niet onder de coulance-regeling (iets jonger), maar ik ben er wel net als iedereen op deze site er flink ingeluisd.
Niets is erger dan mensen die oneerlijk zijn.
En mensen die de kluit belazeren moeten gestopt.
Het is nu aan Pretium om te laten zien dat ons serieus nemen.
Maar dat zie ik na de uitzending van gisteren nog niet gebeuren.
Zolang ze niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn, zal er niets veranderen.
Ik hoop voor jou dat het resultaat heeft. Sterkte ermee.
En laat even horen als het voorelkaar is!

Gergo,
Jou verhaal is ook mijn verhaal.
Wat die voicelog betreft, zo denk ik er ook over.
Ik ga het dan ook niet beluisteren.
Ik vind belangrijker wat er voor de opname van dat bandje gezegd is, alleen dat staat niet op band!
Zou wel zo moeten zijn, want dan vallen ze gigantisch door de mand!!
Dit is wel een punt waar het steeds fout gaat (het verhaal als je de telefoon opneemt tot aan het betreffende bandje)
Dus met z'n allen er tegenaan!!!!!!!

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

Ik weet wel dat als ik ooit een advocaat nodig heb, bij welk advocatenkantoor ik niét moet zijn. Wat een lachertje en zonde van haar studie Rechten, om je zo voor het gammele karretje van Pretium te laten spannen!
Of zou Pretium het advocatenkantoor Bird & Bird inmiddels opgekocht hebben?
Ze hebben ze toch om de haverklap nodig om zich gedupeerden van het lijf te houden en te intimideren.
Triest dat Pretium zelf niet genoeg "ballen" heeft om een weerwoord te geven in een consumentenprogramma.
Laatst gewijzigd door anti-pret op 08 feb 2009 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@herrdoktoroetker

Je hebt aan een kant wel gelijk en ik zou er misschien niet aan moeten beginnen, maar één ding is hardstikke zeker: met alleen klagen op het forum komen we er niet. Dit is een stap, en als die stap ook mislukt kunnen we die duidelijk op het conto van PT schrijven.

Nu is er helemaal niets anders dan een aantal losse gevallen. We weten echt niet hoeveel er niet opgeloste problemen zijn. Als je een vuist wil maken, zul je dat met zijn allen moeten doen, niet door schreeuwen en piepen maar door een grote verzameling harde feiten.

Naast de poging om in redelijkheid een oplossing te vinden is er maar een manier om je gelijk te krijgen bij PT en dat is via de rechter, zeker voor degenen die niet onder de coulanceregeling vallen. En dan moet je met zijn allen, maar nu is er alleen maar los zand.

Ander voorstel ?

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

ik heb een foutje gemaakt in mijn e-mailadres: het moet zijn com in plaats van nl dus [email protected].

Excuses voor het ongemak ....

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Gergro en overige slachtoffers:

Sinds juli 2007 heb ik zoals je op dit forum kunt lezen bezig mijn gelijk aan het halen.
Wat je zegt over de voice log kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Op 10 juli 2007 zijn wij benaderd door een manspersoon die zich uitgaf als KPN medewerker. De rest van het verhaal kun je wel raden. Ik heb diverse malen gevraagd om de voice log te mogen beluisteren, echter geen reactie. Tot op de dag dat ik ter zitting ben verschenen bij de Geschillencommissie een jaar later. Wat schertste mijn verbazing: de manspersoon had een identiteistwisseling ondergaan, want het gesprek ( welke ik nu ook op CD heb) werd nu geleid door een mevrouw. Het gemanupileer zit hem niet alleen hierin, maar ook zijn mijn antwoorden gekopieerd.

Dus PAS OP!!!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

byAllen,

In de uitzending van 7 februari (Vara Kassa), liet advocaten bureau Bird & Bird zich weer eens van hun beste Pretium kant zien. De nadruk wordt mij nu teveel op de coulanceregeling gelegd. De gedupeerden voordat deze regeling zijn intrede deed ( 6-9-2008) schijnen nu een beetje weggedrukt te zijn en tot die groep behoor ik n.l. zelf.
Op dit forum wordt veel geroepen en gezegd. Soms tot aan het verwijten naar elkaar toe. Ik denk ook uit een stukje frustratie, omdat we mischien het gevoel hebben dat we niet serieus worden genomen door politiek en de rest en doordat aan de praktijken van dit bedrijf geen halt wordt toegeroepen. Iedereen roept dan maar wat en roept op tot het samenbundelen van de krachten, maar hoe?? Ik denk dat we samen het meeste kunnen bereiken door de procedure te volgen , als je een geschil hebt met ,zoals in ons geval, Pretium Telecom. Wat is deze procedure??
Als je van mening bent dat er geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen ga je middels aangetekend schrijven dit kenbaar maken. Daarna kunnen er al gelden van de rekening worden afgeschreven. Bedragen storneren en een selectieve blokkade uitvoeren. Inmiddels vul je een "importeringformulier" in bij je oude telecomaanbieder. Dit is een snelle manier om binnen 3 maanden bij de oude telecomaanbieder terug te zijn. Vervolgens niet gevoelig zijn voor de diverse dreigementen. En nu komt het: meld je klacht aan bij de Geschillencommissie. Je kunt allerlei instanties aanschrijven, maar of je wordt naar anderen ( de Geschillencie) verwezen of de andere instanties vinden het spijtig voor je , maar kunnen je niet direct helpen, hoogstens adviseren. De Geschillencommissie is procedureel het adres om jouw zaak over te nemen. En als we dat allemaal doen heeft dat nog meer effect dan alleen in mijn geval. En ik zeg dit niet, omdat in mijn geval vanuit de Geschillencommissie een positief uitspraak is gedaan. Want ik kan je vertellen dan ben je er helaas nog niet!!. In de uitzending van VARA Kassa is op het laatst nog door Felix Meurders een vraag gesteld aan de advocate , dat er een geval niet besproken mocht worden, n.l die van het dagvaarden van een oudere mevrouw. Ik kan jullie vertellen dat ik ook samen met een vrouw van 74 ben gedagvaard. Misschien wel dezelfde. Hoe dan ook: ook al is de uitspraak positief van de Geschillencommissie; ook al is het een afgegeven bindend advies, waarop inhoudelijk volgens de wet niet meer mag worden gereageerd, helaas kan je nog wel gedagvaard worden. Ik kan je zeggen dat je dan pas nog strijdvaardiger wordt. Hoe lang dit nog gaat duren weet ik niet, maar ik wil jullie oproepen om dit ook te doen. Dan pas heb je het volgens mij over volhouden en als we dit samen kunnen doen en zo een blok kunnen vormen hoop ik dat we meer kunnen bereiken. Je hebt als burger je plichten, maar zeker ook je rechten. Alleen we haken vaak af omdat het allemaal zo lang duurt, we denken dat we toch niet de strijd tegen dit bedijf met z'n advocaten kunnen winnen. Dan betaal ik maar die bv 22 euro en dan hoop ik er vanaf te zijn. Niets is dus minder waar. Alleen via een juiste procedurele weg te volgen kunnen we iets bereiken volgens mij!!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Radarbert, ik heb toen gedreigd met de geschillencommissie als ze ons niet binnen twee weken zouden terugzetten naar de KPN en dat heeft wel effect, PT heeft een broertje dood aan de geschillencommissie.
Sinds 13 januari zijn wij weer terug bij de KPN maar ik betaal alleen de summiere gesprekskosten omdat ze i.p.v. de overeenkomst te annuleren ons toch in de Pretiumclub hadden opgenomen.
PT heeft dus geen recht op abonnementskosten, wel zijn er wat gesprekskosten geweest maar in die periode van 12 december tot 13 januari hebben we zoveel mogelijk mobiel gebeld of 1655 ervoor (maar daarvoor moet je bij PT ook nog betalen). Veel hebben ze niet aan ons verdiend. Misschien dreigen ze ook wel met een incassobureau of rechtszaak maar dan schakel ik ook de geschillencommissie in.
Onze situatie is dus even anders, maar ik pik niks van ze en ik adviseer ook iedereen de geschillencommisie en/of de consumentenautoriteit in te schakelen, hoe meer er genoteerd staat hoe beter, want het zijn gewoon een stelletje bandieten
gr. lenalida

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

lenalida

Jouw situatie is inderdaad weer iets anders. Ik heb het meer bedoeld als algemene oproep. Ongeachte welke klacht of geschil je hebt.

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Beste forumleden,

Wie kan mij iets uitleggen/helpen/verklaren? Sinds wij wisten dat we ongewild lid zijn van de PT-bende bellen wij via 1655 (KPN).
Factuur PT-bende: gespreksperiode 01-09-08 t/m 31.10.08: gesprekken met 1655 € 50,40(?!?) administratiekosten € 20,00 ??? Wat doen ze dan?
Maar............. een specificatie met door ons gebelde nummers (allen via 1655, maar toch met tijd en PT gesprekskosten, bijv.
1655-mobiel)lnr. zoon 1.19 min. PT-geld 0,24 (stond toch 1655 voor?).
Ook zoiets, over deze periode totaal (volgens PT) 39 gesprekken.
Onmogelijk met mij, dat zijn er dus meer.

Je betaald dus 50,40 omdat je 1655 draait/toetst + nog eens extra aan de PT-bende!!
Wie kan mij uitleggen hoe dit zit.

O ja, alles is overigens naar de advocaat. ook de voice-log die zij mij wel hebben laten horen. Ook hier was ineens sprake van een geslachtsverandering, mannetje was vrouwtje geworden.
Gevaarlijke werkgever: je moet liegen en bedriegen, onbeschoft "de klant" onderbreken, en je loopt het gevaar op een geslachtsverandering!
Nee, dan ga ik wel schoonmaken, maak je tenminste nog mensen blij.

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Beste RadarBert,

Je hebt gelijk, we roepen allemaal, incl.ikzelf, krachten bundelen etc.etc.
Natuurlijk komt er niets van, waarom weet ik ook niet, ik heb het ook geprobeerd (was voorheen droopyrwk), maar wie durft daadwerkelijk
Je geeft aan dat het het beste is om de correcte procedure te volgen:
ook mee eens, maar in ons geval geeft PT het nummer niet vrij aan KPN om te porteren, dit gaat dus al niet op.
Faxen en aangetekende brieven (met ontvangstbevestiging) wordt ook niet op gereageerd door PT.
Als je - na weet ik veel hoe lang - een gunstige uitspraak van de Geschillencommissie hebt gaat Nyks toch naar het gerecht om de boel te rekken.
Deze tijd hebben wij als bedrijf niet, wij werden dagelijks gebeld voor opdrachten, lopen we nu allemaal mis dankzij die bende van PT. Je praat dan over gedorven inkomsten van minimaal € 1145,00 per dag ex BTW!!!!!!

Ik denk dat rechtstreeks een advocaat in de hand nemen, PT voor alle kosten aansprakelijk stellen de kortste weg is.

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

betreft uitzending Kassa vanavond. Daar werd verteld van een acquariumwinkel die wel betalingen in ontvangst nam maar niet leverde. Er was ook iemand van het juridisch loket en die vertelde dat men over die kwestie contact op kon nemen met het juridisch loket
http://www.hetjl.nl/hetjl/
en als men de klachten dan verzameld had men dan een advocaat hun belangen zou behartigen en desnoods voor dit bedrijf een faillissement aan zou kunnen vragen. Dit is natuurlijk heel wat anders maar
misschien is dit een optie dat alle gedupeerden van PT contact opnemen met het juridisch loket en dan kan er actie ondernomen worden.
gr. lenalida

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@jante

Jante ook als je niet behoort tot de groep van 72+ kun je prima een beroep doen op ontbinding binnen drie maanden omdat het "contract" niet op een rechtsgeldige wijze tot stand gekomen is. Er wordt niet voldaan ana de eisen van de Wet Kopen op Afstand, Burgerlijk wetboek deel 7 afd. 9A, waarin onder meer staat dat het jou duidelijk moet zijn wat er aangeboden wordt , door wie (dat is bij niemand duidelijk, iedereen denkt dat het om KPN gaat met een alternatief aanbod), enzovoorts. Als je het nog niet gedaan hebt treedt dan in overleg met het Juridisch loket, en stuur een aangetekende brief. Dan zit je in elk geval juridisch goed.

Ik ga vanavond eens zoeken naar een nieuw wetje dat er zou zijn onder de titel "Oneerlijke handelspraktijken".

Overigens nog de advocate in de uitzending: zij blijkt een top advocate te zijn bij Bird en Bird, een partner in die tent, dan ben je echt wel iemand. Ik hoorde iets zeggen over een "wolf in schaapskleren" ... laat je niet verrassen.

t is niks met niks (Y in het nederlands wordt uitgesproken als i anders is het een ij zonder puntjes) en t wordt ook niet wat.

Gesloten