| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] .......
Re: .......
Is niet verplicht, hangt van je arbeidsvoorwaarden af. Als je in een sector werkt waarbij je van tevoren kunt bedenken dat bepaalde dagen heel druk zijn en ze alle handen nodig hebben, dan kun je er dus niet vanuit gaan dat je die dag zomaar vrij kunt krijgen.
Laatst gewijzigd door jacco83 op 08 feb 2009 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er in de cao niets staat over het inplannen van die dag, dan zal het in goed overleg moeten gebeuren.
Ik kan me voorstellen dat, als het om een specifiek drukke zaterdag gaat, zijn werkgever er niet happig op is om hem die dag vrij te geven.
Aan je man dus de schone taak om te beargumenteren waarom de verhuizing alleen maar op 21 februari kan plaatsvinden.
Ik kan me voorstellen dat, als het om een specifiek drukke zaterdag gaat, zijn werkgever er niet happig op is om hem die dag vrij te geven.
Aan je man dus de schone taak om te beargumenteren waarom de verhuizing alleen maar op 21 februari kan plaatsvinden.
Als er in de Ikea cao staat dat je 1 verhuisdag krijgt dan heb je daar recht op! Ikea kan dan niet bepalen wanneer je die dag opneemt, het zou toch van de gekke zijn dat je die dag pas op mag nemen wanneer Ikea dat uitkomt!
Zou hetzelfde zijn als buitengewoon verlof bij een huwelijk, bepaalt Ikea dan wanneer?
Simpel, je hebt hier recht op, staat in de cao, en dat recht kun je claimen!
Zou hetzelfde zijn als buitengewoon verlof bij een huwelijk, bepaalt Ikea dan wanneer?
Simpel, je hebt hier recht op, staat in de cao, en dat recht kun je claimen!
Laatst gewijzigd door jacco83 op 08 feb 2009 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door jacco83 op 08 feb 2009 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Je man moet verwijzen naar de cao, zeggen dat hij in zijn recht staat en aangeven dat hij op de door jullie geplande verhuisdag gaat verhuizen. Ook kan hij melden dat hij een sterke zaak heeft, gewoon melden dat je juridisch advies hebt ingewonnen.
Meestal kiest een bedrijf dan eieren voor zijn geld!
Meestal kiest een bedrijf dan eieren voor zijn geld!
-
seagoing racer2
hey dhc niet zo wild en ongenuanceerd ajb,
Dat je volgens de CAO recht heb een dag bijzonder verlof wil nog niet zeggen dat je zelf elke dag kunt uitzoeken. Dit soort zaken gaan in onderling overleg !! :
Het werkt in het algemeen beter als je eerst overlegt met je baas, en dan pas een dag uitkiest.
Het verbaast me overigens , dat je wel de moeite neemt om met al je vrienden te overleggen welke dag hun het beste uitkomt, maar het bedrijf laat je in het ongewisse
Dit is meer op slikken of stikken
Dat je volgens de CAO recht heb een dag bijzonder verlof wil nog niet zeggen dat je zelf elke dag kunt uitzoeken. Dit soort zaken gaan in onderling overleg !! :
Het werkt in het algemeen beter als je eerst overlegt met je baas, en dan pas een dag uitkiest.
Het verbaast me overigens , dat je wel de moeite neemt om met al je vrienden te overleggen welke dag hun het beste uitkomt, maar het bedrijf laat je in het ongewisse
Dit is meer op slikken of stikken
Ik hoop dat het bedrijf je snel de laan uit stuurt. Met zulk personeel is het lastig de crisis te overleven.
@seagoing racer: Vind ik eerlijk gezegd ook.
Ik zou persoonlijk m'n werkgever nooit op die manier voor het blok zetten.
Ik zou persoonlijk m'n werkgever nooit op die manier voor het blok zetten.
Een cao houdt in dat je rechten hebt en niet alleen plichten! Ik zet volgens mij niemand voor het blok maar geef aan dat je soms voor je rechten moet opkomen! Dat het bedrijf dat niet leuk vind is jammer maar Ikea staat ook bekend om zijn sociaal-verantwoord gedrag.
Mijns inziens moet het tochgeen probleem zijn om een oplossing te vinden.
Mijns inziens moet het tochgeen probleem zijn om een oplossing te vinden.
@dhc,
nergens in die CAO staat dat je zelf het recht hebt om die dag zelf in te plannen. Wel dat je er 1 krijgt.
Misschien kijk ik er over heen, geef mij dan even het artikelnummer waarin staat dat jezelf de dag kan/mag bepalen zonder welk overleg dan ook.
nergens in die CAO staat dat je zelf het recht hebt om die dag zelf in te plannen. Wel dat je er 1 krijgt.
Misschien kijk ik er over heen, geef mij dan even het artikelnummer waarin staat dat jezelf de dag kan/mag bepalen zonder welk overleg dan ook.
Dus de baas bepaalt wanneer ik mag verhuizen, net zoal de baas bepaalt wanneer ik ga trouwen of naar een begrafenis kan?
In alle redelijkheid kan een baas dit niet bepalen, en nee, dat staat inderdaad niet in een cao!
In alle redelijkheid kan een baas dit niet bepalen, en nee, dat staat inderdaad niet in een cao!
dat gaat meestal in goed overleg toch? 
Normaal wel, maar soms zijn er van die momenten dat dit niet mogelijk is. Je kunt moeilijk met je werkgever overleggen of hij het goed vind dat je naar een begrafenis kan....
Zeker als het naasten zijn...dan ga je dus!
Zeker als het naasten zijn...dan ga je dus!
-
gravedigger
Heeft je man er wel over gesproken om zijn dienst te ruilen met een van zijn collega's? Dat is toegestaan bij IKEA!
@dhc
Sowieso is een overlijden totaal iets anders en inderdaad niet te verplaatsen. Complete onzin van jou om dat hierbij te halen. Zegt wel iets over jouw verkeerde denkwijze.
Vakantieplanning gaat ook ALTIJD in overleg met de werkgever.
Baas bepaalt ook niet wanneer je gaat trouwen. Maar hoeveel mensen ken jij die in januari door willen geven dat ze in februari vrij willen hebben om te trouwen.
Maar heel duidelijk: als het NIET in de CAO staat dan heb je het recht NIET, dan is het altijd in overleg. Dat gaat op voor zowel werkGever als werkNemer.
Helaas hebben wij hier dus een totaal andere insteek over een verhuizing.Dus de baas bepaalt wanneer ik mag verhuizen, net zoal de baas bepaalt wanneer ik ga trouwen of naar een begrafenis kan?
Sowieso is een overlijden totaal iets anders en inderdaad niet te verplaatsen. Complete onzin van jou om dat hierbij te halen. Zegt wel iets over jouw verkeerde denkwijze.
Vakantieplanning gaat ook ALTIJD in overleg met de werkgever.
Baas bepaalt ook niet wanneer je gaat trouwen. Maar hoeveel mensen ken jij die in januari door willen geven dat ze in februari vrij willen hebben om te trouwen.
Maar heel duidelijk: als het NIET in de CAO staat dan heb je het recht NIET, dan is het altijd in overleg. Dat gaat op voor zowel werkGever als werkNemer.
Jammer voor jou dan maar overlijden is simpel gezegd wel een buitengewoon verlofdag, staat in elke cao. Ik verwijs daarnaar en heeft niets met een verkeerde denkwijze te maken, derhalve ook geen onzin maar feit!Sowieso is een overlijden totaal iets anders en inderdaad niet te verplaatsen. Complete onzin van jou om dat hierbij te halen. Zegt wel iets over jouw verkeerde denkwijze.
Was het trouwens niet het carnavalweekend waarop de verhuizing gepland staat? Heel verstandig, carnaval sucks!
Succes verder.
Dat het onder hetzelfde kopje als bijzonder verlof staat (uit mijn blote hoofd 3 punten bij de Ikea-CAO) wil verder toch echt niets zeggen.
Een overlijden overkomt je, een huis kopen niet!
Een crematie of ter aarde stelling MOET binnen een paar dagen na overlijden, verhuizen niet!
Dit heeft dus totaal niets met elkaar te maken. Dit MOET in overleg en niet anders.
Een overlijden overkomt je, een huis kopen niet!
Een crematie of ter aarde stelling MOET binnen een paar dagen na overlijden, verhuizen niet!
Dit heeft dus totaal niets met elkaar te maken. Dit MOET in overleg en niet anders.