LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door nanah »

Vandaag per e-mail een enquete van de TNT pakketservice ontvangen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door een extern onderzoeksbureau. Ik heb de enquete volledig ingevuld, en het meeste ingevuld met "zeer ontevreden". Hopelijk wordt er wat mee gedaan...

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door olle griese »

Dat is vriendelijk aangeboden plumber maar als ik 10 pakketten per dag verstuur betaal ik daar nu ongeveer 70 euro voor.
De pakketten worden in alle hoeken van Nederland bezorgt.
Nu betaal ik jou b.v. 100 euro per dag omdat ik weet dat het dan in 1 keer goed gaat maar voor 100 euro kun je niet het hele land doorrijden, aan brandstof zul je dit al kwijt zijn.

Ik heb zojuist een goed gesprek gehad met TNT en ze erkennen het probleem.
Ook erkennen ze dat er wel word geluistert maar dat er niks mee word gedaan.
Hij adviseerde me om de pakketten aangetekend + verhoogd risico + handtekening retour te verzenden.
i.p.v. 7 ben ik dan 11,15 kwijt.
Dit kan ik mijn klanten niet aandoen.
Vervolgens adviseerde hij me om naar een andere vervoerder uit te kijken en te stoppen met TNT.

Weer iemand die wel luistert en niks doet.
Het boeit ze allemaal niet.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 09 Feb 2009 18:10 door olle griese


--------------------------------------------------------------------------------

Dat is vriendelijk aangeboden plumber maar als ik 10 pakketten per dag verstuur betaal ik daar nu ongeveer 70 euro voor.
De pakketten worden in alle hoeken van Nederland bezorgt.
Nu betaal ik jou b.v. 100 euro per dag omdat ik weet dat het dan in 1 keer goed gaat maar voor 100 euro kun je niet het hele land doorrijden, aan brandstof zul je dit al kwijt zijn.


Jammer.Had een mooi vakantie centje kunnen verdienen want met
mijn AOW lukt dat niet.Kan ik nog eens op vakantie met mijn oude dag.
Geen optie om dat per regio te doen.Bijv. Noord-Holland-Zuid-Holland
Utecht-Flevoland.Hoef je maar met drie gepensioneerde te doen die dan
ook tevreden zijn en jou zaakje loopt dan prima.Iedereen tevreden Toch.
:wink:

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door olle griese »

Ze een koerierdienst op met AOWers.
In elke provincie 1 + 3 of 4 die het aanleveren aan de provinciekoeriers.
Noem het bedrijf "koerierdienst ollegarde" haha, neehoor, geintje

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door plumber »

Wat is er mis met AOW ers???????????????
Zijn tenminste minder ziek als "gezonde"mensen

tazzyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:55

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door tazzyk »

Ik ken de verhalen die hier staan maar al te goed.

Sinds ik op mijn nieuwe adres woon zijn er al meerdere pakketjes verdwenen.

Ergens tussen mijn huis en het postkantoor gaan ze verloren en er iets aan doen ho maar.

Ja de verzender moet maar een onderzoek inschakelen.. tuurlijk.

Ze moeten maar eens zorgen dat ze weer gaan presteren zoals vroeger toen ze nog ptt post heette. Toen ik daar als postbode werkte ging er lang niet zo veel mis of kwijt als nu, Het is een rotzooi daar.

plotiemoos
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:22

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door plotiemoos »

Ach, wat is problemen met pakketservice...

stuur vele kalenders opm in 1 keer, grote stickers met NIET VOUWEN, en wat doen ze.....
juist, vouwen, gelukkig bij het merendeel neit, maar enkelen wel, heel fijn, dikke vouw in de kalender...

G. Dijkman
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2009 20:32

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door G. Dijkman »

Mijn ervaringen met t.n.t. zijn superslecht de laastse maanden.
Pakketjes maar ook briefpoststukken die nooit aankomen.Het gekke is : ik krijg ze ook niet terug!Waar blijft het dan wel??
Aangetekend verzenden dan maar....tractrace code dus altijd traceerbaar?..mooi niet dus!
Website van TNT hapert aan alle kanten,maar na een flink aantal pogingen en een half uur verder lukt het dan toch eindelijk:
trac trace code voor aangetekende post buitenland blijkt verrekte moeilijk te vinden.Maar ook dat lukt uiteindelijk (steeds weer die verrrekte haperende website)Dan blijkt de code lijkt ongeldig!

Hoezo ongeldig, de code heb ik juist ingevoerd,maar erger nog is ; waar is dit dure poststuk dan nu weer gebleven!Getverdemme .
Dan meld de website van t.n.t.:Als de code niet geldig is kan dit ook betekenen dat het poststuk reeds bezorgd is....ja ammehoela
Die klant uit Finland heeft steeds zitten zoek met dat rotnummertje van " trek en trees" en stuurt toch zeker niet voor niets een bericht over waar het pakket bijft.... Wel betalen voor aangetekende verzeding maar geen serice!Het ergste is dan ook nog eens dat de klant met de trac tracecode nooit gezien heeft dat ik het WEL verzonden heb....
en zo gaat het al tijden bij t.n.t. Klagen bij t.n.t. kan volgens het postkantoor..ja hoor op die haperende websit van hunnie.
Heb je uiteindelijk de "klaagmuur" gevonden(alweer die ontiegenlijk haperende t.n.t website!) heb je je bericht zorgvuldig geschreven, wil je op de knop "verzenden" drukken......KAN NIET EENS!
De tekst kun je wel veranderen maar verzenden komt niet in beeld omdat die verrekte website niet volledig in je scherm te krijgen is waar blijkbaar de versturen of verzendenknop ergens moet staan???
Na een uur proberen is het dan toch eindelijk gelukt,maar antwoord heb ik NOOIT gekregen.
Het is echt om radeloos van te worden.Dan maar bellen voor 0,4? Cent per minuut.U raad het al:Het doorwerkmenu , al onze medewerkers zijn in gesprek en na 20 minuten ben je inmiddels ZOOOO pissig omdat ze ook nu weer verdienen aan jou zonder echt iets te doen.

Ik ben sinds december 2008 al 6 poststukken kwijt geraak die allen perfect van afzender ect ect voorzien waren.Wel betaald voor de service maar in feite zijn mijn poststukken gewoon ergens gedumpt.
De klanten hebben soms dure onderdelen gekocht en ik wil mijn goede naam behouden.Ik heb al diverse keren opnieuw de onderdelen verzonden naar de klant...maar hiermee ben ik gestopt...
dit kost mij klauwen met geld omdat.....die verrekte t.n.t gewoon te lui is om haar klanten serieus te nemen.maar wel wil inkasseren

Kan niemand hier eens echt iets aan doen?

G. Dijkman
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2009 20:32

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door G. Dijkman »

Ik ben vandaag weer naar het postkantoor geweest omdat een poststuk weer niet was aangekomen:Een poststuk naar Kroatië.
Op het recu dat uit de computer is gerold op het postkantoor staat duidelijk de code en de vermelding dat het om een aangetekend stuk gaat en de trractrace code ingevoerd kan worden op de website van hunnie om de status van uw postpakket te volgen.
Code (weer eens )ongeldig!
De baliemedewerker verklaarde mij vanmorgen doodleuk dat de tra-trace code helemaal niet werkt buiten de EU (daarbinnen ook lang niet altijd al niet maar dat weten we inmidels al )
Weer krijg ik dat verrekte telefoon nr van tnt en de folden waarin staat dat men ook op zaterdag telefonisch bereikbaar is a 0,45 eurocent per minuut met een maximum van ergens in de 20 euro!
Bellen dus maar weer: Eerst weer een doorschakelmenu en alles word 2x herhaald zodat je al snel meer dan 1 euro kwijt bent.Dan als klap op de vuurpijl krijg je doodleuk te horen dat het weekend is en er dus geen medewerkers zijn die je te woord kunnen staan!
PURE Oplichting vind ik dit!

tannevrouwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:34

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door tannevrouwtje »

Ik heb een paar weken terug een pakketje besteld. deze zou op 27 februari zijn afgeleverd op mijn adres, wat niet kan omdat ik toen aan het werk was.
Er kan ook niemand anders het pakje hebben aangenomen op mijn adres. Ik heb met tnt gebeld en die beweren het wel bij mij te hebben bezorgt.

Toen heb ik gevraagd aan de afzender of zij een onderzoek wilde instellen omdat alleen de afzender dit kan doen. Dit heeft zij gedaan en uit het onderzoek kwam dat het op mijn adres is afgeleverd.

Maar dat is deze zeker niet. Ik voor de zoveelste keer tnt gebeld. Ze vonden het heel vervelend maar als het niet was afgeleverd was het kwijt wist de meneer mij te vertellen.. Ik zei dus als een chauffeur het pakje zelf wil houden kan hij zonder gezeur het pakje zelf houden? waarop de medewerker van tnt antwoordde ja dat kan mevrouw.

Dit gaat toch nergens over?? het pakketje had een waarde van €57,00 en is nu zomaar opgelost??

Weet iemand wat ik hier verder mee kan gaan doen??

Groetjes Annemiek

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niets aan te doen. Ook ik ben 3 pakketten achter elkaar kwijtgeraakt in januari. Geen schadevergoeding door TNT Post. 1 Pakket was een straat verderop bezorgd en de buurtbewoner in kwestie kwam het bij mij afleveren.

Ik adviseer om alleen nog maar pakketten aangetekend te laten verzenden. Tarief 7 euro tot 5 kilo en 8,50 tot 10 kilo. Max. formaat 100 x 50 x 50 cm.

Voor aangetekend moet altijd getekend worden. Schadevergoeding bij niet ontvangst 46 euro.

Let er wel op dat veel baliemedewerkers bij TNT Post niet eens weten dat je zo pakketten kan verzenden. Ze vertellen je dan dat je het met "verzekerd vervoer" kan verzenden voor euro 8,61. Maar dit klopt dus NIET.

Tarievenboekje 2009 staat hier:
http://www.tntpost.nl/zakelijk/tarieven ... rieven2009

sunster
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:28

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door sunster »

Na verschillende boeken en CD's die niet zijn aangekomen, ben ik nu zelfs een aangetekend pakket kwijt! Met TNT verstuurd naar mijn postbus, er ligt zelfs een kennisgeving in de postbus me streepjescode en alles, maar ze kunnen het niet vinden!!!! :shock:
Na een hoop misverstanden blijkt dat een postkantoor en TNT niet hetzelfde is, dat had ik kunnen weten, en het ligt niet bij de TNT Balie en niet in het postkantoor. Gestolen? Je zou het haast denken. Raarrrr
Ben benieuwd wat de klantenservice hiermee gaat doen.

Pringle77
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2007 17:33

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Pringle77 »

TNT liegt en steelt !

Zaterdagmiddag, ik zit aan de keukentafel. Ik hoor de brievenbus en vrijwel direct loop ik er heen. Er ligt een briefje op de mat van TNT "niet aanwezig". Snel doe ik de deur open en zie de wagen nog net de straat uit rijden. Voor alle zekerheid controleer ik nog de bel die, zoals ik al dacht, gewoon functioneert. Waar slaat dit op? Erger nog is dat dit al de tweede keer is dat zoiets gebeurt.

Tot drie keer toe zijn pakketjes tot wel 10 huizen verderop afgeleverd. Voor een van die pakketten had eigenlijk getekend moeten worden.

Andere keren blijven pakketjes tot wel 5 werkdagen op het distributiecentrum liggen, alvorens ze eindelijk op transport gaan. (te zien via track/trace)

Ik stuur voetbalplaatjes naar mijn Neefje. De envelop komt niet aan. Wel een briefje in de bus "helaas is de bestelling verloren gegaan". Ook de voetbalplaatjes die mijn schoonmoeder verstuurde zijn niet aangekomen. ook hier weer een briefje dat de bestelling verloren is gegaan.

Veel kennissen en collega's klagen steen en been over TNT als het ter sprake komt. Pakketten worden bijvoorbeeld gewoon neergezet in een portiek van een flat. De klachten zijn even divers als talrijk.

TNT is een waardeloos bedrijf geworden.

TROS Radar besteed hier eens aandacht aan.

sixem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2009 11:38

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door sixem »

ik dacht bijna dat ik de eenigste was , maar ik heb ook een hoop problemen gehad met tnt pospakket service ik zal hier een aantal beschrijven

ik heb ongeveer 3 maanden geleden een shirt bestelt bij de score en ideal betaalt nadat ik op tracktrace van tnt post had vernomen dat het afgeleverd was maar ikn iks heb ontvangen en ook geen bewijs in mijn brievenbus heb gehad toch maar eens naar score gemailed , en het bleek dat mijn pakketje verkeerd bezorgd was gewoon in een hele andere straat na veel heen en weer gemailed gebeld heb ik uiteindelijk mijn pakket na 1 maand ontvangen

in februari heb ik inkt en foto papier bestelt bij opus , de pakket is afgeleverd heb deze keer wel een bewijs ontvangen (ook weer ideal betaalt) dat het afgeleverd was bij buren , maar helaas niet de buren die hij op het bewijs had opgeschreven maar 1tje de verdieping eronder , het is omdat ik zelf maar ben gaan aanbellen bij die mensen om te vragen of hun het misschien zouden hebben

27-03-2009
weer inkt en fotopapier bestelt bij opus via tracktrace gezien dat het afgeleverd is , geen bewijs ontvangen in de brievenbus dat het bij buren zou liggen ik heb niks gezien ik was werken, nu 28-03-2009 pakketje spoorloos ik heb een klacht ingediend bij tnt post via hun website maar het is weekend dus ik heb nog niks vernomen ik zal strax maar ff moeten gaan zoeken of het ergens bij buren ligt

ik vraag me heel vaak af hoe moeilijk kan het wezen om het pakketje juist afteleveren als ik precies voor de lantaarnpaal woon waar een bord van 1 meter op bevestigd is waar me straatnaam op staat

Hans Schiele
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 10:06

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Hans Schiele »

Geachte heer/mevrouw Schurkjens,

Wij vinden het vervelend om te constateren dat er 3 pakketten voor u bestemd in de maand Januari zijn verdwenen. U geeft aan dat u niet de service ervaren heeft die u van TNT Post verwacht. Graag zoeken wij voor u uit wat er mis is gegaan. Wanneer u zo vriendelijk wilt zijn uw contactgegevens te e-mailen naar [email protected], dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

spelendwijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 21:20

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door spelendwijzer »

Ik ben een ondernemer met een webwinkel en vertsuur dus brievenbus pakjes en pakketten met de TNT. Nu ben ik als webwinkel verantwoordelijk voor de bestellingen totdat het in handen is van de klant. Prima dat ik zelf iets met de klant oplos als het beschadigd of niet aangekomen is. Maar hoe gata het dan verder? Ik dien een klacht in bij de TNT en die komen na een flink aantal weken met een standaard brief met verontschuldiging. Dat is alles. Als je dan verder vraagt krijg je te horen dat je dan maar verzekerd moet versturen, maar ik kan toch geen knuffel van 5 euro verzekerd gaan versturen of een paar letters twv 3 euro! Ik vind gewoon dat de TNT een dienst levert en ik ben de klant bij hen. Net zoals ik mijnklanten het voordeel van de twijfel geef en ze nieuwe artikelen opstuur, omdat ik zou moeten bewijzen dat het de schuld van de klant is, moet de TNT mij zo ook behandelen. Het is hun risico dat er iets stuk gaat of kwijt raakt, daar zijn zij aansprakelijk voor en dat is schade die zij moeten vergoeden, tenzij zij kunnen bewijzen dat het mijn schuld is en niet aan hen ligt. Ook bij brievenbus zendingen of basispakketten.
Het is toch belachelijk dat zo'n groot bedrijf dit allemaal kan maken, zonder dat er iemand iets aan doet!
Als kleine ondernemer kan dit mij de kop kosten.

Radar, pak aub die TNT eens aan! Niet alleen namens de consument, maar ook namens de bedrijven die klant zijn bij de TNT

matrixdietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2009 10:27

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door matrixdietje »

..
Laatst gewijzigd door matrixdietje op 19 jul 2009 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.

matrixdietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2009 10:27

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door matrixdietje »

...
Laatst gewijzigd door matrixdietje op 19 jul 2009 20:03, 3 keer totaal gewijzigd.

xxmarinaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:03

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door xxmarinaxx »

hoi,

Heb een beetje hetzelfde alleen iets gemakkelijker.....
ik heb iets gekocht (particulier) van een meid. Ik heb netjes (45 euro) betaald incl verzenden. Zij heeft het verzonden maar het is dus kwijtgeraakt bij TNT (track en trace zegt dat ie op het sorteerbedrijf ligt al sinds 05.12.2008).

Ik heb hier natuurlijk meerdere malen over gemaild maar geen antwoord terug gekregen.... Op een gegeven moment mailde ze dat ik het maar uit moest zoeken en dat zij het op de post gedaan had.... Nu is ze 3 maanden niet meer op die site geweest en ik heb TNT verschillende malen gebeld of ik zelf niets kon ondernemen. helaas kon dit dus niet alleen de verzender..... Nou via een MOD geprobeerd.... Ik kreeg antwoord terug dat ze het zou regelen (de verzender) en de procedure zou starten. Nu kreeg ik begin van de week een pb over dat ze het niet vergoede (TNT).

ik heb vandaag dus aardig wat rond gebeld en er kwam uiteindelijk uit dat de verkoper mij het geld terug moet betalen omdat zij het niet meer kan leveren en ze zelf de kans had gehad het verzekerd te kunnen verzenden. het was dus haar opdracht het onverzekerd te versturen.... (ook ondanks het feit dat TNT het kwijtgeraakt is geld dit....). Ik moet haar nu een brief sturen waarin staat dat ik binnen 14 dagen mijn geld terug moet ontvangen. Zij moet dan verder met TNT uitvechten hoe zij haar geld terug krijgt.... (het was een basis pakket dus niet verzekerd)

Maar wat er inderdaad gezegd word bij zoiets.... je kan elkaar niet meer vertrouwen in deze tijd... maar zij kan zien dat ik het niet ontvangen heb.. dus had haar gevraagd in ieder geval de helft maar dit wilde ze absoluut niet.....

Ik zou in ieder geval erg goed navraag doen en in het vervolg ga ik alleen nog verzekerd verzenden (en dan via DHL). Niet omdat het dan verzekerd is maar omdat je dan als verkoper ook nog wat hebt om op terug te vallen....

Gr Marina

matrixdietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2009 10:27

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door matrixdietje »

...
Laatst gewijzigd door matrixdietje op 19 jul 2009 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten