LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche: Verweij Computers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door Radar »

Meneer Visser heeft al 15, 20 jaar het syndroom van Gilles de la Tourette.
Het uit zich bij meneer in vocale tics, dwanghandelingen en ongecontroleerde bewegingen.
Gezien meneer Visser veel werkt achter zijn computer, slaat hij regelmatig de muis stuk. Er sneuvelen er meerdere per week.

Meneer vroeg zich enige tijd geleden af of er misschien een regeling was te treffen voor het kopen van computermuizen en ging met deze vraag meerdere computerwinkels af.

Live uitzending: maandag 9 februari, 20.30 uur, Ned 1

pijl1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2008 15:13

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door pijl1 »

Het is heel erg voor de heer Visser maar ergens moet je toch een grens trekken want als hij +/- 5 per week stuk slaat dan wordt het een dure bezigheid bij een gemiddelde prijs van een paar tientjes, voor mij kunnen sommige dingen gewoon niet., een volgende keer is het de monitor of het toetsenbord etc.
Het is dus jammer maar voor mij kunnen sommige dingen gewoon niet.
\Ik heb ervaring met dergelijke mensen het nadeel is dat ze na verloop van tijd steeds meer gaan eisen en de gedragingen kunnen steeds destructiever worden.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door rijk »

Het is erg voor meneer Visser en een regeling bij een computerwinkel zou voor meneer Visser een uitkomst zijn ik denk aan een regeling dat meneer Visser de inkoopprijs van de muis betaalt, je kunt meneer Visser niet 4a5x per week een nieuwe muis geven zonder kosten.
misschien kan meneer Visser een oproep doen op marktplaats voor een muis er zijn er genoeg die niet meer gebruikt worden.
Sukses.

oudrijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2007 22:00

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door oudrijk »

Ik las net re reaties van andere mensen.
Ik snap het dat computer zaken het niet kado kunnen doen.
Maar dat idee om een oproep te doen oor mensen die nog een muis thuis hebben liggen vindt ik wel een goed idee
Ik heb er namelijk ook nog wel enkele liggen die ik anders weg gooi

123cornelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:34

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door 123cornelia »

Hallo Iedereen,
Was er niet zoiets als een PGB, oftewel het pesoons gebonden Budget voor mensen die een duidelijke aandoening hebben...

Het kunnen de kosten toch niet zijn...voor zoiets, meneer moet dan wel ""even"" regelland doorstaan maar ik zou dat zeker proberen.
Misschien kan dat budget nog andere zaken vergoeden die door deze ziekte ontstaan.
Me afhankelijk opstellen t.o.v. goede giften en een winkel die je goedgezind is....tja...lijkt me niet iets om op te rekenen..

Sukses, Cornelia

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door atlan57 »

Gewoon niet meer met computers spelen.
Op deze manier wordt het wel een héél erg dure hobby, kan meneer Visser zelf toch ook wel bedenken, of niet soms ?.
Belachlijk gewoon om dan anderen te vragen hieraan mee te willen werken; probeer eerst eens een medische geneeswijze en als dat niet helpt, stop dan met computers en ga een boek lezen!

123cornelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:34

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door 123cornelia »

Hallo ,
Ik vind het commentaar wat meneer Atlan 57 geeft erg kort door de bocht gaan, respectloos naar iemand met een aandoening,BAH
Cornelia.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door titusvh »

Als hij meerdere computerwinkels afgaat en Verwey krigjt een douche, dan kan dat niet anders dan een warme zijn.
Anders hadden al die andere waar meneer langs is geweest allemáál een koude douche moeten hebben.

Vreemd/gelukkig dat zijn overige computerapparatuur het allemaal wel overleeft.

Als een compterzaak hem tegen inkoop een muis geeft worden ze er niet slechter van, en dat zou ze wel sieren. Cadeau doen gaat me wat ver. Maar Verwey computers wellicht niet.
(Goedkopere TV reclame krijg je niet!)

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door atlan57 »

Hallo 123Cornelia.
Het is niet om denigrerend te zijn, maar als je zelf weet dat je bepaalde schade's, in dit geval toch uiteindelijk dure schade's, veroorzaakt, moet jezelf toch op een gegeven moment beseffen dat dit zo niet langer kan en dan een redelijk ander alternatief gaan zoeken.
Doorgaan op deze wijze heeft dan echt geen zin, of je moet genoeg geld hebben om constant muizen te kunnen aanschaffen.

kersepien
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 19:10

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door kersepien »

meneer atlan57 U bent waarschijnlijk kerngezond dat hoop ik voor u tenminste!. Uw reacties duiden op geen enkel menselijk meegevoel.
meneer Visser heeft niet om deze afwijking gevraagd en om dan te zeggen tegen hem, ga een boek lezen. Vind ik ondermaats.
pracht plan om muizen te verzamelen voor meneer Visser. En verder wat zullen die muizen kosten tegen inkoopswaarde, mooie gedachte om meneer Visser te helpen aan muizen tegen inkoopswaarde. Wij zijn niet op de wereld om elkaar af te troeven maar om elkaar te helpen meneer atlan57. Vandaag heeft meneer visser hulp nodig u misschien morgen.
groetjes kersepien

goever
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2008 19:29

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door goever »

Ik heb nog een tip voor dhr. de Visser.
Op het moment liggen er bij de Action voor 3,99 Sweex optische muisjes met 3 jaar Sweex (omruil)garantie!!!
Koop er daar een vrachtje.

kimsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:59

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door kimsen »

Beste mensen,

De reacties lopen best wel uiteen wat betreft de aanval tegen meneer Visser. Ik zelf heb ook tourette gelukkig in mindere maten. Vroeger maakte ik ook van alles kapot omdat ik geen controle had over mijn tics.

Het onderdrukken bij veel mensen met tourette is een groot probleem, zeker ook doordat men soms niet weet wat tourette in houd en wat een patient doormaakt. een beetje meer begrip voor deze mensen zou denk ik wel gepast zijn. Ik zelf vraag geen medelijden ik heb gelukkig mijn tics redelijk goed onder controle. maar wij maken wel deel uit van deze maatschappij.

Ik snap best dat een computerzaak niet aan de vraag kan/wil gehoor geven, maar de opmerking die gemaakt werd door oudrijk vind ik wel een mooie oplossing. inzamelen van muizen.

Het feit blijft wel dat bij mensen met tourette de tics de overhand blijven nemen. Misschien is het een idee om een muis van een harder materiaal te laten maken, zodat deze wat meer kan hebben.

Als je soms ziet op tv dat mensen die bijvoorbeeld een arm of been missen een prothese kunnen krijgen waardoor ze weer goed kunnen functioneren.

Verder wil ik iedereen op het hart drukken dat er ook mensen in deze maatschappij zijn die niet helemaal 100% functioneren, maar wel iets van hun leven willen maken. heb respect voor deze mensen.

Groetjes Jeroen
Laatst gewijzigd door kimsen op 09 feb 2009 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ivog
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2007 21:39

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door ivog »

Misschien zijn er andere oplossingen, in plaats van een muis, die minder snel stuk gaan. Zoals bijvoorbeeld een Trackball of een Tablet.

mavosco
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 07:56

Re: Douche: Verweij Computers

Ongelezen bericht door mavosco »

Als deze meneer in de buurt van een bejaardenhuis of instelling voor gehandicapten woont moet hij daar eens kijken.In de meeste gevallen hebben ze daar diverse muizen in gebruik en kunnen ze hem misschien een goed advies geven.

Gesloten