| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
-
ma flodder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 feb 2009 13:59
TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Na alle TNT post berichten doorgespit te hebben, moet ik wel zeggen dat het tijd wordt dat Radar zich hiervoor gaat inzetten.
TNT post is een bedrijf die de gehele post verzorgt door Nederland, en verzend naar alle plekken van de wereld.
Het is gewoon te zot voor woorden hoeveel klachten ik heb gelezen.
Je moet een stuk aangetekend versturen en met bewijs van ontvangst om zeker te zijn dat je post aankomt en ook dat je eventueel nog stappen kan ondernemen richting TNT post.
Hun algemene voorwaarden zijn zo strikt dat je als klant totaal geen recht kan claimen als het mis gaat.
Een onbegonnen zaak, gelukkig is er tegenwoordig veel online te regelen als zakenmens.
Ik scan mijn documenten ondertekend in en verstuur ze online, een ander print ze uit, of ik email brieven met bewijs van ontvangst.
Waarom ik zo werk?
In 2007 ging het al tig keer mis bij TNT post, en betaal ik daar de schade over zonder die te kunnen verhalen op TNT post.
In 2008 is me dat ook nog gebeurd en nu zend ik zoveel mogelijk via de mail, of bezorg ze zelf...ok tis wat omslachtig maar der gaat niks mis.
Het is beter voor het milieu en in mei 2009 gaan de meeste postkantoren dicht en ben ik als postverstuurder helemaal onthand.
Ik kan me redden, maar aan de oudere garde in NL wordt wederom niet gedacht.
Deze mensen hebben geen PC of de kennis om dit goed te doen.
Daarom vraag ik met klem:
Radar grijp in en onderzoek dit miljoenenbedrijf en laat ze eens voelen dat hun gedrag onklantvriendelijk is, discrimenerend en zeer zeker geen zakelijk gedrag is voor zo'n groot bedrijf ooit koninklijk opgericht.
misschien een test voor radarpanelleden?
Ook eens met deze brief, kopieer hem dan en stuur hem naar radar.
Misschien dat Radar dan zeker gaat onderzoeken.
TNT post is een bedrijf die de gehele post verzorgt door Nederland, en verzend naar alle plekken van de wereld.
Het is gewoon te zot voor woorden hoeveel klachten ik heb gelezen.
Je moet een stuk aangetekend versturen en met bewijs van ontvangst om zeker te zijn dat je post aankomt en ook dat je eventueel nog stappen kan ondernemen richting TNT post.
Hun algemene voorwaarden zijn zo strikt dat je als klant totaal geen recht kan claimen als het mis gaat.
Een onbegonnen zaak, gelukkig is er tegenwoordig veel online te regelen als zakenmens.
Ik scan mijn documenten ondertekend in en verstuur ze online, een ander print ze uit, of ik email brieven met bewijs van ontvangst.
Waarom ik zo werk?
In 2007 ging het al tig keer mis bij TNT post, en betaal ik daar de schade over zonder die te kunnen verhalen op TNT post.
In 2008 is me dat ook nog gebeurd en nu zend ik zoveel mogelijk via de mail, of bezorg ze zelf...ok tis wat omslachtig maar der gaat niks mis.
Het is beter voor het milieu en in mei 2009 gaan de meeste postkantoren dicht en ben ik als postverstuurder helemaal onthand.
Ik kan me redden, maar aan de oudere garde in NL wordt wederom niet gedacht.
Deze mensen hebben geen PC of de kennis om dit goed te doen.
Daarom vraag ik met klem:
Radar grijp in en onderzoek dit miljoenenbedrijf en laat ze eens voelen dat hun gedrag onklantvriendelijk is, discrimenerend en zeer zeker geen zakelijk gedrag is voor zo'n groot bedrijf ooit koninklijk opgericht.
misschien een test voor radarpanelleden?
Ook eens met deze brief, kopieer hem dan en stuur hem naar radar.
Misschien dat Radar dan zeker gaat onderzoeken.
-
bodejosm43
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Wat jij leest, zijn klachten. Wat je niet leest, is dat het over het algemeen WEL goed gaat, dat eigenlijk verreweg de meeste post gewoon wordt bezorgd op de plek waar dat hoort, binnen de tijd die TNT belooft.
Klachten vertekenen het beeld, wanneer ze geconcentreerd op een forum bij elkaar staan. Daardoor lijkt het, alsof de TNT er met de pet naar gooit.
Maar in ieder bedrijf worden fouten gemaakt. Ken je het spreekwoord: ´wie hard werkt, kan veel fouten maken, wie minder hard werkt, maakt minder fouten. Ik ken ook mensen die GEEN fouten maken¨
Wat ik ermee wil zeggen: iedere fout hoort te worden erkend en opgelost. Maar wanneer er een reeks klachten komt, lijkt het alsof een bedrijf slecht bezig is.
Ik zei al: ik werk niet voor TNT, maar vind de kritiek op het bedrijf maar ten dele terecht.
Ook zei ik al eens dat mensen zich totaal niet realiseren, dat er naast Sandd, Netmail, Postco (die dus per stuk betalen en meestal ver onder het minimum loon zitten) ook bedrijven zijn die weldegelijk volgens een cao werken. Maar die bedrijven zijn onbekend in Nederland, omdat ze niet aan de weg (mogen) timmeren.
Toch doen die ook heel goed werk, en komen, in tegenstelling tot bedrijven als Sandd, ook in de meest idiote uithoeken.
Dan nog het volgende: ik zei eens: postbezorgers mogen niet eens op naam bezorgen. Is ondoenlijk. Vandaag had ik een poststuk voor een leegstaand pand. Ik bezorg dat op het aangegeven adres, komt een buurman naar buiten: ¨hee, schele, zie je niet dat daar niemand woont?´
Hoe zouden jullie reageren? Dat is wat ik bedoelde met: we mogen niet op naam bezorgen. Op het poststuk had kunnen staan ´aan de nieuwe bewoner´, maar dat gaat die buurman niets aan.
Klachten vertekenen het beeld, wanneer ze geconcentreerd op een forum bij elkaar staan. Daardoor lijkt het, alsof de TNT er met de pet naar gooit.
Maar in ieder bedrijf worden fouten gemaakt. Ken je het spreekwoord: ´wie hard werkt, kan veel fouten maken, wie minder hard werkt, maakt minder fouten. Ik ken ook mensen die GEEN fouten maken¨
Wat ik ermee wil zeggen: iedere fout hoort te worden erkend en opgelost. Maar wanneer er een reeks klachten komt, lijkt het alsof een bedrijf slecht bezig is.
Ik zei al: ik werk niet voor TNT, maar vind de kritiek op het bedrijf maar ten dele terecht.
Ook zei ik al eens dat mensen zich totaal niet realiseren, dat er naast Sandd, Netmail, Postco (die dus per stuk betalen en meestal ver onder het minimum loon zitten) ook bedrijven zijn die weldegelijk volgens een cao werken. Maar die bedrijven zijn onbekend in Nederland, omdat ze niet aan de weg (mogen) timmeren.
Toch doen die ook heel goed werk, en komen, in tegenstelling tot bedrijven als Sandd, ook in de meest idiote uithoeken.
Dan nog het volgende: ik zei eens: postbezorgers mogen niet eens op naam bezorgen. Is ondoenlijk. Vandaag had ik een poststuk voor een leegstaand pand. Ik bezorg dat op het aangegeven adres, komt een buurman naar buiten: ¨hee, schele, zie je niet dat daar niemand woont?´
Hoe zouden jullie reageren? Dat is wat ik bedoelde met: we mogen niet op naam bezorgen. Op het poststuk had kunnen staan ´aan de nieuwe bewoner´, maar dat gaat die buurman niets aan.
-
ma flodder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 feb 2009 13:59
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
================================Wat jij leest, zijn klachten. Wat je niet leest, is dat het over het algemeen WEL goed gaat, dat eigenlijk verreweg de meeste post gewoon wordt bezorgd op de plek waar dat hoort, binnen de tijd die TNT belooft.
Klachten vertekenen het beeld, wanneer ze geconcentreerd op een forum bij elkaar staan. Daardoor lijkt het, alsof de TNT er met de pet naar gooit.
Maar in ieder bedrijf worden fouten gemaakt. Ken je het spreekwoord: ´wie hard werkt, kan veel fouten maken, wie minder hard werkt, maakt minder fouten. Ik ken ook mensen die GEEN fouten maken¨
Wat ik ermee wil zeggen: iedere fout hoort te worden erkend en opgelost. Maar wanneer er een reeks klachten komt, lijkt het alsof een bedrijf slecht bezig is.
de klachten die ik zelf als bedrijf heb ervaren, en nog ervaar is dat de klachten vermeld worden aan tnt en er na 1 jaar nog steeds geen excuus is bezorgd van de hoofdafdeling.
Wel van de gewone arbeider van TNT die zijn hemd uit de naad werkt, geconfronteerd wordt met boze klanten, en nu bovendien gezamelijk de zak krijgen na 30 jaar trouwe dienst bij TNT postkantoren.
Ik val dus echt niet de doorsnee arbeider aan maar de zakkenvullers aan de top die er een bureaucratisch zooitje van hebben gemaakt.
En zoals je zelf ook al aanhaalt de normen en waarden zijn zwaar gezonken,
Mensen bezorgen geen brieven die verkeerd bezorgd worden, hebben niks voor een ander over.
Jammer dat het zo moet lopen in nederland, het land waar bureaucratie en regels nooit omzeild worden om een mens tevreden te stellen.
Regels zijn regels, TNT post bezorgd ze niet thuis U mag ze downloaden van de website.
Ondertussen zijn kleine bedrijven hard aan het worstelen om te winnen van dit concurerende multinationalbedrijf.
Alleen ze hebben te weinig geld om de postkantoren te handhaven, wel is er genoeg geld om kleding te bestellen om de zoveel jaar en hebben we pas nieuwe brievenbussen gekregen omdat rood oranje moest worden.
We zijn in nederland goed in geld verspilling das een feit, waar geen klacht tegen op kan.
leve de online status...
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Het vervelende is dat er volgens mij vooral vaak door dezelfde mensen fouten worden gemaakt. Zo kan het zijn dat 9 op de 10 mensen nooit problemen hebben, maar dat die ene regelmatig met de zelfde problemen wordt geconfronteerd.
Wij krijgen bijvoorbeeld regelmatig post van de buren in de brievenbus. Zo'n eens in de twee weken of zo gebeurt dat. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat er iets tussendoor glipt, en vooral bij handgeschreven post kan ik mij voorstellen dat het huisnummer verkeerd wordt gelezen, maar omdat het gros van de post een gedrukt adres heeft, gaat dat in dit geval niet op.
Dan word je dus op een gegeven moment wel een beetje kriegel van de kwaliteit van de postbezorging. Vooral omdat je niet weet hoevaak jou post dan bij de buren wordt bezorgd, en of zij dat wel altijd in jou brievenbus stoppen.
Het betreft hier overigens (toevallig?) altijd de TPG post, niet de sandd post.
Wij krijgen bijvoorbeeld regelmatig post van de buren in de brievenbus. Zo'n eens in de twee weken of zo gebeurt dat. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat er iets tussendoor glipt, en vooral bij handgeschreven post kan ik mij voorstellen dat het huisnummer verkeerd wordt gelezen, maar omdat het gros van de post een gedrukt adres heeft, gaat dat in dit geval niet op.
Dan word je dus op een gegeven moment wel een beetje kriegel van de kwaliteit van de postbezorging. Vooral omdat je niet weet hoevaak jou post dan bij de buren wordt bezorgd, en of zij dat wel altijd in jou brievenbus stoppen.
Het betreft hier overigens (toevallig?) altijd de TPG post, niet de sandd post.
-
bodejosm43
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Ik neem aan dat je TNT bedoelt, TPG bestaat alweer een jaar of vier niet meer. Deze vergissing geeft een beetje aan waar het bij veel mensen op stuk loopt: veel mensen weten niet eens dat de PTT al geruime tijd niet meer bestaat, en ze noemen het simpelweg ´de post´, niet wetend dat er dus meer bedrijven zich bezighouden met postbezorging. Laat ik het zo zeggen: ook de vroegere PTT-bezorger moet gewoon op adres bezorgen, en niet op naam. Dat is altijd zo geweest.
Waar ik op doel, is dat er landelijk (en ook dat heb ik eerder aangehaald) een netwerk is, dat groter is dan Sandd, maar Sandd eigent zich de nummer 2-positie toe, terwijl ze die niet hebben.
Ik heb het over het netwerk van wsw-postbedrijven, die door samenwerking een landelijke dekking hebben.
Het gekke is, ik krijg zo nu en dan verkeerd bezorgde post in handen gedrukt, maar geef die steeds terug aan de bewoner, omdat het (ja, inderdaad), vrijwel altijd TNT-spul is.
Ik vind het jammer dat mensen simpelweg voorbijgaan aan de postbedrijven die hier vrijwel nooit genoemd worden. De afdeling waar ik werk, bestaat overigens al ruim 35 jaar.
Toch had ik ook graag een antwoord op de vraag: wat zouden jullie doen als een toevallige passant zich bemoeit met wat jij bezorgt? Ik verwijs even naar dat poststuk dat ik bezorgde in een leegstaand pand.
Maakt het voor jullie iets uit of het poststuk voorzien is van een familienaam, of dat er staat: aan de (nieuwe) bewoner van dit pand? Mijn mening is duidelijk: ik doe mijn werk als postbode goed, door het poststuk simpelweg te bezorgen op het aangegeven adres. Hebben jullie een alternatief?
Waar ik op doel, is dat er landelijk (en ook dat heb ik eerder aangehaald) een netwerk is, dat groter is dan Sandd, maar Sandd eigent zich de nummer 2-positie toe, terwijl ze die niet hebben.
Ik heb het over het netwerk van wsw-postbedrijven, die door samenwerking een landelijke dekking hebben.
Het gekke is, ik krijg zo nu en dan verkeerd bezorgde post in handen gedrukt, maar geef die steeds terug aan de bewoner, omdat het (ja, inderdaad), vrijwel altijd TNT-spul is.
Ik vind het jammer dat mensen simpelweg voorbijgaan aan de postbedrijven die hier vrijwel nooit genoemd worden. De afdeling waar ik werk, bestaat overigens al ruim 35 jaar.
Toch had ik ook graag een antwoord op de vraag: wat zouden jullie doen als een toevallige passant zich bemoeit met wat jij bezorgt? Ik verwijs even naar dat poststuk dat ik bezorgde in een leegstaand pand.
Maakt het voor jullie iets uit of het poststuk voorzien is van een familienaam, of dat er staat: aan de (nieuwe) bewoner van dit pand? Mijn mening is duidelijk: ik doe mijn werk als postbode goed, door het poststuk simpelweg te bezorgen op het aangegeven adres. Hebben jullie een alternatief?
-
ma flodder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 feb 2009 13:59
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Ik zou zeggen: Ik doe gewoon mijn werk, net als U hoop ik..en dan maar hopen dat het goed valt je weet maar nooit in NL.Toch had ik ook graag een antwoord op de vraag: wat zouden jullie doen als een toevallige passant zich bemoeit met wat jij bezorgt? Ik verwijs even naar dat poststuk dat ik bezorgde in een leegstaand pand.
Maakt het voor jullie iets uit of het poststuk voorzien is van een familienaam, of dat er staat: aan de (nieuwe) bewoner van dit pand? Mijn mening is duidelijk: ik doe mijn werk als postbode goed, door het poststuk simpelweg te bezorgen op het aangegeven adres. Hebben jullie een alternatief?
Bezorgen doe je op nummer idd, en dan maar hopen dat het naamplaatje klopt.
Dus als je kan checken checken en anders heb je gewoon goed je werk gedaan.
(ps nogmaals val niet de arbeider aan, maar de top.
die zitten er warmpjes bij...en doen eigenlijk niks nuttigs.
Bedankt lieve postbezorger dat je dit werk voor ons wilt doen>
Ik groet alle postbezorgers gewoon uit respect.
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Dat TPG 2½ jaar geleden zichzelf hernoemd heeft in tnt doet hier niet echt terzake. En ik zou er niet rouwig om zijn dat er voornamelijk over tnt wordt geklaagd. Dat zegt waarschijnlijk meer over de slechtere kwaliteit van tnt vergeleken met de concurrenten.
Als postbezorger moet je inderdaad gewoon de post van een bepaald adres bezorgen op dat adres. Dat de buren gaan klagen dat het huis leegstaat en dat je dus niet moet bezorgen zegt volgens mij meer over die buren dan over hoe de normale Nederlanders denken.
Het zou natuurlijk wel aardig zijn dat als je als bezorger ziet dat iemand een duidelijke vergissing heeft gemaakt, bijvoorbeeld als de (niet zo vaak voorkomende) naam van de buren op de brief naar een ander nummer staat, dat je dan die brief bij uitzondering op het 'verkeerde' adres bezorgt. Maar noodzakelijk is dat natuurlijk niet, en vaak zul je dat als bezorger ook niet weten. En soms staat er bij een brievenbus van bv. nummer 8 met grote letters iets als 'post graag bezorgen bij nummer 10', dan zou het ook wel aardig zijn om de post dan maar bij 10 te bezorgen.
Als postbezorger moet je inderdaad gewoon de post van een bepaald adres bezorgen op dat adres. Dat de buren gaan klagen dat het huis leegstaat en dat je dus niet moet bezorgen zegt volgens mij meer over die buren dan over hoe de normale Nederlanders denken.
Het zou natuurlijk wel aardig zijn dat als je als bezorger ziet dat iemand een duidelijke vergissing heeft gemaakt, bijvoorbeeld als de (niet zo vaak voorkomende) naam van de buren op de brief naar een ander nummer staat, dat je dan die brief bij uitzondering op het 'verkeerde' adres bezorgt. Maar noodzakelijk is dat natuurlijk niet, en vaak zul je dat als bezorger ook niet weten. En soms staat er bij een brievenbus van bv. nummer 8 met grote letters iets als 'post graag bezorgen bij nummer 10', dan zou het ook wel aardig zijn om de post dan maar bij 10 te bezorgen.
-
bodejosm43
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: TNT post moet verantwoordelijk worden voor postbezorging.
Nee, hoe het beestje heet, doet er ook niet toe. Maar ik maak regelmatig mee dat ik post in handen geduwd krijg, waarvan ik absoluut zeker weet dat ik die niet bezorgd heb. Bij TNT kun je de poststukken doorgaans herkennen aan de oranje streepjescode. Bij andere bedrijven ligt dat iets moeilijker. Maar ik weet doorgaans wel wat ik bij me heb, en herken een poststuk vrij snel als wel of niet van mijn werkgever afkomstig.
Ik heb in de loop der jaren een soort automatisme ontwikkeld, door eerst goed te kijken naar het nummer, en het dan pas te bezorgen. Op die manier kon ik het aantal verkeerd oor mij bezorghde poststukken reduceren tot nagenoeg nul (of dat op dagbasis is, of jaarbasis, maakt dan niet uit). Dit werkt al 17 jaar prima. De keren dat ik een posttuk terugkrijg, of van mijn werkleiding te horen krijg: je hebt een bezorgfout gemaakt, zijn dan ook minimaal.
Staat los van het feit dat fouten die gemaakt zijn, gewoon moeten worden rechtgetrokken. Misschien een idee voor Topic starter om eens een van de WSW-bezorgdiensten in te schakelen als ze niet tevreden is over de TNT?
Er zit er altijd wel een in de buurt.
Ik heb in de loop der jaren een soort automatisme ontwikkeld, door eerst goed te kijken naar het nummer, en het dan pas te bezorgen. Op die manier kon ik het aantal verkeerd oor mij bezorghde poststukken reduceren tot nagenoeg nul (of dat op dagbasis is, of jaarbasis, maakt dan niet uit). Dit werkt al 17 jaar prima. De keren dat ik een posttuk terugkrijg, of van mijn werkleiding te horen krijg: je hebt een bezorgfout gemaakt, zijn dan ook minimaal.
Staat los van het feit dat fouten die gemaakt zijn, gewoon moeten worden rechtgetrokken. Misschien een idee voor Topic starter om eens een van de WSW-bezorgdiensten in te schakelen als ze niet tevreden is over de TNT?
Er zit er altijd wel een in de buurt.
