16 december 2008 een brief ontvangen van de BAE groep dat de teveel betaalde premie over 2008 wordt verrekend / overgemaakt op rekening.
Het gaat hier om € 1400,-. Er is tot nu toe nog niets overgemaakt, daarentegen is de premie voor januari wel al automatisch geïncasseerd.
Ik zou één van de velen zijn waarbij dit het geval is. Wie heeft hier ook mee te maken?
MvG Ronald
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vasthouden van teveel betaalde premie 2009 door Aegon
-
Re: Vasthouden van teveel betaalde premie 2009 door Aegon
Ik begrijp hier ook niks van. Dit verhaal speelt zich al af voor de woekerplisaffaire. Ik was een paar maanden te laat met betalen (er kon niet automatisch worden geincasseerd van mijn rekening) en Aegon heeft toen de polis zonder mijn toestemming zelf inlegvrij gemaakt. Die paar termijnen heb ik na 3 maanden tegelijk betaald en daarna iedere maand weer op tijd, want er werd niet meer automatisch geincasseerd ...
Dit jaar kreeg ik een brief dat die premies van het moment dat de polis inlegvrij was gemaakt zouden worden teruggestort op mijn rekening met 4% rente ...
Ik begrijp niet de gevolgen van dit alles maar het begint een beetje te dagen dat Aegon en tussenpersoon hun administratiekosten en commissie uit mijn maandelijkse inleggen over 15 jaar binnen hebben.
Maar sinds 2007(?) is bekend geworden dat het om een woekerpolis gaat (ik had deze al in 1992 afgesloten) en dat de verzekeraar en tusenpersoon er teveel op heeft verdiend zonder hierover te informeren (het was mij niet bekend dat er premies van de maandelijkse inleg werden afgestrokken en wat nu blijkt ging het om 36% van de maandelijkse inleg)
Kan ik die zogenaamde administratiekosten en dure overlijdensrisicopremies nu terugverhalen op Aegon omdat ze de zaak openbaar hebben geschikt ... ik begrijp er niks van kan iemand mij hierover informeren?
Dit jaar kreeg ik een brief dat die premies van het moment dat de polis inlegvrij was gemaakt zouden worden teruggestort op mijn rekening met 4% rente ...
Ik begrijp niet de gevolgen van dit alles maar het begint een beetje te dagen dat Aegon en tussenpersoon hun administratiekosten en commissie uit mijn maandelijkse inleggen over 15 jaar binnen hebben.
Maar sinds 2007(?) is bekend geworden dat het om een woekerpolis gaat (ik had deze al in 1992 afgesloten) en dat de verzekeraar en tusenpersoon er teveel op heeft verdiend zonder hierover te informeren (het was mij niet bekend dat er premies van de maandelijkse inleg werden afgestrokken en wat nu blijkt ging het om 36% van de maandelijkse inleg)
Kan ik die zogenaamde administratiekosten en dure overlijdensrisicopremies nu terugverhalen op Aegon omdat ze de zaak openbaar hebben geschikt ... ik begrijp er niks van kan iemand mij hierover informeren?