LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@herrdoktoroetker

ik ga helemaal geen deel uitmaken van een regelkring [Bericht aangepast door de moderator], ik doe helemaal niks [Bericht aangepast door de moderator]. Ik wil alleen wat doen voor jullie en als ik dan constateer als buitenstaander hoeveel klachten er openstaan kunnen we daarmee eens de wereld in.

Want nogmaals, wie weet er nu echt hoeveel klachten er openstaan? veel, ja, maar hoeveel en wie? als we dat kunnen organisaeren maken we toch een vuist en dan is het gelul een keer van tafel dat er maar een enkele klacht is! Alleen dan kun je bij Kassa of Radar of het JL zeggen kijk, wij hebben zoveel klachten en al sinds ..... en er wordt dus niks opgelost !

Ik heb intussen al mijn kennissen een mail gestuurd en hen verwezen naar http://www.infofilter.nl Dat is iets wat je NU kunt doen en wat allicht enig effect sorteert, want PT is niet de enige boef met dit soort spelletjes.
Ik heb hen ook gevraagd om mijn mailtje door te sturen naar al hun vrienden en zo verder. WILLEN JULLIE DAT OOK ALLEMAAL DOEN. Zet namen altijd in het veld BCC.

Baksteengast
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Baksteengast »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Beste mensen,

Benno50 is te begrijpen. Je raakt gefrustreerd, je ziet het in de consumentenprogramma's, je leest het in de dagbladen. Maar eerlijk is eerlijk, zeker na de laatste uitzending bij Kassa, het gaat altijd weer om "de coulanceregeling". Wanneer zijn de "jongere" slachtoffers eens aan de beurt? Wanneer krijgen zij eens de media aandacht?
Wordt er soms van uitgegaan dat de "jongere" PT-slachtoffers slimmer behoren te zijn?
Moedeloos wordt je er soms van. Het is al eerder gezegd maar soms heb je geen zin meer om te vechten.

De krachten bundelen lijkt me een sterk plan. Niet zo zeer naar de afdeling "on-klantenservice" van PT, dan kun je het schudden.
Er is toch ergens wel een instantie of iemand die al onze klachten wil bundelen? Ik ga het op zeker aan mijn advocaat vragen, ik ben bereid om - indien hij het ook zo ziet - alle klachten te bundelen en dit mee te nemen in de komende rechtzaak.
Iemand moet een start maken.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Op mij kun je rekenen als je getuigen nodig hebt. Gr. Lenalida

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@kenai2004

Ook als je niet onder de coulanceregeling valt geldt de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Zie Burgerlijk wetboek deel 6 onder artikel 193a en verder. Een link op internet:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/g ... Afdeling3A

In het bijzonder is nooit duidelijk gemaakt wie de leverende partij was en onder welke voorwaarden. Bovendien het agressieve gedrag van de verkoper.

@baksteengast
Leuk idee, er zijn al veel bakstenen gesuggereerd op het net, maar zo'n koekje van eigen deeg is toch heel onsmakelijk... En dan tevens een sigaar uit eigen doos... :lol:

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Alle forumlezers,

Zaterdag 14 februari a.s. allemaal kijken naar Vara Kassa.
De dagvaarding waarover ik jullie al schreef staat centraal in dit programma. Samen met nog een gedupeerde oudere mevrouw zijn we uitgenodigd voor a.s. zaterdag 14 februari om toelichting hierover te geven.
KIJKEN DUS. Dit gaat ons uiteindelijk allemaal aan.

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

@radarbert, ga ik zeker doen. Ik wens je heel veel succes en heb bewondering voor je volharding en doorzettingsvermogen. Chapeau!

lissy39
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 09:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lissy39 »

hallo.
ik wou ook wat zeggen .
ik was een paar jaar geleden ook lid van pretium zonder dat ik het wist .
ik had een mobiel gekocht en je kon een actie krijgen van een half jaar bellen voor weinig geld (op de vaste telefoon) en na die tijd kon ik weer naar kpn werd automatiche gedaan zei de meneer.
naar een half jaar dacht ik dat kpn mijn abonement had overgenomen maar niks was waar.
pretium telecom zende mij een rekening van 65 euro waarom snap ik niet echt ,ik kreeg 4 x in het jaar boekjes van kortingen of zoiets ik weet niet eens hoe en waarom .
was echt een wazig verhaal ik had mondeling via de telefoon ja gezegt en ik weet zeker van niet.
pretium telecom heeft niks te maken met de telefoonabonnement van toen zeiden ze me .
ik had gevraagt hoe ze aan mijn banknummer kwamen ik geef dat niet aan de telefoon .
maar het blijkt dus wel via mijn telefoon te zijn ze proberen geld overal weg te halen en ze zijn nog gemeen ook en dreigen kunnen ze ook hebben ze bij mij ook gedaan.
als ik nu bericht krijg dan stuur ik alles terug .

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo radarbert, ik moet wel oppassen op mijn twee jonge kleinkinderen maar ik zal zeer zeker kijken. gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat zijn de zaken die de gevleugelde vriendin achteloos probeerde af te doen als een zaak tegen de geschillencommissie. :evil:

Ik ga zeker kijken.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Zeker! Ik zal ook kijken.
Mijn ellende dateert ook al van 2 jaar geleden.
Nu in mei is het 2 jaar geleden dat mijn probleem naar hun juridisch adviseur is gestuurd. :oops:
Het zou mij iets van 1750 euro gaan kosten.
Ik was (ik weet het niet precies) maar sowieso al na 3 of 4 dagen overgezet op pretium. 's Maandagavonds hebben zij gebeld en toen ik mijn voicemail af wilde luisteren vrijdag om 17.00 uur had ik een andere provider.Meteen alles geschreven en gebeld. Maar bellen kon niet,toen dus alles gecopieerd en brieven gestuurd.
Ze doen echt zo maar wat. Ik had ook nog gezegd dat ik echt geen abonnement wilde voordat ik de papieren had ingezien.
Om een lang verhaal kort te maken: HET LIGT NOG STEEDS BIJ HUN JURIDISCH ADVISEUR!!!!!! Nooit meer wat gehoord Alle dreigbrieven bewaard en niets betaald!
Als je in je recht staat nooit opgeven! :!:

ping7610
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2005 15:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ping7610 »

Zoals meerdere ouderen is ook mijn vader van 92 de dupe geworden van de verkooptechnieken van Pretium
Ook ik onderschrijf de al eerder gemelde klachten zoals: het lijkt dat men namens KPN belt etc.etc.
Wat ik wil toevoegen aan de discussie is het volgende: Door de advocate van Pretium werd in het programma kassa herhaaldelijk de opmerking gemaakt over het goedkoper zijn.
Deze ochtend gebeld met pretium met de volgende vragen:
Heeft pretium ook abonnementen die te vergelijken zijn met de bel budget van KPN (10,95) per maand. Het antwoord was nee.
Hierop de volgende vraag gesteld: Heeft U mijn vader behalve de opmerking "goedkoper bellen" ook gevraagd naar zijn bestaande abonnement? werd me verteld dat dit niet gebeurd en dat dit niet verplicht is om te melden.
Volgens mij een duidelijk geval van misleiding.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Benno,

Wat jij mij als tips meegeeft, heb ik allemaal onmiddelijk gedaan.Direkt opgezegd met aangetekende brieven.(wet koop op afstand, cold colling, etc. Instanties benaderd, politiek, Consuwijzer enz.
Inmiddels heb ik een dikke dossier van Pretium aangelegd. Belangrijk is wel, alles bewaren!!!!
Groet Jante

Radarbert, ik ga zeker kijken a.s zaterdag.
Ik wens je heel veel succes.

Groet Jante

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Radarbert,
Ik ga zaterdag zeker kijken en mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen. Ik ben nog lang niet bejaard en ook opgelicht door Pretium, alles in het telefoongesprek is gelogen. Gisteren kreeg ik een brief dat de bandopname aan de wettelijke eisen voldoet en dat er dus sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst. Dit kan alleen na manipulatie. Ik heb de bandopname al schriftelijk opgevraagd, maar nog niets ontvangen. Ik ga nu ook naar de geschillencommissie. Opvallend was dat de telefonist van Pretium vertelde dat zij niet zijn aangesloten bij een geschillencommissie (wederom een leugen).
Ook wilde zij mij niet doorverbinden naar de behandelaar van de brief, want die kenden ze niet...
[Bericht aangepast door de moderator]
Ik heb ook het juridisch loket gebeld, daar hebben ze ook een signaleringslijst richting overheid en daar is ook mijn klacht geregistreerd. Pretium stond op de signaleringslijst. Zij vertelde dat een voice-log met bijv. 4 keer hetzelfde ja-geluid, al vaker is verworpen als een rechtsgeldige bandopname omdat dit naar manipulatie riekt. Dus er is nog hoop. Pfff, kost wel veel tijd allemaal, maar met veel adrenaline in je lijf kun je snel wat acties uitzetten.
Radarbert, heb je nog tips voor de geschillencommissie?
Bij KPN belde ik bel-budget, 9,20 euro; veel goedkoper dus dan nu bij Pretium terwijl zij expliciet zeggen dat ik nu een goedkoper tarief heb. Ik heb meteen vermeld dat ik het verschil dubbel terug wil als zij van mening blijven dat er sprake is van een overeenkomst: zo'n 182 euro op jaarbasis. Ben benieuwd of dit binnenkort op mijn rekening wordt gestort...

Paul&Paula
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Paul&Paula »

Ook wij hebben slechte ervaringen. We hebben ontdekt dat we al jaren "lidmaatschapsgeld" via een nooit afgegeven machtiging ook Pretium kwijt raken. OK, we hebben ooit via hen getelefoneerd maar dat is 4 jaar geleden beeindigd. Niet te geloven wat die gasten verzinnen om aan geld te komen. Achterbaks noemen wij dat! Ze halen het heel sluw aan het begin van de maand van je rekening (een rekening waar ik nooit mee internetbankier) zodat als je eind van de maand je overzicht krijgt, het al te laat is voor storneren.

Omdat we verhuisd zijn weten we niet of ze misschien nog boekjes sturen. Maar we hoeven ze niet, we willen niets meer met Pretium te maken hebben, behalve ons geld terug.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Paul en Paula,
Je kunt het beste even naar je bank gaan en een gehele blokkade aanvragen t.a.v.Pretium, kunnen ze niets meer innen. Anders blijf je aan het storneren. Het werkt !
Succes!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Carla68

Het aanmelden van een geschil bij de Geschillencommissie gaat als volgt:
Ga naar de site http://www.sgc.nl/
In hun homepage zoek je in de linkerkolom naar "Telecommunicatie".
Vervolgens zie je verder hoe je je eerst moet registreren en vervolgens kun je dan een vragenformulier in vullen.
Dan gaat de Geschillencommissie het beoordelen.

Veel succes. Gr.Radarbert

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Paul en Paula,
Omdat Pretium niet over een geldige schriftelijke machtiging beschikt, kun je via een "Melding onterechte incasso" bedragen van het afgelopen jaar terug laten storten.
Bij de Postbank (ING) kun je dit doen door klantenservice te bellen of door een formulier uit te printen en op te sturen ( http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/ ... 60,00.html of http://www.postbank.nl keuze Klantenservice, Betalen, Automatische incasso).

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De geplande uitzending van VARA Kassa vanavond om 18:55 uur over o.a. Pretium, heeft er in ieder geval voor gezorgd, dat de OPTA "waakhond" bang geworden is voor slechte publiciteit.
Ze hebben zomaar een nieuwsbericht uitgebracht en nu al de afspraken van 5 juli 2007 openbaar gemaakt, zie http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... sview=news.

alex150
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 dec 2007 22:43

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door alex150 »

Ik denk dat ik begin te begrijpen hoe het komt dat telefonische acquisitie nog zoveel succes heeft. Het antwoord is: beleefdheid. Veel mensen zijn simpel weg te beleefd om zomaar een gesprek te beëindigen. Gelukkig heb ik daar geen last van. Elk acquisitie telefoontje wordt in de kiem gesmoord door mijn opmerking: Ik ga niet in op telefonische aanbiedingen in, waarna ik de telefoon zachtjes neerleg.
Mijn vrouw, die gelukkig nog wel beleefd is, heb ik vriendelijk verzocht al dit soort gesprekken naar mij te verwijzen.
Deze handelwijze kan ik iedereen aanraden, scheelt een hoop ellende.

Gesloten