LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Wie o wie heeft net als ik slechte ervaringen met Mediamarkt mbt garantie, te lange reparatietijden, niet reageren op brieven en telefoontjes etc? Heeft u vrdere aktie ondernomen en zo ja, wat was het resultaat daarvan?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 dec 2008 17:11
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
hallo,
in mei 2008 kocht ik in de media markt een grote 42 inch flatscreen. als je bij zo'n groot bedrijf koopt neem je aan dat het wel goed zit, dit is dus echt niet zo!
toen ik hem kreeg was hij al kapot, geluid viel telkens weg (blijkt nu een fout in het soundboard te zijn). ik de dag erna gelijk gebeld zodat de tv gemaakt kon worden of dat ik een nieuwe zou krijgen. bellen voor een reperatie is erg lastig omdat de mediamarkt zelf je niet helpt. de media markt heeft de reperaties uitbesteed aan een ander bedrijf. ik kan nu het formulier niet vinden waar hun naam op staat (van dat bedrijf) maar dat kan ik wel opzoeken als daar intresse voor is.
eerst belde ik zelf (ik ben 17 jaar, en heb de tv ook voor mijn verjaardag gekregen.) ze waren zeer onbeleeft en zeiden dat zo'n klacht helemaal niet kon en dat ik hun tijd niet moest verdoen met zulke berichten. er werd ook heel vaak opgehangen. het heeft uiteindelijk zeker 3 maanden geduurt voordat er een monteur langs kwam (deze was zeer beleefd en behulpzaam). de tv werd gemaakt in huis en deed het weer. maar na een dag of 3 was hij were stuk, en kon het hele liedje met het bellen weer beginnen. mijn ouders hebben ook vaak gebeld omdat wij het idee hadden dat ze mij niet serieus namen vanwege mijn leeftijd, maar ook tegen mijn ouders waren ze kort af en onbeleeft. de tv is pas opgehaald toen mijn moeder vroeg of ze toestemmingkreeg om het gesprek op te nemen. er werd toen opgehangen en daarna teruggebeld met de melding die tv word opgehaald. nu ben ik mijn tv nog steeds kwijt en heb heb dus al die tijd sinds mei nog niet kunnen gebruiken. als het bedrijf afspraken met je maakte kwamen ze die niet na, en als ze zeiden dat ze je zouden bellen dan bellen ze alleen tussen 9 en 4. het zelfde geld voor het ophalen, je moet een vrije dag nemen om te tv op te laten halen, dat is tog geen service?. en dan zijn wij hardwerkende mensen op ons werk dus ja...2 weken gelede vermelde ze dat de tv op transport naar mij toegestuurt werd. een week later belde ik om te vragen via welk land ze wilde gaan wand het duurde wel erg lang en toen zeiden ze dat de tv er zaterdag zou zijn. nu een week later (zaterdag) is de tv er nog niet! hij kan elk moment komen word ons vertelt. ik hoop nu maar dat ik me tv snel heb want wij hebben het helemaal gehad met de service van de mediamarkt rotterdam.
wij weten nog niet hoe wij het beste vedder kunnen gaan want wij willen ook al komt de tv een klacht indienen, en een vergoeding vragen voor de kosten voor het bellen, en mischien dat zij dan ook een goed gebaar laten zien want dit is echt geen service. een schadevergoeding lijkt ons wel op ze plek. en als de tv er woensdag nog niet is willen we of ons geld terug of de tv binnen een dag in huis, id dit mogelijk?
ik hoop dat iemand mij een advies kan geven.
alvast bedankt
in mei 2008 kocht ik in de media markt een grote 42 inch flatscreen. als je bij zo'n groot bedrijf koopt neem je aan dat het wel goed zit, dit is dus echt niet zo!
toen ik hem kreeg was hij al kapot, geluid viel telkens weg (blijkt nu een fout in het soundboard te zijn). ik de dag erna gelijk gebeld zodat de tv gemaakt kon worden of dat ik een nieuwe zou krijgen. bellen voor een reperatie is erg lastig omdat de mediamarkt zelf je niet helpt. de media markt heeft de reperaties uitbesteed aan een ander bedrijf. ik kan nu het formulier niet vinden waar hun naam op staat (van dat bedrijf) maar dat kan ik wel opzoeken als daar intresse voor is.
eerst belde ik zelf (ik ben 17 jaar, en heb de tv ook voor mijn verjaardag gekregen.) ze waren zeer onbeleeft en zeiden dat zo'n klacht helemaal niet kon en dat ik hun tijd niet moest verdoen met zulke berichten. er werd ook heel vaak opgehangen. het heeft uiteindelijk zeker 3 maanden geduurt voordat er een monteur langs kwam (deze was zeer beleefd en behulpzaam). de tv werd gemaakt in huis en deed het weer. maar na een dag of 3 was hij were stuk, en kon het hele liedje met het bellen weer beginnen. mijn ouders hebben ook vaak gebeld omdat wij het idee hadden dat ze mij niet serieus namen vanwege mijn leeftijd, maar ook tegen mijn ouders waren ze kort af en onbeleeft. de tv is pas opgehaald toen mijn moeder vroeg of ze toestemmingkreeg om het gesprek op te nemen. er werd toen opgehangen en daarna teruggebeld met de melding die tv word opgehaald. nu ben ik mijn tv nog steeds kwijt en heb heb dus al die tijd sinds mei nog niet kunnen gebruiken. als het bedrijf afspraken met je maakte kwamen ze die niet na, en als ze zeiden dat ze je zouden bellen dan bellen ze alleen tussen 9 en 4. het zelfde geld voor het ophalen, je moet een vrije dag nemen om te tv op te laten halen, dat is tog geen service?. en dan zijn wij hardwerkende mensen op ons werk dus ja...2 weken gelede vermelde ze dat de tv op transport naar mij toegestuurt werd. een week later belde ik om te vragen via welk land ze wilde gaan wand het duurde wel erg lang en toen zeiden ze dat de tv er zaterdag zou zijn. nu een week later (zaterdag) is de tv er nog niet! hij kan elk moment komen word ons vertelt. ik hoop nu maar dat ik me tv snel heb want wij hebben het helemaal gehad met de service van de mediamarkt rotterdam.
wij weten nog niet hoe wij het beste vedder kunnen gaan want wij willen ook al komt de tv een klacht indienen, en een vergoeding vragen voor de kosten voor het bellen, en mischien dat zij dan ook een goed gebaar laten zien want dit is echt geen service. een schadevergoeding lijkt ons wel op ze plek. en als de tv er woensdag nog niet is willen we of ons geld terug of de tv binnen een dag in huis, id dit mogelijk?
ik hoop dat iemand mij een advies kan geven.
alvast bedankt
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Ik koop wel eens spullen bij Media Mark,sommige dingen zijn goedkoop maar andere dingen weer niet.De service is niet altijd goed.als je wat over een artikelen aan de verkoper/sters vraagt weten ze vaak niet een goed advies te geven.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Heer Dijkstra ik zou niet opgeven,maar gewoon blijven zeuren tot ze er genoeg van krijgen.Ik heb ook slechte ervaring met Media Mark inzake hun servcie klantvriendelijkheid.die is ver te zoeken.gewoon doorblijven
tot u tevreden bent.
tot u tevreden bent.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Niet accepteren!.
Kijk anders ook nog even bij de thread van de Philips LCD TV op dit forum, daar heb ik al op gereageerd.
Succes
En trouwens nog iets over de Mediamarkt ''DE markt waar de klant geen koning is!!!''.
Mijn zoon van 17 had begin dec. een Philips koptelefoon gekocht in de MM Deventer, met de belofte van de verkoper deze thuis te mogen proberen. Geen enkel probleem, werd hem gezegd, binnen 14 dagen! Na deze aangesloten te hebben op zijn laptop beviel het geluid hem niet. Volgende dag terug naar de klantenservice. Daar werd hem uit coulance (!) een tegoedbon aangeboden, die nog maar tot 31 dec, geldig was.
Ik ben de dag daarop naar de klantenservicemanager gestapt. Tja, mijn zoon had helemaal geen recht op een tegoedbon, immers een hygieneartikel kun je niet ruilen en mijn zoon had geen bewijs dat de verkoper had gezegd dat hij geruild kon worden, zei hij. Een officiele klacht indienen had ook geen zin, want die zou op zijn bureau komen.
Op zijn reactie dat deze hygieneslogan duidelijk met borden in de winkel bij de koptelefoons zou zijn aangegeven, ben ik direct gaan kijken. Niets hoor! Weer terug, tja die hadden daar toch echt gestaan, zei hij en de in alg. verkoopwaarden zou het overigens ook staan. Deze had ik net bij de ingang al opgehaald en doorgebladerd. ''Hygiene artikelen mogen niet geruild worden'', maar er staat geen lijst bij welke artikelen MM hieronder verstaat. Niet rechtgeldig en dus geschikt voor de prullenbak.
Uiteindelijk gaf hij toch het geld terug, met de reden dat er geen borden stonden.
Naast mij stond een meneer die precies dezelfde klacht had met een gekochte headset, een officiele klacht had ingediend en nog geen reactie terug had gehad en verhaal kwam halen. Met mij was een regeling getroffen maar dat geldt niet voor iedereen, zei hij tegen deze meneer. Schandalig! Waarop ik zei, dat een koude douche in Radar of de Kassabelbus misschien nog uitkomst voor hem zou kunnen bieden en ik wel met hem mee zou gaan. Voor deze ene keer zou hij ook zijn geld terug krijgen...
Dus volhouden hoor en evt. de Radardouche of de Kassabelbus inschakelen.
Kijk anders ook nog even bij de thread van de Philips LCD TV op dit forum, daar heb ik al op gereageerd.
Succes
En trouwens nog iets over de Mediamarkt ''DE markt waar de klant geen koning is!!!''.
Mijn zoon van 17 had begin dec. een Philips koptelefoon gekocht in de MM Deventer, met de belofte van de verkoper deze thuis te mogen proberen. Geen enkel probleem, werd hem gezegd, binnen 14 dagen! Na deze aangesloten te hebben op zijn laptop beviel het geluid hem niet. Volgende dag terug naar de klantenservice. Daar werd hem uit coulance (!) een tegoedbon aangeboden, die nog maar tot 31 dec, geldig was.
Ik ben de dag daarop naar de klantenservicemanager gestapt. Tja, mijn zoon had helemaal geen recht op een tegoedbon, immers een hygieneartikel kun je niet ruilen en mijn zoon had geen bewijs dat de verkoper had gezegd dat hij geruild kon worden, zei hij. Een officiele klacht indienen had ook geen zin, want die zou op zijn bureau komen.
Op zijn reactie dat deze hygieneslogan duidelijk met borden in de winkel bij de koptelefoons zou zijn aangegeven, ben ik direct gaan kijken. Niets hoor! Weer terug, tja die hadden daar toch echt gestaan, zei hij en de in alg. verkoopwaarden zou het overigens ook staan. Deze had ik net bij de ingang al opgehaald en doorgebladerd. ''Hygiene artikelen mogen niet geruild worden'', maar er staat geen lijst bij welke artikelen MM hieronder verstaat. Niet rechtgeldig en dus geschikt voor de prullenbak.
Uiteindelijk gaf hij toch het geld terug, met de reden dat er geen borden stonden.
Naast mij stond een meneer die precies dezelfde klacht had met een gekochte headset, een officiele klacht had ingediend en nog geen reactie terug had gehad en verhaal kwam halen. Met mij was een regeling getroffen maar dat geldt niet voor iedereen, zei hij tegen deze meneer. Schandalig! Waarop ik zei, dat een koude douche in Radar of de Kassabelbus misschien nog uitkomst voor hem zou kunnen bieden en ik wel met hem mee zou gaan. Voor deze ene keer zou hij ook zijn geld terug krijgen...
Dus volhouden hoor en evt. de Radardouche of de Kassabelbus inschakelen.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Beste mensen,
Als je iets bij een winkel aanschaft, of dat nou bij Media Markt is, of elders, dan is het consumentenkooprecht van toepassing.
Daarin staat duidelijk dat de verkopende partij degene is die jouw apparaat moet (laten) herstellen indien er een defect optreedt.
Tegenwoordig stellen steeds meer fabrikanten de eis, dat alleen een door hun geselecteerd/geautoriseerd reparatiecentrum hun producten mag herstellen. Dus geef niet gelijk Media Markt de schuld dat ze hun reparaties uitbesteden, ze mogen simpelweg niets zelf openschroeven.
Voor grote producten als witgoed en TV's is vaak een home-service beschikbaar, waarbij de winkel jouw gegevens doorgeeft en het reparatiecentrum vervolgens contact met jou opneemt om een afspraak te maken. Het is dus makkelijk, maar als het je te lang duurt of je vind het te ingewikkeld, kun je natuurlijk altijd je TV naar de winkel brengen, ze moeten je dan helpen door hem ter reparatie aan te bieden. Ze kunnen je niet zomaar zelf met de fabrikant of leverancier contact laten opnemen. Vaak is een home-service sneller qua afhandeling. Maar stel dat ze jouw TV niet direct bij jou thuis kunnen maken en hem moeten meenemen, dan nog is de winkel waar je hem gekocht hebt jouw aanspreekpunt als er dingen niet goed gaan.
Dus ik zou maar heel snel contact opnemen met de zaak waar de TV is gekocht om ze te laten navragen waar jouw product uithangt. Volgens het consumentenkooprecht moet een reparatie binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd, echter staat er niet bij wat nou redelijk is. Ik zelf zou alles langer dan 6 weken onredelijk vinden. Het kan natuurlijk dat er op speciale onderdelen moet worden gewacht, maar het lijkt me sterk dat ze daar meer dan 6 weken voor nodig zouden hebben. Dan kun je de koop laten ontbinden. Dat klinkt vaak makkelijker dan het is, dat zeg ik er eerlijk bij. Bij Media Markt hebben ze vaak foldertjes liggen over de maximale reparatietijd. Kijk ze eens door, best handig beschreven wat je kunt verwachten bij ze. Bij andere winkels heb ik ze nog niet gezien.
Bij Media Markt trouwens nog een tip:
Bewaar de binnen- en buitenverpakking. Als je product binnen 14 dagen defect is, kun je hem dan heel simpel terugbrengen. Zonder doos of niet compleet dan sturen ze het product op ter reparatie. (de wet zegt immers: koop=koop, ruilen is een GUNST, maar garantie heb je wel. Garantie betekent niet gelijk een nieuw product, het betekent kostenloos herstel)
Je kunt meer info hierover vinden op www.consuwijzer.nl
Dit is de website over je rechten als consument, die mede tot stand is gekomen door het ministerie van economische zaken.
Oja, ik kan me zo indenken dat het niet zo fijn is om een koptelefoon op je hoofd te hebben die iemand anders ook al heeft gebruikt, laat staan een in-ear geval... Denk je dat winkels retourgenomen goederen gelijk weggooien ofzo? Natuurlijk niet, daarom zijn de eisen vaak zo streng. Het moet gewoonweg weer verkoopbaar zijn.
En nogmaals: koop=koop, ruilen is een gunst waarvoor de verkoper zelf zijn regels mag bedenken.
Zelf vind ik de algemene voorwaarden van Media Markt helder. In tegenstelling tot veel andere winkels waar helemaal niets op papier staat en je ook nooit antwoord krijgt op vragen hierover. Bij MM kun je ze zelfs op de website vinden, in gewoon Nederlands. Geen ambtelijke taal.
succes met de TV trouwens, heb je hem al terug?
Als je iets bij een winkel aanschaft, of dat nou bij Media Markt is, of elders, dan is het consumentenkooprecht van toepassing.
Daarin staat duidelijk dat de verkopende partij degene is die jouw apparaat moet (laten) herstellen indien er een defect optreedt.
Tegenwoordig stellen steeds meer fabrikanten de eis, dat alleen een door hun geselecteerd/geautoriseerd reparatiecentrum hun producten mag herstellen. Dus geef niet gelijk Media Markt de schuld dat ze hun reparaties uitbesteden, ze mogen simpelweg niets zelf openschroeven.
Voor grote producten als witgoed en TV's is vaak een home-service beschikbaar, waarbij de winkel jouw gegevens doorgeeft en het reparatiecentrum vervolgens contact met jou opneemt om een afspraak te maken. Het is dus makkelijk, maar als het je te lang duurt of je vind het te ingewikkeld, kun je natuurlijk altijd je TV naar de winkel brengen, ze moeten je dan helpen door hem ter reparatie aan te bieden. Ze kunnen je niet zomaar zelf met de fabrikant of leverancier contact laten opnemen. Vaak is een home-service sneller qua afhandeling. Maar stel dat ze jouw TV niet direct bij jou thuis kunnen maken en hem moeten meenemen, dan nog is de winkel waar je hem gekocht hebt jouw aanspreekpunt als er dingen niet goed gaan.
Dus ik zou maar heel snel contact opnemen met de zaak waar de TV is gekocht om ze te laten navragen waar jouw product uithangt. Volgens het consumentenkooprecht moet een reparatie binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd, echter staat er niet bij wat nou redelijk is. Ik zelf zou alles langer dan 6 weken onredelijk vinden. Het kan natuurlijk dat er op speciale onderdelen moet worden gewacht, maar het lijkt me sterk dat ze daar meer dan 6 weken voor nodig zouden hebben. Dan kun je de koop laten ontbinden. Dat klinkt vaak makkelijker dan het is, dat zeg ik er eerlijk bij. Bij Media Markt hebben ze vaak foldertjes liggen over de maximale reparatietijd. Kijk ze eens door, best handig beschreven wat je kunt verwachten bij ze. Bij andere winkels heb ik ze nog niet gezien.
Bij Media Markt trouwens nog een tip:
Bewaar de binnen- en buitenverpakking. Als je product binnen 14 dagen defect is, kun je hem dan heel simpel terugbrengen. Zonder doos of niet compleet dan sturen ze het product op ter reparatie. (de wet zegt immers: koop=koop, ruilen is een GUNST, maar garantie heb je wel. Garantie betekent niet gelijk een nieuw product, het betekent kostenloos herstel)
Je kunt meer info hierover vinden op www.consuwijzer.nl
Dit is de website over je rechten als consument, die mede tot stand is gekomen door het ministerie van economische zaken.
Oja, ik kan me zo indenken dat het niet zo fijn is om een koptelefoon op je hoofd te hebben die iemand anders ook al heeft gebruikt, laat staan een in-ear geval... Denk je dat winkels retourgenomen goederen gelijk weggooien ofzo? Natuurlijk niet, daarom zijn de eisen vaak zo streng. Het moet gewoonweg weer verkoopbaar zijn.
En nogmaals: koop=koop, ruilen is een gunst waarvoor de verkoper zelf zijn regels mag bedenken.
Zelf vind ik de algemene voorwaarden van Media Markt helder. In tegenstelling tot veel andere winkels waar helemaal niets op papier staat en je ook nooit antwoord krijgt op vragen hierover. Bij MM kun je ze zelfs op de website vinden, in gewoon Nederlands. Geen ambtelijke taal.
succes met de TV trouwens, heb je hem al terug?
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Mogen ze wel, alleen kunnen ze dan niet meer bij de fabrikant de garantie claimen.Tegenwoordig stellen steeds meer fabrikanten de eis, dat alleen een door hun geselecteerd/geautoriseerd reparatiecentrum hun producten mag herstellen. Dus geef niet gelijk Media Markt de schuld dat ze hun reparaties uitbesteden, ze mogen simpelweg niets zelf openschroeven.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
heer dijkstra
zelf heb ik ook negatieve ervaringen gehad met mm, en als ik u was zou ik een aangetekende brief naar het hoofdkantoor sturen met uw verhaal .
dit heb ik zelf ook gedaan en toen boden ze me een tegoedbon aan maar daar hoeft u geen genoegen mee te nemen en u heeft recht op uw geld terug omdat ze geen deugdelijk product kunnen leveren
zelf heb ik ook negatieve ervaringen gehad met mm, en als ik u was zou ik een aangetekende brief naar het hoofdkantoor sturen met uw verhaal .
dit heb ik zelf ook gedaan en toen boden ze me een tegoedbon aan maar daar hoeft u geen genoegen mee te nemen en u heeft recht op uw geld terug omdat ze geen deugdelijk product kunnen leveren
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
@karly73:
De wettelijke garantie geeft als hoofdregel dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging. Een van beiden komt de consument niet toe als dat onmogelijk of veel duurder is dan het andere.
De wettelijke garantie geeft als hoofdregel dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging. Een van beiden komt de consument niet toe als dat onmogelijk of veel duurder is dan het andere.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Mag wel zo wezen, in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren.De wettelijke garantie geeft als hoofdregel dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging.
Als reparatie goedkoper is en gemakkelijker, dan zal de eis van de consument niet ingewilligd worden.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Ongeveer anderhalf jaar geleden een dure laptop gekocht bij Mediamarkt, een HP. van 1400 euro, na ruim anderhalf jaar ging hij stuk, terug naar Mediamarkt, kon gerapareert worden MAAR! ze wisten niet of er nog garantie op zat na 1 jaar, en de kosten konden erg hoog oplopen volgens hun, ik vertelde dat er wettelijk zowiso 2 jaar op dure aparaten zat, dat wisten ze niet , deden ook geen moeite om dat bij HP te informeren, laptop maar weer mee genomen, en heb HP zelf maar gebeld, na vermelding van de serie nummers van de laptop, vertelde ze dat er inderdaad 2 jaar garantie op zat, hij werd de volgende dag netjes op gahaald per koerier, en wordt ook weer netjes thuis gebracht, GEHEEL KOSTELOOS!! je moet dus maar zelf de fabriekant bellen, daar kom je verder mee. wat ik maar wil zeggen is , waarom doet de MEDIAMARKT dat niet voor je??? slechte service dus!!!!
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
ik vertelde dat er wettelijk zowiso 2 jaar op dure aparaten zat,
Mispoes.
Is echt niet waar.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Hoezo mispoes??? ik heb het vandaag zo geregeld met HP, en niet MEDIAMARKT !!
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Er bestaat geen 2 jaar wettelijke garantie op de duurdere producten.
In Nederland heb je altijd recht op minimaal 6 maanden garantie en geen 2 jaar garantie.
Dus de fabrikant en winkelier zijn dus niet verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven.
In Nederland heb je altijd recht op minimaal 6 maanden garantie en geen 2 jaar garantie.
Dus de fabrikant en winkelier zijn dus niet verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Media volgen !!! zoals consumenten tv
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Wat bedoel je ermee?Media volgen !!! zoals consumenten tv
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
@renes112:
Volgens mij haal je de wettelijke garantie door de war met de commericele garantie. De wettelijke garantie houd in dat je de verkoper aansprakelijk kunt stellen als het product ondeugdelijk is op het moment van aflevering. Volgens Europese regels mag dat na twee jaar verjaren. Nederland heeft er echter voor gekozen om geen verjaringstermijn te hanteren. In de praktijk komt dat er op neer dat het gelimiteerd wordt tot de gemiddelde levensduur van producten van het zelfde soort. Daarna heb je immers altijd gekregen waar je recht op had. Bovenop dit verhaal geld dat, als het gebrek in de eerste zes maanden wordt ondekt, dat, dan wordt vermoed dat dit het geval is.
Daarnaast mag een winkelier / fabrikant nog commericele garantie geven, maar dat is niet verplicht. Op het product zal waarschijnlijk twee jaar fabrieksgarantie hebben gezeten. Als er commericele garantie dan moet de verkoper de consument wel iets extra's bieden boven op de rechten die hij al uit de wet had.
Volgens mij haal je de wettelijke garantie door de war met de commericele garantie. De wettelijke garantie houd in dat je de verkoper aansprakelijk kunt stellen als het product ondeugdelijk is op het moment van aflevering. Volgens Europese regels mag dat na twee jaar verjaren. Nederland heeft er echter voor gekozen om geen verjaringstermijn te hanteren. In de praktijk komt dat er op neer dat het gelimiteerd wordt tot de gemiddelde levensduur van producten van het zelfde soort. Daarna heb je immers altijd gekregen waar je recht op had. Bovenop dit verhaal geld dat, als het gebrek in de eerste zes maanden wordt ondekt, dat, dan wordt vermoed dat dit het geval is.
Daarnaast mag een winkelier / fabrikant nog commericele garantie geven, maar dat is niet verplicht. Op het product zal waarschijnlijk twee jaar fabrieksgarantie hebben gezeten. Als er commericele garantie dan moet de verkoper de consument wel iets extra's bieden boven op de rechten die hij al uit de wet had.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Ik heb dus inderdaad de consumenten tv bekeken, en het antwoord dat men daar gaf was dat alleen in garantieperiode de consument recht heeft op kosteloze reparatie of vervanging als het product kapot gaat.Media volgen !!! zoals consumenten tv
En dat de winkelier verplicht is om buiten de garantieperiode die hij gegeven heeft, gedurende een x periode echt kosteloos het product moet repareren of vervangen is echt onzin.
Europa wilt gewoon met bepaalde regels alle regels in heel Europa gelijk trekken.
In één van die regels is dus ook bepaald dat de winkelier voor de producten in Europa 2 jaar garantie zou moet geven.
Nederland is daarin niet meegegaan omdat de bepalingen uitgebreider zijn.
Daarom mag de consument geen rechten aan ontlenen aan die 2 jaar garantie.
Daarnaast is die richtlijn een richtlijn en geen wet.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
De consument kan indirect rechten ontlenen aan de richtlijnen. Richtlijnen hebben namelijk voor lidstaten een verbindende werking ten aanzien van het resultaat. Hoe dat resultaat behaald wordt maakt niet uit, het gaat er om dat het resultaat bereikt wordt. In dit geval moet de winkelier minstens twee jaar lang de verplichting krijgen om herstel / vervanging kosteloos uit te voeren indien de ondeugdelijk van het product vast staat. Nederland voldoet aan dit resultaat om dat het recht van kosteloos herstel / vervanging naar Nederlands recht nergens aan begrenst wordt.
Zegt de overheidsinstantie die belast is met het bestuurlijk beboeten van winkeliers die over de scheef gaan.Consumentenautoriteit: Ondeugdelijk product repareren of vervangen
Ontbinden van de koopovereenkomst
De consument kan niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging. Is een kosteloze oplossing niet mogelijk, dan kan de consument de koopovereenkomst alsnog ontbinden. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het recht heeft op volledige terugbetaling van de aankoopsom. Alleen wanneer de consument geruime tijd probleemloos gebruik heeft gemaakt van het product kan het redelijk zijn dat u niet de volledige aankoopsom retourneert.
Re: slechte garantie/service mediamarkt rotterdam
Maar de winkelier hoeft volgens de wetsboeken geen kosteloze reparatie of vervanging uit te voeren.De consument kan niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging
Het probleem van dit gedonder is dat men weigerd om de handelsgarantie aan de wettelijke bepalingen te koppelen.
De winkelier hoeft dus geen kosteloze reparatie of vervanging uit te voeren, maar volgens Europa heeft de consument wel recht op kosteloze reparatie of vervanging.
We weten allemaal dat de winkelier nooit kosteloze reparatie of vervanging gedurende de economische of technische levensduur kan uitvoeren. Dat kan alleen als de fabrikanten gedwongen worden om dat ook te doen.