LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
key_karim
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:32

Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door key_karim »

Sinds 7 april 2008 ben ik met Eneco bezig om het een en ander aan het verstand te brengen, tot op heden zonder succes. Het is nu 2009 inmiddels!

Wat is er aan de hand?

Ik ben bij Eneco aangemeld voor de 1e, 3e en 4e etage, ik heb dus 3 klantnummer bij Eneco terwijl op de 1e en 3e verdieping hele andere mensen wonen. Ik betaal netjes voor de 4e etage maar ik ga natuurlijk niet betalen voor de 1e en 3e etage want ik heb niks met deze twee etages te maken.

Ik heb inmiddels zeker zes verschillende medewerkers gesproken en die hebben alle zes beloofd dat het in orde zou komen. Ook heb ik zeker 100 e-mails verstuurt om duidelijk te maken dat er een fout zit in het systeem van Eneco. Er is niemand bij Eneco die kundig genoeg is om mij te helpen en dat blijkt wel weer na een bezoekje van een Mannetje van Eneco die mij vandaag wilde afsluiten. En als klapper op de vuurpijl komen er nu ook deurwaarders aan de deur om de openstaande bedragen voor de 1e en 3e etages te incasseren. Het gekke is dat ik voor de 4e etage al 4 maanden ben afgemeld omdat ik het allang zat was.

Eneco, je gaat vooruit, echt wel. Ik hoop dat jullie failliet gaan!

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door chat »

Je zegt dat je 3 klantnummers hebt voor 3 woningen.
Ongeacht de bewoners ben jij dus verantwoordelijk voor de aansluiting.
Als er dus achterstanden zijn zal jij dit moeten verhalen op de overige adressen. Eneco en zo geldt dat voor elke leverancier heeft met jou te maken als het gaat om de betalingen.

Het is echt niet anders, Als je een huurder hebt die een mooie plantage hebt mag jij daar in eerste instantie voor opdraaien, daarna mag jij dus zien of je nog wat terug krijgt van de huurder.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door Shine »

Ik ben bij Eneco aangemeld voor de 1e, 3e en 4e etage (..)
Ik betaal netjes voor de 4e etage (..)
Het gekke is dat ik voor de 4e etage al 4 maanden ben afgemeld omdat ik het allang zat was.
U betaalt dus niet netjes voor de 4e etage! Immers, u bent sinds 4 maanden afgemeld. Het kan best zijn dat iemand anders nu voor uw huisnummer 4 aan het betalen is.

Mbt de 1e en 3e etage: Zijn deze etages uw eigedommen en verhuurt u deze? Zoja, dan zult u, afhankelijk van de door u opgestelde huur voorwaarden, uw huurders moeten aanspreken.
Indien nee: noteer dan uw serienummers van de meters en bel met het netbeheer. Samen met hun kunt u dan de bijbehorende EAN codes van E&G noteren. Hieropvolgend neemt u contact op met de leverancier Eneco. Samen met hun kunt u aan de hand van deze EAN codes kijken of en voor welk adres(sen) u aangemeld staat. Ik spreek hierin over huisnummer 4, daar waar u woont.
Het kan namelijk best zijn (niet uitzonderlijk) dat woont u weliswaar op nummer 4, het bij de netbeheerder vermeld staat als huisnummer 3. Of nog erger, er sprake is van huisnummer toevoegingen. Bij aanmeldingen/switches krijg je dan de meest vreemde en vooral vervelende toestanden zoals omschreven.
Zoek NIET zelf de EAN-codes op, maar ga deze achterhalen a.d.h van uw serienummers van UW E&G meter samen met de netbeheerder.
Daarna kan er gedegen actie worden ondernomen.

key_karim
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:32

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door key_karim »

Er zijn hier 4 etages die los staan van elkaar dus het zijn alle vierde etages elk een zelfstandige woonruimte met een zelfstandige elektra meter!

Nieuwe bewonens moeten zichzelf aanmelden bij een energie leverancier. Deze doen dat natuurlijk niet altijd. Maar dat neemt niet weg dat je zomaar rekeningen kunt gaan rondsturen die incorrect zijn. Ik heb op een juiste naam en adres mijn eigen klantnummer, eigen contract.

De elektra meters van de 1e en 3e verdieping staan op een naam die sterk lijkt op die van mij maar is niet mijn naam en niet mijn klantnummer. Ik heb helemaal niks te maken met wie dan ook in dit gebouw. Ik heb altijd netjes voor mijn eigen contract betaalt en heb dus mezelf 4 maanden geleden af laten melden door Essent. Toen ik was overgestapt naar Essent, had Essent mij namelijk ook voor 2 elektriciteitsmeters aangemeld en die hebben de fout wel kunnen corrigeren. Met 1 simpel telefoontje!

DANK U ESSENT

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door D1RK »

Gewoon laten afsluiten, en niet betalen die meters op 1 en 3 hoog..

Wel even deze buren waarschuwen en vraag of ze al een rekening gehad hebben????

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Het bedrijf Eneco denkt echt dat ze alles kunnen maken.
De prijzen gaan 20% omhoog terwijl een vat olie nog bijna niets kost.
Volgens mij kun je het beste zelf een molen en eigen biogasinstallatie in de achtertuin hebben.

Linda Roos
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:36

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door Linda Roos »

@key_karim;
zo uitzondelijk is jouw verhaal niet; en het mijne dus ook niet;
ik heb maandenlang betaald voor de nieuwe bewoner van mijn oude adres! Nadat de nieuwe bewoner zich aanmeldde begon Eneco vrolijk te incasseren van mijn rekening. En toen ik de bedragen ging storneren namen ze gewoon een van mijn andere rekeningen! Waar geen incassomachtiging op loopt!
@ Shine; jij bent het dus met Eneco eens dat klanten zelf maar de fouten die Eneco maakt moeten oplossen?

Ik hoop ook dat ze falliet gaan en of dat op zijn minst de verantwoordelijken in de gevangenis belanden. Daar waar boeven horen.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Eneco gaat vooruit, terug naar het verleden!

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Nou Linda, jij spant echt de kroon

Gesloten