LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JaKe101
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2008 20:42

Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door JaKe101 »

Het is ongelofelijk maar het volgende is blijkbaar gewoon toegestaan in dit land.
Sinds ruim een maand worden al mijn rekeningen geblokkeerd door de postbank. Na vele verzoeken heb ik na 1 maand pas wat meer duidelijkheid over de oorzaak. Blijkt dat men een vordering heeft op een 3 jaar geleden afgesloten rekening. Ik kan leven met het feit dat men een vordering heeft, die wil ik graag betwisten. Maar dat kan helaas niet bij de Postbank, van al mijn rekening wordt mijn saldo gepikt om de betwiste vordering te voldoen. Het is toch ongelofelijk dat men je afperst om een betwiste vordering eerst te voldoen?!
Maar ondanks vele verzoeken blijft een reactie uit.
Door deze actie, is het gevolg dat er niets meer betaald wordt, ik niet naar mijn werk kan, geen geld heb voor eten, medicatie. Telefoon afgesloten en diverse dreigingen met afsluiting.
Om wat te kunnen verdienen moet ik wel iets bij gaan verdienen daar al mijn gewoon verdiende geld gestolen wordt door de Postbank.
Crimineel clubje!

Ani444
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:56

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door Ani444 »

Heel slim van de bank. Moet jij een procedure aanhangig maken i.p.v. zij. Normaal gesproken moet de schuldeiser naar de rechtbank, dit is nu omgedraaid, dus jij kunt gerechtskosten betalen.
Open in elk geval bij een andere bank een rekening waar je salaris op geboekt wordt. Waarschijnlijk houdt de bank betaling van andere facturen zoals stroom en huur vast, zodat je ook daar problemen gaat krijgen.

Linda Roos
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:36

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door Linda Roos »

En die vordering op die 3 jaar geleden afgesloten rekening; daar heb jij vast helemaal niets mee te maken???!!! En daar wist je niets meer van af?? En daar heeft de Postbank je vast niet 20 brieven over gestuurd?

Klinkt alsof jij vrolijk een nieuwe rekening bent gaan openen om de schuld op die andere maar achter je te laten. Of heb ik het helemaal mis?

JaKe101
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2008 20:42

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door JaKe101 »

Ik heb afgelopen 3 jaar idd helemaal niets van de Postbank vernomen wat betrekking heeft tot de vordering. Nooit iets gehoord!
In eerste instantie dacht ik zelfs dat mijn pasje defect was en heb ik een nieuw aangevragen, toen dit ook niet werkte heb ik gevraagd wat er aan de hand was. Momenteel wacht ik nog steeds op een reactie van de Postbank!
Uiteraard wel een nieuwe rekening geopend bij een andere bank. Maar ik vindt het nazi praktijken om iemand zonder waarschuwing vooraf zomaar te blokkeren. Momenteel heeft het zgn inc-aso buro Interpartes mijn totale saldo van mijn rekening gestolen, dit ook zonder mededeling/toestemming. Ongeloofelijk dat dit zomaar mag/kan

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door miffy53 »

Die topic titel lijkt me zwaar overdreven, volgens mij staat er vast wel ergens in de voorwaarden dat ze het saldotekort op één rekening mogen aanvullen met het tegoed van een andere rekening van dezelfde rekeninghouder. Dat doen de meeste banken zo. Weet je zeker dat die oude rekening is afgesloten, als je negatief staat doen ze dat meestal niet.

Net als Linda Roos kan ik me ook bijna niet voorstellen dat dit alles plotseling uit de lucht komt vallen..... Was je zomaar even 'vergeten' dat je nog rood stond op die oude rekening?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Heb je in die 3 jaren ook geen rekeningafschriften gehad dan ?

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Postbank jaagt je de dood in en zet aan tot criminaliteit

Ongelezen bericht door marietje1 »

Klopt inderdaad dat de pb gewoon van je andere rekening mag af schrijven.
Het lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat de PB je nooit een brief heeft gestuurd met een datum dat de rekening positief moest zijn.

Heb het zelfde een aantal jaren geleden mee gemaakt, werd ook van mijn andere lopende rekening af gehaald vond het ook raar maar het is niet anders. mijn problemen zijn inmiddels opgelost. Op het moment dat je andere rekening positief staat wordt je weer vrij gegeven zo logisch is dat.
sterkte ermee.

Gesloten