LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vab cipramil naar seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
elfje 1963
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2009 09:38

vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door elfje 1963 »

Hi thanks,ik laat even weten dat het beter met me gaat.Ik slik geen cipramil meer,maar ben weer overgestapt naar de seroxat en ga me nu beter voelen,gelukkig geen paniekaanvallen meer en minder depri.
Ook heb ik een nieuwe baan per 1 februari en eind deze maand een afspraak bij een eerstelijnspsycholoog,dus goede vooruitzichten.Ook wil ik aan greetje(en anderen die slecht slapen)doorgeven dat MELATONINE mij goed helpt om in slaap te komen en door te slapen.Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.En het werkt niet verslavend ,zoals diazepam,oxzaepam etc. wel doen.Van de melatonine moet je wel 3 tabletjes nemen,i.p.v.1 zoals op de verpakking staat,anders werkt het (tenminste bij mij)niet.Iedereen veel sterkte gewenst!
Groetjes elfje

thanks54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 dec 2008 17:23

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door thanks54 »

Hoi Elfje,
Fijn dat het beter met je gaat! Echt goed om te lezen dat je zoveel onderneemt! Ik hoop echt dat het depri zijn voor jou nu ook verleden tijd is. Heel veel succes met je nieuwe baan en sterkte met je eerste gesprek bij de psycholoog. Ik hoop dat het wat oplevert.
Leuk om nog eens van je te horen.
Groetjes.

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

Hai Elfje,

Ik mis de Seroxat ook wel eens. Werkte veel sterker dan de cipramil. Ik ging er wel erg van zweten. Maar het werkte vrij direct op mijn serotonine dus merkte het wel degelijk. Sommige muziek vond ik heel mooi tijdens paroxetine gebruik weet ik nog. En ik had toen na jaren weer eens een zonvakantie geboekt. Ik hoop dat Greetje het leest van melatonine. Ikzelf durf niet te rommelen aan mijn melatonine huishouding, hoop dat het lichaam het vanzelf weer oppakt. Lag vannacht helaas weer halve nacht wakker, en ben al zo suf.

veekeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:02

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door veekeren »

ik ben al een poosje aan de serosax twaalf jaar geleden overleed plotseling mijn 25 jarige dochter , na een hart operatie , die zo geslaagd was , watt er is fout gegaan weet ik nu nog steeds niet , een jaar na haar overlijden zag ik het hele leven niet meer zitten , wilde niet eens meer leven , kreeg toen serosax, en wonder wel ik voelde mij toch sterker worden , draaide weer , mijn kind vergeet ik nooit , dat lost geen pil op , maar ik zag toch het leven weer zitten , maar nu komt het een half jaar geleden , werden de medicjinen veranderd , ik en dat weet ik zeker namaak serosax, mijn dochter ook wij gleden weer in de put minder heftig , maar draaien weer niet als toen we de andere serosax hadden , de apotheek zegt u hebt wel de orignele , jammer genoeg had zowel ik , als mijn dochter geen doosje of pilletje meer van de oude , de echte breek je niet zomaar door , deze wel , ik voel me weer rot heb nergens zin in , als ik in herrie zit wil ik weg , zweten , enz enz , niet zo erg als 12 jaar geleden , maar voel me toch een stuk minder , ik heb een te hoog cloresterol , type 2 diabetich , moet mijn bloed regelmatig laten prikken zelfs daar heb ik weer geen zin in , het gaat niet goed met mij , waarom nou veranderen , ik ging zo goed , en nu niet , maar je staat met je rug tegen de muur , waar moet ik de orginele serosax vandaan halen , is er iemand die dat weet , martha

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

de apotheek koopt in bij de fabrikant die het goedkoopst is. Misschien kan je vragen naar van het merk Seroxat? Of dat je het prijsverschil wel wilt bijbetalen? Ik weet nog goed dat ineens Seroxat vervangen werd door Paroxetine. Ineens allemaal reacties op internet van mensen die wel degelijk verschil merkten. (Zo rond 2002). Ik dacht ook dat het bij mij iets anders werkte. het scheen dezelfde werkzame stof te zijn zeiden ze toen. Ik dacht, zouden het dan de hulpstoffen zijn die bij de pil inzitten, dat kan toch ook niet? Want een molecuul is een molecuul. Ik las toevallig wel iets erover vandaag, zal dat morgen eens proberen terug te vinden.

veekeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:02

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door veekeren »

wat aardig van u ,om zo snel te reageren , ik heb volgens de apotheker de orignele serosat , maar ik weet zeker van niet , het doosje is groter de pil is zachter , u heeft hgelijk dat ene stofje zit erdenk ik niet in , mijn huisarts heeft ook met de apotheek gebeld , maar deze houd vol dat het dezelfde pillen zijn die ik al jaren slik, misschien moest ik maar een halve meer innemen , en dat doe ik niet ik draaide gewoon goed , en nu het laatste half jaar niet , meer maar wat ik al zei gisteren , mijn oudste dochter ook niet , dat kan toch niet waar zijn dat er geen veranderring is , ik hoop dat u dat terug kunt vinden misschien , kan ik het dan tegen de huisarts zeggen , en zelf betalen heb ik er ook voor over , bedankt martha
Laatst gewijzigd door veekeren op 04 mar 2009 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door Da silva »

Even gekopieerd voor je...
Antwoord apotheker

Paroxetine is verkrijgbaar in 2 verschillende vormen; paroxetine mesilaat en paroxetine hydrochloride. Het origineel seroxat bevat paroxitine hydrochloride. Het zou kunnen zijn dat u bent geswitched van de ene naar de andere vorm. Sommige fabrikanten leveren de mesilaat vorm en de andere de hydrochloride vorm. De werkzame stof is in beide gevallen hetzelfde, alleen wordt het via een andere zoutvorm gefabriceerd. Het is bekend dat sommige patienten slechter reageren na omschakeling van de hydrochloride vorm naar de mesilaat vorm. U dient na te gaan welke soort u nu gebruikt en indien daar verandering in is gekomen is het wellicht raadzaam, gezien uw klachten weer terug te gaan naar de andere vorm. (

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

je kunt de apotheek gewoon vragen om het medicijn paroxetine (dit is de werkzame stof) van het merk Seroxat. Dit is een merknaam. Deze hebben die beetje capsuleachtige vorm van pillen. Als je apotheek het niet wil kan je naar een andere apotheek gaan. De apotheek is er in eerste instantie voor de patient en niet voor zijn eigen hoogst mogelijke omzet om goedkoper in te kopen. Dit recht heb je. Succes.

veekeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:02

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door veekeren »

hardstikke bedankt da silva , dat je mij dit even ebt door gemaild , ik ga zeker morgen mijn huisarts bellen voor een nieuw recept en ga dan met de uitgeprinte stensel naar de apotheek , ik heb op het doosje gekeken wat ik nu heb dat is dus paroxetine hydrochioride overeenkomend met 20 mg paroxetine dan had ik eerst zeker de mesilant vorm , ik hoop zo dat het mij lukt , anders ga ik gewoon naar een andere apotheek , nogmaals bedankt ik laat zeker nog van mij horen , groetjes martha

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

ziekenhuis.nl
antwoord v. apotheker

Seroxat bevat als werkzame geneesmiddel paroxetine. Het paroxetine is als merkloos middel in 2 verschillende zoutvormen beschikbaar; als HCl zout en als mesilaat zout. Het is voor u van belang goed te kijken welke vorm u hebt gekregen. De originele seroxat bevat het HCl zout en indien u nu het mesilaat zout hebt gekregen bestaat de kans dat de werking iets anders kan zijn. Indien u echter het paroxetine HCL zout hebt gekregen is dit exact hetzelfde middel en is de werking hetzelfde als het originele seroxat. (HK)

Succes.

veekeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:02

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door veekeren »

ygoede middag greenfood , bedankt voor de goede raadgeving , ik ga zo contact opnemen met de apotheek , welke steeds volhoud dat ik de orginele seroxat heb , maar ik heb nu goed op het doosje gekeken , en daar staat paraxetinehydrochloride hemihydraat over eenkomend met 20 mg paroxetine , heeft u nu enig idee welke ik gebruiken moet om goed te reageren , nu gaat het echt niet , ik heb nergens meer zin in , zie overal tegen op , de hele malaise is weer fout , en ik wil dat niet maar ik kan gewoon niet meer , ik hoor nog graag van u , groetjes martha

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

u heeft de goede te pakken dan hoor

Ook de tabletten seroxat bevatten paroxetinehydrochloride hemihydraat, alleen op doosje vermelde men alleen paroxetine. Door de veranderde wetgeving moet op nieuwe medicijnen de volledige naam vermeld worden en mag men niet meer volstaat met afkortingen.

Toch houden mensen klachten, zoals dat ze het gevoel hebben af te bouwen. Dit kan dus alleen reactie zijn op uiteenvallen vd tablet door bindmiddelen. Bijv. sneller uiteenvallen in de maag. U kunt dus vragen om de echte merknaam Seroxat. Seroxat is dus het merknaam. Zoals je paracetamol hebt van het merk Bayer, of paracetamol van het merk Kruidvat. Succes.[/u]

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door Da silva »

Ik wil me nergens mee bemoeien maar als je nu Paroxetinehydrochloride hemihydraat gebruikt en daar niet goed op reageert lijkt het mij aannemelijker dat je de mesilaat vorm moet hebben.
Anders zou je weer hetzelfde krijgen ook al zou je het merk Seroxat gaan gebruiken.

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: vab cipramil naar seroxat

Ongelezen bericht door greenfrog »

ik hoop dat je nog een oud doosje hebt veekeren waar het op staat

als het seroxat is, het merk dus, dan zit je goed hoor.

ik hoop dat je er nu uit komt, succes.

Gesloten