Een kleine mailwisseling tot nu toe:
Beste Ledenadministratie,
Na ontvangst van een aanmaning afgelopen week, heb ik vrijdag 10 april telefonisch contact met u gehad. Daarin heb ik aangegeven niets te weten van een lidmaatschap bij uw organisatie. Een collega liet weten dat dit automatisch tot stand was gekomen, doordat ik in 2007 een proefabonnement heb gehad op het blad ZOOM. Dit proefabonnement was geheel vrijblijvend en is ook gestopt na de ontvangst van de overeengekomen drie uitgaven. De collega informeerde bovendien dat medio oktober 2008 er een brief was verstuurd, waarbij enige informatie is verstrekt. Maar zoals ik al aangaf, heb ik geen idee van een doorlopend abonnement bij uw organisatie gehad en heb zodoende ook geen weet van die correspondentie. Waardoor ik vermoed dat dergelijke correspondentie destijds gewoon bij het oud papier is terecht gekomen.
Op mijn vraag waartoe het automatische lidmaatschap niet gestopt is toen ook het proefabonnement is afgelopen, kreeg ik alleen maar te horen dat ik u een mailbericht moest sturen. Wat ik dan ook doe bij deze.
Ik heb geen idee wat uw organisatie doet en ben mijzelf dus ook nooit bewust geweest dat er na het aangaan van het proefabonnement van het blad ZOOM, er een abonnement bij uw organisatie heeft gelopen. Zodoende stel ik het ook niet wenselijk dat dit gehandhaafd blijft en verzoek u mijn gegevens uit uw systemen te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer ,
Sinds september 2008 zijn HCC en IDG gesplitst.
Wij hebben al onze leden en niet–leden hiervan op de hoogte gebracht middels e-mail, briefpost en meldingen op onze website.
HCC is verder gegaan als onafhankelijke Hobby Computer Club, IDG heeft zich vervolgens ontfermd over bladen zoals Computer Totaal, Tips en Trucs en Zoom.
Wij hebben iedereen ruimschoots de gelegenheid geboden om aan te geven, of men al dan niet een HCC – lidmaatschap wenste.
Wanneer wij geen bericht ontvingen, werd het lidmaatschap voortgezet.
De ontvlechting van ons en IDG, is de reden dat de tariefswijziging heeft plaatsgevonden.
Het standaard lidmaatschap is daarom € 24,75 per lidmaatschapsjaar geworden.
Desalniettemin kunnen wij pas overgaan tot beëindiging van uw lidmaatschap bij HCC per 21-02-2010.
Heeft u nog aanvullende vragen dan kunt u contact opnemen met de HCC Klantenservice via
[email protected] of telefonisch met één van onze medewerkers via 010-264 60 77.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
HCC Ledenadministratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Ledenadministratie,
Ondanks uw inspanningen, zal u begrijpen dat ik geen aandacht aan zaken geef waarvan ik naar mijn bekend zijn geen lid ben. Waarmee dergelijke zaken dan ook gewoon bij het oud papier verdwijnen dan wel verwijderd worden. Daarnaast heb ik nooit notie kunnen nemen van de meldingen op uw website, omdat ik daar simpelweg niet kom.
Maar ondanks dat blijft mijn vraag, welke niet telefonisch niet beantwoord kon worden, waartoe ik u een bericht moest sturen, vooralsnog nog steeds open staan.
"Op mijn vraag waartoe het automatische lidmaatschap niet gestopt is toen
ook het proefabonnement is afgelopen, kreeg ik alleen maar te horen dat
ik u een mailbericht moest sturen. Wat ik dan ook doe bij deze."
Daarbij komt een tweede vraag:
"Waarom bent u gedurende, de volgens u zijnde lidmaatschap sinds medio begin 2007, geheel in gebreke gebleven. Want als er sprake is van een lidmaatschap, zoals u stelt, waartoe heb ik dan al niet eerder bericht ontvangen over het te betalen van het lidmaatschap betreffende de jaren 2007 en 2008. Hiervan heb ik ook nooit iets vernomen."
Daartoe dat ik nooit geweten heb lid te zijn geweest van uw organisatie en blijf dan ook bij mijn standpunt. Zodoende stel ik het ook niet wenselijk dat dit gehandhaafd blijft en verzoek u mijn gegevens uit uw systemen te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
En dan weer afwachten........