N.a.v. jullie uitzending nam ik voor vrienden uit Spanje contact op met de stichting A.A.P. in Almere. Mijn vraag was of zij een alternatief hebben voor de misdadige behandeling van papegaaien in Veldhoven.
Ik kreeg directeur David van Gennep aan de lijn die gemotioneerd vertelde dat ook hij erg geschrokken is van deze praktijken. Hij wist wel iets omdat zij in het verleden al hadden gemerkt dat het N.O.P. het niet zo nauw nam met de dieren en dat dit de reden was dat zij zich hebben gedistantieerd van de club. Hij gaf aan dat hij van de overheid niets verwacht (!!!!) omdat dit probleem al 3 maal eerder is aangegeven. Deze zelfde overheid haalt deze beschermde dieren van Schiphol af omdat ze anders tijdens transporten illegaal worden verkocht en dat er dan veel overlijden. Deze zelfde overheid staat al jaren toe dat deze dieren worden vermoord en doorverkocht door het N.O.P.
Mijn suggestie is dat u David van Gennip uitnodigt in uw uitzending en zijn kant van de zaak hoort. Het schijnt nog veel erger te zijn dan u in uw uitzending aangaf!! Wellicht kunt u in uw volgende uitzending een voorbeeldbrief opnemen waarmee kijkers alle politieke partijen en de raad van Toezicht van het N.O.P. kunnen mededelen dat dit onaccepabele praktijken zijn voor een fatsoenlijk land!! Deze misdadige praktijken dienen onmiddelijk te stoppen.