LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op voor geselecteerde winnaar

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Hoi


Dit hoorde ik vanmiddag : Goedeeeeeeeeeeeeee middaggggggggggg (Ik dacht caston)U heeft mee gedaan met gelecteerde winnaars. Nou mevrouw U heeft een prijs gewonnen. Niet de A3 maar 31% korting op Uw gas en licht. Wilt U in het vervolg ook automatisch betalen ? Ik zeg hoe bedoel je? Nou mevrouw het scheelt u elke maand vele euro;s .Ik zeg : Ik wil helemaal niets. Zullen wij dan een acceptgiro sturen ,maar dat kost u wel 2.38 per maand extra. Ik wil helemaal niets van u .Goedemiddag.Van de zotte toch? Ik wil wel mensen hiervoor waarschuwen want voordat je het weet zit je aan een andere leverancier .


Miny

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door VTO1 »

Beste mevrouw,

U bent gebeld door de beruchte NEM, want daar kost een acceptgiro 2,38 euro.
ofwel Nederlandse Energiemaatschappij, ofwel www.nlenergie.nl
U ziet op dit forums dat er meer dan 1000 paginas vol staan over deze oplichters.
31% is zomaar uit de lucht gegrepen, niemand kan dat bieden.
Het was weer zo'n ingehuurd callboefje vd NEM die zijn baas van het callcenter weer aan provisie moet helpen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door VTO1 »

Beste mevrouw,

U bent gebeld door de beruchte NEM, want daar kost een acceptgiro 2,38 euro.
ofwel Nederlandse Energiemaatschappij, ofwel www.nlenergie.nl
U ziet op dit forums dat er meer dan 1000 paginas vol staan over deze oplichters.
31% is zomaar uit de lucht gegrepen, niemand kan dat bieden.
Het was weer zo'n ingehuurd callboefje vd NEM die zijn baas van het callcenter weer aan provisie moet helpen.

MdeJonge73
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:24

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door MdeJonge73 »

Ik heb onlangs op internet meegespeeld met de geselecteerde winnaaar.

Ik was ff aan het surfen en kreeg plots de mededeling dat ik als winnaar was geselecteerd van een sharp lcd tv, ik hoefde enkel een sms te sturen voor activatie en dan zou ik binnenkort bericht ontvangen over mijn prijs.

Vandaag ben ik gebeld door de geselecteerde winnaar met de mededeling dat ik een mobiele telefoon had gewonnen met daarbij een vodafone abbonnement voor de helft van de normale abbonnementskosten....

Ik vertelde de man dat ik de telefoon wel wilde ontvangen maar dat ik geen abbonnement nodig was.
Hij vertelde dat ik het telefoontoestel alleen kon krijgen als ik een abbonnement zou afsluiten bij vodafone.

Dit is oplichterij!! hoezo ik ben geselecteerd als winnaar voor een prijs? Ik moet er dus gewoon voor betalen!
Ik vertelde de man dat dit oplichterij was en kreeg de mededeling: Het is jammer dat u dit zo ziet....

Ik vertelde de man dat hij het toestel alsnog mocht sturen omdat ik tenslotte als winnaar geselecteerd was, ik heb er aan toe gevoegd dat ik melding van deze oplichterij zou maken op internetforums als men de prijs waarvoor ik geselecteerd was niet zou leveren.

U raad het al, Ik krijg de prijs dus niet omdat ik voor mijn gewonnen prijs niet wens te betalen...

Oplichters zijn het! Deze lui horen achter slot en grendel! dit soort zwendel in deze tijd vindt ik onvergevelijk!

Ik snap niet dat een bedrijf als Vodafone kan samenwerken met dit geboefte, aan dit soort schurkenpraktijken wil je als respectabel bedrijf toch niet je naam verbinden...

Ik hoop dat ik met het schrijven van dit bericht mensen kan behoeden voor deze diefstal.

Bij deze wil ik Tros Radar nog bedanken voor het goede werk wat men doet, U verdient mijn respect! Pak de boeven maar aan!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door Ron58 »

Welkom in de moderne tijd van callcentra en de mogelijkheid klanten er telefonisch in te luizen.
Mogelijk gemaakt door onze fijne overheid die het niet meer nodig vind consumenten eerst netjes een contract te laten tekenen alvorens ze ergens aan vast zitten.
Als je nu zegt dat je wel een folder wilt ontvangen om e.e.a. nog een door te nemen zit je er al aan vast, of het kost je veel trammelant (in ieder geval minstens 6 á 7 euro voor een aangetekende brief) om van iets af te komen wat je helemaal niet wilde hebben.

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Geplaatst op 25 Mrt 2009 11:45 door Verstuur mail MdeJonge73

Vandaag ben ik gebeld door de geselecteerde winnaar met de mededeling dat ik een mobiele telefoon had gewonnen met daarbij een vodafone abbonnement voor de helft van de normale abbonnementskosten....
Dit heb ik ook gehad. De verkoper bleek van RTL5 te zijn en beweerde dat ik heb mee gedaan aan sms-spelletjes tijdens films en dat ik daarom een prijs had gewonnen. Nu klopt dat van die spelletjes. Maar de "prijs" vind ik op zijn zachtst gezegd vreemd. Ik heb deze prijs geaccepteerd omdat het voor mij wel degelijk goedkoper is. Ik heb nu 2 telefoon abonnementen om uren mee te verbranden, wat goedkoper is dan 1 abonnement waarmee ik steeds over mijn beltegoed uit schiet. De telefoon (Nokia 6300) is hopeloos ouderwets en een abonnement voor half geld vind ik ook niet echt bijzonder aantrekkelijk voor een prijs. Alsof je een BMW wint, maar nog wel de helft moet lappen als je hem neemt. Beetje vreemd is het zeker. Maar ik heb hierbij geen associatie met contracten waarmee ik verbonden ben aan energiemaatschappijen. :)

bartdewit
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:50

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door bartdewit »

ik werk zelf bij een callcenter en ik bel voor vodafone met de leus van geselcteerde winnaar. als je je hier voor aanmeld met het idee dat je echt een auto of lcd televisie wint dan ben je niet behoorlijk snugger want dat soort dingen geven ze niet zomaar weg.

vervolgens word je een redelijk(naar mijn mening) aanbod gedaan waarbij je voor half geld belt en er een telefoon er gratis bij krijgt. mensen denk vaak dat ze de telefoon gewonnen hebben maar dat is niet zo en dat word ook nooit gezegd. mensen horen alleen het woord "gewonnen" en "mobiele telefoon" en dan gaan ze er meteen vanuit dat ze een telefoon krijgen

als je vervolgens probeert uit te leggen dat ze een telefoon krijgen i.c.m. een abonnement wat je voor 50% korting krijgt worden ze boos en laten ze je niet uitpraten

kortom het verhaal word uit zijn verband gerukt en dan zijn wij ineens boeven die mensen oplichten. dit is gewoon niet waar dus probeer voortaan beter na te denken voordat je wat doet

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door heho »

nee geen oplichterij, maar wel zeikerij. :twisted:

Winnaar is winnaar !
Volgens mij is het normaal dat je niet nog hoeft te betalen :cry:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bart, het moet maar eens afgelopen zijn met die halfslachtige ''prijzen''.

Het is gewoon: winnen of niet winnen. Wanneer je beweert dat iemand iets heeft gewonnen, terwijl iemand de andere helft gewoon moet betalen, dan is dat in mijn ogen geen prijs. Die korting krijg je bij andere maatschappijen namelijk ook.

En wanneer wordt bij dit soort aanbiedingen het woord ''gratis'' eens vervangen door ''bij de prijs inbegrepen''.

Dit valt onder colportage, en die verkoopmethode dient aan een aantal voorwaarden te voldoen, waaronder het eerlijk voorlichten van degene die je opbelt. Wanneer je iemand voorspiegelt dat ze een prijs hebben gewonnen, ben ik van mening dat je die verwachting moet waarmaken.

Wat jij een redelijk aanbod noemt, is dat doorgaans helemaal niet. Ja, het is een redelijk aanbod in de ogen van de firma namens wie jij dat aanbod doet, maar dat is iets anders.

Vertel jij je slachtoffers er ook bij dat die lagere prijs slechts geldt voor 3 of 6 maanden, en dat ze daarna stilzwijgend het volle bedrag moeten betalen? Ik ken een paar mensen die bij een callcenter werken, en ze vertelden me dat het hen uitdrukkelijk werd verboden het daarover te hebben.

Kort gezegd: dit soort aanbiedingen kun je bij iedere telefoonwinkel krijgen, en vaak ook nog met een leuk product erbij (uiteraard betaal je dat zelf), maar die laptop, of Wii, of een ander hebbeding zit er bij die geselecteerde winnaar-actie beslist niet bij. Of wil jij soms beweren van wel?

Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door Robbert »

als je vervolgens probeert uit te leggen dat ze een telefoon krijgen i.c.m. een abonnement wat je voor 50% korting krijgt worden ze boos en laten ze je niet uitpraten
Vind je het nog gek ook dat ze dan boos worden? Ten eerste zit men helemaal niet te wachten op een abonnement voor een telefoon of wat dan ook. Als ik behoefte had aan een abonnement dan zou ik zelf actie ondernemen en niet wachten tot een of andere lulhannes van een callcenter het mij aanbied.
Bovendien is het helemaal niet interresant om een abonnement af te sluiten als je al een abonnement hebt. 2 abonnementen en een 'gratis' toestel is helemaal niet handig. Dus misschien wordt men daarom boos en heeft men geen zin om naar jouw gelul te luisteren. Tip: zoek echt en eerlijk werk i.p.v. mensen lastig te vallen.

Thommy239
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2009 19:58

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door Thommy239 »

Hee,

Jullie hebben helemaal gelijk het is gewoon afzetterij!

Dan kijk ik net een filmpje op YouTube en dan krijg ik een melding dat ik de winnaar ben van een LCD TV Maar als je dan smst moet je gewoon betalen.

Ik zou zeggen dat je die meldingen gewoon moet negeren en er niet op klikken.

Ik snap niet dat een bedrijf zoals Google, de eigenaar van YouTube aan zoiets kan meewerken, weg goede naam!

RipCurl
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2009 14:21

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door RipCurl »

Mijn vriendin wordt ook gek gebeld door de NEM namens geselecteerdewinnaar.nl. Zij zou bij de laatste 35 mensen zitten voor een LCD. Nu wil het dat mijn vriendin NOOIT op iets heeft gereageerd op het internet voor een LCD (gezien we net 4 maanden een prachtige Philips Aurea hebben). Ik vraag me dan echt af hoe ze er aan komen...

Misschien is dat via de Airmiles, want...anderhalve maand geleden werden we ook eens eens gebeld, zogenaamd namens de Airmiles die 10 jaar bestondfen. We konden toen 1000 airmiles winnen door een vraag te beantwoorden, en die luidde: Hoe lang bestaat airmiles? Uiteraard goed benatwoord en toen werd het vaag. Uiteraard op mijn hoede heb ik nergens ja op gezegd of iets bevestigd. Bij mijn vraag waarom ze niet gewoon de 1000 airmiles bij schreven, kwam de aap uit de mouw. Het gaat dus om de NEM die een contract willen en dan 1000 airmiles weggeven. Airmiles en NEM dacht ik nog? Vreemde combo en gezegd dat ik niet meer benadert wens te worden door hun en vroeg ze hoe ze aan het mobiele nummer kwamen. Die hadden ze via de Airmiles want ze hadden het klantenbestand hier opgekocht. Airmiles weet uiteraard van niets.

Nog vreemder is dat wij staan aangemeld bij Infofilter (Bel-mij-niet) en ook duidelijk alles hebben geblokkeerd. De NEM houdt zich dus NIET aan het Infofilter.

NEM, Pretium, etc. het zijn allemaal oplichters. Ik heb de Eneco gebeld en gevraagd of voorkomen kan worden dat ik uitgeschreven wordt bij hun, maar dat kan niet. Wat je moet doen is als er een afrekening van de energiemaatschappij op de deur valt, terwijl je van niets weet, dat je hen belt en zij draaien het dan terug. Hier zouden geen kosten aan verbonden zijn.

Ik zou als ik Maurice de Hond was me diep gaan schamen om mijzelf voor zo'n oplichtersbende uit te geven. Dan maar helemaal te zwijgen over mevrouw Froger die op het centiment van effe geen cent te makken inspeeld. Hopelijk is ze goed betaald, want kan me niet voorstellen dat iemand haar nu nog serieus neemt...

NovaScotia82
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 15:14

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door NovaScotia82 »

Pas op... de NEM is terug (als ze nog zo heten, vast niet). Het is nu een jaar later.. maar oooh, nu mikken ze op een vakantie en dat je kans maakt op een mini cooper...

Ik sta ook in het bel-mij-niet register, maar werd wel gebeld. Voor het belmijniet register negeerde ik oproepen die 'onbekend' waren. Maar nu maar algeheel.

Ze vragen je in het telefoongesprek dingen te verifieren. Niet doen. Ik werd er sceptisch van, dus heb het afgekapt. Risico is dat als je te vaak ja zegt in zo'n gesprek, ze het opnemen (wat ze eigenlijk wel moeten melden natuurlijk). En het zo verdraaien dat het net lijkt alsof je ja zegt tegen een automatische incasso.

Dus. Opgepast!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik geloof dat ik wel in het goede topic zit met mijn - enigszins - relevante vraag:

Heeft iemand wel eens op die irritante banner geklikt die je op veel websites tegenkomt. "Van harte gefeliciteerd, u bent de 100.000e bezoeker, u bent geselecteerd, oid" en of je maar even wil klikken.

Dat doe ik uit overtuiging en zelfbehoud nooit, maar ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig wie op deze manier reclame maakt.

Iemand ?

(En nee, ik ga niet op zoek naar die advertentie om er toch op te klikken, ik ben niet gek !)

NovaScotia82
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 15:14

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door NovaScotia82 »

Helaas. Heb er nooit op geklikt.

Ben er inmiddels achter wie mij daarstraks echt belde. Planet49.
Ben er niet van gediend.

Han08
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2010 12:49

Re: pas op voor geselecteerde winnaar

Ongelezen bericht door Han08 »

Het is interessant om ook even de voorwaarden door te nemen.

Uit de spelvoorwaarden (http://www.planet49.nl/wingame/agb_57.htm) blijkt dat je ipv een Imac-Iphone-Ipad een TV kan winnen (in mijn geval dan..). Het einde van de actie is 31-12-2010 maar onder op de website van het "kansspel" staat het volgende:
"Laatste datum van inzending van inzending is 31.12.2011. Dit prijsspel van PLANET49 GmbH wordt gegarandeerd gespeeld."

Of mischien de verkeerde spelvoorwaarden..

Belanrijker is het privacy statement! In het privacy statement (http://www.planet49.nl/wingame/datenschutz.htm) staat nog veel meer waar je niet blij van wordt.
"Automatisch gegenereerde informatie
Planet 49 verzamelt ook automatisch gegenereerde informatie over uw surfgedrag tijdens uw gebruik van de website en deelname aan de Actie. Deze informatie bestaat onder meer uit uw IP-adres (nummer van uw computer dat het mogelijk maakt uw computer te herkennen), het type browser (computerprogramma om internetpagina’s mee te kunnen bekijken) dat u gebruikt en “cookies”. "

"Om technische en operationele redenen kan het nodig zijn dat uw (persoons)gegevens worden doorgegeven (naar servers van) aan ons gelieerde ondernemingen in de Verenigde Staten of andere landen buiten Europa, waar de regelgeving op het gebied van de privacybescherming mogelijk niet eenzelfde bescherming biedt als in de Europese Unie. "

Lijkt me vrij duidelijk.. :?

Het is best leuk om soms mee te doen aan een kanspel, maar het is aan te raden om eerst even de voorwaarden door te nemen.

Gesloten