LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne: schandalig!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door bakker82 »

@TS: wat denk je wat er gebeurt als je UPC/Ziggo (anyway- kabelaanbieder) kastje stuk is?

ID_
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 13:03

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door ID_ »

Heb hetzelfde gehad, (tuner)kastje kapot. Heb de defecte toen meegenomen naar de primafoon Utrecht (waar ik 'm ook had gehaald) en kon hem gewoon omruilen, echter moest ik wel nog het bonnetje laten zien, die had ik niet bij me en ben die toen wezen halen. Ik op de fiets door de regen terug bonnetje halen. Weer terug bij de Primafoon ruilden ze 'm om en toen realiseerde ik me dat ze niet eens meer om het bonnetje vroegen!

Het is dus wel degelijk mogelijk om de tuner simpel te vervangen.

Wel nu, paar maanden later... Ik ga nu een TV kopen met CI (Common Interface) en ben dus alvast even wezen informeren want dan schijn je dat lelijke kastje niet meer te hoeven gebruiken en kun je een kaartje in je TV schuiven. Erg ongeintresseerd kreeg ik meteen al te horen dat ze die niet omruilen. Ik snap niet waarom, ik "huur" dat kastje toch?
Nu moet ik voor 90,- pleuro die "Cam module" aanschaffen, het zou mooi zijn als KPN daar eens wat mee doet, want nu betaal ik 3,50 voor de huur van de tuner terwijl ik 'm straks helemaal niet ga gebruiken. De huur voor deze tuner is weliswaar gratis maar dat gaat dus niet meer op als je zo'n Cam module moet aanschaffen en je blijft die 3,50 -> (-3,50) nog op je factuur zien. Inleveren kon ook al niet, want straks zul je zien dat ze die 3,50 ineens niet meer terug geven "omdat het om een aktie betrof"

De man vertelde me zelfs dat ik Digitenne na een jaar kon opzeggen. Ik ben tevreden over Digitenne dus ik snapte niet waarom me dit gemeld werd. Alsof ik maar bij KPN weg moest omdat ik te veel zeurde?

Ik ben al jaren tevreden over KPN, maar ben nu wel een beetje teleurgesteld in mijn behandeling. Hebben ze som's door de crisis bezuinigd op "vriendelijk" personeel?

Ik mis wel nog steeds op de KPN site duidelijk de mogelijkheid van die "Cam Module". Volgens mij weet het gros van de mensen niet eens van het bestaan, maar KPN heeft vast te veel van die "oude" tuners op voorraat. Dit scheeld dus wel een kastje + afstandsbediening. En ook zou ik van een bedrijf als KPN verwachten dat ze op hun site ergens duidelijk aangeven hoe je kan overstappen van "Topfield tuner" naar "Cam module"

jacky22
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2009 13:57

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jacky22 »

Ikzelf heb ook een cam module voor mijn tv aangeschaft.

Alleen nu blijkt dat dit niet werkt in combinatie met een dvd recorder. De tv moet aan blijven staan als je opneemt. Zet je de tv uit, dan neemt de recorder zwart beeld op.

Via de e-mail krijg ik de melding met de servicedesk contact op te nemen omdat er meerdere oorzaken kunnen zijn.

Op diverse forums heb ik gelezen dat de recorder apart met een digitennekastje verbonden moet zijn. Dan heb ik dus toch een extra kastje nodig. Waarom dan adverteren met cam module?

ID_
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 13:03

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door ID_ »

Ik neem nooit dingen op, dus dat probleem heb ik niet.

Had dan op z'n minst wel graag gezien dat die decoder een HDMI aansluiting zou hebben.

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door roelofensing »

Ik zit reeds sinds april 2008 op creditering van de armzalig 89 euro voor Digitenne te wachten, ze kunnen wel Scheepbouwer miljoenen aan bonus uit betalen, maar mij die armzalig 89 euro overmaken, vergeet het maar. Ze hebben me al 2 maal gebeld voor mijn banknummer want iets opschrijven kunnen ze blijkbaar niet m.a.w. het zijn gewoon smoesjes het is een zooitje daar, op klachten krijg je alleen als antwoord dat het door is gestuurd naar de klachtenafdeling, ze bedoelen waarschijnlijk de prullenbak. Iedere keer krijg ik als antwoord dat het zes to acht weken kan duren, ze kunnen daar dus ook niet tellen het duurt al ruim 8 maanden.

sietse020
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:28

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door sietse020 »

even een maandje digitenne geprobeerd in januari 2009. Wegens regelmatig instabiel beeld bij regenachtig weer (ik woon in amsterdam oud-west, dus ik zou verwachten dat het signaal optimaal zou zijn) wilde ik het opzeggen binnen de gratis proefperiode van een maand. Om het pakket terug te kunnen sturen moet je de helpdesk bellen (0,45 p/minuut) voor een verplicht retour nummer. Uiteindelijk heb ik 25 minuten (dus ruim 10 euro) aan de lijn gehangen omdat ik eerst 10 minuten in de wacht wordt gezet, daarna mijn abonnement op digitenne niet teruggevonden kon worden in het systeem. Daarna nogmaals gebeld en een andere medewerker beweerde tijdens dat gesprek dat ik het niet kon opzeggen omdat het contract niet op mijn naam zou staan (wat echt totale onzin was). Tenslotte kreeg ik bij een derde gesprek eindelijk iemand aan de lijn die geen beren op de weg vond en mijn verzoek wel meteen uitvoerde, overigens 15 minuten voordat de proefperiode zou aflopen.

Grappig details is dan wel weer dat ze het wel in 1x voorelkaar krijgen om meteen nadat het gesprek is beeindigd de tv-zenders van digitenne te blokkeren.

Wat me trouwens opviel bij de servicedesk is dat geen enkele medewerker die ik aan de lijn kreeg verstaanbaar Nederlands sprak, meestal moeilijk verstaanbare Belgen die je overigens wel heel correct te woord staan, maar zelfs bij het spellen van woorden letter voor letter nauwelijks te verstaan zijn of een uitzendkracht? die je volledig verkeerd informeert.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Digitenne helpdesk zit in Antwerpen dus nogal wiedes dat je een Belg aan de lijn krijgt en dat jij Belgen niet kunt verstaan ligt aan jezelf. Ik praat correct Nederlands met een tikje Brabants accent en in Amsterdam dachten ze dat ik een Belg was, hoezo dom?

digi2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 10:29

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door digi2008 »

KPN belooft na 6-8 weken de aanschafkosten van digitenne (ca 90 euro) terug te betalen. Ik wacht nu 5 maanden op mijn geld en na talrijke emailtjes en telefoontjes met de factuurservice komt men niet verder dan telkens een standaard antwoord van: " uw probleem is ons bekend en wij vragen uw geduld". Na 5 maanden is dit geduld op en het lijkt mij tijd om de onbetrouwbaarheid en arrogantie van KPN aan de kaak te stellen. Ik heb de indruk als ik de reactie op deze website lees dat er wellicht duizenden klanten al maanden op hun geld zitten te wachten; KPN die zijn klanten niet serieus neemt verdient een flinke tik op zijn neus. Ook hier geldt 'eendracht maakt macht' dus reageer zodat wij gezamenlijk het laakbare gedrag van KPN aan de kaak kunnen stellen.

digi2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 10:29

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door digi2008 »

Geplaatst op 18 Feb 2009 10:48 door digi2008




KPN belooft na 6-8 weken de aanschafkosten van digitenne (ca 90 euro) terug te betalen. Ik wacht nu 5 maanden op mijn geld en na talrijke emailtjes en telefoontjes met de factuurservice komt men niet verder dan telkens een standaard antwoord van: " uw probleem is ons bekend en wij vragen uw geduld". Na 5 maanden is dit geduld op en het lijkt mij tijd om de onbetrouwbaarheid en arrogantie van KPN aan de kaak te stellen. Ik heb de indruk dat er duizenden klanten al maanden op hun geld zitten te wachten; KPN die zijn klanten niet serieus neemt verdient een flinke tik op zijn neus. Ook hier geldt 'eendracht maakt macht' dus reageer zodat wij gezamenlijk het laakbare gedrag van KPN aan de kaak kunnen stellen

Gesloten