LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combi-oven of Multifunctie microgolfoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Combi-oven of Multifunctie microgolfoven

Ongelezen bericht door nielstre »

Hoi

Ik heb in mijn toekomstige keuken slechts plaats voor één toestel met een nishoogte van 45 cm.

Maar wat is eigenlijk het beste toestel voor een normaal gebruik. Is dat een oven met microgolf functies of omgekeerd?

In prijs liggen ze ongeveer op dezelfde lijn, al is dat merkafhankelijk. Het enigste grote verschil dat ik heb kunnen vinden tot nu toe, is dat een combi-oven een pyrolyse functie kan hebben en een multifunctie microgolfoven niet.

Maar zijn er hier nog verschillen of tips voor aankoop?


Gr.
Niels

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Combi-oven of Multifunctie microgolfoven

Ongelezen bericht door Lurf »

Een oven met magnetronfunctie (een combi-oven) heeft doorgaans meerdere ovenfuncties (hetelucht, grill, boven- en onderwarmte). Een magnetron met ovenfunctie (een combimagnetron) heeft meestal alleen een heteluchtfunctie en een grill. Daarnaast heeft een combi-oven geen draaiplateau. Een combimagnetron heeft dat vaak wel. De meeste combi-ovens kun je snel voorverwarmen, de meeste combimagnetrons niet. Combimagnetrons zijn meestal goedkoper dan combi-ovens.

Welke je moet kiezen hangt af van het gebruik dat je ervan denkt te maken. Als je regelmatig taarten bakt of ovenschotels maakt is een oven met magnetronfunctie de betere keuze. Als je vaak eten opwarmt of ontdooit en alleen incidenteel bakt werkt een magnetron met een draaiplateau (en dus een combi) nog altijd het beste. Let er bij een combimagnetron wel op dat je een apparaat hebt met een extra ringelement voor de heteluchtfunctie, en bij voorkeur ook eentje met een snel-voorverwarm-functie voor de oven.

Als ik maar plek had voor één apparaat zou ik voor een oven met magnetronfunctie van siemens (HB86...) of bosch (HBC86...) kiezen.

Gesloten