LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

@Hcchub
Je kunt een klacht indienen bij IDG op het e-mailadres [email protected]
IDG schijnt de klachten serieus te nemen :P

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

HCC gaat hier duidelijk in de fout. Een verandering van dienstverlening noemen zij het, maar ze verzuimen erbij te vermelden dat het een wijziging is in de leveringsvoorwaarden.

Die nieuwe voorwaarden zijn door HCC opgelegd, en niet met de klant overeengekomen. Had men de klant de keuze gelaten, dan was het heel anders.

HCC kan de klant niet eenzijdig houden aan ernstig verslechterde leveringsvoorwaarden, en dat doen zij dus wel.

Het mag duidelijk zijn, dat een rechtszaak tegen deze boevenbende de enige mogelijkheid is om hen op mandere gedachten te brengen. Gelukkig ben ik er geen lid van, wel lang geleden geweest, maar collega's hebben ermee te maken., ze weten zich met de situatie geen raad.

Heel eenvoudig, het is onredelijk en onbillijk om de klant deze nieuwe voorwarden op te dringen, omdat het een ernstige verslechtering van de dienstverlening is, tegen een verdubbeling van de prijs.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Naar aanleiding van de eerste aanmaning van IDG heb ik een aangetekende brief gestuurd om te melden dat ik echt geen abonnement voor Computer!Totaal heb afgesloten en dat ik daarom het abonnementsgeld niet betaal.
Wie schetst mijn verbazing dat ik gisteren een tweede aanmaning ontving met een zeer dreigende toon dat ik binnen 5 dagen het bedrag van 49,95 moet betalen. Als ik dat niet doe dan schakelt IDG een incasssobureau in d.i. interim justitiae. Echt lachen met die lui van IDG.

F.H.Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 12:52

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door F.H.Bakker »

Ook ik heb een aanmaning van IDG ontvangen voor Computer Totaal. Op 17 november haalde ze al ongevraagd € 49,95 van mijn rekening. Op 31 december kreeg ik een herinnering. Hierop heb ik gereageerd met een mail naar IDG omdat ik met hen geen relatie heb maar met de HCC en dat ik hen geen verplichtingen schuldig ben. Op deze mail heb ik geen antwoord ontvangen. Hierna volgde de aanmaning en dreiging met Interim Justitia. Ik heb mij in 2002 aangemeld bij de HCC.
Wat is aan deze terreur van ongewenste colportage te doen en waar kan een (aan)klacht worden ingediend.
Laatst gewijzigd door F.H.Bakker op 02 feb 2009 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Ik neem het de directeur van IDG persoonlijk kwalijk dat hij een incassobureau inschakelt zonder fatsoenlijk te communiceren. Tot op heden heeft IDG niet gereageerd op mijn aangetekende brief.

Hemeldonderweder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:35

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Hemeldonderweder »

Na de eerste herinnering heb ook ik IDG per email gemeld dat ik nooit een abonnement afgesloten heb. Hun reactie was dat ik te laat heb opgezegd (wat ik dus nooit gedaan heb), dat uitvoerig gecommuniceerd is over de veranderingen en dat alles in overleg gegaan is met HCC.
Na de recente aanmaning heb ik deze zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandverzekeraar. Het zou mooi zijn als IDG juridisch aangepakt kan worden. Misschien is dit iets voor een gezamenlijke actie.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Na de recente aanmaning heb ik deze zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandverzekeraar. Het zou mooi zijn als IDG juridisch aangepakt kan worden. Misschien is dit iets voor een gezamenlijke actie.
Ik wil mij graag aansluiten bij deze actie! Stuur mij even een PB om af te spreken.

Hemeldonderweder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:35

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Hemeldonderweder »

Ik wil mij graag aansluiten bij deze actie! Stuur mij even een PB om af te spreken..
Geen PBs mogelijk op deze site.
Ik ben bereikbaar op hemeldonderweder(at)casema.nl

tsjek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 01:22

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door tsjek »

Ik heb ook een betaling terug gedraaid die Computer totaal van mijn rekening gehaald had. Ik hoef dat blad niet. Heeft iemand al ervaring gehad met Intrum Justitia? Ik heb een mail gestuurd naar [email protected] <[email protected]> om mij te verwijderen uit het ledenbestand,maar is dit al een keer geaccepteerd bij iemand?

Ik heb volgens mij nog geen rekening van HCC gekregen maar zit die dan in die 49.95 of komt die nog apart?

Ik lees veel mensen die ageren maar niet of het ook daadwerkelijk geaccepteerd is en oke is daarna.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Ik lees veel mensen die ageren maar niet of het ook daadwerkelijk geaccepteerd is en oke is daarna.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik heb een E-mail gehad van IDG waarin wordt gesteld dat de leden van HCC altijd al betaalden voor het blad Computer!Totaal. Verder vind IDG dat ze iedereen goed hebben geinformeerd. En tenslotte verwijzen ze heel flauw nar de leveringsvoorwaarden. :evil:

Wouter van Teeffelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 23:01

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Wouter van Teeffelen »

Ook ik kreeg een rekening voor een betaald abonnement op Computer totaal. Kreeg het een aantal jaren gratis omdat ik hcc-lid was. Schijnbaar moest je reageren als je abonnement niet wilde. Ik heb IDG Nederland gewezen op het persbericht van hccnet. Zij mailen terug: "De HCC heeft het hier over proefabonnementen van andere uitgevers, ze nummen die uitgevers zelfs bij de naam. De HCC was bij het programma KASSA omdat ze hun leden ongevraagd andere tijdschriften zonden, vandaar deze persverklaring. Computer!Totaal, wat u al jaren ontvangt is natuurlijk geen proefabonnement".
Vervolgens terug gemaild dat volgens mij is de strekking van het verhaal juist dat je niet iemand een betaald abonnement kunt laten afnemen omdat hij niet reageert (en normale weg is toch dat iemand toestemming, veelal door handtekening, geeft voor abonnement).

Volgens heb ik gelijk maar is dat volgens juristen ook zo ?

Hemeldonderweder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:35

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Hemeldonderweder »

Ik heb een reactie gekregen van mijn rechtsbijstandverzekering.

Het goede nieuws is dat ze vinden dat ik zeker een te winnen zaak heb.

Het slechte nieuws is dat ze mij, gezien het financiële belang in mijn zaak afgezet tegen de kosten van rechtsbijstand, een schadeloosstelling van €49,95 aanbieden. Ik had hier, eerlijk gezegd, al rekening mee gehouden. Toch is het wel heel teleurstellend dat men liever betaalt dan recht haalt.

Omdat ik wel mijn recht wil halen, ga ik zeker niet betalen. Ik hoop dat er meer leden zijn die volhouden, zodat we samen een vuist kunnen maken tegen verdere acties van IDG.

Noordzeehaai
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 08:31

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Noordzeehaai »

Bij mij is het eigelijk andersom.
Ik heb bewust gekozen voor een abonnement op het CT Magazine.
Kreeg hiervoor namens en door de HCC op 19 december een factuur
voor een abonnement van 30 november 2008 t/m 30 november 2009.

Conform de betalingscondities op deze faktuur betaald binnen 30 dagen
op 14 januari betaald. maar overgaan tot leveren van de dienst Ho maar
Ik wacht nog altijd op nummer 1/2 2009 en inmiddels nummer 3 2009.

Zowel HCC als F&L stellen dat een abonnement pas ingaat na betaling.
Derhalve is volgens hun nummer 4 2009 het eerste nummer die ik
zal ontvangen.

Ik ben bezig dit aan te vechten: de faktuur is immers duidelijk:
ik heb betaald voor een die op 30 november 2008 ingaat en dus dien
ik alle nummers die hierna verschijnen te ontvangen. En niet pas nummer 4 2009
ab

Wouter van Teeffelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 23:01

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Wouter van Teeffelen »

Ik heb brief van IDG Nederland ontvangen dat abonnement beëindigd is en nummer 2009-03 laatste toegezonden nummer is. In tegenstelling tot eerdere brief toen ik nog vol jaar abonnement moest blijven. Met wat aandringen kan het dus wel.

tsjek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 01:22

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door tsjek »

En inmiddels heb ik ook een brief gekregen met een behoorlijk opgelopen bedrag van Intrim justitia met het bedrag van 49,95 vermeerderd met rente 0,89 incasso kosten 37,00 en registratiekosten 25,00 totaal 112,84 dus.
Het geboefte IDG / HCC wordt hierbij hartelijk bedankt. Ga er nooit mee in zee met deze bende.

Hoe hebben anderen dit inmiddels afgehandeld? Ik zal toch inmiddels niet de enige zijn die nu tot zover gevorderd is in het conflict.

Hemeldonderweder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:35

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Hemeldonderweder »

Ik zal toch inmiddels niet de enige zijn die nu tot zover gevorderd is in het conflict.
Je bent zeker niet de enige. Gezien de oorverdovende stilte op dit forum lijkt het er alleen wel op dat velen al opgegeven hebben.

Ik blijf echter van mening dat dit een te winnen zaak is. Nu het serieus wordt, roep ik de volhouders op zich te melden, zodat we dit gezamelijk kunnen afhandelen.

tsjek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2009 01:22

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door tsjek »

En jij zelf? Heb jij ook bericht gehad van het geboefte wat zich intrum justitia noemt? Wie kan er nog meer wat van zeggen?

Jammer dat je ook geen contact kan leggen met dit programma want telefonisch is er bij hun ook geen doorkomen aan tijden en na de uitzending :cry:

Hemeldonderweder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:35

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Hemeldonderweder »

En jij zelf? Heb jij ook bericht gehad van het geboefte wat zich intrum justitia noemt?
Ja, ik bedoelde dat ook ik bericht van Intrum Justitia heb ontvangen. Heb ze laten weten waarom ik dit niet ga betalen, en raad andere ontvangers aan dat ook te doen.

Ik heb deze zaak een paar weken geleden ook aan het programma Kassa voorgelegd. Zij hebben immers de HCC-kant van deze zaak behandeld. Helaas geen reactie gekregen.

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Chocka »

Afgelopen donderdag 9 april ontving ik een aanmaning van HCC wegens een niet betaald abonnement? Vervolgens heb ik vrijdag 10 april contact met hun opgenomen, om te weten te komen waartoe ik lid zal wezen van hun organisatie.

Nu blijkt doordat ik in medio januari 2007, een proefabonnement heb gehad op het blad ZOOM. Dat ik daarmee bovendien een lidmaatschap zal zijn aangegaan met HCC. Het proefabonnement is destijds netjes afgerond na ontvangst van drie uitgaven. En dus ook totaal geen weet gehad dat er een lidmaatschap bij HCC is blijven doorlopen. Op de vraag waarom het HCC lidmaatschap dan niet automatisch stopt zodra het proefabonnement ook afloopt, kreeg te verstaan maar een mailbericht aan de ledenadministratie te moeten sturen. Wat ik zojuist dan ook maar gedaan heb. Maar helemaal prettig vinden doe ik dit niet. Ik dacht dat koppelverkoop bij wet verboden was in Nederland. Nu maar weer afwachten.

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Chocka »

Een kleine mailwisseling tot nu toe:

Beste Ledenadministratie,

Na ontvangst van een aanmaning afgelopen week, heb ik vrijdag 10 april telefonisch contact met u gehad. Daarin heb ik aangegeven niets te weten van een lidmaatschap bij uw organisatie. Een collega liet weten dat dit automatisch tot stand was gekomen, doordat ik in 2007 een proefabonnement heb gehad op het blad ZOOM. Dit proefabonnement was geheel vrijblijvend en is ook gestopt na de ontvangst van de overeengekomen drie uitgaven. De collega informeerde bovendien dat medio oktober 2008 er een brief was verstuurd, waarbij enige informatie is verstrekt. Maar zoals ik al aangaf, heb ik geen idee van een doorlopend abonnement bij uw organisatie gehad en heb zodoende ook geen weet van die correspondentie. Waardoor ik vermoed dat dergelijke correspondentie destijds gewoon bij het oud papier is terecht gekomen.

Op mijn vraag waartoe het automatische lidmaatschap niet gestopt is toen ook het proefabonnement is afgelopen, kreeg ik alleen maar te horen dat ik u een mailbericht moest sturen. Wat ik dan ook doe bij deze.

Ik heb geen idee wat uw organisatie doet en ben mijzelf dus ook nooit bewust geweest dat er na het aangaan van het proefabonnement van het blad ZOOM, er een abonnement bij uw organisatie heeft gelopen. Zodoende stel ik het ook niet wenselijk dat dit gehandhaafd blijft en verzoek u mijn gegevens uit uw systemen te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer ,

Sinds september 2008 zijn HCC en IDG gesplitst.

Wij hebben al onze leden en niet–leden hiervan op de hoogte gebracht middels e-mail, briefpost en meldingen op onze website.

HCC is verder gegaan als onafhankelijke Hobby Computer Club, IDG heeft zich vervolgens ontfermd over bladen zoals Computer Totaal, Tips en Trucs en Zoom.

Wij hebben iedereen ruimschoots de gelegenheid geboden om aan te geven, of men al dan niet een HCC – lidmaatschap wenste.

Wanneer wij geen bericht ontvingen, werd het lidmaatschap voortgezet.

De ontvlechting van ons en IDG, is de reden dat de tariefswijziging heeft plaatsgevonden.

Het standaard lidmaatschap is daarom € 24,75 per lidmaatschapsjaar geworden.

Desalniettemin kunnen wij pas overgaan tot beëindiging van uw lidmaatschap bij HCC per 21-02-2010.

Heeft u nog aanvullende vragen dan kunt u contact opnemen met de HCC Klantenservice via [email protected] of telefonisch met één van onze medewerkers via 010-264 60 77.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

HCC Ledenadministratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Ledenadministratie,

Ondanks uw inspanningen, zal u begrijpen dat ik geen aandacht aan zaken geef waarvan ik naar mijn bekend zijn geen lid ben. Waarmee dergelijke zaken dan ook gewoon bij het oud papier verdwijnen dan wel verwijderd worden. Daarnaast heb ik nooit notie kunnen nemen van de meldingen op uw website, omdat ik daar simpelweg niet kom.

Maar ondanks dat blijft mijn vraag, welke niet telefonisch niet beantwoord kon worden, waartoe ik u een bericht moest sturen, vooralsnog nog steeds open staan.

"Op mijn vraag waartoe het automatische lidmaatschap niet gestopt is toen

ook het proefabonnement is afgelopen, kreeg ik alleen maar te horen dat

ik u een mailbericht moest sturen. Wat ik dan ook doe bij deze."

Daarbij komt een tweede vraag:

"Waarom bent u gedurende, de volgens u zijnde lidmaatschap sinds medio begin 2007, geheel in gebreke gebleven. Want als er sprake is van een lidmaatschap, zoals u stelt, waartoe heb ik dan al niet eerder bericht ontvangen over het te betalen van het lidmaatschap betreffende de jaren 2007 en 2008. Hiervan heb ik ook nooit iets vernomen."

Daartoe dat ik nooit geweten heb lid te zijn geweest van uw organisatie en blijf dan ook bij mijn standpunt. Zodoende stel ik het ook niet wenselijk dat dit gehandhaafd blijft en verzoek u mijn gegevens uit uw systemen te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------

En dan weer afwachten........

Gesloten