LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oververmoeidheid

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tobber

oververmoeidheid

Ongelezen bericht door tobber »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 4 weken door mijn huisarts op Citalopram gezet omdat ik tegen een burn out aanzat en hierdoor lichamelijke klachten (zogenaamde psychosomatische klachten) kreeg.
Inderdaad, de angst om ziek te worden neemt bij mij aardig toe naarmate ik ouder wordt. Ik ben er altijd al gevoelig voor geweest, maar vroeger kon ik dit wegschuiven omdat ik nog "jong" was.
Ben nog helemaal niet zo oud, maar je kunt je wel oud voelen als deze gedachte zich in je hoofd nestelt.
Eerst 3 weken 10 mg - maar in de derde week werd ik iedere ochtend weer bloednerveus wakker.
Dus nu een kleine 2 weken aan de 20 mg. Soms heb ik goede dagen, soms loop ik op mijn werk weer te huilen omdat ik het allemaal niet aan kan. Het ergste vind ik nog dat ik er tegenop zie om over 4 weken een 16 daagse reis naar Cuba te gaan maken. Terwijl reizen toch mijn grootste hobby is. Ik hoop maar dat het effect van het slikken wat meer gaat helpen zodat ik toch naar dit prachtige eiland kan afreizen.
Kan iemand me vertellen of ik misschien beter in de ochtend kan gaan slikken? Ik slik nu echt voor het slapen gaan.
Gem

D1RK

Re: oververmoeidheid

Ongelezen bericht door D1RK »

Het denken dat je ziek en zwakker bent kan deze klachten ook veroorzaken.

Denk eens positief, vele oudere grijze zijn soms gezonder dan hard werkende jongeren en doe minder in meer tijd, haast en stress geven dit soort problemen.

Neem voor alles eens meer tijd en rust zal vaak meer doen dan medicijnen.

Gesloten