LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een geheim nummer werkt ook prima tegen dit soort terreur aktiviteiten. Ik wordt hoogst zelden lastig gevallen. Ik heb een tegenscript klaar liggen in geval van nood.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Alex, wij zeggen precies hetzelfde en er achteraan "goedenavond"en leggen dan de hoorn op de haak, moest iedereen maar eens gaan doen, maar ook de aanmelding bij infofilter scheelt enorm
gr. lenaldia

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Het net rondom pretium wordt weer wat strakker aangetrokken, met dank aan Kassa vanavond. Dat geeft de burger weer moed. Voor het eerst wordt hier nu ook gerept over criminele praktijken. Nu er met z'n allen vol houden. [Bericht aangepast door de moderator] is nu eindelijk aan de beurt! Nu nog kijken of er een held is binnen justitie die de handschoen opneemt.
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn als je in de materie verdiept. Mijn idee, massaal mailen naar Fred Teeven. Mail hem even via zijn persoonlijk assistente: [email protected]
We gaan ervoor toch! En Fred gaat ons vast helpen als voormalig Officier van Justitie. AND JUSTICE FOR ALL

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door johandevries »

Het echte probleem is de wetgeving in Nederland.
Het moet niet mogelijk zijn om telefonisch een contract af te sluiten.
Gewoon een contract op papier wat door de toekomstige klant moet worden getekend.

Johannes

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Goede uitzending van Kassa! Hopelijk gaat de politiek hiermee bemoeien en komt ook Consuwijzer zo over de brug met hun rapport.
Grappig dat de opta nu opeens de afspraken kenbaar maakt.
Ik heb zojuist een klacht ingediend bij de geschillencommissie en nu ik mijn klachten toch op papier heb kan ik dat ook wel naar het tweede kamerlid mailen...
O ja, ik las dat elk bedrijf een klachtencommissie moet hebben volgens de afspraken die ze met de opta hebben gemaakt.
Iemand ooit gehoord van de klachtencommissie van Pretium?
Ik heb nog een klacht of acht liggen.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo allemaal, ook ik heb vanavond gekeken en ook opgenomen en zojuist een mailtje gestuurd naar de persoonlijke assistent van de heer Teeven en een opsomming gegeven wat er zich allemaal heeft afgespeeld tussen Pretium Telecom en ons, ook verwezen naar dit forum
Ik hoop nu vurig dat er actie ondernomen wordt en de praktijken van PT eindelijk eens een halt wordt toegeroepen
gr. lenalida

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Beste mensen,


Hoe vonden jullie de uitzending? Ik heb hierover goede reacties inmiddeels ontvangen dat de nood voor ons gedupeerden erg hoog is.

Zoals de heer van Marle ( Ombudsman) ook al aangaf, laat je niet afschrikken maar dat als je iets wilt bereiken je dus wel bij de Geschillencommissie veel kunt bereiken.

En natuurlijk de Tweede Kamer ook voorzien van de nodige informatie omtrent jullie geschil.

Laten we hopen dat deze uitzending effect heeft gehad!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door D1RK »

Hier bij Radar 137 pagina's.
Kassa hetzelfde...

En ook Max gaf zendtijd voor deze dus bekend genoeg hoe deze werken.
Dankzij de provisie moeten jongeren verdienen of wegwezen dus krijg je dit.

Omdat de machtiging per Telefoon verboden is mag je geld Storneren want er is een bewijs dat zij een machtiging voor jou bank hebben.

Een getekende overeenkomst voor automatische incasso is nodig dus ze handelen in strijd met wet en bij rechtszaak wegens niet betalen zullen zij verliezen.

Gewoon terug laten zetten naar oude aanbieder en niet op boete reageren!
Dan verliezen ze, vooral als alle klagers dit zullen doen.

Dat ze KPN klanten pakken, kan nog, maar Internet + bellen klanten dit aanbieden is dom want ze hebben laagste prijs garantie, en ik bel gratis!
Dus ik mag niets betalen omdat via Voip (internet) gratis is!

In afwachting van winst rechtszaak.
Tot ziens.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Ik heb net de uitzending bekeken (had het opgenomen)
Het doet mij goed te horen wat er over Pretium gezegd wordt.
Nu is het duidelijk voor iedereen wat er aan schort en hoe de werkwijze van Pr. is.
Dat weten wij met z'n allen helaas heel erg goed, maar nu is het voor alle partijen goed zichtbaar geworden.
Dat enkele ex-werknemers zich laten horen, vind ik hoopgevend.
Is de tijd van gerechtigheid aangebroken?!!!
Nu moeten alleen nog woorden, daden worden!!

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Beste mensen,

Allereerst mijn waardering voor de mensen die gisteravond bij Kassa hun Pretium verhaal deden. In het bijzonder ook RadarBert. heel netjes ook dat mensen die bij en voor Pretium gewerkt hebben de moed hadden ook hun verhaal te doen. Bevestigt onze ervaringen als gedupeerden en ook dat wat in de laatste uizending van Radar getoond werd.

Heel netjes dat nu openlijk gezegd wordt dat het criminele activiteiten zijn die door Pretium verricht worden. Ik ben wel heel benieuwd of Pretium dit voor de rechter gaat brengen omdat ze vinden dat er sprake is van smaad. Daar zullen de juristen bij Bird en Bird nog wel eventjes op moeten broeden, denk ik. De tijd zal het leren.

Het wordt nu langzaamaan wel zeker dat vasthoudend blijven om je niet te laten beroven door het gajes van Pretium uiteindelijk gaat werken.

Nu nog de conclusie van het onderzoek van de OPTA en dan is er hoop ik duidelijkheid en kunnen we onze schadeclaims gaan indienen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat we de strijd zullen winnen!

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Interessant document voor het doen van aangifte bij de officier van justitie. Zitten daar ook kosten aan verbonden en kun je dit doen naast de geschillencommissie, of is dat niet de bedoeling. Bij het juridisch loket vertelde ze mij dat aangifte doen bij de officier van justitie niet kon, blijkbaar dus wel. Ik ben wel een keer bij de politie geweest, maar die hebben me weer weggestuurd. "Civiel" riepen ze, m.a.w. mevrouw u kunt weer gaan...
Radarbert, goed optreden en knap dat je duidelijk aangaf dat de politiek nu aan zet is! chapeau!

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Beste mede forrumleden:

Onderstaande bericht heb ik zojuist aan 150 Kamerleden gestuurd. Hopen dat het onze zaak levende houdt!

-------------------------------------------------------------------------------

Geachte leden van de 2e kamer,

Vermoedelijk duizenden Nederlanders, waaronder wijzelf, zijn inmiddels het slachtoffer geworden van de misselijkmakende en verwerpelijke cold calling praktijken van Pretium Telecom (PT). Iets wat reeds sinds voorjaar 2005 hardnekkig de kop op steekt.

De aanpak van PT is simpel en doeltreffend. Veelal oudere tot zeer oude mensen worden via callcenters gebeld, waarbij de beller zich voordoet als een medewerker van KPN. Het slachtoffer wordt een aantrekkelijk, lees: goedkoper, abonnement aangeboden.

Rap van de tong gesneden jonge medewerkers, gemotiveerd door aantrekkelijke premies zoals een Sony Playstation, praten argeloze mensen een abonnement aan, waarvan je vervolgens nauwelijks weer van af komt.

“Abonnementsgeld” wordt vervolgens via incasso van de rekening gehaald. Een en ander wordt geborgd door een z.g. voice-log waarbij er op een aantal, overigens privacygevoelige, vragen met “ja” moet worden geantwoord.

Het is droevig om op de fora van Tros Radar en Vara’s Kassa te moeten lezen hoeveel mensen van deze overduidelijke oplichting en misleiding het slachtoffer zijn geworden. Bij Tros Radar alleen al tel ik tot op heden 137 pagina’s met reacties wat toch al snel neer komt op ruim 2000 berichten.

Genoemde programma’s hebben ook diverse keren aandacht besteed aan PT met vaak onthutsende verhalen en reportages. De laatste daarvan afgelopen zaterdag 14 februari bij Vara’s kassa.

Uw collega Mei Li Vos heeft zich ingespannen om op te komen voor de belangen van de inmiddels duizenden gedupeerden en de kwalijke praktijken van PT een halt toe te roepen. Nu dreigt PT mevrouw Vos voor de rechter te dagen. Dat is toch de omgekeerde wereld!

De afgelopen maanden hebben honderden mensen aangifte van oplichting en misleiding door PT gedaan bij de Politie in hun woonplaats, zijn er brieven gestuurd aan de Hoofdofficier van Justitie te Haarlem, is de Consuwijzer ingeschakeld en is de geschillencommissie bij veel beroepen ingeschakeld maar dit alle ten spijt, de praktijken van PT gaan gewoon door.

Ook schijnt er een onderzoek naar de handel en wandel van PT te zijn verricht door de consumentenautoriteit maar daarover hult een ieder zich in stilzwijgen.

De maat is nu vol en ik doe een beroep op het gezonde verstand van u allen om de tot uw beschikking staande mogelijkheden te benutten zodat er een diepgaand onderzoek naar de handel en wandel van PT plaatsvindt en het recht zijn beloop krijgt.

Laat u daarbij overigens niet intimideren door de juristen van PT die geen middel onbeproefd laten om personen die PT aanpakken met processen, deurwaarders etc. te dreigen.

Ik hoop dat u als volksvertegenwoordiger opkomt voor het belang van de mensen die u gekozen hebben en u uw vertrouwen hebben gegeven. Ik denk dat ik namens heel veel gedupeerden spreek.

Voor meer informatie verwijs ik graag naar:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=2040
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3222151
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4532792

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

Ik vond het de meest hoopgevende uitzending over Pretium tot nu toe
en was blij dat er nu eens niemand van of namens Pretium aanwezig was om afleidende propagandapraatjes te houden.

Ik las op de Kassa-site:

Reactie Pretium
Pretium liet weten geen medewerking meer te verlenen aan deze uitzending van Kassa, omdat het `een verrassingsaanval` betreft `die ingaat tegen elke journalistieke zorgvuldigheid`.

Hoe durven ze het te zeggen, wij zitten hier nl. allen op dit forum dankzij de verrassingsaanvallen op onze kwetsbare ouderen (en anderen) door Pretium.
En zorgvuldigheid staat al helemaal niet in hun woordenboek!

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »


KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De volgende rectificatie dus, nu van RADAR betreffende de uitzending van 29 september. Maar de uitspraak valt nog best mee. RADAR hoeft alleen maar te rectificeren, dat vooral ouderen gepakt worden. En iedereen weet dat dat absoluut niet het geval is.
Mijn ouders waren 82, toen ze overrompeld werden...
Complete uitspraak is te lezen op http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BH2777.
Merk op dat Pretium ook nog eens hoger beroep heeft aangetekend bij de eerste 2 kortgedingen over dezelfde uitzending!!
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 16 feb 2009 01:20, 2 keer totaal gewijzigd.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Voor automati
Hoe kom je aan al die (mail)adressen van die 150 kamerleden want dan stuur ik ook mijn klacht in
Prachtige brief trouwens! mijn complimenten
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Nogmaals voor Automati;
dit mailtje kreeg ik van Heidi van Looy

Geachte mw. Oskam,

Dank voor uw mail, ik deze doorgezonden aan Ton Elias, collega/fractie genoot, die de consumenten belangen in zijn portefeuille heeft.

Met vriendelijke groet,


mw. Heidi Looy
Persoonlijk medewerker mr. F. Teeven

Bezoekadres: Binnenhof 1a
Kamer A029
Postadres: Postbus 20018
2500 EA DEN HAAG
Telefoon: 070- 3182937
Fax 070- 3182924

www.fredteeven.nl

dat is dus doorgestuurdnaar Ton Elias, nu snap ik het niet meer naar wie we nu de mailtjes kunnen sturen, gr. lenalida

ALETTA1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009 13:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ALETTA1962 »

Pretium Telecom nooit aan beginnen!
Mijn schoonouders van 76 jaar en 82 jaar doof en geestelijk in de war,
zijn telefonisch benaderd door Pretium (maar hadden dat niet door) en bleken in ene met Pretium te bellen terwijl ze dachten te bellen met de KPN. De buurvrouw heeft dit rechtgezet met de KPN voor hun en ik heb geshreven en geschreven maar ze blijven per maand 16,75 afschrijven en mijn schoonouders weten niet eens waarom? Ik heb gebeld vandaag om het recht te zetten maar uiteindelijk werd de hoorn erop gegooid!
Ja ik ben netjes gebleven maar het is schandalig dat oude mensen op deze manier opgelicht worden terwijl ze het niet eens snappen en niet willen dit moet niet kunnnen! Ook moet er voor het afschrijven van een rekening weer een handtekening worden gezet dat bespaar je een hoop van dit soort ongewenste praktijken!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Aletta, alles terug laten boeken een een selectieve blokkade op hun rekeningen laten plaatsen voor ALLE rekeningen van PT Telecom en ook voor PT privilege.
gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4532792

Hier staat een samenvatting van de laatste aflevering bij Kassa t.a.v. Pretium.

Het wordt tijd dat pretium coulance betracht t.a.v. alle klanten die de dupe geworden zijn van de handelspraktijken v.d. call centra die voor Pretium werven.
Uiteindelijk is Pretium verantwoordelijk voor deze wantoestanden rond klantenwerving.

Gesloten