LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS 7478 is een NEP / FAKE sms dienst !!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
peter38

SMS 7478 is een NEP / FAKE sms dienst !!

Ongelezen bericht door peter38 »

Hallo,

Ik wil iedereen even waarschuwen dat de sms dienst 7478 fake / nep is,
de afgelopen maanden was ik op zoek naar een date en had een aantal
mails gekregen van zogenaamde dames/profielen dat ik moest smssen
voor 1.50 euro per bericht.
Maanden lang heb ik gesmst en uiteindelijk werden al mijn dates afgezegd elke keer weer :(
Hierna heb ik een uitgebreide ondezoek gedaan op internet over deze nep sms dienst van 7478 en wat bleek is dat achter deze sms dienst een bedrijf zit waar veel operators (mannen en vrouwen) die vanuit een web applicatie de smsjes zelf beantwoorden.
Al die tijd dacht ik te smssen met bepaalde dames, wat nu blijkt dat
ik zat te smssen met verschillende sms operators, welke
ook mannen kunnen zijn geweest :shock:
Later had ik ook via een kennis te horen gekregen die voor deze nep sms dienst 7478 heeft gewerkt, dat er op grote schaal nep profielen worden aangemaakt en het enige doel is om te verdienen aan zoveel mogelijke nep smsjes met behulp van nep profielen.
dus kijk uit als je moet smssen naar 7478, je wordt opgelicht waar je bij staat! :cry:

Mvg

Peter
(slachtoffer van oplichterij)

TdeHond

Re: SMS 7478 is een NEP / FAKE sms dienst !!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat u opgelicht bent.

MarcUTR

Ongelezen bericht door MarcUTR »

Hoi Hoi
mij is vandaag iets soortsgelijks overkomen, kreeg op relatieplaneet.nl een reactie op mijn profiel, met een Gmail adress waar ik kon E-mailen

Toen ik haar mailde kreeg ik een mail terug met
om je wat beter te kunnen leren kennen heb ik een boxje geopend. je kan mij smsen door SE KIM Naar 7478 ( 1.50 pob)te sturen

toen ik 7478 googled kwam ik meteen deze post tegen, gemeld bij relatieplaneet en hopen dat ik er verder geen last meer van heb

dus bedankt peter38

mphsm

Ongelezen bericht door mphsm »

Hoihoi

Die relatieplanet profielen blijven bij iedereen binnen komen volgens mij.
Ik heb er deze week ook een gehad, en kreeg zo'n zelfde soort berichtje terug gemaild toen ik op haar profiel had gereageerd.

Een goede raad! Doe niet mee met die onzin, want ze kleden je financieel uit, zo gauw je begint met sms-sen.
Je blijft ter goede trouw antwoorden op haar smsjes en voor je het weet heb je een rekening, daar je bang van wordt.
En nog steeds GEEN date!!!!!

Groetjes MPHSM

GoldenIndy

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Das niet zo slim hé. Sorry, ik vind het echt te dom dat er serieus nog mensen zijn die hier intrappen.

mphsm

Ongelezen bericht door mphsm »

Hoi Goldenindy,

Makkelijk praten heb jij.
Je bent geabboneerd op een goed gerenomeerde datingsite, en dan ga je er niet van uit dat je zoiets overkomt.
Dan Kom je er toch maar weer achter hoe achterbaks de wereld er in werkelijkheid uitziet.

Misbruik makend van het goede vertrouwen van de mens.
Die bedrijven moesten per direct opgepakt mogen/kunnen worden, en voorgoed gesloten worden.

Op datingsites als Relatieplanet, komen normaal gesproken alleen mensen, die echt serieus opzoek zijn naar een maatje voor het leven, die ze misschien in hun normale omgeving niet tegen komen.
Daar mag gerust met respect mee omgegaan worden.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zodra de z.g. date met u wilt communiceren via een smsdienst kunt u er
1. zeker van zijn dat u opgelicht wordt.
2. er niet zeker van zijn dat degene het geslacht heeft wat deze beweert te zijn.
3. Het niet tot een date komt, maar tot een lege portemonnee.

Het is spijtig, maar ja, oplichters maken altijd gebruik van het goede vertrouwen van hun medemens.

lammi

Ongelezen bericht door lammi »

snap niet dat je hier nog intrapt. de forums van kassa en radar staan vol van deze sms fake en nog reageren mensen hierrop. ongelooflijk.

123amsterdam

Ongelezen bericht door 123amsterdam »

Ik stond ingeschreven bij serieusdating.nl een datingsite en ontving dagelijks nep mailtjes van die fake dames die je proberen te belazeren met hun mooie verhalen ze proberen je gewoon op te lichten door je zo
veel mogelijk te laten SMSen stink er niet in.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

goed gerenomeerde datingsite
weet u dat wel zeker?

gluip

Ongelezen bericht door gluip »

Kreeg vandaag het volgende mailtje ook nadat ik iemand een berichtje had gestuurd naar een gmail account ([email protected]).

hoi xxxxx Dank je voor je berichtje dat is lief van je, en de sint nog overleefd =)ik hou van leuke dingen doen, maar merk dat ik het best wel mis samendat te doen.ik ga wel eens uit met vriendinnen hoor en op vakantie ook maar dat is heelwat anders vindt ik dan echt samen te zijn he.ik hou van de kerstdagen en van oud en nieuw maar goed in je uppie deboom versierenen als ik dan thuis kom van het werk is het wel oke.maar met oke neem ik geen genoegen meerwil ook samen op de bank gezellig zitten, lekker als het gesneeuwd heeftmet de kerst wat ik hoop elkaar inpeperen en dan daarna aan de warmechocomelk met slagroom he =)dus dat samen zijn dat mis ik. denk dat je dat ook hebt, dus ik hoopdat het nog kan:op de valreep toosten samen met oud en nieuw dat zou mooi zijnik geloof er nog in in de liefde samen gelukkig worden happy end hebbensamen wat op te bouwen dat wil ik heel graag .ik ben een echt kus en knuffelkontje dus ik hoop dat je dat niet erg vindt he?ik heb de laaste tijd rare mailtjes gehad dus ik heb even een boxje geopend.ben even voorzichtig om mijn eigen nummer te geven.je kan me sms door SE SAS naar 7478 (1.50 pob) te doendan hoor ik je daar en krijg je gelijk een berichtje van me terug.bijf het boxje niet gebruiken als het klikt gaan we samen wat leuks doenkoop ik samen met je een boom en mag jij tillen dan krijg je van mijwel een echte kus.nou dat is wel wat he? en dan samen gezellig de boom optuigen xxsas

Toch te triest weer. Ik post het maar even mocht iemand iets soortgelijks krijgen dan kom je hier via google weer uit de droom.

Groet,
Kees

sone

Ongelezen bericht door sone »

Hallo allemaal!

Ik wil ook met jullie delen wat me heft overkomen!zelfs ben ik ingeschreven bij beroemde relatieplanet.nl .dacht ik ok ben ik lieve aardige jonge,ga ik via een serieus datingsite iemand lerenkenen… maar..in mijn geval ben ik zelfs als fis op deze profil van de meid gereageerd!daarna kreeg ik leuke verhaaltje met haar mail om verder contact te houden en vandaag kreeg ik deze brief!
Heb ik geen woord om iets te zegen!of ik zo teleurgesteld ben of woedend!Bijna getrapt!
Ik stuur kopie van twee laatste berichtjes om mensen laten te zien hoe werken deze maffia! :evil:

Van: Sasja Verkerke ([email protected])

Verzonden: zaterdag 6 december 2008 18:58:57
Aan: xxxx ([email protected])
hoi son

Dank je voor je berichtje dat is lief van je, en de sint nog overleefd =)
ik hou van leuke dingen doen ,maar merk dat ik het best wel mis samen dat te doen.
ik ga wel eens uit met vriendinnen hoor en op vakantie ook maar dat is heel
wat anders vindt ik dan echt samen te zijn he.
ik hou van de kerstdagen en van oud en nieuw maar goed in je uppie de
boom versieren
en als ik dan thuis kom van het werk is het wel oke.
maar met oke neem ik geen genoegen meer
wil ook samen op de bank gezellig zitten, lekker als het gesneeuwd heeft
met de kerst wat ik hoop elkaar inpeperen en dan daarna aan de warme
chocomelk met slagroom he =)
dus dat samen zijn dat mis ik. denk dat je dat ook hebt, dus ik hoop
dat het nog kan:
op de valreep toosten samen met oud en nieuw dat zou mooi zijn
ik geloof er nog in in de liefde samen gelukkig worden happy end hebben
samen wat op te bouwen dat wil ik heel graag .
ik ben een echt kus en knuffelkontje dus ik hoop dat je dat niet erg vindt he?
ik heb de laaste tijd rare mailtjes gehad dus ik heb even een boxje geopend.
ben even voorzichtig om mijn eigen nummer te geven.
je kan me sms door SE SAS naar 7478 ( 1.50 pob) te doen
dan hoor ik je daar en krijg je gelijk een berichtje van me terug.
bijf het boxje niet gebruiken als het klikt gaan we samen wat leuks doen
koop ik samen met je een boom en mag jij tillen dan krijg je van mij
wel een echte kus.
nou dat is wel wat he? en dan samen gezellig de boom optuigen

xxxsas

hoi son

thanks voor je berichtje en na het bekijken van je fotos
ben ik alleen nog nieuwsgierig naar je geworden ben druk met
sinterklaas suprise maken en jij?
nu maar hopen dat je dit jaar niet in de zak gaat lol
stuur je me een berichtje naar [email protected]
spreek ik je daar en hoop ik met je te msn
Daarna een keertje ergens wat gaan drinken of eten?
En dan zien we wel weer hoe het verder gaat?

xxsas

mrtn1918

Ongelezen bericht door mrtn1918 »

Hallo

Sasja is wel een gekende persoon blijkbaar. Wat een *** of trut :-) is me dat. Ben je op zoek naar een partner en krijg je dat. Opdoeken die handel vind ik.

Hier het mailtje:
--------------------------------------------------------------------------
Dank je voor je berichtje dat is lief van je, en de sint nog overleefd =)
ik hou van leuke dingen doen ,maar merk dat ik het best wel mis samen dat te doen.
ik ga wel eens uit met vriendinnen hoor en op vakantie ook maar dat is heel
wat anders vindt ik dan echt samen te zijn he.
ik hou van de kerstdagen en van oud en nieuw maar goed in je uppie de
boom versieren
en als ik dan thuis kom van het werk is het wel oke.
maar met oke neem ik geen genoegen meer
wil ook samen op de bank gezellig zitten, lekker als het gesneeuwd heeft
met de kerst wat ik hoop elkaar inpeperen en dan daarna aan de warme
chocomelk met slagroom he =)
dus dat samen zijn dat mis ik. denk dat je dat ook hebt, dus ik hoop
dat het nog kan:
op de valreep toosten samen met oud en nieuw dat zou mooi zijn
ik geloof er nog in in de liefde samen gelukkig worden happy end hebben
samen wat op te bouwen dat wil ik heel graag .
ik ben een echt kus en knuffelkontje dus ik hoop dat je dat niet erg vindt he?
ik heb de laaste tijd rare mailtjes gehad dus ik heb even een boxje geopend.
ben even voorzichtig om mijn eigen nummer te geven.
je kan me sms door SE SAS naar 7478 ( 1.50 pob) te doen
dan hoor ik je daar en krijg je gelijk een berichtje van me terug.
bijf het boxje niet gebruiken als het klikt gaan we samen wat leuks doen
koop ik samen met je een boom en mag jij tillen dan krijg je van mij
wel een echte kus.
nou dat is wel wat he? en dan samen gezellig de boom optuigen

xxxsas

--------------------------------------------------------------------------

Gideonl

Ongelezen bericht door Gideonl »

hallo. ik sms al bijna een jaar met een Sas die ik heb leren kennen via smscrazy.nl ik moest een smsje sturen met de code SC SAS naar nummer 7478. eerst leek het een heel leuk contact maar uiteindelijk kwam ze nooit op een date ik heb ettelijke afzeggingen gehad. het is ze alleen maar om het geld te doen dus laat je niet door ze in de maling nemen.

zsazsa

Ongelezen bericht door zsazsa »

Je moet ook wel erg sneu zijn als je op dit soort berichtjes gaat reageren, de fora staan vol van dit soort praktijken en toch gaan gaan mensen op deze diensten in. Dan vraag je er ook om op opgelicht te worden.

smscrazy

Ongelezen bericht door smscrazy »

Goedendag,

Graag zouden wij een reaktie willen geven op het stukje over Smscrazy daar wij een chat zijn die zich zeer streng aan de code of conduct houden.

Misschien zou het wel zo eerlijk zijn om aan de lezers te vermelden dat U inderdaad eerst via Smscrazy contact had met deze dame maar ook dat deze dame naar een andere shortkode is gegaan en U dat telefonisch heeft medegedeeld en dat U zich bij Smscrazy heeft afgemeld.

In dit geval kan kan Smscrazy niet als schuldige worden aangewezen dat er geen date uit is gekomen daar deze dame naar een geheel andere chat is gegaan waar wij geen enkele binding mee hebben.

Wij leveren entertainment diensten deels op fictief content maar kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor dames en heren die besluiten over te gaan naar een andere shortkode.

Vriendelijke groeten Smscrazy

jackske78

Ongelezen bericht door jackske78 »

ik zelf heb ook zo'n soort iets gekregen, ook ik sta ingeschreven op een serieuze datingsite waar je toch abo geld voor moet betalen, en dan verwacht je idd niets. ik heb 1 leuk berichtje gekregen met wat foto's vd dame in kwestie, en daarna kreeg ik idd dze mail waarin stond dat ik maar moest sms-en naar 7478.
wantrouwend als ik ben heb ik dat niet gedaan, maar mensen let hier idd op en ga er niet op in.

hoi jack

dank je wel voor je berichtje had het deze dagen ff druk gehad daar ik een nieuwe keuken in me eigen huis heb laten plaatsen maar gelukkig is alles goed gegaan.
ik kom door m'n werk wel veel mensen tegen maar nog niet de man van m'n dromen tegengekomen helaas...
ik hou van af en toe uitgaan lekker dansen, zingen. en ook van zwemmen, dansen, paardrijden, de zon, de zee.
Als ik op het strand loop en ik zie een stelletje hand in hand lopen en kussen dan w il ik dat ook.
Heb alles op de rit, leuke baan, eigen huis, boompje , beestje maar mis nog een lieve leuke man aan me zij.
Ik merk dat het bij mij thuis best wel stil in huis is als ik terug kom van mijn werk is er niemand behalve me kat die op me wacht is wel een beetje saai vindt ik.
ik geloof erin hoor in de liefde lekker de vlinders in je buik voelen.
Samen wat op bouwen ik ben niet op zoek naar een dagje fun maar wil samen ervoor gaan
Dat is ook belangrijk vindt ik samen er voor elkaar zijn samen wat opbouwen
Met deze donkere dagen lekker warm bij elkaar kruipen, goed glas wijn erbij
en dan een beetje kroelen op de bank samen voor de haard.
daar moet je wel tegen kunnen knuffelen en kusjes die ik je dan geef hoor want ben een echt knuffelkontje.
ik heb even een boxje genomen omdat ik lastig gevallen ben geweest en daar erg van geschrokken ben.
je kan me bereiken door me een SMS MF DIANA naar 7478 (en (1.50 pob) en dan je berichtje te doen.
Krijg ik je bericht binnen en dan hoor stuur ik je een smsje terug
Gaan we samen elkaar leren kennen ik blijf niet de hele tijd gebruik maken van het boxje hoor als ik je wat beter kan gaan we samen wat leuks doen.
WAt dacht je van samen naar het stand hand in hand lopen en dan hoop ik dat ik een kus van je krijg anders steel ik hem wel mag toch wel van je.
En daarna wat lekkers eten en drinken bij mij thuis neem jij de wijn dan mee.

xxjes Diana

Keestar

Ongelezen bericht door Keestar »

Hier dezelfde ervaring.

Schreef me in op relatieplanet en vond na een half uur een spontane reactie van een leuk uitziende meid.
Ik was helemaal haar type, zonder ook maar een spoortje van kennis van mijn profiel. Ze (of hij) had uberhaupt niet eens naar mijn profiel gekeken, maar vroeg of ik haar wilde mailen. Nou vond ik het sowieso al verdacht, maar goed toch een mailtje gestuurd met de vraag waarom ze mij dan helemaal haar type vond. Kreeg het volgende antwoord:

Hee ik vind leuk dat je toch iets stuurt aangezien me advertentie wel kort was en niet veel los liet, maar wil natuurlijk wel eerst de kat uit de boom kijken, wie er reageert haha, mischien zou je wel zo een viezerik maar dat denk ik niet hoor, dus we wagen het erop toch!...maar zal je wel ff wat vertellen, ben dus Adinda....34 jr, dochter Daisy van 15 jr...Mijn Man is nu 7 jr geleden overleden, dus ben nu wel toe aan iets nieuws en vers hoor...ik vind het fijn voor mij en daisy als er mischien een man bij kan komen, voor plezier..en voor mij natuurlijk de rest haha...ik heb wel zin om weer wat lol te gaan maken, en denk dat jij wel een leukerd bent, haha maar laten we eerst maar eens kijken of het klik als je er zin in hebt..ik wel dus, maar ik geef me zelf niet zo heel makkelijk weg hoor, me nummer geven wil ik niet echt, en mail of msn, is niet mijn ding haha..mijn dochter van 15 is erg nieuwsgierig, dus geef ik ons een andere kans, Een sms box...eerlijk en waar, geen gedoe, geen gelieg of bedonder..NK Adinda naar 2323 smsen en dan maken we er wat van! dit is dus niet nep he, kijk maar of je het wat vindt...Kus Adinda(1,5pob)

Heb gelijk maar ff onvriendelijk geantwoord dat ik niet van dit soort nepperij gediend ben. Helaas is dit soort praktijken niet aan te pakken, het is natuurlijk niet verboden deze dienst aan te bieden.
Dus mensen let op en trap niet in dit soort praktijken, als iemand je echt leuk vind vragen ze geen geld van je!

Gideonl

SUPERFAKE is het je bent zo'n operator die zo weer geld wilt verdienen .
hoeveel werken er bij jullie om de boel te belazeren ik heb het uitgezocht en alle berichten worden ingetikt door SMS operators , oplichterij is het
PUUR FAKE DUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gideonl

dus SC 7478 IS DIKKE FAKEEEEEEEEEEEEEEE niet aan meedoen

Gesloten