LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Hallo 16again,

Kijk dit is nu het voorbeeld van hoe de CBW voorwaarden GOED WERKEN. Bruynzeel heeft de hele handel overgenomen. Dit beschouw ik als een top prestatie van Bruynzeel uit Bergen op Zoom. Bryuyzeel neemt hier als CBW lid zijn verantwoordelijkheid. Ik denk dat dit voorval alles zegt of Vendoplan nou wel of geen lid was. Waar is nu die zuurpruim van een 16again.

GWTE :shock:

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Beste allemaal,

Graag wil ik even kwijt dat nog niet iedereen zijn/haar keuken geleverd heeft gekregen, ik heb hem nog niet.
Dit is m.i. de reden waarom er nog niet zoveel positieve reacties zijn op Bruynzeel en V&D want vergeet niet dat V&D er alles aan heeft gedaan om deze deal met Bruynzeel te bewerkstelligen.
Binnenkort zal ik een zeer positief stuk over e.e.a. hier op het forum plaatsen maar pas als de keuken is geleverd.
Kijk toch nog even de kat uit de boom.
Saillant detail: Bruynzeel levert pas als 10 dagen voor levering de gehele keuken is betaald, hoezo "Kijk dit is nu het voorbeeld van hoe de CBW voorwaarden GOED WERKEN".

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door bdi »

Beste Bart,

GWTE is onderdeel van het keukenbehang alhier, verder geen aandacht aan besteden.

@ your service

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Kijk dit is nu het voorbeeld van hoe de CBW voorwaarden GOED WERKEN.
Allereerst ben ik blij voor de Vendoplan klanten, dat dit op zo'n wijze door Bruynzeel wordt opgelost. Hulde!

Echter, dit heeft niets maar dan ook helemaal niets met goede werking van de CBW voorwaarden te maken. In die CBW voorwaarden is nergens sprake van overname van de complete orderportefeuille, zoals hier gebeurd is. Volgens CBW voorwaarden is maar 15% van de koopsom beschermd, voor zover ik weet vergoedt Bruynzeel ook in de gevallen waar al geheel vooruitbetaald is de gehele schade! Dankzij de goodwill van Bruynzeel (en dus niet dankzij de CBW voorwaarden) komen de Vendoplan gedupeerden nu goed weg.

Keukenlux ging vrijwel gelijktijdig failliet, echter in dat topic staan geen positieve berichten, terwijl dat ook een CBW winkel was.....

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door rayke »

Het CBW doet geen r-e-e-t.
Ik begeleidt regelmatig faillissementen, zowel aan de consumentenzijde als aan de zijde van de curator. Vrijwel nooit heeft het CBW een rol gespeeld en zijn alle problemen opgelost zoals Bruynzeel het doet : uit eigen portemonnaie.

Maar goed, dit soort hulp is stukken voordeliger dan adverteren want deze geholpen consumenten zijn ambassadeurs voor het leven.
Zoals als zo vaak hier beschreven is het gewoon een wassen neus die regeling.
Anderzijds zou het onmogelijk zijn om alle debacles met faillissementen op te lossen. Het CBW zou dan zo failliet zijn.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Anderzijds zou het onmogelijk zijn om alle debacles met faillissementen op te lossen. Het CBW zou dan zo failliet zijn.
In de huidige opzet kost een failiete winkel het CBW geen cent! De gedupeerden moeten naar een andere winkel om verloren gegane aanbetaling te verrekenen bij een nieuwe aankoop.

Het is zo moeilijk niet om een echte aanbetalingsgarantie te bieden: Aanbetaling in een fonds storten, en de winkel krijgt pas betaald na oplevering. Gaat de winkel failliet, dan kan de consument beschikken over zijn storting in dat fonds, om elders een nieuwe aankoop te doen. Dit biedt zekerheid aan zowel de winkels als de consument.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door rayke »

In de huidige opzet kost een failiete winkel het CBW geen cent!
Klopt. Omdat ze ook helemaal niets doen.

Voorbeeld :
consument koopt een keuken :
adviesprijs 10.000 , korting 25% = netto € 7.500,-
Aan te betalen bedrag 15% = € 1125,-

Gedupeerde consument koopt een keuken :
Adviesprijs 10.000,- , korting.....eh, korting....niet dus.
Eerst gaat er de aanbetaling af, blijft over € 8975 en dan krijg je nog een beetje korting van € 1475,-.
Kortom consument verliest gewoon de aanbetaling.

De garantieregeling van het CBW is gewoon een wassen neus en al jaren niet anders.

Het zou heel wat anders zijn als die consument dezelfde keuken elders aangeboden krijgt voor € 7500,- minus de aanbetaling van € 1125,-.
Iets wat Bruijnzeel dus gedaan heeft.

Het CBW is handig als geschillencommissie of als je advies als ondernemer nodig hebt.

Inderdaad zou een fonds voor aanbetalingen handig zijn. Dit is al een aantal malen geprobeerd maar zonder succes omdat zowel ondernemer als consument niet mee wille betalen aan de kosten.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Rayke,

Zelfs als de winkelier de aanbetalingsgarantie netjes uitvoert kost dat het CBW geen cent.
Als de aanbetalingskorting netjes verleend wordt op de prijs, zoals iedereeen die keuken had kunnen kopen, dan gaat dit ten koste van de marge van de winkelier.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door rayke »

dit ten koste van de marge van de winkelier
Juist, en daarom verrekenen zij alleen met het kortingsbedrag.

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Onze keuken is 3 weken geleden geleverd. We hebben de keuken zelf gezet, alles was compleet.
Na acht maanden zonder keuken, dank ik Bruynzeel op mijn blote knieën :lol: :lol: :lol:
Altijd een hekel :oops: aan koken gehad, maar na deze tropenmaanden vind ik het heerlijk.. :twisted:

verkoper01
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:27

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door verkoper01 »

zijn er nou eigelijk veel mensen onder de koopovereenkomst uitgekomen?
want ik zie vrij weinig mensen die een Vendoplan / Almat keuken hadden in me ( nieuwe ) bruynzeel winkel in de V&D.
ik maar hopen dat ik me oude klanten weer zou zien.. hahaha

Gesloten