LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opleidding bij het IPD annuleren (voorloppige inschrijving)

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
biancar
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:14

opleidding bij het IPD annuleren (voorloppige inschrijving)

Ongelezen bericht door biancar »

Goedenavond

Ik heb via internet mij aangemeld op 29nov 2008.(voorlopige inschrijving) bij het IPD opleidingen !
Zonder enig bericht van IPD uit over mijn eventuele aanmelding of goedkeuring over de cursus is er op 6 januari een bedrag afgeschreven van 311.25
Hierdoor heb ik heb telefonische IPD benaderd op 6 januari 09. na aanleiding van het afgeschreven bedrag ik kreeg een aardige mevrouw aan de telefoon en vertelde haar dat ik niet kon meedoen met de opleiding ivm dat ik een oproep kon verwachten van het ziekenhuis en niet kon deelnemen aan de cursus ze vertelden mij dat ik een brief (aangetekend)moest sturen en eventueel faxen en het bedrag kon laten storneren binnen 30dagen heb ik dus netjes gedaan.Ik was in ieder geval op tijd met het annuleren volgens haar.omdat er echter ook geen vast datum bekent was ivm de aanmeldingen en omdat het een voorlopige inschrijving was
Echter zonder enige reactie van IPD krijg ik dus op 04-02-09 een brief binnen dat de cursus begint op 24 feb09 .
Terwijl ik dus op 6januariIPD in de brief uitlegt dat ik geen gebruik wil en kan maken van hun opleiding.
Ik weer bellen naar IPD kreeg een man aan de telefoon deze meneer vertelden mij dat ik niets kon annuleren omdat de datum al bekend was ik vertelde dus weer dat ik op 6 jan09 een aangetekende brief hebt verstuurd en daar geen enkele reactie op hebt gekregen en nu ineens alles moest betalen
Hij vertelde mij dit zijn de voorwaarden maar er staat niets in over de voorwaarde,s bij een voorlopige inschrijving daar kon hij geen antwoord op geven,
Toen stelde ik voor om dan de cursus volgend jaar dus in 2010 te beginnen hij vertelden mij dat kan maar dan moet wel het totaal bedrag helemaal vooruit worden betaald ook dit vindt ik erg vreemd.
Wie kan mij advies geven op mijn verhaal en welke rechten heb ik bij het optijd annuleren bij een voorloppige inschrijving

***Ik zag zojuist dat er een termijn van 7 dagen op zit nadat er een cursus datum bekent is (volgens mij ben ik dan zeer vroeg en zeker op tijd geweest met het annuleren)..
mvg bianca

Gesloten