LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Mobiele telefonie ronduit Schandalige behandeling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dragstar

Telfort Mobiele telefonie ronduit Schandalige behandeling

Ongelezen bericht door Dragstar »

De voorgeschiedenis
Op 2e kerstdag 2008 (ja u hoort het goed) een Telfort sim only besteld met 200 belminuten voor 24 mndn. Vervolgens konden wij in het bestelscherm (jawel werd zelfs geadviseerd dus) direct een gsm bijbestellen type Nokia 1650. Het abbonement zou ingaan per 3.1.09

Alles wordt keurig netjes voor de ingangsdatum bezorgt door een pakketdienst. Echter wat bleek er wordt een gsm geleverd (nokia 1650)
met een prepaid simlock. Hierdoor kon de simkaart niet gelezen worden door de gsm. Hierover heb ik in de week van 3 januari telefonisch contact gehad met de telfort klantenservice (a' € 0,30 p/min). De vriendelijke dame aldaar gaf aan bij een simunlocker langs te gaan om de telefoon te unlocken. Ik gaf aan daar niet mee akkoord te gaan want ik ben niet van plan deze kosten zelf te betalen daar ik de telefoon duidelijk kon bijbestellen in het pakket (via de site van Telfort) en er dan de sim only in kon doen en gaan bellen.
De beste mevrouw gaf aan dan naar een Telfort winkel langs te gaan om daar de simlock kosteloos te laten verwijderen. Ok, ik ben er op zaterdag 17 januari langsgegaan (telfort Capelle aan den Ijssel) terwijl ik zelf in Oud-Beijerland woon (kortom totaal 65 kilometer rijden). In de winkel aangekomen werd mij medegedeeld dat er geen call was aangemaakt in het Telfort systeem en dat zij de telefoon hierdoor niet konden unlocken :twisted: Ik heb toen gevraagd hoe nu weer te handelen dan waarop gezegd werd contact op te nemen met de klanten service ad. € 0,30 p/min. Ik gaf toen aan dit niet meer van plan te zijn omdat het al goed in de kosten ging lopen en vroeg of zij konden bellen met de klantenservice. Dit deden zij toen en de persoon van de klantenservice deelde hen mede dat de telefoon niet geulocked mocht worden, maar dat er een officiele klacht van moest worden gemaakt. Deze klacht is toen opgesteld door de medewerker van de Telfort winkel en digitaal doorgezonden. Onverricht ter zake ben toen naar huis toe gegaan waar ik via mijn email het bericht kreeg dat ik binnen 5 werkdagen vanaf 17.01.2009 antwoord zou krijgen, en ja dit gebeurde dus weer niet. In de week van 26.01.09 heb ik weer zelf contact opgenomen met Telfort voor de gebruikelijke kosten en er werd mij verteld (nadat ik wat geirriteerd aandrong) dat ik het antwoord spoedig zou krijgen. En ja na 1 minuut opgehangen te hebben werden mij de codes doorgemaild waarmee ik de telefoon eindelijk kon unlocken. Dezelfde dag heb ik deze codes dan ook ingevoerd zoals telfort aangeeft op de site (type Nokia 1650). En ja hoor de codes werkten niet want de melding "niet van toepassing verscheen." Vervolgens wederom direct een email verzonden (te weten op 30.01.2009)
naar Telfort dat de codes niet werkten en gevraagd dit probleem nu eens echt op te lossen. Ik kreeg toen een reactie dat de klacht was doorgezet naar de technische dienst en ik binnen 3 werkdagen een reactie zou krijgen. Vervolgens vroegen zij nog een telefoonnummer waarop ik te bereiken ben (dit staat zelfs op het door mij getekende contract), wat ik vervolgens ingestuurd heb. Vandaag (17.02.09) na inmiddels 2 emails verzonden te hebben (te weten op 06.02.09 en op 13.02.09) en te hebben gebeld geen enkele oplossing van Telfort, maar wel vanaf 3.1.09 abbo kosten betalen.

Ik vind deze behandeling schandalig daar je gewoon niet behoorlijk geholpen wordt.

De kosten tot nu toe:

bellen totaal ongeveer 30 minuten ad € 0,30,- = € 9,-
abbo kosten vanaf 03.01.09
Benzine ongeveer € 7,-
Ergernis onbetaalbaar :twisted:

Samenvattend een Sim only bestellen op 2e kerstdag, waarbij Telfort op de site aangeeft (lees vraagt) of je er direct een gsm bij wil bestellen. Doch sinds 03.01.2009 nog steeds niet kunnen bellen met het door Telfort aangeboden telefoontje, maar wel de gelden incasseren (via abbonement, klantenservice). Een klacht die dus al ruim 6 weken loopt. SCHANDALIG

Wie kan mij een goed advies geven hoe nu te handelen want ik sta op het punt de zaak uit handen te geven aan de Rechtsbijstand verzekering daar ik alle communicatie van en naar Telfort via de email danwel schriftelijk heb vastgelegd en ik niet meer weet wat te doen.

Sorry voor het lange verhaal, maar dan heeft u een goed beeld van de ergernis. Alvast bedankt

D1RK

Re: Telfort Mobiele telefonie ronduit Schandalige behandeling

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet dat een in de winkel gekochte prepaid werd gebruikt voor een sim only en zolang dit TELFORT op TELFORT bleef werkte dit.

Alleen een prepaid met andere aanbieder zou moeten weigeren.
Vermoedelijk een toestel met verkeerde simlock geleverd, en ook worden de toestellen met abbo vaak geleverd met simlock.

Was het bij Telfort zelf of een aanbieder van diverse mobieltjes?
Het zou een aanbieder van diverse kunnen zijn die een verkeerde prepaid aanbood, en de kaart met beltegoed nu vermoedelijk los verkocht.

Dus als ze naast Telfort nog andere aanbieden????

Dragstar

Ongelezen bericht door Dragstar »

Nee Dirk, Ik heb alles op de site van Telfort zelf besteld dat is nu juist het bizarre.

Bert_uit_zutphen

Ongelezen bericht door Bert_uit_zutphen »

Helaas kan ik bovenstaand bericht alleen maar bevestigen. Telfort doet een prachtige aanbieding: Sim-only-abonnement met daaraan een leuke Nokia 1650 (€ 39,95).
Ook bij mij blijkt de Nokia Simlock te zijn. Na een telefoontje (€€€) ontving ik vrij snel een unlock-code maar die werkt niet. Uiteindelijk maar weer gebeld met de helpdesk (€€€), maar de jongen bleek ook niet in staat om mij te helpen. Zijn conclusie: "U had 2 codes moeten krijgen, ik vraag deze voor u aan". Daarna lang geen bericht, dus maar weer gebeld (€€€). "Meneer, ik kan lezen dat u een aanvraag hebt gedaan. Wij zijn afhankelijk van derden (???? met wie doe ik zaken ???). Ondertussen lopen de incasso's van het abonnement door. Laat ik trouwens elke keer stoneren.
Vanavond voor de 4e keer een kapitaaltje verspeeld door opnieuw te bellen. Ik heb de dame getipt dat Telfort best een gebaar mag maken om te laten zien dat ze een klant nog als 'koning' zien. (Bijv. ander toestel sturen, bos bloemen, keertje terug bellen, bedenk zelf eens wat.).
Als reactie ontving ik 16x een kopietje van de interne mail die de medewerkster naar de TC heeft gestuurd. Het lijkt dat zij mijn frustratie begrepen heeft. Of er iets mee gebeurt ????

Gesloten