LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door nielstre »

Hoi

Om de een of andere reden krijgen jullie Nederlanders 5 jaar garantie op toestellen van Siemens / Bosch, dat gun ik jullie natuurlijk van harte :). Wij in België krijgen twee jaar en kunnen een extra garantie van drie jaar kopen voor 49 euro per toestel.

Nu lijkt me dit zijn geld wel waard, maar wat als ik mijn toestellen in Nederland kom halen. Krijg ik dan de Nederlandse garantieregeling of de Belgische?


Alvast bedankt!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

*wijst naar Zelfstandigste*

He knows best. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door kweenie »

Gewoon even de voorwaarden bekijken. Kost nog geen minuut op de Siemens-site om te vinden:

"Onderhavige garantievoorwaarden gelden voor in Nederland gekochte apparaten. Voorts zijn onderhavige garantievoorwaarden van toepassing op voor het buitenland bestemde apparaten die aan de technische voorwaarden (bijvoorbeeld spanning, frequentie, gassoorten, etc.) voor het desbetreffende land voldoen en voor de heersende klimaatomstandigheden en omgevingsfactoren geschikt zijn, voor zover Siemens in het desbetreffende land over een klantenservicenetwerk beschikt. Voor in het buitenland gekochte apparaten gelden de door de verantwoordelijke Siemens vestiging aldaar gehanteerde garantievoorwaarden, die u kunt opvragen via de detaillist waar u het apparaat gekocht hebt, of rechtstreeks bij de Siemens vestiging in uw land."

Met andere woorden, als het apparaat voor België geschikt is, dan geldt de garantie ook in België, als Siemens daar een klantenservicenetwerk heeft.

bstuut2009
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:32

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door bstuut2009 »

Hallo, die 5 jaar krijg je alleen als je 4 of 5 app. koopt sandaard is het 2-jaar net als bij jullie.
Doorgaans kan je de app. wel verzekeren voor 5jr

Gr. Ber

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door legoleek »

volgens mij niet !
de "extra" garantie wordt gegeven door de importeur van bosch-siemens. Dat wil niet automatisch zeggen dat een importeur van een ander land verplicht is hier na te handelen. Wat wel verplicht is, is volgens een e.u. richtlijn, dat een wit goed artikel, gekocht in een eu land in een ander eu land geholpen dient te worden door de desbetreffende verantwoordelijke. voor een termijn van 2 jaar.

zoiets...geloof ik.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door kweenie »

De vraag is toch ook niet of een importeur van een ander land hiernaar moet handelen? De criteria, zoals ze ook in de voorwaarden staan, zijn dat de apparaten in Nederland zijn gekocht (dus door de Nederlandse importeur geïmporteerd) en dat Siemens in het desbetreffende land over een klantenservicenetwerk beschikt. En ik neem aan dat Siemens in België wel over een klantenservicenetwerk beschikt.

bstuut2009
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:32

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door bstuut2009 »

Ja, dusssss...

ALLEEN 5 jaar bij 4/5 app.


Dus niet bij 1, 2 of 3 app. 2 jaar garantie is standaard in geheel europa.




Dat zeg ik...


Groet Ber

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Siemens / Bosch garantie (5 j.) - Ook bij gebruik in België?

Ongelezen bericht door rayke »

Of even met Siemens bellen : +31 070 333 1234

Gesloten