Onlangs heeft Telfort een mobiel nummer van ons afgesloten i.v.m. een kleine betalingsachterstand van nog geen 50 euro.
Eerst hebben we sms gekregen dat er een betalingsachterstand is en konden we niet bellen met het betreffende nummer. We hebben gebeld met telfort en overeen gekomen het bedrag van €320,- in 2 termijnen in 1 maand te betalen. Dit hebben wij uitgevoerd. Daarna heeft telfort het hele nummer afgesloten. Dit heeft telfort zonder enig bericht uitgevoerd.
Telfort berekent vervolgens de resterende contractsduur zegge €618,-. Op internet was het mogelijk je belgedrag en online rekeningen te zien. Nadat wij ineens een rekening van €618,- kregen en de mededeling dat het nummer is afgesloten konden we ook niets meer inloggen op de site van telfort.
Kan dit zomaar?
Tevens kregen we een maand later zelfs een incasso met incassokosten van €85,- van een openstaande rekening die nooit is ontvangen en ook niet meer was te zien op internet i.v.m. het niet meer kunnen inloggen op de site.
Wij hebben het incassobureau ook ingeligt over deze praktijken, maar horen vervolgens helemaal niets meer.
Zijn er meerdere van dit soort aktie's van telfort en is dit zomaar mogelijk?
Zonder enig bericht een nummer afsluiten en een rekening sturen van meer dan €600,- voor diensten die niet meer gelevert worden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort afsluiting + hoge rekening looptijd contract
Re: Telfort afsluiting + hoge rekening looptijd contract
Dat je niet meer kunt inloggen na beeindiging van het abonnement is standaard. Dit is in ieder geval bij T-Mobile en Vodafone ook zo.
Je geeft aan dat je de 2 termijnen hebt betaald. Toch spreek je van een achterstand van bijna €50,-. Hieruit kan ik opmaken dat je dus niet op tijd hebt betaald oftewel de afgesproken betalingsregeling niet bent nagekomen. Heb ik het zo juist begrepen? Je geeft namelijk geen tijd aan. Je begint met 'onlangs' en later in je bericht spreek je over 1 maand later, dat maakt het een beetje onduidelijk.
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of Telfort je abonnement terecht heeft afgesloten, ik ken de regels niet en heb natuurlijk niet alle informatie. Maar als je inderdaad, zoals ik opmaak uit je verhaal, je betaalafspraak niet bent nagekomen, ben ik bang dat je abonnement terecht is beeindigt. In dat geval brengen ze de abonnementskosten voor de rest van je contractsperiode in 1 keer in rekening. Dit kun je trouwens ook terugvinden in de voorwaarden.
Ik adviseer je om contact op te nemen met Telfort voor nadere uitleg over de openstaande bedragen en beeindiging van het abonnement.
Je geeft aan dat je de 2 termijnen hebt betaald. Toch spreek je van een achterstand van bijna €50,-. Hieruit kan ik opmaken dat je dus niet op tijd hebt betaald oftewel de afgesproken betalingsregeling niet bent nagekomen. Heb ik het zo juist begrepen? Je geeft namelijk geen tijd aan. Je begint met 'onlangs' en later in je bericht spreek je over 1 maand later, dat maakt het een beetje onduidelijk.
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of Telfort je abonnement terecht heeft afgesloten, ik ken de regels niet en heb natuurlijk niet alle informatie. Maar als je inderdaad, zoals ik opmaak uit je verhaal, je betaalafspraak niet bent nagekomen, ben ik bang dat je abonnement terecht is beeindigt. In dat geval brengen ze de abonnementskosten voor de rest van je contractsperiode in 1 keer in rekening. Dit kun je trouwens ook terugvinden in de voorwaarden.
Ik adviseer je om contact op te nemen met Telfort voor nadere uitleg over de openstaande bedragen en beeindiging van het abonnement.
Re: Telfort afsluiting + hoge rekening looptijd contract
nee, telfort heeft een sms verstuurd met de mededeling dat er nog een bedrag openstaat. deze was 320,- en heeft reneetje in 2 x 160,- betaald. de 50,- waren de gebruikerskosten van de laatste maand, ofwel de laatste 15 dagen van de maand december, toen ik nog kon bellen met de gsm.