LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau weigerd betalingsregeling?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
abcdefg8419

Incassobureau weigerd betalingsregeling?

Ongelezen bericht door abcdefg8419 »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.. een vrij groot probleem.
Ik woon in 1 huis met mijn ex-man. Mijn ex-man heeft 2200 euro schuld bij van Arkel incasso, ivm zijn zorgpremie.
De rechter had hem verteld dat hij een betalingsregeling moest treffen met van Arkel.
Niet lang na de uitspraak ontvingen we papieren van van Arkel met een formulier erbij voor inkomsten en uitgaven.
Alles hebben we ingevuld en kopieen van alle kosten erbij gedaan.
Uiteraard willen ze ook precies weten waar je werkt.. en daar voel je al nattigheid.

Binnen no-time ontvingen we een brief terug dat ze niet akkoord gingen met de betalingsregeling.
Ik heb ze gebeld en kreeg te horen dat er geen betalingsregling kon komen omdat mijn ex in mei 2008 al een betalingsregeling had, maar die niet was nagekomen..
Ik weet dat niet, ik woonde toen niet bij mijn ex. We zaten midden in de scheiding, die ook in mei 2008 is uitgesproken.

Ik vertelde die vrouw van het incassobureau dat ook, en ook dat de hele situatie nu anders is.
Ik woon hier nu weer, ik werk parttime erbij, dus het is allemaal veel beter te doen, daarbij heb ik er nu zicht op.
Maar ze wilden nog steeds niet akkoord gaan.

Ik heb verteld dat IK degene ben die de schuld gaat afbetalen en niet mijn ex. Want mijn ex kan gewoon niet met geld omgaan.
Maar het maakte allemaal niks uit, ze gaan loonbeslag leggen.

Dat was dus de reden waarom ze het formuliertje voor inkomsten en uitgaven erbij hadden gedaan, zodat ze lekker makkelijk aan de informatie konden komen! En ik had er al een slecht gevoel bij toen ik het zat in te vullen!

Ik vertelde de vrouw dat ik me niet kon voorstellen dat dit zo werkte. Omdat mijn ex, in een tijd dat ik hier niet woonde en midden in een scheiding zat, een keer niet betaald heeft, IK nu hun niet MAG betalen!

Aan de hand daarvan heb ik het incassobureau nog een mailtje gestuurd dat ik best begrijp dat ze vertrouwen in mijn ex-man kwijt zijn, maar dat dat nu helemaal niet aan de orde is omdat IK het ga afbetalen.
Ik heb er letterlijk ingezet: Nu willen jullie overgaan tot loonbeslaglegging terwijl dit helemaal niet nodig is. Ik zit hier met geld te zwaaien en jullie willen het gewoon perse niet hebben!

Maar hier hoor ik uiteraard niks op..

Wat moet ik hier nou mee? Ik wil wel betalen, maar hun willen lekker geld gaan inhouden.
Dit heb ik ooit 1x meegemaakt, toen hadden ze zoveel ingehouden dat ik mijn huur niet meer kon betalen, mijn hond geen eten meer kon geven en zelf ook zat te verrotten van de honger!

Nu is de hond weg, maar heb ik een kind. En mijn ex heeft nog 2 incassobureau's achter zich aan...
Ik voorzie de grootste problemen voor de toekomst, omdat het incassobureau mijn geld niet wil hebben...

Hellepie...

Waterlelie

Re: Incassobureau weigerd betalingsregeling?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Al willen ze geen regeling treffen, je kan altijd zelf het bedrag die je kan missen op hun rekening overmaken. Dat ze willen overgaan tot loonbeslag kan je helaas alleen tegenhouden door het openstaande bedrag in 1 keer te voldoen.

Ze kunnen weigeren om een regeling te treffen wanneer de opdrachtgever hiermee niet akkoord gaat, het bedrag die je maandelijks wil aflossen te laag is of wanneer je een vorige regeling niet bent nagekomen.

charlie bing

Ongelezen bericht door charlie bing »

Ik ben het met waterlelie eens. Indien je een regelingsvoorstel hebt gedaan zal deze waarschlijk te laag zijn en zouden zij de vordering sneller kunnen incasseren wanneer zij loonbeslag zullen leggen.
Als het voor u mogelijk is zou ik contact opnemen met het deurwaarderskantoor en eventueel een hoger betalingsvoorstel doen, wellicht willen zij daar toch mee akkoord gaan.

abcdefg8419

Ongelezen bericht door abcdefg8419 »

De enige optie die er was, is in 2x betalen..
2x 1100 euro.. Niet als je rond komt van het minimum...

Die vrouw zei dat ze bij beslaglegging rekening houden met je vaste lasten.
Waarom nemen ze dan niet wat ik ze aanbied? Dat zijn echt de aller-aller-allerlaatste centen.. Een euro meer, en iemand heeft minder te eten...
Daarbij, 'dat-rekening-houden-met-vaste-lasten' verhaal heb ik eerder gehoord, toen konden we de huur amper betalen..

Dus, het komt er op neer dat ik maar moet gaan afwachten?
Geweldig..

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

is hier een recht zaak va geweest zo niet mgen ze geen loon bestag leggen

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

@rene117
Lezen is verdomd moeilijk niet???
De rechter had hem verteld dat hij een betalingsregeling moest treffen met van Arkel.
Niet lang na de uitspraak ontvingen we papieren van van Arkel met een formulier erbij

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

sorry niet goed gelezen

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ik zit hier met geld te zwaaien en jullie willen het gewoon perse niet hebben!
Ben nu wel benieuwd wat dit feitelijk inhoudt, want een betaling van euro 1100,- kan niet worden gedaan.

Het lijkt me logisch dat de deurwaarder in dit geval niet met Euro 100 per maand, of iets dergelijks genoegen neemt

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

@abcdefg8419

Als iemand jou een bedrag schuldig is, en al een aantal keer zijn afspraken niet is nagekomen. Heb je dan ineens al je vertrouwen terug als een partner ineens om de hoek komt kijken. Of zou je zelf misschien ook voor de " zekerheid" gaan die loonbeslag bied?

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Nog een kleine toelichting: sinds kort kan iedere deurwaarder die beschikt over een (betekend) vonnis online een inkomstenbron achterhalen.

Als ik loonbeslag wil leggen, heb ik jouw formulier daar dus niet voor nodig, maar hoef ik alleen maar bij het UWV te informeren en ik weet waar je werkt.

Dat formulier werd vroeger inderdaad wel "misbruikt" om zodoende onder het mom van een regeling achter de werkgevers te komen, maar tegenwoordig is dat niet meer zo.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Inderdaad heeft de Tweede Kamer op 27 mei 2008 een wetsvoorstel aangenomen waarmee de bevoegdheden van een gerechtsdeurwaarder om bij het UWV naar werkgever/uitkering te informeren zijn verruimd.

De deurwaarder mag, mits er vonnis is gewezen en betekend, gaan informeren bij het UWV wie de werkgever is.

zie ook http://www.juridisch.opstellen.net/Loon ... a-UWV.html

Gesloten